Evo V, pätkii ahdoilla

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Eipä meinaa ongelma selvitä. Hyviä ideoita otetaan vastaan.

Yli kilon ahdoilla alkaa pätkimään. Muuten toimii suht normaalisti, tosin tyhjäkäynti heittää rankasti, kun etummainen flekti lähtee päälle. En tiedä onko mitään yhteyttä, mutta samoihin aikoihin tuntui ongelmat alkavan eli moottorin mukamas varovaisen pesun jälkeen.

Tulpat on vaihdettu. Mites puolat? Voiko niiden kuntoa mitata jotenkin? Ei viitsisi summassa ostaa.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Samppa sanoi
Eipä meinaa ongelma selvitä. Hyviä ideoita otetaan vastaan.

Yli kilon ahdoilla alkaa pätkimään. Muuten toimii suht normaalisti, tosin tyhjäkäynti heittää rankasti, kun etummainen flekti lähtee päälle. En tiedä onko mitään yhteyttä, mutta samoihin aikoihin tuntui ongelmat alkavan eli moottorin mukamas varovaisen pesun jälkeen.

Tulpat on vaihdettu. Mites puolat? Voiko niiden kuntoa mitata jotenkin? Ei viitsisi summassa ostaa.

Ensimmäisen tulee mieleen fuel cut. Vapaammin virtaava ilmansuodatin saattaa sen aiheuttaa (pyydän anteeksi...). Ahdot menevät liian korkealle ja ECU puhaltaa pelin poikki. Vaatii ECUn säädön / vaihdon tai ahtojen pudottamisen.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Ei johdu fuel cutista. Ongelmat alkoi jo aikasemmin mitä ilmanottoa muutin. Moottorinohjauksen puolesta ei vielä tuossa vaiheessa pitäisi pätkiä. Mutta jotain luultavasti sähköihin liittyvää häikkää on, kun pesun jälkeen ensimmäisen kerran oireet huomasin. Bensansuodatatin on vielä vaihtamatta, jos vika bensapuolelle jää, mutta epäilen.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Lisää testailua ja pähkäilyä kotimatkalla. Otin pari vetoa. Tuntui jopa aluksi toimivan ja sitten taas seuraavalla alkoi rötäämään. No pihassa sitten vilkasin muutamia arvoja. Suuttimien käyttöaste 98,9%...

Jännite tuntuisi heittävän välillä 12-14v väliä. Mahdollisesti jännitteen heiluminen tekee sen, että pumppu ei anna täysiä paineita? Laturissa vikaa tai jossain maadoituksessa ehkä? Akku on uusi.

Pitääkin olla varuillaa ennen kuin ongelma löytyy. Tulee pian mäntäpistiäinen kylään.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Katsoitko missä vaiheessa se suurin suuttimien käyttöaste oli? Nimittäin saatetaan käydä 100% esimerkiksi kiihdytysrikastusten yhteydessä sopivassa tilanteessa. Olennaista on ettei se kaasu pohjassa vedätettäessä nouse noin korkealle kierrosten noustessa.

Oletettavasti suuttimien aukioloa pidennetään pienemmällä jännitteellä eli heiluminen saattaisi selittää suuren käyttöasteen. Kannattaa tutkia laturi ensimmäiseksi nimittäin kyllähän jännite normaalisti pysyy melko tasaisena.

Evoscanin kautta varmaan tutkit noita arvoja?
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Eipä tullut katsottua missä vaiheessa tuo käyttöaste oli huipussaan. Apexin FC tallentaa nuo huippuarvot, niin siitä vilkuilin, mutta yksin ajaessa hieman vaikea seurata reaaliaikaisesti.

Pitääpä aloittaa tuolta laturin puolelta tutkiminen.
 

Pluto

BMW e92 335i
Liittynyt
29 Toukokuu 2005
Sijainti
Raisio
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Syttypuolelta ettisin vikaa.. jos bensaa saa liian vähä, ni ei se meno tökkää vaan hiipuu tasasesti. Mutta jos jää sytyttämättä (tietty sama jos besaa ei ole ollenkaan) niin nenä on ratissa hyvinäkkiä ku meno tökkää kunnolla.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Laturia veikkaisin itsekin. Jännitteensäädin jossain on myös...
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Tyhjäkäynnin heitto selvisi. Johtuu ilmastoinnista. Kun se lähtee päälle, tippuu kierrokset ja jännite liikaa. En tiedä vielä onko kiinni Apexin säädöistä, että antaa kierrosten laskea liikaa ja lähtee sitten heijaamaan, vai ilmastoinnin kompurassa vika. Luultavasti kompura vaatii huoltoa.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Ei pätki enää. Sytkäpuolellehan se vika jäi ja oli tosiaan noissa tulpan johdoissa tai coileissa. Nyt vaihdettu ja taas päästään nykimättä jopa ahtopaineen puolella. Aika tujut nuo 8,5mm piuhat alkuperäisiin verrattuna, mutta hyvinhän nuo tuonne mahtu.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Taistelin taas pätkimis ongelman kanssa. Aina välillä pätkäisi kunnolla kiihdyttäessä ja nyt alkoi rötäämään reilusti ahdoilla kovilla kierroksilla. Ongelmaksi paljastui tulpat. Tuntuu olevan tarkka kärkivälistä. Pienensin vähän ja nyt toimii täysin. Ei mitään oireita pätkimisestä. Eli vinkiksi, jos jollain vastaavaa ongelmaa.
 

