Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Ambonius

New Member
Liittynyt
12 Tammikuu 2011
Sijainti
SJK
Eli tuli huomattua aika ilkeän kuuloinen paukahdus, kun oli hätäänen lähtö rampilta. Kun polkee kunnolla sinne yli 5000rmp ja laittaa heti isompaa 1->2, 2->3 vaihteilla on paukahtanu, isompia pykäliä ei oo tullu testattua ;D Vain vaihto hetkellä pamahtaa kun saa kunnolla vetoa. Ei oikein ole hajua mistä tälläinen vika/ominaisuus johtuu ??? Normaalissa ajossa ei paukahda, kytkin tuntuu ainaki toimivan ihan moitteettomasti, kun sitä epäiltiin. Olisiko ristikkonivel?
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Kuljettajan tekniikka on yksi huomioonotettava juttu. Paukahtaa väärällä tekniikalla aika pirun kovaa.
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

kuulostais siltä että sulla on liikaa kierroksia kun nostat kytkimen niin pamahtaa aika rajusti kyllä silloin..
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Tarkista etutolppien kunto. Mulla pamahteli myös kun antoi vetoja tai löysäsi vedosta.
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Ilmeisesti voimansiirrosta kuuluvasta paukkeesta kuitenkin kyse? Itsellä ainakin loppui kun otti vaihdot aavistuksen rauhallisemmin.
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

huomannut saman oman nelosen kanssa, kytkimen nostoon on oma tekniikkansa jos haluaa välttää juuri noita paukahduksia tai sitten muuten auton nykimistä/rytkymistä vaihdoissa :peukku
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Itellä kolahti kanssa, kulmavaihteen rattaissa pientä välystä, mutta shimmaamalla sai hyväksi.
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

-Kytkin
-kulma
-kardaanin tukikumit
-perämurikan kiinnitys löystynyt

joku noista..tai joku muu :)
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Tarpeeks nopeilla vaihdoilla paukkuu uusikin Evo. :driver
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Peke sanoi
Tarpeeks nopeilla vaihdoilla paukkuu uusikin Evo. :driver

Sillä nopeudella ei ole mitään tekemistä sen paukahduksen kanssa. Väärässä kohdassa nostettu kytkin sen aiheuttaa.
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

nokonzok sanoi
Sillä nopeudella ei ole mitään tekemistä sen paukahduksen kanssa. Väärässä kohdassa nostettu kytkin sen aiheuttaa.
Ite huomannu ihan saman tuon kytkimen kanssa.
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Miten kytkimen voi nostaa väärässä kohdassa, jos vaihto tapahtuu niin nopeasti kuin ihmiskäsi toimii=kaasua ei (juurikaan) käytetä irti pohjasta ollenkaan ja kytkin käy vaan sen pienen hetken pohjalla ku käsi vaihtaa vaihdetta? Kyl kaikki autot tolla systeemillä "paukahtaa" tai miten sen nyt sanois.... ::) ei kuulu mitään paukahduksen ääntä, mutta vaihto on niinkuin rykäisy, ei todellakaan mikään pehmeä ja huomaamaton tapahtuma. Eihän noin kannata kyl huvikseen vaihdella.
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Luulisin, että voimansiirron välykset paukahtaa voimalla laidasta laitaan, jos kytkimen päästää "väärin" ylös. Ja mitä enemmän välystä, voimaa ja mitä terävämmin ottava kytkin, sen helpommin paukahtaa.
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

En nyt tiedä olenko oikea ihminen kirjoittamaan tänne, kun turbo dynyn omistan. Mutta itselläni dynyssä kolisi kovissa vaihdoissa alapallonivel ja alatukivarsi kun oli puslat päässy kulumaan kovin. Silloin kun puslat saatiin vaihdettua niin kolina loppui hetkeksi kunnes jakolaatikko ja perä alkoivat äännellä väljyyttään. Joten jos lähettelee niin väljät pois ennen lähtöä :D .
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Niin, kuka sen periaatteessa määrittää mikä on oikein nostettu kytkin ja mikä ei? :) Riippuu aikalailla käyttötarkoituksesta ja halutusta kestosta. Type-R Sti:n kytkinasetelma sai voimansiirron paukkumaan aika rajusti mikäli halusi vaihtaa nopeammin, kyse ei kuitenkaan ollut sen enempää oikein kun väärin vaihtamisesta.

