Evo III Rs ja Gsr erot?

Grohe

New Member
Liittynyt
2 Marraskuu 2008
Juu eli evo kuume on kova ja mietin nyt että kumpi kannattaa ostaa. Sen verran eroja tiedän että Rs:stä on karsitty absit, käynnistyksen esto, sähkölasit/peilit, penkinlämppärit pois ja ilmeisesti äänieristys on huonompi? Kun sitten taas rs:ssä on 15 pollea enemmän myös. Muita eroja? Mielipiteitä kumpi kannattaa ostaa ihan normaaliin ajoon?
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

No jos et "normaalissa ajossa" tarvitse luettelemiasi varusteita eikä kova sisämelu haittaa, niin ota RS. Eiköhän GSR ole juuri varustelunsa puolesta tarkoitettu normaalimpaan ajoon.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

Grohe sanoi
Juu eli evo kuume on kova ja mietin nyt että kumpi kannattaa ostaa. Sen verran eroja tiedän että Rs:stä on karsitty absit, käynnistyksen esto, sähkölasit/peilit, penkinlämppärit pois ja ilmeisesti äänieristys on huonompi? Kun sitten taas rs:ssä on 15 pollea enemmän myös. Muita eroja?

Penkinlämppäreitä tai käynnistyksenestoa ei taida olla kummassakaan ja ensimmäistä kertaa kuulin että RS olisi tehokkaampi. Onko jotain lähdeviitettä? Mikään minulla oleva kirjakaan ei tätä väitettä tue.

RS:ssä ei ole äänieristystä eikä tietääkseni myöskään alustamassaa. Vakiona on peltivanteet ja onnettomat penkit.

Grohe sanoi
Mielipiteitä kumpi kannattaa ostaa ihan normaaliin ajoon?

GSR
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

ast sanoi
ensimmäistä kertaa kuulin että RS olisi tehokkaampi.

Tuo harhaluulo johtuu ilmeisesti siittä ,että RS on kevyempi. Aika yleinen väite googlessa tuo tehokkuus.... samaa kauraa syövät molemmat hevoset.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

faktaa eikä niinkään fiktiota:
http://www.lancerregister.com/art_evobuyersguide.php
 

Teemu T.

Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

Voisi olla hyvä nyrkkisääntö, että jos joutuu miettimään tätä asiaa, niin valitse GSR.
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

Teemu T. sanoi
Voisi olla hyvä nyrkkisääntö, että jos joutuu miettimään tätä asiaa, niin valitse GSR.

Erittäin hyvä nyrkkisääntö!

Ylipäätään unohtaisin kolmosen kokonaan ja ostaisin nelosen. Hintaero ei ole kovin suuri.
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

nokonzok sanoi
Erittäin hyvä nyrkkisääntö!

Ylipäätään unohtaisin kolmosen kokonaan ja ostaisin nelosen. Hintaero ei ole kovin suuri.
toisaalta kolmonen eroaa hyvin paljo nelosesta. Konekkin oikein päin kolmosessa :D

Ei rehneitä :)
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

UITTO- sanoi
toisaalta kolmonen eroaa hyvin paljo nelosesta. Konekkin oikein päin kolmosessa :D

Ei rehneitä :)

Juuri tuon eroavaisuuden takia nelonen on omasta mielestä parempi vaihtoehto. Molemmat olen omistanut.
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?


GSR ja nelonen. On paljon modernimman tuntuinen ajaa. Molempia olen toki kokeillut.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

Nokitan kahdella...

Jos nyt ostaisin käytettyä Evoa niin kyllä kääntyisin numero 6 :seen. Pikkaisen kirpaisee lompsaa ,mutta mieltymyksiä on monia.
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

-JP- sanoi
Nokitan kahdella...

Jos nyt ostaisin käytettyä Evoa niin kyllä kääntyisin numero 6 :seen. Pikkaisen kirpaisee lompsaa ,mutta mieltymyksiä on monia.

