EVO 7, ahdin herää huonosti

Jebbunen

New Member
Liittynyt
15 Syyskuu 2013
Morjesta ! Uusi evo mies ilmottautuu ! En tiä todellakaan onko oikee threadi mutta asiaan lyhyesti ja "ytimekkäästi" potilas evo 7 , speksit elbowlta 3"ränni perään asti , greddy prospec2 säädin , hks filtteri ja ahtoputkee yms pientä.. ongelma vai ominaisuus =140kmh vauhtia =kierroksia jo aika hyvin vaikka esim 4 vaihteella =kaasu pohjaan =menee todella kauan ennenkuin alkaa ahtamaan kunnolla :( kerää siis hel etin huonosti ahdot isoills nopeuksilla . Ahdot pysyy kyllä 5 vaihteella kun vedättää niin hienosti 1.6 paikkeilla suunnilleen punarajalle asti( piikkinä 1.85-1.95) . Missä mättää , auton säätänyt st motors ? Laiskat ennakot ? Tampereen alueella kukaan kuka halua / viitsii katsoa auton sielun elämää ennenkö saan itse aikaiseksi tilata piuhan ja ohjelman että saa logattua :) ?

Kiitos ja anteeks puhelimella kirjotettus tekstiä . Jere

Eli herää huonosti jossei ylemmästä tekstistä saanu tolkkua
 
Jako pielessä , ahdin vialla jne... Jos arvailla yrittää. Nähdä pitäs.
 
Ahtoja on ainakin kiitettävästi jos vakio rojut koneessa.
 
Vakio kamat on tietääkseni koneessa kyllä ( ajettu 68tkm ) , autohan toimii kuin ajatus ja kulkee todella hienosti . Ihmetyttää vaan tuo herääminen ? Ahdin pitää paineet ylhäällä kyllä kunnon kuormituksessakin eikä pölläyttele mitään ylimäärästä .. mutta tosiaan eikös tommonen vakio pienipilleriahdin pitäis kerätä suht välittömästi ahdot varsinkin kierroksilla ?? Vai oonko ihan hakoteillä ?
 
mulla ainakin oma evo7 orkkis turbolla heräili tosi nätisti, jos esim satasta ajeli 5 vaihteella niin melkein samantien kun kaasuun koski nous paineet. kierroksia joku 3000 tuossa nopeudessa.
 
Kyllä ton ahtimen osaat itekki kattoa, ilmanputsari vaan irti + putket. Ja jos kunnossa niin kokeilet ruuvata hukkaportintankoa lyhyemmäksi jotta pysyy kauemmin kiinni, niin, että tankoa joutuu vähän vetämään että saat sen takas paikalleen, ehkä n. puoli reikää(tajuat sitten).

Ja sitten jos ei vieläkään auta niin koita katella josko ois joku ahtoputki löysällä tai reikä.
 
cubeqtio sanoi
Vanhempi evo heräilee siinä 3500-4000 tienoolla.

Itsellä tietysti vielä vanhempi, mutta nelosella täydet ahdot 3000rpm kohdilla ja viitosella jo vielä aiemmin? Tuli vaan mieleen että onkohan sullakaan kaikki ehjää ;D
 
Itelläkin hymyilytti, koska eikä tuo ole jo kuorma-auton ahtimen(holset) heräyskierrokset =)

MakeM sanoi
Itsellä tietysti vielä vanhempi, mutta nelosella täydet ahdot 3000rpm kohdilla ja viitosella jo vielä aiemmin? Tuli vaan mieleen että onkohan sullakaan kaikki ehjää ;D
 
Vs: EVO 7, ahdin herää huonosti

faior sanoi
Ja jos kunnossa niin kokeilet ruuvata hukkaportintankoa lyhyemmäksi jotta pysyy kauemmin kiinni, niin, että tankoa joutuu vähän vetämään että saat sen takas paikalleen, ehkä n. puoli reikää(tajuat sitten).

Pitäskö tuo mahtua tekemään jotenkin hukkaportin ollessa paikallaan? Syylärin joutuu ainakin ottamaan pois että saa edes jonkinlaisen otteen.
 
Vs: EVO 7, ahdin herää huonosti

Oon vähän huonosti kirjottanu alotus postauksen , ahdin kyllä herää aikasin MUTTA MIELESTÄNI Ei herää motarilla ajattaessa kun tiputtaa 5 vaihteelta neloselle niin siinä vaiheessa miettii mutta jos ajan samaa vauhtia jo 4 vaihde silmässä herää paremmin :D

Ahtimen zekkaan kyllä siinä vaiheessa kun asennan uuden pakosarjan paikalleen että miltä se näyttää.

Pahoittelut kun en osaa kirjottaa :peukku ;D
 
Vs: EVO 7, ahdin herää huonosti

MakeM sanoi
Itsellä tietysti vielä vanhempi, mutta nelosella täydet ahdot 3000rpm kohdilla ja viitosella jo vielä aiemmin? Tuli vaan mieleen että onkohan sullakaan kaikki ehjää ;D

Pitäis olla ehjää. Kyllä se paine siellä 3000rpm tietämillä on, mutta vedot on tossa kohtaa.
 