Komppaan Samppaa noiden väliysten kanssa. Sama esiintyy jos painat kytkimen pohjaan kun voimansiirrossa on raskas veto päällä, paikat tuppaa vähän pamahtamaan.

Mitä keskusteltuun vikaan tulee, niin ainakaan omasta kokemuksesta Evo CN9A, CP9A tai CT9A voimansiirto ei ole paukkunut mitenkään huomiota herättäen.

-Evo IV GSR
-Evo V GSR
-Evo VI TME
-Evo VII

Saatko ääninäytteen kolahduksesta? :)
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Myöskin aftermarket pakoputket voi kolahdella voimavaihdoilla...
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Harri K sanoi
Myöskin aftermarket pakoputket voi kolahdella voimavaihdoilla...

Mul osuu oma putki kardaaniin jos oikein "innostuu".. :)
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Twilight sanoi
Niin, kuka sen periaatteessa määrittää mikä on oikein nostettu kytkin ja mikä ei? :) Riippuu aikalailla käyttötarkoituksesta ja halutusta kestosta. Type-R Sti:n kytkinasetelma sai voimansiirron paukkumaan aika rajusti mikäli halusi vaihtaa nopeammin, kyse ei kuitenkaan ollut sen enempää oikein kun väärin vaihtamisesta.

Hankala selittää, mutta kyllä se vaan paukahtaa jos sen tekee "väärin". Muistelen edelleen kauhulla ensimmäistä koeajoa aikanaan Evo kasilla, fiilis oli kuin kojelauta olisi haljennut. Muutaman vuoden harjoittelun jälkeen ei vaan kolahda enää missään olosuhteissa. Toki paukahdus voi syntyä monesta muustakin asiasta (kuten tässä on esille tullutkin), mutta edelleenkin "väärällä" tekniikalla jostain auton syöveristä tulee saatananmoinen paukahdus,
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

nokonzok sanoi
Hankala selittää, mutta kyllä se vaan paukahtaa jos sen tekee "väärin". Muistelen edelleen kauhulla ensimmäistä koeajoa aikanaan Evo kasilla, fiilis oli kuin kojelauta olisi haljennut. Muutaman vuoden harjoittelun jälkeen ei vaan kolahda enää missään olosuhteissa. Toki paukahdus voi syntyä monesta muustakin asiasta (kuten tässä on esille tullutkin), mutta edelleenkin "väärällä" tekniikalla jostain auton syöveristä tulee saatananmoinen paukahdus,

Mun kutosessa paukkuu perä (AYC) jos rivakasti vaihtaa 1->2. Siis tyyliin melkein ilman kykää. Tosin sen saman äänen oon saanut myös takavedostakin. Lukko menee päälle tms.. Mä mistää tiedä. :)
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Itellä kanssa X kuuluu perästä vaimea "pamahdus" jos hätäseen pitää lähtettää oikeen liukkaalla alustalla ja juurikin tuo 1 -> 2 vaihto.

