Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

Aki666

New Member
Liittynyt
9 Helmikuu 2011
Sijainti
Oulu
Kommenttia yms saa laitella ja tosiaan niitä edukkaita putkentekijöitä jos löytyy niin voip ehdotella... Tietty vakio ecun säätäjätkin pohjoisempaa ois kiva paikallistaa...
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

Mulle laitettiin kutoseen JapSpeed S1 koko putkisto ja turbon lähtöputki. Ebaysta nuo huusin ja kävi tosi hyvä tuuri ja sain ne naurettavan halpaan hintaan mutta eipä tuo setti kovin kallis normaali hinnallakaan ole. Kannattaa miettiä koska tuon putken normaali hinnallakaan ei kovin moni putkea rupea tekemään.

Ebay:ssä käyttäjä 2fast2cool2 myy japspeedin kamoja halpaan hintaan

Tuossa kuvia putkesta.
http://evo6.kuvat.fi/kuvat/JapSpeed+S1+Exhaust/

Jos ei mistään muualta löydy niin suoraan japspeediltä sitten.
http://www.japspeed.co.uk/Mitsubishi-EVO/Exhausts-and-Manifolds/c-1-17-72/
 

Aki666

New Member
Liittynyt
9 Helmikuu 2011
Sijainti
Oulu
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

evo6 sanoi
Mulle laitettiin kutoseen JapSpeed S1 koko putkisto ja turbon lähtöputki. Ebaysta nuo huusin ja kävi tosi hyvä tuuri ja sain ne naurettavan halpaan hintaan mutta eipä tuo setti kovin kallis normaali hinnallakaan ole. Kannattaa miettiä koska tuon putken normaali hinnallakaan ei kovin moni putkea rupea tekemään.

Ebay:ssä käyttäjä 2fast2cool2 myy japspeedin kamoja halpaan hintaan

Tuossa kuvia putkesta.
http://evo6.kuvat.fi/kuvat/JapSpeed+S1+Exhaust/

Jos ei mistään muualta löydy niin suoraan japspeediltä sitten.
http://www.japspeed.co.uk/Mitsubishi-EVO/Exhausts-and-Manifolds/c-1-17-72/

tänx! :peukku nää on vissiinkin ainoastaan englannin ebayssä?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

Ota sitten kuvia kaarien asennuksesta, olisi mielenkiintoista nähdä miten paljon sovittamista putkissa on. Lattian läpi joutuu vamaan pudottamaan että saa päältä hitsattua kasaan.

Kaarissa on ilmeisesti ristikko takatukien välissä. Onko takatukien alapäiden ja pääkaaren välissä tukia tai katossa ristikkoa? Entä etupuolikaaret, onko niissä kolmiot vai yksittäiset putket?
 

Aki666

New Member
Liittynyt
9 Helmikuu 2011
Sijainti
Oulu
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

ast sanoi
Ota sitten kuvia kaarien asennuksesta, olisi mielenkiintoista nähdä miten paljon sovittamista putkissa on. Lattian läpi joutuu vamaan pudottamaan että saa päältä hitsattua kasaan.

Kaarissa on ilmeisesti ristikko takatukien välissä. Onko takatukien alapäiden ja pääkaaren välissä tukia tai katossa ristikkoa? Entä etupuolikaaret, onko niissä kolmiot vai yksittäiset putket?

Juu siinä on varmasti projektia! Luokkahitsari kaveri hoitaa saumat ja yks kokenut prorallikuski aiko tulla jeesaan sijoittelujen kans. En oo vielä nuita paketteja sen kummemmin aukonut mut nuo sparcot tulee semmosille pikku korokkeille ilmeisesti ja tuulilasi pitää käyttää irti että saa a-palkit kunnolla hitsattua (kuulemma). Ei pitäis olla paha sovittelu/pätkiminen, ku non lanceriin tehty nimenomaa tää sarja. Mut pitää tosiaan ottaa paljon fotoja!
 

