Evo 9 mystinen ongelma!!

Nestori

Evolution IX
Liittynyt
7 Huhtikuu 2012
Sijainti
Jyväskylä
Nyt tarvitsisi neuvoja mystiseen käyntiongelmaan. Ongelmana on täyskaasukiihdytyksessä noin 5700 kierroksen kohdilla alkava pätkiminen. Alemmilla kierroksilla toimii täysin normaalisti ilman mitään nykimistä. Seokset on innovaten mukaan jossain 10,8-11,6. Seoksia on kokeiltu säätää niin rikkaammalle kuin laihemmallekkin ja mitään muutosta ei tapahdu. Osiakin on vaihdettu uusiin toivoen, että ongelma ratkeaisi.

Vaihdetut/kokeillut osat
-puolat
-uudet tulpat ja kärkiväli kohilleen
-Bensapumppu (Walbro 255l), polttoaineensuodatin
-suuttimet
 
Vs: Evo 9 mystinen ongelma!!

Maxxximus sanoi
Se nykiminen on aaltoilevaa. Ahdot piikkas muistaakseni 1,4:ssä joten ei fuelcuttia.

mulla tuossa gtissä teki samantyylistä aika tarkasti 4trpm kohdilla alkas, syy oli tukossa oleva pa-suodatin.
mut se on vissiin vaihdettu? ja ysissä ei pitäs kyllä olla nykimis ongelmaa mitä esim. 8eculla
on jossain tapauksissa huomattu, mulla 8 eculla oli juuri 4trpm kohdilla ja suodattimen tukkoisuus pahensi asiaa
 
Vs: Evo 9 mystinen ongelma!!

Mr mmc sanoi
mulla tuossa gtissä teki samantyylistä aika tarkasti 4trpm kohdilla alkas, syy oli tukossa oleva pa-suodatin.
mut se on vissiin vaihdettu? ja ysissä ei pitäs kyllä olla nykimis ongelmaa mitä esim. 8eculla
on jossain tapauksissa huomattu, mulla 8 eculla oli juuri 4trpm kohdilla ja suodattimen tukkoisuus pahensi asiaa


Joo PA suodatin uusittu. Ja tänään kun ajoin niin teki about 4500 kohdalla ihan pienen nykäisyn ja sit taas tuolla ylempänä alkaa se aaltoileva nykiminen.
 
Vs: Evo 9 mystinen ongelma!!

mikä ahtopaine solenoidi sulla on?
oli tuossa puhetta että se vakio on aika huono, perus 3porttinen olis paljon parempi vaihtoehto
ettei nyt ahdot seilailisi jostain syystä?
 
Vs: Evo 9 mystinen ongelma!!

Mr mmc sanoi
mikä ahtopaine solenoidi sulla on?
oli tuossa puhetta että se vakio on aika huono, perus 3porttinen olis paljon parempi vaihtoehto
ettei nyt ahdot seilailisi jostain syystä?

Solenoidi on vakio. Mut ei ne ainakaan ahtomittarin mukaan ihan kauheasti seilaa.
 
Vs: Evo 9 mystinen ongelma!!

Nakuja katottu? Nimittäin ecun havaitessa nakutusta(knocksum 3+) vedetään ennakkoa pois 1+ pykälä(ä) ja se tekee kiihdyttämisestä juurikin tuollaista aaltoilevaa ja sen tuntee perseessäkin todella selvästi.

edit. ja jos tekee alemmilla kierroksilla samantapaisen nykäisyn niin silloinkin kyseessä voisi olla nakutus, koska aika monesti Evoissa kun alkaa ahtopaineet nousemaan(spool) niin nakuakin esiintyy aika herkästi, joskus jopa niinkin paljon että siitä aiheutuu tuollainen nykäisy.. aaltoilu sitten taas korkeammilla kierroksilla on myös normaali ilmiö jos nakuttaa.

Eli jos esim evoscan näyttää knocksummiksi 3-10+ lukemia kierrosalueella 3000-7500 niin aika selvästi johtuu siitä. Knocksum 6 ja enemmän on sitten jo kuultavissa kuulokkeillakin. .. knocksum 0-4 lukemista en vielä ite olis kovin huolissani ja noiden ei vielä pitäis noin radikaalisti esiintyä vedossa, paitsi tietenkin jos samalla kierrosalueella toistuu nuo lukemat joka kerta, mutta spoolauksen aikana normaalia jos nakuttaa 3-4 lukemia.