No juu, niin minäkin. Nelosta tarjoilin lähinnä sen takia, että se on hinnaltaan erittäin hyvin kilpailukykyinen kolmosen kanssa. Kutosesta joutuu kuitenkin kärsimään aika monta tuhatta enemmän. Itse kuulun valitettavasti siihen ryhmään, jolle se on iso raha.
 

Grohe

New Member
Liittynyt
2 Marraskuu 2008
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

Jees kyllä tässä nyt itekki on alkanu kallistuu ton gsr puoleen. Aika tiukka budjetti on noin 12 000e ja se ei taida ihan vielä suomen kilvissä olevaan neloseen ihan riittää.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

Uskoisin että saa kyllä tuohon hintaan. Yllättäviä kustannuksia saattaa tietysti tulla, joten ei kannata ihan tiukalla budjetilla olla liikkeellä.
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

Grohe sanoi
Jees kyllä tässä nyt itekki on alkanu kallistuu ton gsr puoleen. Aika tiukka budjetti on noin 12 000e ja se ei taida ihan vielä suomen kilvissä olevaan neloseen ihan riittää.

Ei tee edes tiukkaa.
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

Manuaaleista katottuna Evo 4:en RS ja GSR mallien teho/vääntö samat. Välityssuhteet hieman erilaiset. RS:ään ollut saatavilla kahta eri välitystä. Tiheemmät välitykset ja pienempi paino tekevät suorituskykyisemmäksi. Kuinkahan paljon noiden ero on radalla?


GSR on ainakin "normi" autoihin tottuneelle kohtuu raaserimainen. Käyttöautoksi en kuvittelisi RS:ää(en tosin ole RS:ää kokeillut.



Korjaamokäsikirjoista kaivettu välityssuhteet ja tehotiedot:

GSR

Vaihde välitys
1 2,785
2 1,950
3 1,407
4 1,031
5 0,761
R 3,418
Perävälitys 4,529




RS




Vaihde välitys
1 2,785
2 1,950
3 1,444
4 1,096
5 0,825
R 3,416
Perävälitys 4,529/4,875
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

nokonzok sanoi
Ei tee edes tiukkaa.

Mielestäni 12000 on aika tiuka hinta. Kyseessä on kuitenkin vanha rotiska mikä on saanut todennäköisesti raippaa elämänsä aikana ;) eli jotain korjausta on tiedossa(=rahan menoa). Ainakin huolto, nesteet, jakohiha, renkaat, vanteet yms. Kolmoseen ehkä vähän paremmin osia käytettynä tarjolla. Evo4:nen kuitenkin aika paljon kehittyneempi ja modernimpi.
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

Nelosessa edelleen:

- crankwalkki ongelmaa
- kulmavaihde porsii (varaosia et saa mistään)
- AYC pumput, painekytkimet, perät porsii.

Nojoo oma lehmä ojassa ;D
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

tepi sanoi
Nelosessa edelleen:

- crankwalkki ongelmaa
- kulmavaihde porsii (varaosia et saa mistään)
- AYC pumput, painekytkimet, perät porsii.

Nojoo oma lehmä ojassa ;D

Mikäs tämä kulmavaihde ongelma on?


AYC -perässä varmaan suurin ongelma että öljyjä ei ole vaihdettu tarpeeksi usein, joten levylukko ääntää. Käsittääkseni korjaantuu kun öljyt vaihdetaan muutamaan kertaan, itsellä ainakin auttoi.

Toki noista pumppua/anturia on mennyt mutta ainakin foorumia lukiessa on niitä ongelmia uudemmissakin evoissa.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

tepi sanoi
Nojoo oma lehmä ojassa ;D

Tepi on vaan liian oldschool :)

Mutta tottahan se on että toiset saavat maailmalla kulmavaihteita ja periä soseeksi vähän väliä. Toisaalta jotkut taas ajavat 500+ hv tehoilla vakio AYC-perällä. En vielä ole kuullut että yhtään olisi hajonnut Suomessa. Kulmavaihde ja perä sopivat melkein mistä vaan uudemmastakin Evosta, joten osia saa kyllä.
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

ast sanoi
Kulmavaihde ja perä sopivat melkein mistä vaan uudemmastakin Evosta, joten osia saa kyllä.

