Evo 4:een isot Brembon jarrut

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Kuinka käy jarrutasapainolle jos vaihtaa pelkästään eteen isommat uudempien Evojen jarrut? Tai tuleeko jotain muuta ongelmaa? Tietty vanteet pitää olla oikeanlaiset ettei käy kiinni.
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: Evo 4:een isot Brempon jarrut

No luultavasti menee etupainotteiseksi. En suosittele!

Kaikki tai ei mitään..
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

Eikös tuossa ole elekrtoonen jarrutasapainon säädin, eli ABS yksikkö säätää jarrutasapainon?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

Eikö ABS säädä vasta lukkiintumisrajalla eli ennen sitä takapää jarruttaisi heikommin. Seurauksena voi olla esim. perän nouseminen ja epävakaus jarrutuksissa.
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

Hyvin yleinen modushan tuo on, että vaihdetaan vain etupää. Samoin noissa uudemmissa hyvin usein päivitetään vain etujarrut esim. AP- tai Alcon satseilla. En tiedä tehdäänkö noihin jotain tuon tasapainon suhteen, mutta eipä esim. Lancerregisterissä ole sattunut silmään, että tämä olisi mikään ongelma. Parempi tietysti aina vaihtaa kaikki, se on selvä.
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

nokonzok sanoi
Hyvin yleinen modushan tuo on, että vaihdetaan vain etupää. Samoin noissa uudemmissa hyvin usein päivitetään vain etujarrut esim. AP- tai Alcon satseilla. En tiedä tehdäänkö noihin jotain tuon tasapainon suhteen, mutta eipä esim. Lancerregisterissä ole sattunut silmään, että tämä olisi mikään ongelma. Parempi tietysti aina vaihtaa kaikki, se on selvä.

Mitä itse olen tutkinut, niin ei tehdä.
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

ast sanoi
Eikö ABS säädä vasta lukkiintumisrajalla eli ennen sitä takapää jarruttaisi heikommin. Seurauksena voi olla esim. perän nouseminen ja epävakaus jarrutuksissa.

ABS säätää tietysti kun ollaan lukkiutumisrajalla, mutta toimiiko jarrupaineensäädin jo aikaisemmin?

Käsittääkseni uudemmissa autoissa ollaan yleisesti luovuttu taka akselilla kuorman tuntevista jarrupaineensäätimistä. Tätä hommaa hoitelee ABS yksikkö. Jossain vaiheessa oli yleisesti käytössä kuormantunteva venttiili taka-akselilla ja ABS pelkkään lukkiutumisen estoon.


Korjatkaa toki jos olen hakoteillä ;)
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

Monessako oikiasti nopeassa autossa on 400mm etujarrut ja vakio takajarrut ::)
 

Jake_Cosworth

New Member
Liittynyt
1 Helmikuu 2009
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

osku sanoi
Monessako oikiasti nopeassa autossa on 400mm etujarrut ja vakio takajarrut ::)

No olipa taas kärjistetty ::)

400mm laikat tarvii jo 19-20" vanteet . Tässä ehkä tarkoitettiin vain vähän isompia eteen mutta itse ainakin laittaisin 360mm 6-mäntäset eteen ja 330mm 4-mäntäset taakse . AP:lta löytyy 378mm jotka ET:stä riippuen menee 18"alle
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

Ehkä käytännössä turvallisempaa että takajarrut alkaa häipymään ennen etujarruja..
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

Jake_Cosworth sanoi
No olipa taas kärjistetty ::)

400mm laikat tarvii jo 19-20" vanteet . Tässä ehkä tarkoitettiin vain vähän isompia eteen mutta itse ainakin laittaisin 360mm 6-mäntäset eteen ja 330mm 4-mäntäset taakse . AP:lta löytyy 378mm jotka ET:stä riippuen menee 18"alle

No, kuitenkin idea oli se, että eteen isot ja pienet taakse. --> ei mitää järkiä!

..mutta kaikki tyylillään. Ite en jaksas enää ajaa autolla jossa on etupääs jarrut ja takana ei. Entises korollas oli niin ja oli erittäin paskat ominaisuudet!
 

Cirrus

Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2007
Sijainti
Oulu
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

osku sanoi
No, kuitenkin idea oli se, että eteen isot ja pienet taakse. --> ei mitää järkiä!