Aki666

New Member
Liittynyt
9 Helmikuu 2011
Sijainti
Oulu
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

Urran sanoi
Mä poistaisin noi eristeet kuiva/happo jäällä.

Tästä mallia:
http://www.youtube.com/watch?v=uTtwg-f5YRc

Ton nyt löysin äkkiä googlella mutta löytyy paremmillakin kuvilla.

Hmm näyttää nuinkin lähtevän...millähän uskaltaa tuon jäljelle jäävän liiman liotella pois...taidan koittaa kokeellisesti kuumailmalla jotain ja tuolla toista niin tietää kumpi parempi. :peukku
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

Vinkki: pura IHAN kaikki pois korista ja viet esim Lassila/Tikanojalle (tms) 1000bar painepesuun... lähtee kaikki massat ja on helppo sitte vahvistehitsata kori. Kait siis vahvistehitsautat korin myös? Eli saumaa lisää...

jos kisaa ajat ni tollaset pukkien paikat kyljessä helpottaa pirusti myös "huoltoja" kisoissa:
http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/RTSmotorsport/evoIX_rakennus/2.kasausta/CONVAR163.jpg

tuol muuteki muutamii kuvia muutama vuode takaa ku tehtii toi ex-tiimin auto...
 

Aki666

New Member
Liittynyt
9 Helmikuu 2011
Sijainti
Oulu
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

Harri K sanoi
Vinkki: pura IHAN kaikki pois korista ja viet esim Lassila/Tikanojalle (tms) 1000bar painepesuun... lähtee kaikki massat ja on helppo sitte vahvistehitsata kori. Kait siis vahvistehitsautat korin myös? Eli saumaa lisää...

jos kisaa ajat ni tollaset pukkien paikat kyljessä helpottaa pirusti myös "huoltoja" kisoissa:
http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/RTSmotorsport/evoIX_rakennus/2.kasausta/CONVAR163.jpg

tuol muuteki muutamii kuvia muutama vuode takaa ku tehtii toi ex-tiimin auto...

Juu tarkotus ois vahvistehitsata paikkoja samalla tässä. Luulen vähän, kun yksin tuota puuhailee niin ei oo rääpyä purkaa koko vehettä...purkaminen varmasti onnistuukin mut en kyl usko että saisin sitä enää kasattua (taidot ei riitä) ;D. Tuollainhan olis fiksuin toki tehä mut aika ja taidot ei anna kyl myöden. Hyvä tipsi tuo pukkien paikkojen hitsaaminen! Hyvän näkönen projekti ollu teillä :peukku
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

Aki666 sanoi
Juu tarkotus ois vahvistehitsata paikkoja samalla tässä. Luulen vähän, kun yksin tuota puuhailee niin ei oo rääpyä purkaa koko vehettä...purkaminen varmasti onnistuukin mut en kyl usko että saisin sitä enää kasattua (taidot ei riitä) ;D. Tuollainhan olis fiksuin toki tehä mut aika ja taidot ei anna kyl myöden. Hyvä tipsi tuo pukkien paikkojen hitsaaminen! Hyvän näkönen projekti ollu teillä :peukku

putket pitää sit olla ainakin 30cm syvät ja kunnol kii korissa.
 

Aki666

New Member
Liittynyt
9 Helmikuu 2011
Sijainti
Oulu
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

Harri K sanoi
putket pitää sit olla ainakin 30cm syvät ja kunnol kii korissa.