Olen kyllä kuullut että ei saa hädän tullessa.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

Viittinkö sanoo kui monta kulmaa ja perää o porsineena meillä pajalla ::) ...alkaen evo iv jne... ::)

Mut varatkaa se minimi 2000e kuluihi mitä tulee ku ostatte auton + verot...siis lisäksi... menee hyvinki äkkiä. Rengasta, hihnaa, ajovaloa, kaikki nesteet ja muljut, jarrupalaa, katsastuskuittei ja todistuksia jne jne
 

Grohe

New Member
Liittynyt
2 Marraskuu 2008
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

Linkittäkää toki joku jos löytyy nelosia siihen 12 000 pintaa. Ite en löydä.
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

Grohe sanoi
Linkittäkää toki joku jos löytyy nelosia siihen 12 000 pintaa. Ite en löydä.

Noin paljon kilvissä olevasta nelosesta? Herran tähden myykää joku nyt äkkiä tuolle auto.
www.mamasan.fi jos haluat kilvittää itse ja säästää hitosti rahaa.
 

Grohe

New Member
Liittynyt
2 Marraskuu 2008
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

Biim sanoi
Noin paljon kilvissä olevasta nelosesta? Herran tähden myykää joku nyt äkkiä tuolle auto.
www.mamasan.fi jos haluat kilvittää itse ja säästää hitosti rahaa.
Hyväkun tohon hintaan saa just ja just kilvissä olevan kolmosen :eek: Ainakin nettiauton evoja katsottaessa. Ei oikein toi ite kilvittäminen innostais :-\
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

Sen suuremmin suomen hintatasoa kommentoimatta, niin tässä viimekuun statistiikkaa summista millä 1995 evo 3:et ja 1997 evo 4:et keskimääräisesti myytiin huutokaupassa.
(Se että se irtoaa ns. TAX-FREE hangosta, hintaan pitää lisätä vielä tulli (8%) ja alvi (22%)

Evo kolmosen verot ovat pitkään pyörineet kolmen tonnin alapuolella ja nelosen verot kolmen tonnin yläpuolella, että siitä itse kukin voi tehdä matikat..
(Ja lisää siihen sitten huoltokulut ja/tai rekistöröintikatsastuskulut, jos ei itse halua nuita tehdä, niin eiköhän etsivä löydä semmoisia firmoja jotka mielellään auttavat näissä asioissa) Tosin jos firma tarjoaa itse tuontia, niin tuosta luvusta voi vähentää vielä sen noin 1000-1500 (kuljetuksen jne osuus), niin saa auton hinnan jolla se irtoaa japanista.

Näitä asioita paljon kuitenkin seuranneena, uskallan melkein väittää (hieman autosta riippuen) että kun hieman jaksaa kaivaa, niin voi saada auton rekistöröitynä, katsastettua ja verotettuna siihen hintaan kuin jotkut firmat myy tax-freena.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

Lasketaas vähä tänhetken tilanteel mitä menis esim evo3:seen rahaa minimibudjetilla...
Tässä oletettu että käytetään esim. Mamasan palveluita, mahd.vähän kuitenkin...ihan noviisina en lähtisi tilaamaan Japanista, mutta 2-3kk taustatyön jälkeen myös itse uskaltaisi JOS mielestään tietää tarpeeksi A) mistä ostaa b) mitä ostaa c)mihin hintaan d)miten toimia rahansiirrossa yms yms.

Auto mamasanin kautta:

ns. "paras" yksilö ~4500e satamaan tuotuna Suomen päässä (sisältäen Suomen tullin+alvin)

+ 890e palvelupaketti mamasan toimista
+ 500e katsastusasiakirjat (vaatimuksenmukaisuustodistus + katsastusmaksut)
+ 200e ajovalot
+ 500e talvirenkaat
+ 500e muuta krääsää (öljyä, nesteitä, hihnoja jne jne)
+ 2500e autovero

yhteensä: 9590e eli 9500e minimissään pitää varautua kun evo3sen tuo.
(Lisäisin viel 1000e varmuuden vuoksi kaikkeen "muuhun" ;D ...ruostesuojausta jne esim tai sitten se 1000e lisää veroihin ni saa 4:sen kilpii...hinnat japaninpäässä samoja kuiteki tosiaan)