frede

Member
Club Member
Liittynyt
6 Helmikuu 2008
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Samppa sanoi
Taistelin taas pätkimis ongelman kanssa. Aina välillä pätkäisi kunnolla kiihdyttäessä ja nyt alkoi rötäämään reilusti ahdoilla kovilla kierroksilla. Ongelmaksi paljastui tulpat. Tuntuu olevan tarkka kärkivälistä. Pienensin vähän ja nyt toimii täysin. Ei mitään oireita pätkimisestä. Eli vinkiksi, jos jollain vastaavaa ongelmaa.

Muistatko paljon laitoit kärkiväliks? Ja paljon oli kun pätki?
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

frede sanoi
Muistatko paljon laitoit kärkiväliks? Ja paljon oli kun pätki?

0,7 oli ja nyt pitäs olla 0,5 ja 0,6 välistä jotain. Oli hiukka huonot työkalut millä säätää, niin tarkkaa arvoa hankala sanoa. Pienestä on kiinni.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Alkaa olla aika pieni kärkiväli. Tulee mieleen puuttuuko puolilta esimerkiksi jännitettä ja siksi kipinä ei jaksa 0.7 mm kärkivälillä?

Itselläni on vähän samaa ongelmaa, mutta se alkoi kuin salama kirkkaalta taivaalta eikä ole sen jälkeen muuttunut mihinkään. Toisen merkkiset tulpat (oli NGK perustulpat, nyt Brisk iridiumit) eivät auttaneet asiaan mitenkään.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Mitä tuossa lueskelin, niin ovat aika yleisesti 0,6 käyttäneet jos on painetta enemmän mitä vakiossa ja sit jos mennään lähemmäs 2 bar, niin 0,5 on monilla käytössä.

Puolat on vaihdettu ja johdot.

Kertokaapa viisaat mitä haittaa on sitten vastaavasti liian pienestä kärkivälistä? Eli mitä oireita odotettavissa, jos on liian vähä?
 

markok

New Member
Liittynyt
30 Maaliskuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Samppa sanoi
Mitä tuossa lueskelin, niin ovat aika yleisesti 0,6 käyttäneet jos on painetta enemmän mitä vakiossa ja sit jos mennään lähemmäs 2 bar, niin 0,5 on monilla käytössä.

Puolat on vaihdettu ja johdot.

Kertokaapa viisaat mitä haittaa on sitten vastaavasti liian pienestä kärkivälistä? Eli mitä oireita odotettavissa, jos on liian vähä?
Onko muuten vakio tulppa vai kylmempi?
Toihan on ihan toimiva ratkaisu viritettyihin japseihin. Ei siitä kait mitään varsinaista haittaa ole?
 

tamu

Töttöröö :E?
Liittynyt
28 Marraskuu 2008
Sijainti
Vantaa
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Itellä samaa ongelmaa. Just tilasin noi NGK BR8EIX tulpat kans ja koikelen niitä. Toivottavasti vika lähtee tällä :D
 

Bosch

Evo V hieman solmussa.
Liittynyt
1 Tammikuu 2008
Sijainti
lohja
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

sama vika myös täällä. Alkoi heti kun vaihdoin tulpat(denso iridium IQ 31) on aikas kylmät arvolta. vähän yritin tulpanjohtoihin kontakti sraytä ja joha auttoi. täytyy kyl jossain vaihees tulpanjohdot vaihtaa. aika outoo kyl ettei pätki vakio tulpilla??
 

tamu

Töttöröö :E?
Liittynyt
28 Marraskuu 2008
Sijainti
Vantaa
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Itellä viel ihan alkuperäset tulpat kiinni, kertaakaan ei oo vaihdettu omaan autoon niitä, tiedä syytä kyllä :S Pitäs varmaan itekkin sitten samalla uusia toi johtohässäkkä tuolta.
 

tamu

Töttöröö :E?
Liittynyt
28 Marraskuu 2008
Sijainti
Vantaa
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Juu, ongelma korjattu, tulppien vaihto autto, NGK BR8EIX tulpat ja vakotulkilla hakattu 0.70 kärkivälit kaikkiin, auto on kuin uusi =) Ei pätki tai röpötä ollenkaan.
 