Vs: EVO 7, ahdin herää huonosti

MakeM sanoi
Itsellä tietysti vielä vanhempi, mutta nelosella täydet ahdot 3000rpm kohdilla ja viitosella jo vielä aiemmin? Tuli vaan mieleen että onkohan sullakaan kaikki ehjää ;D
Sulla se varmaan vähä rajottaa sitä ahtamista ja jos kaikki pelaa niin ei pyritäkkään mihinkään 1.5bar ahtoihin. Silloinhan jos solenoidi + se takaisinsäätöprosessi pelaa niin ihan varmasti saavuttaa sen vajaan baarin maksimiahdon isoilla vaihteilla noin :) Cube ajaa jo semmosilla tarkoituksenmukaisilla paineilla jolloin se paras veto varmasti tuleekin vielä hieman myöhemmin.


Näin vertailuksi vr4:set antaa parhaan väännön välillä 3000-4000, samaten ahtopaine toki vaikka alkaa kyllä ahtaa paljon alempaa. Tämä siis ohjausletkut tukittuna. Mulla taitaa kyllä omassa bypass vuotaa jo kun ei ole niin raju kun toi juhanin full boost modessa oleva legnumi.
 
Vs: EVO 7, ahdin herää huonosti

Itsellä ainakin evo6:sessa ysin ahtimella vitosella kiihdyttäessä 3k rpm on jo se 1.6bar. Mutta huomattavasti paremmin lähtee vetämään 3500rpm ja sen jälkeen.
 
Vs: EVO 7, ahdin herää huonosti

Basbarduu sanoi
Pitäskö tuo mahtua tekemään jotenkin hukkaportin ollessa paikallaan? Syylärin joutuu ainakin ottamaan pois että saa edes jonkinlaisen otteen.
mahtuu välistä ainakin nelosessa tekemään vaikka oliskin paksumpi syyläri
 
Vs: EVO 7, ahdin herää huonosti

Niko.s sanoi
Itsellä ainakin evo6:sessa ysin ahtimella vitosella kiihdyttäessä 3k rpm on jo se 1.6bar. Mutta huomattavasti paremmin lähtee vetämään 3500rpm ja sen jälkeen.

Juuri näin.

Timpsa sanoi
Ja vitosessa :peukku

Ja kutosessa... :D
 
Vs: EVO 7, ahdin herää huonosti

Urran sanoi
Kyseenalaistan tän. Miten? :D Sokan ja syylärin väliin jää <10mm

Lämpöpellit pois, paljon ärräpäitä ja kyllä sieltä saa vaihdettua koko kellon.

Itse tein toimenpiteen sorapihalla, apumiehen + pukkien kera. Kyl se sieltä tulee..
 
Vs: EVO 7, ahdin herää huonosti

cubeqtio sanoi
Lämpöpellit pois, paljon ärräpäitä ja kyllä sieltä saa vaihdettua koko kellon.

Itse tein toimenpiteen sorapihalla, apumiehen + pukkien kera. Kyl se sieltä tulee..

offtopic:
mä en tajua miks paljon pitää ärräpäitä kun syylärin poisotto on alle 5min homma ;D
Nesteet pois alaletkusta, yläletku irti, flektin johto irti ja 2 pulttia auki ja nostaa syylärin pois ::)
 
Vs: EVO 7, ahdin herää huonosti

Harri K sanoi
mä en tajua miks paljon pitää ärräpäitä kun syylärin poisotto on 5min homma ;D
Nesteet pois alaletkusta, yläletku irti, flektin johto irti ja 2 pulttia auki ja nostaa syylärin pois ::)

Oli sellanen tilanne päällä, että pakko tehä noin. En meinaan ollut kotona. Kotipihalla onkin betonilattiahalli missä lämmitys.. :D
 
Vs: EVO 7, ahdin herää huonosti

Niin siis Basbarduukin tais tuossa todeta että "ei onnistu ilman syylarin pois ottoa" ja helppohan se on ottaa mutta jos pihalla on -3°C, siellä missä olet ei ole Glykolia ja pitäs vielä poiskin päästä ajaen niin..
 
Vs: EVO 7, ahdin herää huonosti

No siis onhan tuo varmaan mahdollista mut niinku Harri totesi niin fiksumpaa ottaa tuo syyläri pois ettei säry turhaan ni sit mahtuu operoimaanki paremmin.
 
Vs: EVO 7, ahdin herää huonosti

Onnistuu hyvin ainakin CN/CP9A korissa normaalia paksumpi jäähdytin paikallaan. Monta kertaa tehty. Monesti joutuu muista syistä irrottamaan kellon kokonaan, se onnistuu hyvin myös kun ottaa turbolta coolerille menevän putken irti tai ainakin kumisen osan turbon päästä.
 
Vs: EVO 7, ahdin herää huonosti

No uskotaan sitten. Suositteletko ast siis vaihtamaan tuon alakautta?
 
Vs: EVO 7, ahdin herää huonosti

Kyllä se alakautta on helppo vaihtaa, nosturilla.
 
Takaisin
Ylös Bottom