Jos tilaisi yksityisenä ja tietäisi miten toimia, säästäisi siis ~1000e em. tapauksessa luultavasti.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

J. Puhakka sanoi
Sen suuremmin suomen hintatasoa kommentoimatta, niin tässä viimekuun statistiikkaa summista millä 1995 evo 3:et ja 1997 evo 4:et keskimääräisesti myytiin huutokaupassa.
(Se että se irtoaa ns. TAX-FREE hangosta, hintaan pitää lisätä vielä tulli (8%) ja alvi (22%)

niin siis noi sun summat taulukossa EI sisällä rahtia vielä Suomeen.... +1000e
 

KaeVuRi

Holset HX35 Super
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Espoo
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

Ai kun tekee pahaa taas katsoa noita kolmosten nykyhintoja ja veroja...

Mutta vastaukseksi varsinaiseen aiheeseen, niin jos nyt vertailee edes kolmosta ja nelosta, niin itse näkisin nelosen varaosat voimansiirron kannalta vain kalliimpina - täten nelonen kalliimpi ylläpitää. Molempien mallien GSR:t vertailussa, niin autot varmaan radalla aikalailla yhtä nopeita. Kolmonen tod.näk veisi stripillä, mutta nelonen kompensoi heikompaa teho/paino-suhdetta AYC:llä. Useimpien mielestä kolmonen myös paremman näköinen... Nelonen taas ehkä vähän sivistyneempi ja sisusta taitaa olla vähän uudenaikaisemman näköinen.

Sitten EVO III GSR vs RS. Itse jos saisin päättää uusiksi, niin olisin ostanut RS:n, koska tarkoitus tehdä autosta enemmänkin vain ratapeli ja kiva katulelu. Käyttiksenä taas ehdottomasti GSR, esim juuri ilmastoinnin ja matkamukavampien välitysten takia.
 

Grohe

New Member
Liittynyt
2 Marraskuu 2008
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

Oikeastaan ois hyvä jos nelonen ois jo suomessa/kilvissä koska bemarini menee luultavasti tässä parin viikon aikana kaupaks ja autoa tarvisi töihin kulkuun ;D Toki ei todellakaan kannata ostaa ekaa romua mikä tulee vastaan kiireessä.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

Grohe sanoi
Oikeastaan ois hyvä jos nelonen ois jo suomessa/kilvissä koska bemarini menee luultavasti tässä parin viikon aikana kaupaks ja autoa tarvisi töihin kulkuun ;D Toki ei todellakaan kannata ostaa ekaa romua mikä tulee vastaan kiireessä.

Pitääks mun taas vuokrata auto ::)
Taidan alkaa pitää bisnestä! "myitkö autosi mutta ei uutta vielä alla? älä hätäile...vuokraa aito GTi! ;D

sori offtopic ;D
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

Japanin huutokauppalistoilta, johon on lisätty välittäjän palkkio + automallin rahti hankoon.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

Ai sen saa määrättyy jo päättyneisiin kauppoihin et se sisältää rahdin Suomee..ok.
Aina oppii uutta (tosin empä ole noita enää seurannut Japanin pään hintoja ;D )
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

Harri K sanoi
Ai sen saa määrättyy jo päättyneisiin kauppoihin et se sisältää rahdin Suomee..ok.
Aina oppii uutta (tosin empä ole noita enää seurannut Japanin pään hintoja ;D )

Huutokaupat tehdään aina jeneinä, (ilman rahtia) joten siksi siitä jää jeneinä myyntihinta muistiin, se että itse yleensä huutaa rahdin kanssa, on asia erikseen.
Ja jos päättyneet hinnat on JENEINÄ, niin onko se nyt iso homma lisätä hintoihin rahtia automaattisesti kun ne on yleisesti tiedossa.
(samaa listaa jos tarkastelee jeneinä, näkee pelkän auton osuudet)