..mutta kaikki tyylillään. Ite en jaksas enää ajaa autolla jossa on etupääs jarrut ja takana ei. Entises korollas oli niin ja oli erittäin paskat ominaisuudet!

Jos autossa on toimiva jarruvoiman säätö ja vaihtaa vain etujarrut niin mikään ei huonone. Mikä on siis ongelma?
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

Cirrus sanoi
Jos autossa on toimiva jarruvoiman säätö ja vaihtaa vain etujarrut niin mikään ei huonone. Mikä on siis ongelma?

Itte ihmettelen että mistä se "automaattinen" jarruvoiman säätö osaisi muuttaa jarrutasapainon oikeaksi, jos se on suunniteltu tasapainoisille jarruille. Kuitenkin jos vaihdat eteen isommat laikat ja tehokkaammat satulat, tulee eteen väkisin enemmän jarrutehoa. Näin ollen jos takapäähän et koske, ei jarrutasapaino muutu.

Mutta joo, nämä vain omia näkemyksiä. Itse en lähtis vaihtamaan vain etuakselia. Soon niiden tuninkimiesten hommia, ei niiden jotka ajavat autolla joka on tarkoitettu rallipeliksi.

Mut kaikki tyylillään. :) Itse laittaisin myös takajarrut, ne ei tee kuitenkaan paljoa siihen lisää hintaa..
 

Cirrus

Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2007
Sijainti
Oulu
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

osku sanoi
Itte ihmettelen että mistä se "automaattinen" jarruvoiman säätö osaisi muuttaa jarrutasapainon oikeaksi, jos se on suunniteltu tasapainoisille jarruille. Kuitenkin jos vaihdat eteen isommat laikat ja tehokkaammat satulat, tulee eteen väkisin enemmän jarrutehoa. Näin ollen jos takapäähän et koske, ei jarrutasapaino muutu.

Mutta joo, nämä vain omia näkemyksiä. Itse en lähtis vaihtamaan vain etuakselia. Soon niiden tuninkimiesten hommia, ei niiden jotka ajavat autolla joka on tarkoitettu rallipeliksi.

Mut kaikki tyylillään. :) Itse laittaisin myös takajarrut, ne ei tee kuitenkaan paljoa siihen lisää hintaa..

Täytyypä tunnustaa, että ei hajuakaan miten tuo evon EBD (electronic brake force distribution toimii) Mutta olettaisin että se on juuri syy miksi ysiinkin voi tehdä etujarrumuutoksia ilman että siitä seuraa mitään ongelmia.
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

osku sanoi
No, kuitenkin idea oli se, että eteen isot ja pienet taakse. --> ei mitää järkiä!

..mutta kaikki tyylillään. Ite en jaksas enää ajaa autolla jossa on etupääs jarrut ja takana ei. Entises korollas oli niin ja oli erittäin paskat ominaisuudet!

Onko takajarrujen parantelusta Evo 4:en tapauksessa tuntuvaa hyötyä?

Mitä enemmän jarrutustehoa eteen saadaan sitä vähemmän takajarrut tekee töitä, kun painoa siirtyy enemmän eteen. Näin ainakin teoriassa.
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

Cirrus sanoi
Jos autossa on toimiva jarruvoiman säätö ja vaihtaa vain etujarrut niin mikään ei huonone. Mikä on siis ongelma?


No tottahan toki autossa on toimiva jarrutasapainon säätö, onhan sen japsi ingenjöörit suunnitelleet (kai?)! Mutta haltsaako kompuutteri muuttuneet jarruosat? Tästä kysymys.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

Evox sanoi
Mitä enemmän jarrutustehoa eteen saadaan sitä vähemmän takajarrut tekee töitä, kun painoa siirtyy enemmän eteen. Näin ainakin teoriassa.
Ei se nyt ihan noinkaan mene. Joku tietty jarrutasapaino on järkevä, jolloin auton hallittavuus säilyy hyvänä jne.
 

simonsays

Active Member
Liittynyt
4 Tammikuu 2007
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

Esim EVO9 jarrujen vaihto niistä vakioista 355 millisiin ja säilyttäen orkkisjarrut ei jarrutasapaino kovassakaan rata-ajossa tule huonommaksi.

hidastuvuus paranee huomattavasti ja jarrujen lämpeäminen vähenee.