Tarkastaisin nuokin vaikka varmaan ehkä olettekin jos kerran bensakarttojakin on jo muutettu.
 
Vs: Evo 9 mystinen ongelma!!

Sytkäkartat kannattas kans tarkistaa ja tulpat/tulpan johdot.
 
Vs: Evo 9 mystinen ongelma!!

Mulla oli vanhassa nelosessa myös tuollaista.Johtui siitä kun oli pessyt konehuoneen ja tulppakaivoon oli päätynyt vettä.
 
Vs: Evo 9 mystinen ongelma!!

Nakut on kanssa katottu. Kartat otettu turvallisen puolelle ettei nakuja tulis. Tulpanjohdon kanssa testattua toimivilla.
Mitenkäs tuo MIVEC? Voiko se tehdä jotai tuollasta?
 
Vs: Evo 9 mystinen ongelma!!

Tyhmiä kysymyksiä :

Joka vaihteella , samalla kierroslukumäärällä tämä ongelma ?
 
Vs: Evo 9 mystinen ongelma!!

Mivec tuskin temppuilee jos sille ei oo tehty mitään tai nokkia vaihdettu.
Nokat kohillaan ?
 
Vs: Evo 9 mystinen ongelma!!

voisko nokka/kampi akselin anturi sekoilla, rötäili yks kuutonen just tollei, nokka-akselin anturi sekoili!
 
Vs: Evo 9 mystinen ongelma!!

Joka vaihteella tekee saman. Ja nokat on katottu et on kohillaan. Mä oon itsekkin miettinyt noita nokkien asentotunnistimia et pitää niitä tutkia ja kattoo ne liittimet et ei oo likaa ym. mikä vois häiritä toimintaa.
 
Vs: Evo 9 mystinen ongelma!!

Olikos ysissä muuten EGT-anturia (pakokaasunlämpö ) ? Tuli vaan mieleen ku audipuolella ku tuli leikittyä noitten anturien kanssa ku biturbo rupes hönkää sen anturin mielestä liikaa niin laitto soppaa reippaasti lisää, leikkassytkää pois ja rupes nykimään juurikin nykimään.
 
Vs: Evo 9 mystinen ongelma!!

mulla kans alko evo temppuilee.
muutama ensimmäinen kiihdytys, ni se meno on sellasta "aaltoilevaa" ja sit puutuu ihan kokonaan. sit hetken ajaa rauhallisesti ja alkaa sit kiihdyttelee ni se kiihtyy sillei aaltoilevasti ja taas puutuu ihan kokonaan. :seina
vaihdoin tänää tulpat eikä vaikuttanu yhtään ja tyhjäkäynti on kans sellasta vähän seilaavaa.
 
Vs: Evo 9 mystinen ongelma!!

onko mitää fiksuu neuvoo miten testaa vuodot ?
tai et mist kehittelis tulpat ahtoputkien päähän ?
 
Vs: Evo 9 mystinen ongelma!!

siitä harmaasta viemäriputkesta saa hyvän testerin.
Tulppa vaan yhteen päähän ja pyörän venttiili siihen niin avot.
Toimi itellä ainaki ihan hyvin, filtteri vaan pois ja viritys siihen.
kompuralla sitten vaan päästät ilmaa menemään sinne ahtojen verran ja kuuntelet sihiseekö.
 
Vs: Evo 9 mystinen ongelma!!

Nytpä ratkesi tämäkin mystinen ongelma. Eli yks imuventtiilin keinu oli hypännyt pois paikoiltaan. Laitoin keinun paikoilleen ja samalla jäykemmät venttiilinjouset, niin jopa loppu nykiminen ja pätkiminen. :peukku
 
Vs: Evo 9 mystinen ongelma!!

Nestori sanoi
Nytpä ratkesi tämäkin mystinen ongelma. Eli yks imuventtiilin keinu oli hypännyt pois paikoiltaan. Laitoin keinun paikoilleen ja samalla jäykemmät venttiilinjouset, niin jopa loppu nykiminen ja pätkiminen. :peukku
Ja eikä menny ku puol vuotta. :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom