Evo 7 etupyöränlaakerista?

terhaap

New Member
Liittynyt
11 Helmikuu 2012
Onko kellään kokemusta/tietoa E7:kan etupyörän laakerin mallista/koosta? Tekisi mieli itse ainakin olla niin urheiluhenkinen että vaihtaisin navan sisälle pelkän laakerin enkä maksaisi itseäni kipeäksi koko navasta.
Sillä nyt tiedustelen tätä asiaa että jos jollain on tietoa tuosta koosta niin ei tarttis ensin purkaa kaverin talliin autoa ja alkaa sen jälkeen metsästämään laakeria. Melkein kuitenkin tietää että kun sen navan purkaa sen takia että katselee minkä kokonen tuo laakeri on niin tietää että se menee päreiksi ja auto seisoo niin kauan että siihen sen laakerin löytää.
 
Vs: Evo 7 etupyöränlaakerista?

terhaap sanoi
Onko kellään kokemusta/tietoa E7:kan etupyörän laakerin mallista/koosta? Tekisi mieli itse ainakin olla niin urheiluhenkinen että vaihtaisin navan sisälle pelkän laakerin enkä maksaisi itseäni kipeäksi koko navasta.
Sillä nyt tiedustelen tätä asiaa että jos jollain on tietoa tuosta koosta niin ei tarttis ensin purkaa kaverin talliin autoa ja alkaa sen jälkeen metsästämään laakeria. Melkein kuitenkin tietää että kun sen navan purkaa sen takia että katselee minkä kokonen tuo laakeri on niin tietää että se menee päreiksi ja auto seisoo niin kauan että siihen sen laakerin löytää.

Koko napa maksaa alle 300 euroa kotiin toimitettuna. En tiedä mitä sopivien laakerien hintaluokka on, mutta äkkiseltään tulee mieleen, että pääseekö tuolla askartelulla tuntipalkoille?
 
Vs: Evo 7 etupyöränlaakerista?

Itse ainakin lasken niin että vaikka pelkkä laakeri maksaisi 100e niin ainakin minun tuntipalkalla saa aika monta tuntia tehdä töitä vielä ennenkö tuo 300e menee yli. Ja ehkäpä tälläkin erää on enempi kysymys urheilu hengestä eikä siitä hinnasta. ;D Tapana vaan olla tehdä aika paljon itse asioita näille kulkineille mitää pihaan tulee.
 
Vs: Evo 7 etupyöränlaakerista?

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=37119.0

Sama napa sopii Evo 4-9 ja kaikki muutkin aikakauden 5-pulttiset Mitsut. Pelkästä laakerista en tiedä, saattaa sopia tai olla sopimatta.
 
Vs: Evo 7 etupyöränlaakerista?

Itse itseäni opastaen. Nyt on uusi napa paikallaan. Tilasin varuilta koko paketin ebaysta hintaan 155 posteineen. Ja hyvä näin koska tuon laakerin sisä koolaus on koneistettu napaan. Että pelkkä laakerin vaihto ei onnistu.

Mutta ainakin koyolta saa tuollaista napaa ihan koyon varaosana. Tuotenumero tuolle palikalle näkyy olevan tuossa alkuperäisessä laakeri/napa paketissa DACF2044M.
 
Vs: Evo 7 etupyöränlaakerista?

terhaap sanoi
Itse itseäni opastaen. Nyt on uusi napa paikallaan. Tilasin varuilta koko paketin ebaysta hintaan 155 posteineen. Ja hyvä näin koska tuon laakerin sisä koolaus on koneistettu napaan. Että pelkkä laakerin vaihto ei onnistu.

Mutta ainakin koyolta saa tuollaista napaa ihan koyon varaosana. Tuotenumero tuolle palikalle näkyy olevan tuossa alkuperäisessä laakeri/napa paketissa DACF2044M.

ootko varma?
http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/vr4/takalaakeri/

sama napa pitäs olla ku toi oli.. se on vaa todella tiukas :D
 
Vs: Evo 7 etupyöränlaakerista?

No nyt kyllä täytyy sanoa että en oo kyllä enää sit ollenkaa varma. Onkos nuo etu ja takalaakerit identtisiä palikoita? En ees yrittäny ottaa irti tuota sisäkoolia siitä. Kattelin vaan pirun tarkkaan ja pyörittelin pitkään että ei minkäänlaista saumaa näy siinä että ois irtoava osa. Mutta oli tuo kyllä kieltämättä aika kuivana pyöriny että kyllähän nuo kuulat sen uran/sauman siitä hävittää tarvittaessa.

Kyllä mä ehkä nyt enempi kuitenkin uskon sua tässä asiassa. Et oo sattunu ottamaan mittoja tuosta laakerista että minkä kokonen se on? Tai purkautuuko tuo ulkokooli irti?
 
Vs: Evo 7 etupyöränlaakerista?

Mikä mahtaisi olla napamutterin kiristysmomentti (Evo 9)? Eilen vasta ekaa kertaa luin ettei sitä kannatakaan vetää kiinni "niin kovaa kuin pystyy ja sitten vielä varttikierros".
 
Vs: Evo 7 etupyöränlaakerista?

us-partsilta saa navan FAG pyöränlaakeri+napa: Evot IV-IX (Brembo-jarruin)

#FW9133 a' 199,00 eur
#RW8181 a' 129,00 eur
 
Vs: Evo 7 etupyöränlaakerista?

Ale sanoi
Mikä mahtaisi olla napamutterin kiristysmomentti (Evo 9)? Eilen vasta ekaa kertaa luin ettei sitä kannatakaan vetää kiinni "niin kovaa kuin pystyy ja sitten vielä varttikierros".
IX tieto ei ollut saatavilla, mutta VIII:ssa vois olla sama eli 226 Nm.
 
Vs: Evo 7 etupyöränlaakerista?

Ite oon ampunut pulttipyssyllä kiinni ja sokka reikään,ei nuo laakerit vielä ainakaan ole moittinut ::)
 
Vs: Evo 7 etupyöränlaakerista?

ast sanoi
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=37119.0

Sama napa sopii Evo 4-9 ja kaikki muutkin aikakauden 5-pulttiset Mitsut. Pelkästä laakerista en tiedä, saattaa sopia tai olla sopimatta.

Ei pidä paikkaansa. Evo 4-6 napa ei käy 7-9:iin. Laakerikin on eri mitoilla.
 
Takaisin
Ylös Bottom