ja jos joku väittää ettei takajarrujen vaihtaminen tule maksamaan paljoa enempää niin tasitaa rahamiehiä olla ;)
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

simonsays sanoi
Esim EVO9 jarrujen vaihto niistä vakioista 355 millisiin ja säilyttäen orkkisjarrut ei jarrutasapaino kovassakaan rata-ajossa tule huonommaksi.

hidastuvuus paranee huomattavasti ja jarrujen lämpeäminen vähenee.

ja jos joku väittää ettei takajarrujen vaihtaminen tule maksamaan paljoa enempää niin tasitaa rahamiehiä olla ;)

Juu, mulla makso takajarrujen päivitys ~50e kun piti uudet kiekot ostaa ja sovitepalat teettää, koska omas tallis ei ollut sopivaa levyä..

Mutta tässä kuitenki oli kyse evo4 joka on eri kuin 9 tai 3. Onko siinä toimiva jarrutasapainon säätö?
...jos nyt kuitenkin mietitte tarkemmin asiaa. Mistä ihmeestä se voi tietää että etupään jarrut on parantuneet esim 30%? näin ollen jarrutasapaino muuttuu jo paljon! Toiset huomaa, toiset ei. Riippuu ajotyylistä. Toiset pärjää korollalla, toiset ajaa ferrarilla ;D
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

Kyllä se järjestelmä sen huomaa. Eikä siihen tarvita kuin ABS-anturit. Järjestelmä on sen verran herkkä, että se huomaa hyvissä ajoin ennen lukkiutumista jarruvoiman jakamisen tarpeen. Siis paljon ennen kuin varsinainen ABS puuttuu peliin. Nelkussa on vielä ne AYC:n kiihtyvyys tunnistimetkin, en tiedä antavatko ne tietoa tuolle ABS:lle hidastuvuuksista, tod näk kyllä. Silloinhan tuo on elektroniikalle vielä helpompaa.

Käytännössä siis ABS:n on lisätty softan pätkä ja EBD on valmis.

Teknisesti on täysin mahdollista, että kaarteessa saadaan jarruvoiman jakoa muutettua myös akseli-kohtaisesti vasen vs oikea. Ja näitäkin järjestelmiä on jo viime vuosituhannen autoissa. Eikä siihenkään tarvita kuin nuo mainitut ABS-anturit ja taas hiukan lisää softaa.
ESP on sitten vielä asia erikseen ja sekin on varsin yksinkertainen keksintö, kun ABS:t oli jo olemassa, mutta sitä voidaan sitten spekuloida erikseen.
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

Mikäs se osa lista tuohon päivitykseen oli?

Eteen:

- satulat
- pultit satulan kiinnitykseen
- jarrupalat
- tapit + levyt paloille
- jarrulevyt

- jarruletkut?
- jarrusatulan pideke(bracket?)?

Taakse:

- taviiko käsijarrumekanismikin uusia?
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

Nopea vilkaisu CAPS:iin kertoi seuraavaa:
Pultit samat
Letkut samat
Bracket:a ei tarvita
Käsijarru mekanismi sama

Eli tarvitset siis vain täydelliset satulat paloineen ja levyt.
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

pexi sanoi
Nopea vilkaisu CAPS:iin kertoi seuraavaa:
Pultit samat
Letkut samat
Bracket:a ei tarvita
Käsijarru mekanismi sama

Eli tarvitset siis vain täydelliset satulat paloineen ja levyt.

Kiitos tarkistuksesta! Jostain olin kyllä lukevinani, että vaatisi omat pulttinsa...
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

Bremboissa on erilaiset pultit pyörännapaan eli ne tarvitaan.

Lisäksi pitää varmistaa että vanteiden koko on minimissään 17" ja offset sellainen etteivät vanteet ota satulaan kiinni.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

Sorry, mun moka. Katoin vain vitosen kohdalta pultteja isoihin ja pieniin jarruihin. Silloin pultti on sama, Bremboissa tulee vaan prikka väliin, mitä pikkujarruissa ei ole. Nelosessa tosiaan eri pultti.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

pexi sanoi
Nopea vilkaisu CAPS:iin kertoi seuraavaa:
Pultit samat
Letkut samat
Bracket:a ei tarvita
Käsijarru mekanismi sama

Eli tarvitset siis vain täydelliset satulat paloineen ja levyt.

