Evo IX valot

marakolli

New Member
Liittynyt
6 Helmikuu 2007
Onko muut huomannu että siinä keulassa on yhet ylimääräset pallot? Taitaa olla ne sisimmät. Kukaan keksiny minkä takia ja mitä niihin mahdollisesti voisi laittaa?

Ja toinen asia: onko kukaan vaihtanu polttimoita tai laittanut xenoneita evo IX? Kiinnostais vähän että onko isokin homma taitaa nimittäin joutua vähän purkamaan keulaa että saa ees polttimot vaihdettua? (en oo kyllä ihan varma)
 
Vs: Evo IX valot

Jossain kuvissa oon nähny et niis on valot. Oisko sit jotkut "lisäpitkät"? Missään en oo nähny semmosia umpioita myytävänä, missä siin kohtaa olis valot. Kasissahan on samanlaiset pallot.

Polttimot ku vaihdat, ni puskuri irti ja umpiot irti. Joku pikkusorminen ja todella pitkähermoinen voisi ehkä saada ne vaihdettua purkamattakin, mut itse katsoin helpommaksi purkaa keulan.
 
Vs: Evo IX valot

marakolli sanoi
Onko muut huomannu että siinä keulassa on yhet ylimääräset pallot? Taitaa olla ne sisimmät. Kukaan keksiny minkä takia ja mitä niihin mahdollisesti voisi laittaa?

Ja toinen asia: onko kukaan vaihtanu polttimoita tai laittanut xenoneita evo IX? Kiinnostais vähän että onko isokin homma taitaa nimittäin joutua vähän purkamaan keulaa että saa ees polttimot vaihdettua? (en oo kyllä ihan varma)

Jenkki malleissa on sumarit niissä palloissa.
 
Vs: Evo IX valot

Dodii, selvishän sekin. :peukku Aina sitä oppii jotain uutta. ;D
 
Vs: Evo IX valot

Mäkin taisin tuota joskus täällä kysellä ja ihmetellä, mutta kukaan ei tuntunu tietävän varmaks. Mä ku ajattelin, et oisin asentanu niihin polttimot. Mutta eipä taida olla valmiina piuhojakaan...pexi, mistäs valojen korkeutta säädettiinkään? ;)
 
Vs: Evo IX valot

Peke sanoi
Mäkin taisin tuota joskus täällä kysellä ja ihmetellä, mutta kukaan ei tuntunu tietävän varmaks. Mä ku ajattelin, et oisin asentanu niihin polttimot. Mutta eipä taida olla valmiina piuhojakaan...pexi, mistäs valojen korkeutta säädettiinkään? ;)

Koitan tänään päästä käymään auton luona, pistän MMS:ää tulemaan..... :)
 
Vs: Evo IX valot

marakolli sanoi
Ja toinen asia: onko kukaan vaihtanu polttimoita tai laittanut xenoneita evo IX? Kiinnostais vähän että onko isokin homma taitaa nimittäin joutua vähän purkamaan keulaa että saa ees polttimot vaihdettua? (en oo kyllä ihan varma)

Manuaalissa ainakin kehotetaan irrottamaan sisälokaria etureunastaan, jotta lähivalojen polttimon vaihtaminen olisi helpompaa.
Itse en ole kokeillut mutta kaukovalot saattas nipin napin mahtua vaihtamaan ihan konetilastakin käsin.
 
Vs: Evo IX valot

Tarzi sanoi
Manuaalissa ainakin kehotetaan irrottamaan sisälokaria etureunastaan, jotta lähivalojen polttimon vaihtaminen olisi helpompaa.
Itse en ole kokeillut mutta kaukovalot saattas nipin napin mahtua vaihtamaan ihan konetilastakin käsin.
Pitkät pystyy vaihtamaan. Manuaali tosiaan kertoo noin, mutta kun otat sisälokarin pois, tulee vastaa pelti. :seina Joten ei apua.
 
Vs: Evo IX valot

Polttimoiden vaihtamiseksi helpompaa on irrottaa koko valo (vaati myös etupuskurin irroittamisen), sinne lokasuojan väliin ei mene aikuisen miehen käsi tai menee, mutta on aika tuskallista.



Huono kuva, mutta purin kesällä koko valon ja otin pois sen ruman keltaisen osan siitä vilkun kohdalta. Suomi autoissa ei ole siinä sisemmässä kolossa mitään lampunkantaa ja se kromikuplakin on umpimuovia.
 
Vs: Evo IX valot

marakolli sanoi
Ja toinen asia: onko kukaan vaihtanu polttimoita tai laittanut xenoneita evo IX? Kiinnostais vähän että onko isokin homma taitaa nimittäin joutua vähän purkamaan keulaa että saa ees polttimot vaihdettua? (en oo kyllä ihan varma)

Kasiin laitoin xenonit,ei oo paha rasti.joutuu irrottamaan puskurin ja etuvalot.en tiedä et onko ysissäki apparin puolella hb-kantanen polttimo.mut sinnekki saa modattua normi h1:sen..pienen puristeholkin avulla 8)
 
Vs: Evo IX valot

Andy´s sanoi
Kasiin laitoin xenonit,ei oo paha rasti.joutuu irrottamaan puskurin ja etuvalot.en tiedä et onko ysissäki apparin puolella hb-kantanen polttimo.mut sinnekki saa modattua normi h1:sen..pienen puristeholkin avulla 8)

Tarkoitatko että sulla oli erilaiset polttimot umpioissa? Vas H1 ja oik HBjoku?
Enpä oo moista kuullu. ???
Mulla ainakin ihan H1 molemmin puolin.
 