Toiset paikat nyt vaan erottelevat rahdin ja auton hinnan, ja esim. nuissa tapauksissa voin tarkalleen sanoa auton huutohinnan + shipping- ja handling- ja välittäjän kulut jotka nuihin hintoihin on sisältyy (95 Grade 4 Evo3, ja 97 Grade 4 Evo4) :

Evo3: Autonkeskimääräinen myyntihinta, pyöristin ylöspäin seuraavaan 50ke yen: 250k yen (1,936.2068 €) + rahti+kulut (cif kulut*) 201k yen (1,557.86 €) = 3494.0668 €
Evo4: Autonkeskimääräinen myyntihinta, samat, pyöristin ylöspäin: 300k yen (2,323.4491 €) + rahti+kulut (cif kulut*) 201k yen (1,557.86 €) = 3881.3091 €

Ja nämä siis pyöristettynä 50k yen maksimissaan ylöspäin (387.120 €)

* Hankoon asti. Ei sisällä mahdollisia satamakuluja suomen päässä. (jotka lienee pahimmillaankin 200e luokkaa, riippuen laivaajasta? joku voisi tarkentaa?)

Lisäksi täytyy sanoa että kuluja toki tulee nuiden päälle, paljonkin, mutta esim. joskus kannattaa harkita ottaako esim. palvelun jossa lähes kaikki kulut sisältyy tuonti hintaan. Esim. jotkut isommat pelurit varmaan saavat rahti sun muut kulut halvemmalla. Tai muuten vain äänestämällä lompakolla, maailma on valintoja täynnä.

Ja lisäksi jenin kurssihan on tullut alas huimasti, kun vielä 3kk sitten 100k yen 625e, niin se on nyt 774e, tuntuuko se sitten, tuskin.
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

Biim sanoi
Noin paljon kilvissä olevasta nelosesta? Herran tähden myykää joku nyt äkkiä tuolle auto.
www.mamasan.fi jos haluat kilvittää itse ja säästää hitosti rahaa.



Niin tai miks ei vaikka ESV, maksaa vaan varausmaksun jonka saa takaisin jos ei auto miellytäkkään. Voi olla ehkä tonnin kaks kalliimpi auto, mutta pääsetpähän koeajamaan ja tutkimaan rauhassa.

Tuolta kautta se omakin olis pitänyt ottaa :seina

Miten varausmaksu käytäntö toimii?
Varauksesta teemme aina yksilöidyn varaussopimuksen ja varauslaskun.

Sopimuksesta ilmenee lupaamamme sitova hinta autolle, vaikka joutuisimme siihen teettämään perus huoltotoimenpiteitä ennen luovutusta.

Kun auto on saapunut Suomeen, asiakas saa tarkistaa auton vastaavan odotuksia tiedoiltaan ja kunnoltaan. Auto on myös mahdollista koeajaa. Tarkistettuaan auton kunnon, asiakas voi halutessaan suorittaa loput ennaltasovitusta kauppahinnasta.

Mikäli auto ei vastaa odotuksia, asiakkaalla on täysi oikeus purkaa kauppa ja saada varausmaksu takaisin kokonaisuudessaan.

Mikä on kylläkin aika fiksua näitten autojen kanssa. Sais mallia ottaa muutkin.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

veikka81 sanoi
Niin tai miks ei vaikka ESV, maksaa vaan varausmaksun jonka saa takaisin jos ei auto miellytäkkään. Voi olla ehkä tonnin kaks kalliimpi auto, mutta pääsetpähän koeajamaan ja tutkimaan rauhassa.

Tuolta kautta se omakin olis pitänyt ottaa :seina

Mikä on kylläkin aika fiksua näitten autojen kanssa. Sais mallia ottaa muutkin.

