Evo V jarrulevyt

madu

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2009
Sijainti
Espoo
Moikka, eilen radalla ihmettelin parin kierroksen jälkeen täristystä kovista vauhdeista jarruttaessani, ja sitten kun menin varikolle tutkimaan niin huomasin että kaksiosaiset jarrulevyt ovat alkaneet halkeamaan keskiön kiinnitysruuveista. Parhaillaan edessä tällaiset:

http://www.godspeedbrakes.co.uk/hp_discs/hp_disc.htm

Pikkasen ovat vaan arvokkaat ja tosiaan noikin menivät rikki niin ei varmaan kiinnosta ostaa uusia samanlaisia tilalle. Ajan radalla, joten pärjääkö Camskillin halvimmilla peruslevyillä?

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2311p10373

Vierastan noita kaikkia porailtuja systeemejä just tuon halkeamisen takia. Tuolla Godspeedillä tosin tarjottaisiin uritettuja levyjä jotka eivät ole hirveästi noita peruslevyjä kalliimpia. Kestävätkö ne?

Ja tyhmä kysymys loppuun, paloissa kun on vielä hyvin pintaa niin voiko levyt vaihtaa ja käyttää nykyisiä paloja vai oisko syytä vaihtaa molemmat kerralla?
 
Vs: Evo V jarrulevyt

madu sanoi
Pikkasen ovat vaan arvokkaat ja tosiaan noikin menivät rikki niin ei varmaan kiinnosta ostaa uusia samanlaisia tilalle. Ajan radalla, joten pärjääkö Camskillin halvimmilla peruslevyillä?

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2311p10373

Ja tyhmä kysymys loppuun, paloissa kun on vielä hyvin pintaa niin voiko levyt vaihtaa ja käyttää nykyisiä paloja vai oisko syytä vaihtaa molemmat kerralla?

Noilla Camskillin levyillä (Allied Nippon taisi olla merkki mitä itse sain) itse ajan eikä Spassa ollut mitään ongelmia. Ja jos Spassa ei ole ongelmia niin ei ole Suomalaisilla radoillakaan. En tietysti tiedä kauanko mahtavat kestää, mutta toistaiseksi ei näkyviä halkeaman alkuja tai kulumista.

Jos palat ovat jotain kalliimpaa ja erikoisempaa joissa on pintaa jäljellä niin hio ne karkealla hiekkapaperilla tasaista pintaa vasten suoraksi ja pinta joka paikasta puhtaaksi ja käytä uusien levyjen kanssa. Olen tehnyt näin ihan onnistuneesti aikaisemmin, ei mennyt levyt tai palat pilalle. Levyt nyt muutenkin maksoivat puolet palojen hinnasta niin ei huvittanut heittää käyttökelpoisia paloja roskikseen koska levyt sattuivat halkeamaan.
 
Vs: Evo V jarrulevyt

Camskillin levyt ja ihan vakio jarrupalatkin on mulla ja hyvin noilla on pärjännyt
 
Vs: Evo V jarrulevyt

Nyt taitaa alkaa pikkuhiljaa oman kutosen orkkis jarrulevyt ja palat olla vaihtokunnossa mittarin näyttäessä vähän yli 70tkm. Rataa ei nykyään tule enään kierrettyä joten pärjään hyvin ihan vakio jarrujen osilla. Pieni varmistus ennen tilausta, että tilaa varmasti oikeat osat.

Jos päädyn ihan perussetin tilaamaan niin nämä on vissiin ne oikeat?
Etujarrusetti
http://tinyurl.com/etujarrut
Takajarrusetti
http://tinyurl.com/takajarrut

Jos ihan snadisti parempaa halluaisi niin olisko tämä hyvä setti?
http://tinyurl.com/vakioetulevyt
http://tinyurl.com/vakiotakalevyt
Ja vaikka paloiksi http://shop.mamasan.fi/product/show/3444/muut-jarruosat/1843/stoptech-evo-5-9-jarrupalat

Saa ehdottaa myös muuta jos nuo on ihan fiaskoja.
 
Vs: Evo V jarrulevyt

camskillin "merkittömät levyt" on just hyvät. Ratakelpoiset. :) Oikein olit valinnut.

Stoptekin paloista en osaa sanoa.
 