Mietenhän lie nuilla tietämillä menee sähköjä tai muita letkuja jos alkaa poran kans riehuun? ;D
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

Se pyöreä välikappale on airbagin spiraalikaapeli. Eiköhän sekin ole ihan liittimillä ettei tarvitse mitään johtoja katkoa. :eek:
 

Aki666

New Member
Liittynyt
9 Helmikuu 2011
Sijainti
Oulu
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

Juu täytyy seurailla tuota johdotusta minne vie... Mut onkos näihin nyt joku laittanu rallimallin ratteja, et varmaankin jollakin sovituskappaleella (keskimutteri?) saa sen 6-reikäsen ratinpohjan paikalleen?
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

Aki666 sanoi
Juu täytyy seurailla tuota johdotusta minne vie... Mut onkos näihin nyt joku laittanu rallimallin ratteja, et varmaankin jollakin sovituskappaleella (keskimutteri?) saa sen 6-reikäsen ratinpohjan paikalleen?

Yleensä ratin valmistajilta löytyy sovitteet autoon kuin autoon.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

Se ratin keskiö pitää sitten GSR malliin sopiva. RS mallin keskiö ei sovi muistaakseni. Vai olikohan se ongelma vain töötin kanssa millä nyt ei liene kilpurissa mitään väliä...
 

Aki666

New Member
Liittynyt
9 Helmikuu 2011
Sijainti
Oulu
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

ast sanoi
Se ratin keskiö pitää sitten GSR malliin sopiva. RS mallin keskiö ei sovi muistaakseni. Vai olikohan se ongelma vain töötin kanssa millä nyt ei liene kilpurissa mitään väliä...

Heh joo ei tarvi tööttiä tässä vehkeessä, riittää kun on yks torvi ratin takana :driver
 

Bosch

Evo V hieman solmussa.
Liittynyt
1 Tammikuu 2008
Sijainti
lohja
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

Olitko mitä kytkintä ajatellut? On näemmä carbonetics taas tarjouksessa :peukku
 

Maxxximus

Jägermeister Racing
Liittynyt
6 Tammikuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

On itellä tuo Pro Blade joka on tarjouksessa ja oon tykänny kyllä. Kesän rata-ajelut kesti hyvin ja tulee todnäk vielä kestämään (n.1000km rata-ajoa + 10tkm normiajoa) *kop kop kop*
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

Varoituksen sana: noista OBX:n nokkapyöristä ei ole juurikaan hyvää sanottavaa oman kokemuksen perusteella. Tai no, kyllähän ne pyörii ja on tehtykin ihan suht siististi mutta mikä ¤%&#"%¤"&! on kun eivät saa ajoitusmerkkejä sitten sinnepäinkään. :seina Kannattaa ensin laittaa jako kohdalleen orkkisnokkapyörillä, kiinnittää jakoremmi ja nokat paikoilleen ja sitten vaihtaa vasta nuo säädettävät ja tehä uudet ajoitusmerkit (jos tarvitsee). Alicen autossa jos oltais laitettu jako kohdalleen noiden OBX:n merkkien perusteella niin tehtäisiin varmaan vielä kansiremppaa.

Tuon turbon kanssa menet myöskin mielestäni metsään ja lujaa, mutta onneksi on ratapeli eikä käyttövehje niin ei haittaa niin pahasti jos porsii.
 

Aki666

New Member
Liittynyt
9 Helmikuu 2011
Sijainti
Oulu
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

Bosch sanoi
Olitko mitä kytkintä ajatellut? On näemmä carbonetics taas tarjouksessa :peukku

ei vielä tiiä...vähän semmonen haistelu menossa, kun talven yli menee jäällä vakiotekniikalla (ainakin pläni) ja keväällä sit koneen kimppuun. Haalii nyt mitä saa kasaan...
 

Aki666

New Member
Liittynyt
9 Helmikuu 2011
Sijainti
Oulu
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

DaJackal sanoi
Varoituksen sana: noista OBX:n nokkapyöristä ei ole juurikaan hyvää sanottavaa oman kokemuksen perusteella. Tai no, kyllähän ne pyörii ja on tehtykin ihan suht siististi mutta mikä ¤%&#"%¤"&! on kun eivät saa ajoitusmerkkejä sitten sinnepäinkään. :seina Kannattaa ensin laittaa jako kohdalleen orkkisnokkapyörillä, kiinnittää jakoremmi ja nokat paikoilleen ja sitten vaihtaa vasta nuo säädettävät ja tehä uudet ajoitusmerkit (jos tarvitsee). Alicen autossa jos oltais laitettu jako kohdalleen noiden OBX:n merkkien perusteella niin tehtäisiin varmaan vielä kansiremppaa.