Niin tai voihan se olla vaikka tonnin, kaksi, kolme, neljä, viisi kalliimpi kuin muualla. Ja harvemmin kun autoa pääsee käpistelee (kun sitä on eka odotettu kauan, joskus jopa useita kuukausia), sanotaan että joo ei kelpaa.. (Itsekkin eräänkin kerran 600km ajaneena myyjän m ukaan "huippukuntoisen" auton luokse, jossa olikin paikalle saavuttaessa sitten "vaihdelaatikossa" rohinaa.. no auto silti otettiin, kun ei tyhjin käsin enää jaksanut palata)

Mutta kyllähän se tietenkin on totta, jos "pelottaa" ostaa sikaa säkissä, niin sitten varmaan voi kääntyä esim. ko. firman puoleen, toiset haluaa nähdä auton livenä, toisille riittää hyvälaatuiset digikuvat. (Itse kyllä olisin toivonut että mainokset tästä pidettäisiin poissa, mutta..)

Mutta sen verran voisin itse sanoa että mitä itse olen nuita "varausmaksuja" tarkastellut, niin hyvin usein ne ovat muutaman kymmenen prosentin sisään bout samat kuin auton hinta toimitettuna hankoon, tuleeko ne puuttuvat prosentit sit tullista ja alvista, siitä en tiedä.. mutta se kerma siinä päällä, se on hyvinkin todennäköisesti vain voittoa itseään (sen kummemmin tietämättä, täysin henkilökohtaista spekulointia) jolla autojen hinnat pidetään nyt ja tulevaisuudessa ylhäällä. Seuraan siis itse päivittäin japanin markkinoita ja osaan sanoa aika tarkalleen mitä mikin maksaa, ja se että esim. Eikä kohtuullinen kerma hinnan päällä ole edes pahasta, pitäähän sitä voita leivälle saada, mutta se että esim. Nissan R32 GT-R yleisesti tahdotaan 5 numeroisia summia tax-freena on suoraan sanoen ryöstöä. (Kun autot kuitenkin nostetaan sieltä legendaarisesta satama-altaasta(tm) toimitettavaksi suomeen)

Ja keskimäärin uskon että japanista luotettavalta välittäjällä ostamalla tarpeeksi hyvälaatuinen auto jossa ei liikaa ole "käytönjälkiä" saa varmasti haluamansa kuntoisen auton jota ei tarvitse katua. (Ja eihän sekään ole pois suljettua että kun olet auton päättänyt auton suomesta ostaa sen nähtyäsi, että se vaikka laukeaa kotimatkalla, aina on mahdollisuus aivan kaikkeen, kuten myös japanin auton kanssa).

Kuitenkin vaikka itse ostais auton yksityishenkilönä, niin siitä saa todella hyvät raportit jo japanin päästä joiden pohjalta myös voi sanoa että pitäkää tunkkinne, joskus jopa ilman kuluja. Kuitenkin japanin huutokaupoissa laadunvalvonta yleisesti ottaen pelaa. Eri asia on sitten stockyardit joista jotkut välittäjät ostavat suoraan, jotka siis on huutokaupattu ties minä ja myydään ulkomaille sitten "välivarastosta" edukkaasti. (ja jotta välivarastoon kannattaa jotain yleisesti ostaa ja siiden saadaan kermaa päälle, noh, auton myyntihinnan huutokaupassa pitää olla HALPA) Maailmassa on monenlaisia pelaajia, ja maailma on erilainen vakioveikkaajan silmin. :peukku
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

Niin... ihan vaan lisäinfona, että tässä tulee se ero just ku joku "ei tietämätön" katselee vaa summia ja vertaa esim mun ja puhakan laskelmaa. Puhakalta puuttuu jo tulli +tullin alvi joka maksettava satamassa+ ne satamakulut. Eli hyvinkin pian ollaan lähellä 4500e taxfree hintaa josta lähdin itse laskemaan. Ja puhuin keskihintaa paremmasta eli muutama satku siitäkin eroa.

Lähinnä tietämättömille halusin selventää vain asian. Jos laskemassani on vikaa niin ilmoittakaa :) Ihan vain vinkkinä tuo uutta autoa ostavalle :peukku
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

Harri K sanoi
Niin... ihan vaan lisäinfona, että tässä tulee se ero just ku joku "ei tietämätön" katselee vaa summia ja vertaa esim mun ja puhakan laskelmaa. Puhakalta puuttuu jo tulli +tullin alvi joka maksettava satamassa+ ne satamakulut. Eli hyvinkin pian ollaan lähellä 4500e taxfree hintaa josta lähdin itse laskemaan. Ja puhuin keskihintaa paremmasta eli muutama satku siitäkin eroa.