Edellisessä autossa huomattavasti rumemman kuulonen ääni kun EDL rupes skulaa ( audin joku p*ska viritelmä )
Kuulosti et repeis koko perä irti, kun se joskus sattu toimimaan.
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

cubeqtio sanoi
Mun kutosessa paukkuu perä (AYC) jos rivakasti vaihtaa 1->2. Siis tyyliin melkein ilman kykää. Tosin sen saman äänen oon saanut myös takavedostakin. Lukko menee päälle tms.. Mä mistää tiedä. :)

Eiköhän tuolla sen verran välystä ole että ääni tulee siitä.
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Samaa "ominaisuutta" täälläkin evo 3 ja 7 havaittu. Omasta mielestä ääni tulee enemmänki perästä ja on sellanen kun löis nyrkillä paksumpaan puupöytään. Ja juurikin kovasta vedätyksestä sekä nopee vaihto ja kytkimen nosto. Jäällä herkemmin kun vetää pyörät ensin tyhjää ja sit vaan isompaa silmään eikä oikeestaa oo koskaan huomannu et alaspäin vaihdettaessa olis tällästä tehny.
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Maxxximus sanoi
Samaa "ominaisuutta" täälläkin evo 3 ja 7 havaittu. Omasta mielestä ääni tulee enemmänki perästä ja on sellanen kun löis nyrkillä paksumpaan puupöytään. Ja juurikin kovasta vedätyksestä sekä nopee vaihto ja kytkimen nosto. Jäällä herkemmin kun vetää pyörät ensin tyhjää ja sit vaan isompaa silmään eikä oikeestaa oo koskaan huomannu et alaspäin vaihdettaessa olis tällästä tehny.

Täysin sama ominaisuus täällä.
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Muistan kanssa kun kaverilla oli evo kolmonen ni juurikin nopeissa vaihdoissa esiintyi aika kovaa pauketta. Ihmettelin sitä alkuun mutta hävisi kyllä sitten myöhemmin kun oli tottunut kytkimeen tai jtn. Sehän se helpoin olisi korjata. Kannattaahan sitä alustaa vilkaista että onko väljää.
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Samanlaista paukuntaa saan itse aikaseksi myös vr4:lla jos huolimattomasti kytkintä käyttää, huomaa varsinkin aamutuimaan kun muutenkin ihan unessa vetää töihin eikä keskittyminen ole hääppöistä.. sitten kun vähän skarppaa niin kaikki menee pehmeästi.
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

nokonzok sanoi
Hankala selittää, mutta kyllä se vaan paukahtaa jos sen tekee "väärin". Muistelen edelleen kauhulla ensimmäistä koeajoa aikanaan Evo kasilla, fiilis oli kuin kojelauta olisi haljennut. Muutaman vuoden harjoittelun jälkeen ei vaan kolahda enää missään olosuhteissa. Toki paukahdus voi syntyä monesta muustakin asiasta (kuten tässä on esille tullutkin), mutta edelleenkin "väärällä" tekniikalla jostain auton syöveristä tulee saatananmoinen paukahdus,

Minäki kuittaan tuon että sillä tekniikalla tosiaan on merkitystä. Ite ajelin omalla evolla sen pari vuotta(IV) en ollut tuona aikana sitä kertaakaan saanut paukahtamaan kunnolla vaihdossa, nopeissakaan. Sitte annoin kaverin ajaa ja se yritti vaihtaa nopeasti vedätyksestä. Vaihto ei ollut edes "nopea", niin semmonen paukku ku ois tykillä ammuttu :)
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

ragiz sanoi
Minäki kuittaan tuon että sillä tekniikalla tosiaan on merkitystä. Ite ajelin omalla evolla sen pari vuotta(IV) en ollut tuona aikana sitä kertaakaan saanut paukahtamaan kunnolla vaihdossa, nopeissakaan. Sitte annoin kaverin ajaa ja se yritti vaihtaa nopeasti vedätyksestä. Vaihto ei ollut edes "nopea", niin semmonen paukku ku ois tykillä ammuttu :)

Eli kädettömät saa ne paukkumaan.

flame_suit.jpg
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa


En tiedä voiko tätä ollenkaan verrata, mutta mainitaan nyt. Kyse tästä mun automaatista. Nopeuden ollessa juuri sopiva -> kaasu pohjaan kuuluu helvetinmoinen jysäys kun kickdowni pudottaa vitoselta kakkoselle. Ekalla kerralla luulin ajaneeni jonkun betoniharkon päältä, mutta kyllä se vaan itse autosta tulee. Ei ole toistunut juurikaan tuon jälkeen, mutta kokeilemalla muutaman kerran sen kyllä saa aikaan. Eli ei tuo välttämättä tule lootasta itsestään vaan sopivasti tähtien asennossa olevasta alustan kombinaatiosta?
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Biim sanoi
Eli ei tuo välttämättä tule lootasta itsestään vaan sopivasti tähtien asennossa olevasta alustan kombinaatiosta?
Jep, nelikossa vaan riittää noita kohtia missä on välyksiä. Lootalta ensin kulmavaihde, sitten kardaanin nivelet, takaperä ja vetarit. Vaikka kaikissa olisi speksien mukainen välys niin liene yhteensä melkoinen määrä :)
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Satuimpa puhumaan tuossa muuten pusla-asioista rallipajan kanssa ja totesivat että vakiopuslilla evojen perämurikka pääsee liikahtamaan etummaisissa puslissa (siellä on välystä)
Liekkö tämä tekisi kolahduksen? Etummaisissa pystyasennon puslissa on siis aina uudesta asti väljää.

Korjauksena on tehdä puslan molemmin puolin roiskeläppäkumista prikat, jolloin välykset lähtee samalla pois.
Tässä kiinnityksessähän on vakiona jo sellaiset kumiset prikat molemmin puolin, mutta ne tulevat ainakin RS mallissa isoina vain ruuvin kannan puolelle. Eli välys jää puslan ja rungon väliseen tilaan, jonne pitäisi lisätä kumia.

Tämä siis RS mallisissa kyseessä ainakin kun itsekin olen ko. puslat muutaman kerran purkanut ;D.
Mites AYC perä on eri kiinnikkeillä vissiin, mutta voisko olla samaa ilmiötä sielläkin?
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Harri K sanoi
Satuimpa puhumaan tuossa muuten pusla-asioista rallipajan kanssa ja totesivat että vakiopuslilla evojen perämurikka pääsee liikahtamaan etummaisissa puslissa (siellä on välystä)

Ysi evossa huomioin saman asian eli pauke/ paukahdus kuuluu peräpäästä ;D. Korostuu ripeällä vaihdolla 1-3 vaihtella. Tuosta kytkimen "väärikäytöstä" en kommentoi mutta sen verta on autosta/ autoista kokemusta etten tunnusta ;D

Isäukolla meinas mennä kyydissä 1. kerralla jännäkakka housuun kun kuuli pamahduksen.. "Mitä nyt hajos" Tyly vastaus "ei mitään kuuluu asiaan" ;D :driver
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Omasta kutosesta myös kuuluu tuo paukahdus,tai pikemminkin sellainen tumpsahdus,jos esim. kesken luisun vaihtaa hätäseen isompaa.
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Noniin tutkittiin asiaa eri kuskeilla niin olihan se yksi vaikutus se kytkimen oikealainen päästäminen... Tutkimus reissuilla tuli lisää häppeninkiä ja ahdot rupes lievästi karkailemaan sinne noin 1.5paikkeille, vika korjaantuu uusimalla letkuja hukkaportilta turbolle.
Onko kukaa muu törmänny kellon letkun sisällä pieneen "suuttimeen" hukkaportin letkun sisällä ??? näytti kyllä siltä ettei sinne kuulu, mutta korjatkaa?
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Ambonius sanoi
Noniin tutkittiin asiaa eri kuskeilla niin olihan se yksi vaikutus se kytkimen oikealainen päästäminen... Tutkimus reissuilla tuli lisää häppeninkiä ja ahdot rupes lievästi karkailemaan sinne noin 1.5paikkeille, vika korjaantuu uusimalla letkuja hukkaportilta turbolle.
Onko kukaa muu törmänny kellon letkun sisällä pieneen "suuttimeen" hukkaportin letkun sisällä ??? näytti kyllä siltä ettei sinne kuulu, mutta korjatkaa?
Jos tarkotat siinä T-haaran lähellä olevassa letkussa niin kyllä se kuuluu sinne.
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

kuten kaverin 110ladassa... oli vaihdelaatikko tippua tielle... kannakkeesta irti.... ;D
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Ambonius sanoi
Juu juuri sitä. Mikähän sen virka on sielä? ::)

En tiedä puhutaanko nyt samasta palikasta, mutta ainakin ahtopaineiden ohjaussolenoidille on t-haara.
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

MakeM sanoi
En tiedä puhutaanko nyt samasta palikasta, mutta ainakin ahtopaineiden ohjaussolenoidille on t-haara.

niin on ja se helmi kuristaa virtausta että hukakportin toiminta no vähän "hitaampaa"
saa nopeemiksi reagoinin kun sen helmen ottaa pois, nostaa myös ahtoja vähäsen...
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Mr mmc sanoi
niin on ja se helmi kuristaa virtausta että hukakportin toiminta no vähän "hitaampaa"
saa nopeemiksi reagoinin kun sen helmen ottaa pois, nostaa myös ahtoja vähäsen...

Jepu juuri näin.

Itsellä 1bar hukkaportti (aftermärketti) ja se helmi on siellä vieläkin.

Mut OT.

Toinen topikki kiitos. :)
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Lainataas nyt tätä topikkia ku osuu aikas lähelle.

Eli omassa evo 6 kans kolahtaa vaihtaessa(takana), vaikka kuinka rauhassa vaihtais ni kolahdus käy. Pelkkä vaihdekepin siirtäminen vapaalle riittää pitämään kolahduksen jos on vähän enempi kierroksia (n.3-4t). Pari kertaa oon jo ihmetelly nosturilla niitä välyksiä mut en kyl osaa sanoo onks ne normaalit. Sitten vielä tämän lisäksi perästä(?) kuuluu ulinaa yli 60km nopeudessa vedolla, eli kun kaasun nostaa ni ääni katoaa. Vaihteella ei ole merkitystä ulinaan. Liittyisköhä yhteen nää äänet? ??? Perän ja koko takapään puslat on vaihdettu powerflexeihin. Ja GSR kyseessä eli AYCllä. perän öljyt oon vaihtany viime syksynä ja nyt viimeviikonloppuna uudestaan ja ei ollut vaikutusta. castrolin saf-xj oon tuonne laittanut.
Mistäköhän pitäs ensimmäisenä vikaa rupee etsimään?

Nokonzok kävi myös tänää kuuntelemas ääniä ja meinas et ei oo normaalii.
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Tuliko sieltä metallia öljyjen mukana? Jos ei niin vetoakselit ja kardaani kannattaa tutkia.
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Normaalisti jos perässä ääni muuttuu vedosta niin hammaskosketus on pielessä,eli pinjonin ja lautaspyörän.
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

laineracing sanoi
Normaalisti jos perässä ääni muuttuu vedosta niin hammaskosketus on pielessä,eli pinjonin ja lautaspyörän.

Entäs ulina tasakaasulla tietyillä nopeuksilla (noin 98-103 km/h ja 120-125 km/h). Vetoa lisättäessä ääni pienenee ja noiden alueiden ulkopuolella ei ulise. Joku resonanssi vaikuttaisi olevan, mutta saako sitä millään pienennettyä. On meinaan melkoisen ärsyttävä. Perä tsekattu ST Motorsilla viime kesänä eikä ollut kulumia. Kulmasta tai perästä ei ole tullut koskaan metallia öljyn joukossa tai propussa ainakaan auton itsellä ollessa.

