Evo III kansitiiviste

  • Viestiketjun aloittaja arika
  • Aloituspäivämäärä
A

arika

Guest
Ollaan painittu jatkuvien kannentiiviste ongelmien kanssa jo pari vuotta, tiivisteenä ollut cometic peltitiiviste sekä ARP pinnapultit. taas alkoi vuotamaan, viimeksi oikaistiin hiomalla kannen sekä lohkon tasot. Onko kokemuksia mikä paras tiiviste? HKS? jenkkien tekemä ICS Titan vai mikä? ahtopaineet n.1.6bar :seina
 
Vs: Evo III kansitiiviste

Noilla paineilla pitäis cometicin pitää, ilman mitään ongelmia. Vai tuleeko kenties jotain paineiskuja tms jolloin pahvi pettää? Taatusti pitäviä ratkaisuja on liekkirenkaat tai kuparista tehty tiiviste joka vielä liimatataan tarkoitukseen sopivalla liimalla kiinni.
 
Vs: Evo III kansitiiviste

No ei pitäisi paineiskuja tulla... poppis, hukkaportit yms. kunnossa. Edellisen kerran tiiviste oli vuotanut kakkos ja kolmos pytystä toiseen sekä kakkosesta vesikanavaan. tiivisteessä ei näkynyt mitään vaurioita vain tummuneet kohdat vuodon merkiksi. silloin oikaistiin kaikki tasot ja laitettiin uusi tiiviste (1.4mm paksu) paikoilleen käyttäen VHT:n metallitiivisteille tarkoitettua spray liimaa.
ARP:n pultit vedettiin mukana seuranneisiin momentteihin. toimi oireetta noin puolivuotta, kunnes alkoi taas viikko sitten. konetta ei ole vielä avattu, joten tämän hetkisiä vuotokohtia ei tiedetä. Joku mainitsi että cometic pitäisi jälki kiristää kuumana!?!? ???

ollaan kateltu tälläisiäkin vaihtoehtoja cometecin tilalle:
http://www.scegaskets.com/products/ics.html

http://www.hksusa.com/products/more.asp?id=732
 
Vs: Evo III kansitiiviste

arika sanoi
No ei pitäisi paineiskuja tulla... poppis, hukkaportit yms. kunnossa. Edellisen kerran tiiviste oli vuotanut kakkos ja kolmos pytystä toiseen sekä kakkosesta vesikanavaan. tiivisteessä ei näkynyt mitään vaurioita vain tummuneet kohdat vuodon merkiksi. silloin oikaistiin kaikki tasot ja laitettiin uusi tiiviste (1.4mm paksu) paikoilleen käyttäen VHT:n metallitiivisteille tarkoitettua spray liimaa.
ARP:n pultit vedettiin mukana seuranneisiin momentteihin. toimi oireetta noin puolivuotta, kunnes alkoi taas viikko sitten. konetta ei ole vielä avattu, joten tämän hetkisiä vuotokohtia ei tiedetä. Joku mainitsi että cometic pitäisi jälki kiristää kuumana!?!? ???

lohkon & kannen kohdistus pielessä voissa olla yksi syy... mitsun kansien & lohkojen kohdistuksessa kun on heittoja... :nykii
 
Vs: Evo III kansitiiviste

arika sanoi
Joku mainitsi että cometic pitäisi jälki kiristää kuumana!?!? ???

Me ollaan aina jälkikiristetty kuumana, mutta moottorin merkki on eri (BMW) ja nehän pitää jokatapauksessa jälki kirraa. Ennen ku avaat koneen, ni katoppa onko ne ARP:t vielä kaikki momentissa. Siitähän pääsee jo jäljille, et oisko pitäny jälkikiristää.
 
Vs: Evo III kansitiiviste

asia tarkistettiin jo, pultit oli kaikki momentisssaan.....
 
Vs: Evo III kansitiiviste

JKorpela sanoi
lohkon & kannen kohdistus pielessä voissa olla yksi syy... mitsun kansien & lohkojen kohdistuksessa kun on heittoja... :nykii

Kohdistus tosiaan kannattaa ainakin tarkistaa, kun kerran pultit ovat pysyneet momentissa. Jotkut ovat joutuneet tekemään kannen osalta melkoistakin muotoilua ja täyttöä, jotta palotilat ovat kohdillaan. Jos kohdistuksessakaan ei ole heittoa, niin holkittamisesta on minulla ainakin hyviä kokemuksia kun taistelin aikanaan kannentiivisteiden kanssa. Vähän erimerkkisen pelin kanssa tosin, mutta kuitenkin. Kokeiltiin kuparisilla liekkirenkailla ja ei vain saatu pitämään, joten kanteen ja lohkoon ajettiin urat, joihin tuli kuparirenkaat. Sen jälkeen loppuivat tiivisteongelmat.
 
Takaisin
Ylös Bottom