Tuon turbon kanssa menet myöskin mielestäni metsään ja lujaa, mutta onneksi on ratapeli eikä käyttövehje niin ei haittaa niin pahasti jos porsii.

Hyvä vinkki tuo nokkapyörähomma! Tuon turbon nyt kun sai niin samahan se oli ottaa ;D Mut ennenkuin tärähtää paikalleen se ja pakosarja niin varmaan pakko hommata stroker kitti ja kytkin kans. Mennään nyt vakiona talven yli ja katotaan miten se kestää jäämenoa.
 

Bosch

Evo V hieman solmussa.
Liittynyt
1 Tammikuu 2008
Sijainti
lohja
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

Maxxximus sanoi
On itellä tuo Pro Blade joka on tarjouksessa ja oon tykänny kyllä. Kesän rata-ajelut kesti hyvin ja tulee todnäk vielä kestämään (n.1000km rata-ajoa + 10tkm normiajoa) *kop kop kop*
Mulla sama kytkin luistaa kylmänä hieman. Vähän kun lämpee niin ei luista enää. On kyllä mukava käyttää.
 

Haanpää

New Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2011
Sijainti
Valkeakoski
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

Mielenkiintoinen projekti :) Mitä suunnitelmia auton vanteille/renkaille? Ajattelin vaan että mitä tapahtuu noille mitkä alla on ? ;)
 

Noup EVO

New Member
Liittynyt
13 Helmikuu 2008
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

DaJackal sanoi
Varoituksen sana: noista OBX:n nokkapyöristä ei ole juurikaan hyvää sanottavaa oman kokemuksen perusteella. Tai no, kyllähän ne pyörii ja on tehtykin ihan suht siististi mutta mikä ¤%&#"%¤"&! on kun eivät saa ajoitusmerkkejä sitten sinnepäinkään. :seina Kannattaa ensin laittaa jako kohdalleen orkkisnokkapyörillä, kiinnittää jakoremmi ja nokat paikoilleen ja sitten vaihtaa vasta nuo säädettävät ja tehä uudet ajoitusmerkit (jos tarvitsee). Alicen autossa jos oltais laitettu jako kohdalleen noiden OBX:n merkkien perusteella niin tehtäisiin varmaan vielä kansiremppaa.

Tuon turbon kanssa menet myöskin mielestäni metsään ja lujaa, mutta onneksi on ratapeli eikä käyttövehje niin ei haittaa niin pahasti jos porsii.
Tuuria on sul kyl ollu jos on nokat pysyny samas ku oot remmin irrottanu pakkaavat vaan jousien pönnäyksestä pyörähtää ...
 

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

DaJackal sanoi
Varoituksen sana: noista OBX:n nokkapyöristä ei ole juurikaan hyvää sanottavaa oman kokemuksen perusteella. Tai no, kyllähän ne pyörii ja on tehtykin ihan suht siististi mutta mikä ¤%&#"%¤"&! on kun eivät saa ajoitusmerkkejä sitten sinnepäinkään. :seina Kannattaa ensin laittaa jako kohdalleen orkkisnokkapyörillä, kiinnittää jakoremmi ja nokat paikoilleen ja sitten vaihtaa vasta nuo säädettävät ja tehä uudet ajoitusmerkit (jos tarvitsee). Alicen autossa jos oltais laitettu jako kohdalleen noiden OBX:n merkkien perusteella niin tehtäisiin varmaan vielä kansiremppaa.

Anteeksi ot, mut heittikö kuinka paljon? Siis kun itellä on jotku
obx:n pyörät paikoillaan ja en kyl oo huomannu mitään erikoista.
Mut pitääpä irrotella ja vähän mittoa niitä, jos niistä löytys jotain heittoa...