Takapenkit pois joten ääni tunkee aika voimakkaasti kabiiniin.
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

ast sanoi
Entäs ulina tasakaasulla tietyillä nopeuksilla (noin 98-103 km/h ja 120-125 km/h). Vetoa lisättäessä ääni pienenee ja noiden alueiden ulkopuolella ei ulise. Joku resonanssi vaikuttaisi olevan, mutta saako sitä millään pienennettyä. On meinaan melkoisen ärsyttävä. Perä tsekattu ST Motorsilla viime kesänä eikä ollut kulumia. Kulmasta tai perästä ei ole tullut koskaan metallia öljyn joukossa tai propussa ainakaan auton itsellä ollessa.

Takapenkit pois joten ääni tunkee aika voimakkaasti kabiiniin.

Mulla on noilla nopeuksilla ulina jos painaa kaasua kevyesti. Eli ulisee hieman (kuulee jos radio on pois päältä ja on hyvä asfaltti niin ihan pienen ulinan..) tossa 85-90kmh sitten katoaa ja palaa taas 120-125kmh. Välyksiä tarkisteltu ja mitään ei löydetty. Eli aina kun on veto päällä niin tuo pieni ulina kuuluu ainakin mulla. Myös eri renkaita/vanteita kokeiltu.

Autona Evo 6 GSR AYC:llä. Perästä, kulmavaihteesta ja laatikosta vaihdettiin tossa 1000km sitten öljyt ja mitään metallipurua ei tullut. Ainoastaan likaista öljyä. Samoin myös AYC perästä vain likaista öljyä.
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

ast sanoi
Tuliko sieltä metallia öljyjen mukana? Jos ei niin vetoakselit ja kardaani kannattaa tutkia.

Öljynvaihtojen välissä oli vähä yli 5000km ja kyllä siellä öljyn seassa oli vähän metallia.Ei mitään isoja lastuja vaan ihan pientä hiukkasta. Ei kuitenkaan ihan "vannehopeeta" ollut.

Mulla toi ulina kyllä alkaa aikas lailla tasan 60kmh ja taajuus nousee nopeuden mukaan ja hävii muuhun meteliin jossain 120 jälkeen. Kuuluu myös tasakaasulla.
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

ast sanoi
Entäs ulina tasakaasulla tietyillä nopeuksilla (noin 98-103 km/h ja 120-125 km/h). Vetoa lisättäessä ääni pienenee ja noiden alueiden ulkopuolella ei ulise. Joku resonanssi vaikuttaisi olevan, mutta saako sitä millään pienennettyä. On meinaan melkoisen ärsyttävä. Perä tsekattu ST Motorsilla viime kesänä eikä ollut kulumia. Kulmasta tai perästä ei ole tullut koskaan metallia öljyn joukossa tai propussa ainakaan auton itsellä ollessa.

Takapenkit pois joten ääni tunkee aika voimakkaasti kabiiniin.

Jos on hampaan muoto jo muuttunut eli moduuli pielessä niin lisää enään hiljaiseksi vaikka hammaskosketuksen säätäiskin värin kanssa. Yleensä tarvitaan uusi pyöräpari ja oikea asennus että ulinat perästä loppuu.
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Nyt on perä irrotettu. Kardaani tuntu ainaski hyvältä eikä vetareissakaan näkynyt/tuntunut mitään.

Evo nelosen perä olis nyt siinä vieressä ja ulkosesti siinä keskiosassa on jotain eroa (6 perä on tukevamman näkönen) mut oisko toi nelosen perä vaihtokelponen suoraan?
välitys sama?
Ainakin 6sen vetarien "nysät" käy suoraan.
 
Vs: Evo 5 gsr paukahtaa vedoilla vaihtaessa

Nonii nyt on sitte perä vaihdettu. Ja kolahdukset hävis eli jotain vikaa siinä oli.
 
Takaisin
Ylös Bottom