Vs: Evo IX valot

pexi sanoi
Tarkoitatko että sulla oli erilaiset polttimot umpioissa? Vas H1 ja oik HBjoku?
Enpä oo moista kuullu. ???
Mulla ainakin ihan H1 molemmin puolin.
Siis onhan ne kummatki h1:siä mut toinen oli hb1:nen eli ero normaaliin h-kantaseen on se et hb-kanta on ysikympinkulmassa.
 
Vs: Evo IX valot

Kiitos vastauksista ;D jatketaan nyt vielä kuitenkin: mistähän noita H1 xenoneita kannattais katella ja mihin hintaan? vaihtoehtona tietenki vaihtaa vaan ne polttimot sit vähän kirkkaampiin. Tulis omasta mielestä ainakin paremman näkönen kun noi vakiovalot on tollaset tylsän himmeet.
 
Vs: Evo IX valot

Andy´s sanoi
Siis onhan ne kummatki h1:siä mut toinen oli hb1:nen eli ero normaaliin h-kantaseen on se et hb-kanta on ysikympinkulmassa.
Juu, tiedän eron. Kuulosti vaan hassulta, nuo erilaiset kannat.

marakolli sanoi
Kiitos vastauksista ;D jatketaan nyt vielä kuitenkin: mistähän noita H1 xenoneita kannattais katella ja mihin hintaan? vaihtoehtona tietenki vaihtaa vaan ne polttimot sit vähän kirkkaampiin. Tulis omasta mielestä ainakin paremman näkönen kun noi vakiovalot on tollaset tylsän himmeet.

Itse olen tilannut monta sarjaa xenonkaupasta. Eli täältä.
 
Vs: Evo IX valot

Eli käy selityksestä että en viitti purkaa koko autoo jos miliisi kysäisee miksi valo ei pala..Eli perusnäppi suomalainen----> auto huoltoon :-\
 
Vs: Evo IX valot

Lainataas tätä topiccia. Eli mistä säädetään ysissä korkeutta valoille, eli käsin sieltä konehuoneen puolelta, ei siis auton sisältä?
Kokeilin ruuvata molempia "säätöpalikoita" siellä umpion takana mutta mitään en huomannut tapahtuvan?
 
Vs: Evo IX valot

Tietääkö joku osanumeroo noille ysin etuvaloille tai USDM valoille, missä kirkas vilkku+sumarit. Ja vielä jos sais xenoniversioidenkin numeron, kun jenkkilässähän on molempia malleja...
 
Vs: Evo IX valot

^- Numeroa en vielä löytänyt ,mutta hinnat kyllä :

Tavallinen umpio kaikki hilut : 320 USD kpl
Xenon umpio kaikki hilut : 1250 USD kpl
 
Vs: Evo IX valot

Mistäs löytyisi ysiin takavaloja (edullisesti) ? Noi vakiot on aika hapokkaan näköiset, seiskan punaiset valot vois olla ok omaan silmään tai sitten valkoisella vilkulla olevat jenkki? IX:n...
 
Vs: Evo IX valot

Temppas sanoi
Mistäs löytyisi ysiin takavaloja (edullisesti) ?

Mitä tarkoitat : edullisesti ?

Mitään tuning valoja on aika huonosti saatavilla , joten käytetty orkkis varmaankin se edullisin vaihtoehto. E7 ja MR USDM , löytyy MLR foorumilta.
 
Vs: Evo IX valot

-JP- sanoi
Mitä tarkoitat : edullisesti ?

Mitään tuning valoja on aika huonosti saatavilla , joten käytetty orkkis varmaankin se edullisin vaihtoehto. E7 ja MR USDM , löytyy MLR foorumilta.

200-300e vois vielä mennä, mutta nämä http://www.evo9parts.com/product.php?productid=121&cat=12&page=1
on jo todella suolaisen hintaset mun mielestä..
 
Vs: Evo IX valot

Temppas sanoi
200-300e vois vielä mennä, mutta nämä http://www.evo9parts.com/product.php?productid=121&cat=12&page=1
on jo todella suolaisen hintaset mun mielestä..

Mitä ttua mä ostin uudet orkkis IX takavalot olisko ollu kpl hintaan abaut 160-170€, en muista tarkkaan. Kyllä tuntuis siltä että noita jopa seiskan valoja vois saada hyväksyttyinä. Soitappas huvin vuoks Printsportin Räikköselle ja kysäse et saako noita seiskan valoja.
 
Takaisin
Ylös Bottom