Noup EVO sanoi
Tuuria on sul kyl ollu jos on nokat pysyny samas ku oot remmin irrottanu pakkaavat vaan jousien pönnäyksestä pyörähtää ...

Lukeehan tuolla et, kiinnittää nokat paikoilleen. Kai se tarkottaa että ei ne pyöris?
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

En nyt ala sen enempää selostamaan (enkä enää tarkkaan muistakaan...) miten homma toteutettiin mutta olin tuota tekemässä ja hyvällä tuurilla ei juurikaan ole tekemistä sen kanssa että ne nyt ovat kohdallaan sen verran minkä voivat olla... :) Sellainen käsitys minulla olis että jos nuo vakion nokkapyörän tilalle heitetään niin säätömerkki asettuisi nollan kohdalle mutta noissa oli kyllä kaikki jutut ihan missä sattuu ja 4-5 asteen kohdalla taisi vastata alkuperäistä kohtaa... Jos jollain viisaammilla on jotain neuvoja ja keskustelua aiheesta niin sitä kannattaa varmaan jatkaa sitte tuolla "nokkapyörien säätö-keskustelussa"... :)
 

Aki666

New Member
Liittynyt
9 Helmikuu 2011
Sijainti
Oulu
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

Haanpää sanoi
Mielenkiintoinen projekti :) Mitä suunnitelmia auton vanteille/renkaille? Ajattelin vaan että mitä tapahtuu noille mitkä alla on ? ;)

Onhan tuossa projektia kyllä näin "ensikertalaiselle" autonrakentajalle. Nuo vanteet menee puhallukseen ja uuteen maaliin + kesäksi takas alle rataa varten. Talvelle vaan tulee eri jarrukaliberit eteen ja piikkipyörät.
 

Haanpää

New Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2011
Sijainti
Valkeakoski
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

Aki666 sanoi
Onhan tuossa projektia kyllä näin "ensikertalaiselle" autonrakentajalle. Nuo vanteet menee puhallukseen ja uuteen maaliin + kesäksi takas alle rataa varten. Talvelle vaan tulee eri jarrukaliberit eteen ja piikkipyörät.

Okei, ajattelin vaan josko olisi ollut hävityslistalla niin olisin voinut ostaa pois jossain vaiheessa. Onko luvassa hillittyä vai räväkkää ratalookkia vanteiden värissä? :)
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

Noup EVO sanoi
Tuuria on sul kyl ollu jos on nokat pysyny samas ku oot remmin irrottanu pakkaavat vaan jousien pönnäyksestä pyörähtää ...

Kuten samitsu jo totesi, niin tuurilla ne eivät kyllä paikallaan ole. Totta kai nokat pidettiin lukkopihdeillä liikkumattomina vaihdosta tehdessä.

Mutta tosiaan, ei niissä sikäli mitään heittoa ole jos vain ovat kohdallaan. Koneistusjälki varsin kelvollista eikä niissä mitat ole persiillään. Noissa Alicen versioissa vain se mitta-asteikko on onnistuttu merkitsemään päin kettua. :mad:
 

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

Ot joku mode vois säätää nämä säätö höpinät sinne säätö topikkiin ;D

DaJackal sanoi
Mutta tosiaan, ei niissä sikäli mitään heittoa ole jos vain ovat kohdallaan. Koneistusjälki varsin kelvollista eikä niissä mitat ole persiillään. Noissa Alicen versioissa vain se mitta-asteikko on onnistuttu merkitsemään päin kettua. :mad:

Juu asteiden heittoa meinasikin. Eipä ne pyöriessään näyttäny heittävän.
Tuossa kun niitä mittailin ja vertasin alkuperäseen pyörään, niin kyllä minusta
näytti merkit olevan kohdallaan. Olis tuommosen n.4 asteen heiton olis huomannu.