Lähinnä tietämättömille halusin selventää vain asian. Jos laskemassani on vikaa niin ilmoittakaa :) Ihan vain vinkkinä tuo uutta autoa ostavalle :peukku

Ja toivottavasti ne jotka auton ostoa suunnittelee omistavat myös lukutaidon (eikös ne tuolla ylhäällä aika selvästi lue kaikki mitä hintaan kuuluu ja mitä ei) ;D
Laskelmassasi ei ole mitään vikaa, paitsi mitä nyt jonkin verran saattaa jotkut luvut yläkanttiin olla, mutta niin minullakin ja parempihan se on yläkanttiin olla kuin alakanttiin (kaikki mitä jää viivan alle, voi ostaa asennuskaljaa) :peukku

Ja nuo nyt toin tuohon esille ihan vain siksi että mielestäni suomessa on yleisesti isoilla pelureilla ihan järjetön tax-free autojen "hinta-taso" (kuten eräiden erikoisautojen hinta-tasokin jo kertoo), tosin muutamat jaksaa taistella hinta-tasoa vastaan oman lompakon kustannuksella, se on hienoa se :peukku
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

J. Puhakka sanoi
Ja toivottavasti ne jotka auton ostoa suunnittelee omistavat myös lukutaidon (eikös ne tuolla ylhäällä aika selvästi lue kaikki mitä hintaan kuuluu ja mitä ei)

Selvästi vaan on vielä paljon monella opittavaa/tiedettävää. Johan se tuli tässäkin selville että 12ke hintaan juttusarjan aloittaja ei tiennyt evo4:sta saavan kilpiin...
Ja hintasi eivät vielä ole ns. Tax-free sillä niihin lisättävä tulli+tullin alvi... muutamia satasia, mutta kuitekin.
Näkee jo esim mamasanin keskustelupalstalla, ettei luetun ymmärrys ole aivan selvää. Ikävä vain sellasessa tilanteessa alkaa itkemään, kun tajuaakin että joutuu vielä lisää maksamaan jotain. Siksi yhteneväistä "hintaa" esille toin. Jotkut (Lue:liian monet) vetää jdm auton hankinnassa budjetin liian tiukalle... too bad
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

Imperio sanoi
Viittaako edelliset 12 viestiä rs tai gsr mallin eroihin ???

Viestissä äkkiseltään laskien on 37 viestiä jotka ei liity suoranaisesti aiheeseen, ja aiemmin kysyttiin linkkejä hintoihin koska kolmosen / nelosen hinta-tasoa ihmeteltiin,
hence the hinnat.

Aiheen toki voi jakaa jos kokee että asiat eivät liity toisiinsa, toki voin tähän kaivaa RS mallin taulukon (jollaista en alkuperäisellä hetkellä löytänyt) jolloin ainakin minun aiheeni liittyvät kysyttyyn ;D
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

Se pitää muistaa että vanhaa autoa ostettaessa täytyy varautua että jotain pitää rempata,välillä viat on isompia ja välillä pienempiä.
Autoissa on vikoja,oli ne ostettu suomesta,saksasta eli japanista.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo III Rs ja Gsr erot?

tepi sanoi

Korjataampa tietoa..löysin ainaki muualta näin:
Evo CE9A III

Gear Ratio 1st [GSR/RS]: 2.750/2.750
Gear Ratio 2nd [GSR/RS]: 1.684/1.684
Gear Ratio 3rd [GSR/RS]: 1.160/1.160
Gear Ratio 4th [GSR/RS]: 0.862/0.862
Gear Ratio 5th [GSR/RS]: 0.617/0.617
Gear Ratio Rev [GSR/RS]: 3.166/3.166
Gear Ratio Final [GSR/RS]: 5.443/5.443
 
Ylös Bottom