+ Letkut ja kunnon nesteet. :peukku :driver
 

nelonen

New Member
Liittynyt
11 Joulukuu 2008
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

Mulla on omassa nelosessa brembot joka kulmassa ilmeisesti vitosesta ja hyvin tuntuu toimivan, ABS ja jarruvoimatkin tuntuis menevän hyvin. Ainoa on että mullakin on 17" TME vanteet niin ei voi olla kovin iso kummi päällä kun ottaa kaaren ulkoreunaan kiinni eli et tarvis olla hivenen suurempi, mutta edessä ainakin vanne on jo nyt todella lähellä satulaa eli tiukkaa tekee.. 215/40 mahtuu ihan ok mutta mullakin talvirenkaina 225/45 ja ei mahdu kunnolla tai sit tarvii nostaa autoa aika paljon ylöspäin
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

nelonen sanoi
Mulla on omassa nelosessa brembot joka kulmassa ilmeisesti vitosesta ja hyvin tuntuu toimivan, ABS ja jarruvoimatkin tuntuis menevän hyvin. Ainoa on että mullakin on 17" TME vanteet niin ei voi olla kovin iso kummi päällä kun ottaa kaaren ulkoreunaan kiinni eli et tarvis olla hivenen suurempi, mutta edessä ainakin vanne on jo nyt todella lähellä satulaa eli tiukkaa tekee.. 215/40 mahtuu ihan ok mutta mullakin talvirenkaina 225/45 ja ei mahdu kunnolla tai sit tarvii nostaa autoa aika paljon ylöspäin

Onko alkuperäinen alusta?
 

nelonen

New Member
Liittynyt
11 Joulukuu 2008
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

ei ole, on korkeussäädettävä mutta nytkin on kaaren ja takarenkaan välissä varmaan 30mm tilaa mutta rengas törmää suoraan kaareen kun tulee tarpeeksi joustoliikettä. Edessä ei ole ongelmaa mutta renkaat menevät siellä aikas lähellä sisälokasuojaa renkaita käännettäessä mutta se johtunee paljon alustan korkeudesta..
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

Tyypillisesti suurin neloseen sopiva rengaskoko on 215/45-17 ja sekin saattaa ottaa takana kiinni takapuskurin kiinnikkeisiin.

Itselläni on 215/40-17 offsetilla 42 ja tilaa vaikka muille jakaa :)
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

Mitkä jarrupalat ja levyt olisi hyvät tuohon kokoonpanoon? Halvimmillaan Camskill myy levyt ja palat eteen noin 200 euroon. Onko halpa hyvä ;D ? Onko kellaan kokemuksia Mintexsin paloista?

Sopiikos muuten Evo 5:en teräspunosjarruletku tuohon 4:een? Viitosessahan on eri tolpat kuin nelkussa. Eli joutuuko patentoimaan kiinnityksen?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

Levyt on ihan jees, palat voit unohtaa jos haluat radalla ajaa kuten kaikki muutkin peruspalat. Carbotechin palat ja Camskillin peruslevyt niin toimii :)

Mutu on että letkut olisivat samat, mutta enpä sano varmaksi. Pitää katsoa tänään tallilla mitä Goodridgen letkujen paketissa sanotaan, tarkoitus olisi nyt viikonloppuna asentaa neloseen alkuperäisten jarrujen kanssa.
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

ast sanoi
Levyt on ihan jees, palat voit unohtaa jos haluat radalla ajaa kuten kaikki muutkin peruspalat. Carbotechin palat ja Camskillin peruslevyt niin toimii :)

Mutu on että letkut olisivat samat, mutta enpä sano varmaksi. Pitää katsoa tänään tallilla mitä Goodridgen letkujen paketissa sanotaan, tarkoitus olisi nyt viikonloppuna asentaa neloseen alkuperäisten jarrujen kanssa.
Ilmoittele muuttuiko poljintuntuma.
Mullakin on Vectraan tulossa Goodridgen letkut.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

Letkut on näköjään joka mallissa vähän erilaiset, eivät sopineet mullekaan taakse :seina

Poljintuntumasta ei tietoa, en odota ihmeitä kun on vakiona hyvä.