Mihinkä autoon ne sillon tuli? Aatelin vaan et olisko jotain eroa vaikka evo3 ja evo4:sen
nokkapöyrissä kun ovat jakopäät eripäissä?
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

AYE_GTI sanoi
Mihinkä autoon ne sillon tuli? Aatelin vaan et olisko jotain eroa vaikka evo3 ja evo4:sen
nokkapöyrissä kun ovat jakopäät eripäissä?

Alicen 420a-koneiseen Eclipseen tuli ja olivat ihan siihen tarkoitetut. Jenkkifoorumeiden perusteella ei todellakaan ollut ainutlaatuinen tapaus, joillakuilla ovat olleet merkit jopa parikymmentä astetta pielessä noissa OBX:n nokkapyörissä. Siksi varoitinkin että kannattaa olla tarkkana siinä asennuksessa ja tsekata että ne merkit todellakin on kohdallaan, ja tehdä uudet jossei ole.
 

Krister

Member
Liittynyt
5 Joulukuu 2006
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

Onko kokemuksia tuosta OBX green turbosta minkä meinasit laittaa? Kiinalainen halpaturbohan tuo on ja jotkut kestää ihan OK, mutta miten tämän ko. mallin laita on?
 

Aki666

New Member
Liittynyt
9 Helmikuu 2011
Sijainti
Oulu
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

Krister sanoi
Onko kokemuksia tuosta OBX green turbosta minkä meinasit laittaa? Kiinalainen halpaturbohan tuo on ja jotkut kestää ihan OK, mutta miten tämän ko. mallin laita on?
Ei oo omakohtasia itselläni. Täällä palstalla jollakin kyseinen turbo on paikallaan ja on kestänytkin kuuleman mukaan ihan ok. Joiltakin nettipalstoilta kaivelin kans kokemuksia ja onhan nuita käytetty...hinta sen verran kohtuullinen, että jos nuo omat rata ajelut kestää niin ok...vähän testimielessä hankin sen. Auto kun ei ole jokapäiväisessä ajossa kuitenkaan...
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

Radalla ahdin joutuu kuitenkin ihan erilaiselle rasitukselle kuin arkiajossa joten siellä se kestävyys punnitaan. Mielenkiintoista nähdä, pahin skenaario on kai se että jotain hajoaa kappaleiksi ja menee moottorista läpi aiheuttaen täystuhon ja tulipalon ;D
 

Aki666

New Member
Liittynyt
9 Helmikuu 2011
Sijainti
Oulu
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

ast sanoi
Radalla ahdin joutuu kuitenkin ihan erilaiselle rasitukselle kuin arkiajossa joten siellä se kestävyys punnitaan. Mielenkiintoista nähdä, pahin skenaario on kai se että jotain hajoaa kappaleiksi ja menee moottorista läpi aiheuttaen täystuhon ja tulipalon ;D

Heh onhan se täysin mahdollista ;D toki sama voi käydä kyl huonolla tsägällä mille vaan turbollekin. (onneksi on voimassa oleva palovakuutus :peukku)
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Evo V harraste "kilpuri" projekti aka mitsubitchi

DaJackal sanoi
Alicen 420a-koneiseen Eclipseen tuli ja olivat ihan siihen tarkoitetut. Jenkkifoorumeiden perusteella ei todellakaan ollut ainutlaatuinen tapaus, joillakuilla ovat olleet merkit jopa parikymmentä astetta pielessä noissa OBX:n nokkapyörissä. Siksi varoitinkin että kannattaa olla tarkkana siinä asennuksessa ja tsekata että ne merkit todellakin on kohdallaan, ja tehdä uudet jossei ole.

Mullakin on "noname" nokkapyörät, ei niitä voi edes saada kohdalleen asteikkoja katsomalla. Ainoa keino kohdistaa, on alkuperäisen kanssa ja tehdä uudet jakomerkit.
 
Ylös Bottom