Vs: Evo V jarrulevyt

Stoptechit on alkukesästä asti ollu alla. Ei moitteen sijaa! Pölystä vaikee sanoo kun on mustat vanteet, mutta mielestäni ei pölise.
Kitinöitä ei ainakaa ole yhtään ollut. Tosin jarrutkin on huollettu just eikä melkein täydellisesti. :peukku
 
Vs: Evo V jarrulevyt

Mulla kävi noiden camskillin tarvikelevyjen ja käytettyjen DS2500-palojen kanssa muuten tuolloin vuosia sitten silleen että vinkuivat armottoman paljon jarruttaessa. Tiiä sitten eikö se pala tottunut uuteen levyyn vai eikö tollanen blanko levy sitten poistanut jarrupölyä samalla tavalla kuin uritettu? Mutta no, kyllä mä sitä vinkumista mieluummin kuuntelin kuin ostelin uusia jarrulevyjä joka ratapäivän jälkeen halkeutuneiden tilalle ;D
 
Vs: Evo V jarrulevyt

Camskill valmistaa yhtä vähän jarrulevyjä kuin Motonet.

Camskillistä olen saanut kolmen eri valmistajan levyjä, joka tilauksella erilaiset.
 
Vs: Evo V jarrulevyt

Joo, sitä mä tolla vähän meinasinkin. Sitä en enää muista minkä merkkiset sieltä sillon tuli, mutta eipähän siihen tosiaan tilatessakaan pysty vaikuttamaan, ja varmaan oli enemmän noista jarrupaloista kiinni muutenkin kuin levyistä.
 
Vs: Evo V jarrulevyt

Luulisi ettei käytetyt palat muotoudu niin helposti eri levyihin, kun missä ovat olleet? Taitaa olla muutenkin monesti asennusmenetelmillä vaikutusta kitinöihin.
 
Vs: Evo V jarrulevyt

Nuo ferodot alkaa hissuttelu ajossa vinkua,liekö keräävät ruostetta tms. paskaa sinne palan pintaan.
Päivä rata-ajoa poistaa vinkunat taas joksikin kuukaudeksi :peukku
 
Vs: Evo V jarrulevyt

Parit varmistukset että mulla on oikeat camskilliltä tulleet jarrupalat.

Onko subaru impreza 04- samat takapalat kuin evo 6:ssa?
Ja on subaru impreza 03- samat etupalat kuin evo 6:ssa?
 
Vs: Evo V jarrulevyt

evo6 sanoi
Parit varmistukset että mulla on oikeat camskilliltä tulleet jarrupalat.

Onko subaru impreza 04- samat takapalat kuin evo 6:ssa?
Ja on subaru impreza 03- samat etupalat kuin evo 6:ssa?

Brembo Impuissa on samat etupalat, mutta eri takapalat.
 
Vs: Evo V jarrulevyt

nokonzok sanoi
Brembo Impuissa on samat etupalat, mutta eri takapalat.

Jep. Ostin tossa viimekesänä myös EBC Yellowstuffit ja paketissa luki Impreza STi 03/04 muistaakseni. Ei mainintaa Evosta mutta sopivat kuitenkin ja EBC luettelossa oli sama pala molemmille.
 
Vs: Evo V jarrulevyt

evo6 sanoi
Parit varmistukset että mulla on oikeat camskilliltä tulleet jarrupalat.

Onko subaru impreza 04- samat takapalat kuin evo 6:ssa?
Ja on subaru impreza 03- samat etupalat kuin evo 6:ssa?
Joskus vertailin EBC kataloogista paloja niin etupalat on samat ja takapalat eri. Luulen silti että subarun pala sopii mitsuun, mutta ei toisinpäin.

Subaru palassa on alareunasta kaareva rumpujarrun takia. Mitsun palan alareuna suora.
 
Vs: Evo V jarrulevyt

Hakala sanoi
Joskus vertailin EBC kataloogista paloja niin etupalat on samat ja takapalat eri. Luulen silti että subarun pala sopii mitsuun, mutta ei toisinpäin.

Subaru palassa on alareunasta kaareva rumpujarrun takia. Mitsun palan alareuna suora.
Hämärä muistikuva viimekesältä, Impun palaa sovittaessa/verrattaessa tuli huomattua että se on matalempi ::)
 
Vs: Evo V jarrulevyt

Impun etupalat bremboissa pitäis olla samat kuin evojen brempoissa.
 
Vs: Evo V jarrulevyt

cubeqtio sanoi
Impun etupalat bremboissa pitäis olla samat kuin evojen brempoissa.

No shit? :D

nokonzok sanoi
Brembo Impuissa on samat etupalat, mutta eri takapalat.

janza sanoi
Jep. Ostin tossa viimeksänä myös EBC Yellowstuffit ja paketissa luki Impreza STi 03/04 muistaakseni. Ei mainintaa Evosta mutta sopivat kuitenkin ja EBC luettelossa oli sama pala molemmille.

Hakala sanoi
Joskus vertailin EBC kataloogista paloja niin etupalat on samat ja takapalat eri.
 
Vs: Evo V jarrulevyt

cubeqtio sanoi
Impun etupalat bremboissa pitäis olla samat kuin evojen brempoissa.