Kuumailmapuhallin ja sopivaa peltiä lämpösuojaksi luultavasti tarvitaan, ainakin minä tarvitsin että letku irtosi putkesta.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

BF letkut tulossa myös mulle kun en oo huomannu ,että olis pahaa sanottavaa.

MUTU:
Jarrusylinterin kiinnitys ainakin CT9A :ssa vaikuttais kans miltä jarrut tuntuu.
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

ast sanoi
Letkut on näköjään joka mallissa vähän erilaiset, eivät sopineet mullekaan taakse :seina

Poljintuntumasta ei tietoa, en odota ihmeitä kun on vakiona hyvä.

Kuumailmapuhallin ja sopivaa peltiä lämpösuojaksi luultavasti tarvitaan, ainakin minä tarvitsin että letku irtosi putkesta.

Eikö noita sun jarruletkuja hydrauli puljut pystyisi lyhentämään?
 

RapajuoppoPutkiMies

Galant Gti Dyn4 Ms´n´S V2.2 29q2 -ala Perkamo-
Liittynyt
29 Maaliskuu 2007
Sijainti
Jämsä
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

Evox sanoi
Eikö noita sun jarruletkuja hydrauli puljut pystyisi lyhentämään?

Tein tuost bf:n lekusta kytkinsylinterille letkun ja ite teen jarruletkutkin, ei kovin vaikea vääntää siihen päät.
Tiukasti vaan kovaa teippiä katkaisukohdan ympärille ja lentävällä poikki :peukku
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

Mitä järkeä ottaa pienikin riski liitoksen kestävyyden kanssa kun ihan tehdastekoisiakin letkuja on saatavilla? Lyhennyttäminenkään ei taida ihan ilmaista olla.
 

RapajuoppoPutkiMies

Galant Gti Dyn4 Ms´n´S V2.2 29q2 -ala Perkamo-
Liittynyt
29 Maaliskuu 2007
Sijainti
Jämsä
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

ast sanoi
Mitä järkeä ottaa pienikin riski liitoksen kestävyyden kanssa kun ihan tehdastekoisiakin letkuja on saatavilla? Lyhennyttäminenkään ei taida ihan ilmaista olla.


Sitä samaa letkua ja liittimiä käytetään myös kilpa-autoissa, eikä sielläkään oteta turhia riskejä (tekniikan suhteen), koskaan ollut ongelmia liitoksissa, jos ne huolella tehty ;)
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

ast sanoi
Mitä järkeä ottaa pienikin riski liitoksen kestävyyden kanssa kun ihan tehdastekoisiakin letkuja on saatavilla? Lyhennyttäminenkään ei taida ihan ilmaista olla.

Onko se sitten turvallisempaa jos on joku kiinalainen tehnyt letkut ;D ?

Aika koville paineille ne noita hydrauliletkuja rakentelee, kovemmille kuin auton jarruissa. Eikai toi jarruletkujen teko mitään rakettitiedettä. Itsekin tullut joskus vähän rakenneltua hydrauliletkuja mettäkoneeseen(joskus kyllä rupesi vuotamaan 8) ).

Kukin kuitenkin tyylillään. Tärkeintä että jarrut toimii ja myös luotto jarruihin.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

Veikkaan että itse tekeminen tulee kalliimmaksi kuin valmis setti ja saahan siinä "hienon" Goodridge tarran kaupan päälle :)

Mutta kukin tyylillään, itse arvostan tässä vaivatonta ja maailmalla laajasti testattua vaihtoehtoa.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

Ei ole kyllä goodridgekään metritavarana mitenkään kamalan kallista...
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

Mitsubisimään sanoi
Joku aika sitten ostin 5m kiepin 10€/m

Tuota hintaluokkaa katselin itsekin. Banjot Autoracingissa kympin kappale, varmaan jostain saa halvemmalla. Lisäksi tarvitaan liittimet putkien päähän, kupariprikat banjoille ja mahdolliset keskituennat esim. iskaritolppaan.

