Evo 4 Takajarrulevyjen pinta(ns sora jarrut)

ah-05

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
23 Heinäkuu 2008
Sijainti
Hamina
Eli ropailin tänään takajarruja koska levyt ovat olleet melkoisen ruosteiset.Ajossa levyt lämpeää mutta ne eivät kiillotu kunnolla joten se oli tutkimuksen aihe.Jotenkin palat ja levyt oli lasimaisen oloiset niin heitin vanhat palat syrjään ja uudet tilalle.Levyjä hankasin santiksella mutta oli työlästä niin otin rällän santislaikalla ja yritin sillä saada puhtaammaksi pintoja.Ei toiminut joten otin kivilaikan käyttöön ja sillä alkoi saada tulosta aikaan.Sen jälkeen levyt paikoilleen ja männät käsin pohjille(ei siis jumissa) ja putsasin ja rasvasin liukutapit ja eikun testiä ajamaan.Kenkää tuli annettua soralla ja asfaltilla ja kunnon jarrutuksia kokoajan.Lopputulos oli että etupää s**tanan kuuma ja takapäässä satuloihin pysty hyvin koskemaan käsin ja levyissä oli lämpöä vähän enempi mutta ei juurikaan jälkiä että olisi kiillottunut.

Eli kysymys on miksi levyt ei puhdistu vaikka jarrut ottaa kiinni.Ajattelin vain koska syksyllä olis taas leimalle meno ja katsurit v*ttuilee kuulemma herkästi ruosteisista levyistä että ehtisi puhdistua hyvin tällä välin.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 4 Takajarrulevyjen pinta(ns sora jarrut)

Ruoste on yleensä syvällä levyssä eikä niistä enää hyviä saa. Eivät vaan kehitä kitkaa tarpeeksi joten eivät myöskään lämpene. Uudet levyt ja palat niin toimii taas.

Testi - Ota levy irti ja lyö sitä vasaralla. Veikkaan että alkaa isoja paloja irtoamaan koska ruostetta on pinnan alla ja pintaa on vaan vähän kiillotettu. Sorvaaminen voisi toimia, mutta levy menee liian ohueksi kun kaikki ruoste on pois.
 

ah-05

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
23 Heinäkuu 2008
Sijainti
Hamina
Vs: Evo 4 Takajarrulevyjen pinta(ns sora jarrut)

No palat on tuli uudet jotka eilen laitoin niin niitä tuskin tarvii nyt uusia mutta vois camssilta katella uudet levyt kyllä.Siellä ei muistaakseni olleet pahan hintaisia jos en väärin muista.

No ei paha paketti mun makuuni http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2294p48710
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: Evo 4 Takajarrulevyjen pinta(ns sora jarrut)

Ehkä noi takana kestää, mutta eteen ei voi suositella noita camskillin halpiksia. Omasta meni kieroksi ensimmäisellä polkaisulla.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 4 Takajarrulevyjen pinta(ns sora jarrut)

Itse taas olen ajanut Camskillistä ostetuilla halpislevyillä radalla monta kertaa, mm. Spassa joka on jarruille kohtuullinen haaste. Nelosen etulevyt halkesivat kohtuu nopeasti, mutta toisaalta niin halkesivat Endlessin levytkin eli jarrut ovat vaan liian pienet. Brembo satuloiden kanssa ei ole toistaiseksi mitään ongelmia.

Mahdollisten ongelmien syyksi epäilen noita halpoja paloja. Itse olen käyttänyt vain laatukamaa sillä osastolla.
 
Ylös Bottom