Itse asiassa ihan tarkalleen ottaen näin ei taida olla paitsi osalla tarvikevalmistajia. Subarussa on mielestäni 2 mm ohuemmat levyt ja siten jotkut valmistajat myyvät siihen 1 mm paksumpia paloja, mutta yleensä myydään samaa kuin Evoon eli valmiiksi kulunutta Subarua ajatellen :)
 
Vs: Evo V jarrulevyt

ast sanoi
Itse asiassa ihan tarkalleen ottaen näin ei taida olla paitsi osalla tarvikevalmistajia. Subarussa on mielestäni 2 mm ohuemmat levyt ja siten jotkut valmistajat myyvät siihen 1 mm paksumpia paloja, mutta yleensä myydään samaa kuin Evoon eli valmiiksi kulunutta Subarua ajatellen :)

EBC tekee itseasiassa myy nimenomaan Subaru-palaa, joka sopii myös Evoon. Eli onko niissä nyt sitten ekstra kulutuspintaa muihin verrattuna? :)
 
Vs: Evo V jarrulevyt

nokonzok sanoi
EBC tekee itseasiassa myy nimenomaan Subaru-palaa, joka sopii myös Evoon. Eli onko niissä nyt sitten ekstra kulutuspintaa muihin verrattuna? :)

Kyllä. Muistaakseni Ferodoissa 1mm enempi pintaa.
 
Vs: Evo V jarrulevyt

Kävin tänään katsastuksessa ja siellä ukkeli sano, että ei ole jarrut lopussa mutta tänäänkin kun ajoin duunista himaan niin oikea etujarru rahisi ihan kunnolla muutamaan otteeseen jarruttaessa ??? Palaneen käryä tuli myös oikean puoleisesta jarrusta ja oikean puolen jarrulevy oli huomattavasti vasenta kuumempi.
 
Vs: Evo V jarrulevyt

evo6 sanoi
Kävin tänään katsastuksessa ja siellä ukkeli sano, että ei ole jarrut lopussa mutta tänäänkin kun ajoin duunista himaan niin oikea etujarru rahisi ihan kunnolla muutamaan otteeseen jarruttaessa ??? Palaneen käryä tuli myös oikean puoleisesta jarrusta ja oikean puolen jarrulevy oli huomattavasti vasenta kuumempi.

Itsellä ei sanonut mitään, kun toinen takapala oli puoliksi metallilla. Tosin katsoinpa sen itsekin silloin väärin. En välttämättä siis eniten luottaisi.
 
Vs: Evo V jarrulevyt

Nostetaas vanha ketju ylös.

Pitäisi ostaa omaan Evo vitosen vakio Bremboihin eteen levyt ja palat.

Sopiikohan nämä (ilmeisesti sopii?) ja onko kokemuksia, että minkälaatuiset? http://www.ebay.com/itm/Mitsubishi-Lancer-EVO-6-7-8-9-MR-FQ-300-320-340-360-Front-brake-discs-and-pads-/291270712369

Olisiko porukalla suositella hintahaarukkaan 100-200€ etulevyjä ja paloja ja mistä kannattaisi tilailla?
 
Vs: Evo V jarrulevyt

https://www.rosssport.com/

tai

http://indigo-gt.com/

Ite tykästyny enempi Ross Sportiin, mut samapa kai se kumpaa käyttää.
 
Vs: Evo V jarrulevyt

Tietääkö joku minkä kokoiset ovat RS mallin pienemmät jarrulevyt? Pitäisi saada pienemmät jarrut talveksi että saa piikkipyörät alle.

-leeman
 
Vs: Evo V jarrulevyt

leeman sanoi
Tietääkö joku minkä kokoiset ovat RS mallin pienemmät jarrulevyt? Pitäisi saada pienemmät jarrut talveksi että saa piikkipyörät alle.

276x24 mm edessä ja olikohan 280 mm takana. 15" vanteet mahtuvat helposti, itselläni oli piikkipyörien kanssa Mazda 3:n 15x6" peltivanteet joiden offset on muistaakseni ET52.5. Menevät siis aika sisälle, mutta eivät ottaneet satuloihin kiinni.
 
Vs: Evo V jarrulevyt

ast sanoi
276x24 mm edessä ja olikohan 280 mm takana. 15" vanteet mahtuvat helposti, itselläni oli piikkipyörien kanssa Mazda 3:n 15x6" peltivanteet joiden offset on muistaakseni ET52.5. Menevät siis aika sisälle, mutta eivät ottaneet satuloihin kiinni.

Joo kiitos, pitääkin katsella samalla myös noita vanteita.
 
Takaisin
Ylös Bottom