Tehdään esimerkiksi Evo 2-3 letkusarja:
- letkua menee 2 m, 20 euroa
- banjoja menee 4 kpl, vaikkapa 5 euroa kappale jos saa jostain puoleen hintaan, 20 euroa
- putken pään liittimiä menee 4 kpl, sanotaan vaikkapa 3 euroa kappale jostain, 12 euroa
- keskituet iskaritolppiin letkuille jos jostain sellaisia saa, sanotaan vaikkapa 3 euroa kappale jostain, 12 euroa
- kupariprikat banjoille, tarvitaan 8 kpl, sanotaan vaikkapa 0.25 euroa kappale, 2 euroa

Kokonaishinta osille 66 euroa ja siihen työt päälle.

Sattumalta itselläni on myynnissä uusi tehdastekoinen Goodridgen sarja esimerkin autoon hintaan 50 euroa :)
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

ast sanoi
Tuota hintaluokkaa katselin itsekin. Banjot Autoracingissa kympin kappale, varmaan jostain saa halvemmalla. Lisäksi tarvitaan liittimet putkien päähän, kupariprikat banjoille ja mahdolliset keskituennat esim. iskaritolppaan.

Tehdään esimerkiksi Evo 2-3 letkusarja:
- letkua menee 2 m, 20 euroa
- banjoja menee 4 kpl, vaikkapa 5 euroa kappale jos saa jostain puoleen hintaan, 20 euroa
- putken pään liittimiä menee 4 kpl, sanotaan vaikkapa 3 euroa kappale jostain, 12 euroa
- keskituet iskaritolppiin letkuille jos jostain sellaisia saa, sanotaan vaikkapa 3 euroa kappale jostain, 12 euroa
- kupariprikat banjoille, tarvitaan 8 kpl, sanotaan vaikkapa 0.25 euroa kappale, 2 euroa

Kokonaishinta osille 66 euroa ja siihen työt päälle.

Sattumalta itselläni on myynnissä uusi tehdastekoinen Goodridgen sarja esimerkin autoon hintaan 50 euroa :)

Nyt sä ast vähättelet itsetekemisen riemua ;D . Onkos toi sun sarja semmoinen mitä joutuu itsekkin rakenteleen?
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

Nyt on sitten eteen laitettu Brembon jarrut ja lisäksi joka kulmaan teräspunosletkut. Oletin että noilla teräspunosletkuilla olisi tullut napakamman tuntuiset jarrut, eli ei ihan niin paljoa tullut kuin oletin. Kovaa ajoa noilla jarruilla ei vielä ole ajettu, joten etu ja takapään tasapainosta en osaa sanoa. On muuten satuloilla ja jarrulevyillä aika paljon kokoeroa, kun tuli pyöriteltyä käsissä noita palikoita. Luulisi noilla nyt onnistua paremmin liike energiaa muutella lämmöksi :p.
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

Itse tehdyt jarruletkut pettävät Nürburgringillä. Ilmaista!

ast sanoi
Tuota hintaluokkaa katselin itsekin. Banjot Autoracingissa kympin kappale, varmaan jostain saa halvemmalla. Lisäksi tarvitaan liittimet putkien päähän, kupariprikat banjoille ja mahdolliset keskituennat esim. iskaritolppaan.

Tehdään esimerkiksi Evo 2-3 letkusarja:
- letkua menee 2 m, 20 euroa
- banjoja menee 4 kpl, vaikkapa 5 euroa kappale jos saa jostain puoleen hintaan, 20 euroa
- putken pään liittimiä menee 4 kpl, sanotaan vaikkapa 3 euroa kappale jostain, 12 euroa
- keskituet iskaritolppiin letkuille jos jostain sellaisia saa, sanotaan vaikkapa 3 euroa kappale jostain, 12 euroa
- kupariprikat banjoille, tarvitaan 8 kpl, sanotaan vaikkapa 0.25 euroa kappale, 2 euroa

Kokonaishinta osille 66 euroa ja siihen työt päälle.

Sattumalta itselläni on myynnissä uusi tehdastekoinen Goodridgen sarja esimerkin autoon hintaan 50 euroa :)
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: Evo 4:een isot Brembon jarrut

tepi sanoi
Itse tehdyt jarruletkut pettävät Nürburgringillä. Ilmaista!

Häh? Mää ainakin laitoin goodrichin punosletkut.

Rupesi Brembot muuten kevyessä jarrutuksessa ujeltamaan tai oikeastaan viheltämään. Kai se sitten vaan kuuluu asiaan. Paloissa luki Brembo, en tiedä sitten onko alkuperäistä palaa vai ei.
 
Ylös Bottom