Evo 8 huohotin

JouniÖ

New Member
Liittynyt
2 Elokuu 2014
Moro

Onko kokemuksia Evo 8 tai yleensä evon huohottimista. Onko tuo huohotin riittävä, kun moottoria kierrätetään vähän reilummilla ahdoilla? Ahdon alla tuo yksi pieni venttiilikopan huohotin tuntuu jotenkin pieneltä...

Itselläni moottori kuluttaa öljyä reilusti, kun moottoria kuormitetaan 1,5-2,0 bar ahdoilla ja moottoria kierrätetään noin 8000rpm. Moottorissa ja kannessa on kaikki (männät, kanget, tiivisteet, ohjurin kumit ym.) uutta. Moottori ei kuluta öljyä normaalissa ajossa.

Pakosarjan jatkeena on HX35 super, joten onko kokemuksia niistä ovatko olleet kovia viemään öljyä?
 
Vs: Evo 8 huohotin

Ei se vakiosysteemi riitä millään enää tuollaisella kokoonpanolla.

Imusarjaan menevä venttiili on ahdoilla kiinni joten paine pääsee purkautumaan vain kannen päässä olevan onnettoman pienen reiän kautta. Sitä vähintään pitäisi isontaa rajusti ja laittaa purkki väliin keräämään ylimääräinen mukana kulkeutuva öljy. Tosin silloin myös imuputkeen menevä reikä pitää saada paljon isommaksi.

Toinen vaihtoehto on muuttaa järjestelmä avoimeksi eli molemmat huohottimet purkkiin jossa on suodatin sekä imusarjan ja imuputken reiät tukkoon. Siitä aiheutuu helposti käryä ohjaamoon liikennvaloissa ja hitaassa nopeudessa.

Jos muutat järjestelmän avoimeksi tekemällä päähän isomman lähdön, mutta jätät takaa imusarjaan menevän venttiilin ja letkun paikalleen imusarjaan virtaa alipaineella mittaamatonta ilmaa ventiilikopan läpi mikä sotkee moottorinohjauksen ellei käytössä ole MAP systeemiä.

Tein Evo viitosessa sellaisen ratkaisun että vaihdoin venttiilikopasta lähdöt keskenään eli takaa isompi lähtö kerääjäpurkin kautta imuputkeen ja päästä pienempi lähtö venttiilin kautta imusarjaan. Tuntui toimivan ok, mutta myin auton aika pian sen jälkeen joten pitkäaikaista kokemusta ei siitä ratkaisusta päässyt tulemaan. Saattaa olla että venttiili on uudemissa eri tavalla kiinni kannessa eikä sama onnistu.
 
Vs: Evo 8 huohotin

Niin mä vähän arvelinkin, ettei se riitä.

Kairasin tuon toisen venttiilikopan (päässä olevan) lähdön jo reilusti isommaksi ja olisin muuttanut myös tuon imusarjaan menevän huohottimen menemään turbon imuputkeen, mutta en ehtinyt muokkaamaan tuota alumiinista keräilysäiliötä. Huomenna nähdään onko tuolla tehdyllä muutoksella toivottua vaikutusta.
 
Vs: Evo 8 huohotin

Lainaan vähän topikkia kun aihe on ajankohtainen itsellekkin.
Onko kellään kokemuksia Buschurin keräys säiliöstä:
http://www.lancershop.com/customer/product.php?productid=5753&cat=242&page=1

Ajatuksena olisi tehdä vastaava diy versio. Onkohan noi venttiili kopalta tulevat keruusäiliön tulot vain suorat reiät, vai onko säiliön sisällä osioita/suunnattuja putkia.. Samoin onko päällä olevaa huohotus reikää mitenkään osioitu vai vaan suoraan läpi?
 
Takaisin
Ylös Bottom