Sudo

New Member
In Memoriam
Liittynyt
22 Toukokuu 2007
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

tamu sanoi
Juu, ongelma korjattu, tulppien vaihto autto, NGK BR8EIX tulpat ja vakotulkilla hakattu 0.70 kärkivälit kaikkiin, auto on kuin uusi =) Ei pätki tai röpötä ollenkaan.

Osaako joku viisaampi sanoa mikä ero on NGK BR8EIX ja BPR8EIX muuta kuin tuo yksi kirjain P. Onkohan käytännössä eroa ollenkaan? Briteissä suosivat tuota BPR-versiota tuon BR:n yli.

Tuota BPR-mallia olen koittanut löytää Suomesta, toistaiseksi huonolla menestyksellä. BR-versiota kyllä saa.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

P tarkoittaa "Projected centre electrode insulator".

Käytännössä elektrodi tulee pidemmälle tulpasta eli sytytys tapahtuu keskemmällä palotilaa.
 

Sudo

New Member
In Memoriam
Liittynyt
22 Toukokuu 2007
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

ast sanoi
P tarkoittaa "Projected centre electrode insulator".

Käytännössä elektrodi tulee pidemmälle tulpasta eli sytytys tapahtuu keskemmällä palotilaa.

Kiitokset Ast:ille. Lieneekö tuolla mitään käytännön merkitystä sitten? Antaa tarkemman sytytyksen ja seoksen palamisen joka suuntaan varmaan teoriassa ainakin mutta onkohan mitään käytännön arvoa tuolla?
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Mistä olette hommanneet näitä tulppia (BR8EIX ja BPR8EIX)? Tuntuisi hinnat heittävän tajuttomasti ja maksavan monessa paikassa Suomessa tuplat mitä Briteissä.
 

Sudo

New Member
In Memoriam
Liittynyt
22 Toukokuu 2007
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Samppa sanoi
Mistä olette hommanneet näitä tulppia (BR8EIX ja BPR8EIX)? Tuntuisi hinnat heittävän tajuttomasti ja maksavan monessa paikassa Suomessa tuplat mitä Briteissä.

Ootko kysynyt Poltolta jo? Joku huhuili että sieltä saisi kohtuuhinnalla BR-versiota. Muuten tuntuu hinnat pyörivän likimain 75€ per sarja noille, britessä maksaa BPR-versio 47-50€ ilman posteja tai pankkikuluja. Nuo jälkimmäiset kun ynnätään mukaan niin tulee halvemmaksi jo ostaa suomesta (jos pelkät tulpat aikoo tilata).
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Sudo sanoi
Ootko kysynyt Poltolta jo? Joku huhuili että sieltä saisi kohtuuhinnalla BR-versiota. Muuten tuntuu hinnat pyörivän likimain 75€ per sarja noille, britessä maksaa BPR-versio 47-50€ ilman posteja tai pankkikuluja. Nuo jälkimmäiset kun ynnätään mukaan niin tulee halvemmaksi jo ostaa suomesta (jos pelkät tulpat aikoo tilata).

Pitääpä kysäistä. Täältä http://www.eaimport.net tilasin yhden setin, mutta nyt kun tarvitsisin uudet, niin ei ole tilaus edennyt aikoihin eivätkä ole vastanneet sähköposteihin. Liekkö tavara lopussa vai mikä? No voisihan sinne vielä soittaa, mutta katotaan jos jostain muualta löytyisi vielä kilpailukykyiseen hintaan. Tuolla 13,50e/kpl. Ensimmäisellä kerralla palvelu toimi kyllä loistavasti.
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Noita nettipuljuja on suomi täynnä joten ei muuta kuin kyselemään. Myy kait noita tulppia muutkin suomessa kuin poltto.

Ja miks justiinsa 8 lämpöarvoltaan ??? Itelläni oli Denson IQ31 ja taitaa vastata normi tulpassa lämpöarvoa 10 ;D Ja ei ollut mitään ongelmia niitten kanssa.


http://www.powerdose.fi/store/index.php?main_page=index&manufacturers_id=20
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Niin siis lähinnä tässä hain sitä, jos joku nyt jo sattuu tietämään jonkun firman joka noita myy kohtuu hintaan. Ei jaksa joka nettikauppaa tonkia läpi ja kysellä. Näitä kun kuitenkin Evoihin on hommannut useampi. Siksi kasi, koska tuntus toimivan sillä lämpöarvolla.
 

Bosch

Evo V hieman solmussa.
Liittynyt
1 Tammikuu 2008
Sijainti
lohja
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

poltto sanoin niiden käyttävän kaikissa autoissa tuota IQ31 Densoa. vakioista kilpureihin. ihmettelin sille ensin ku pistin niin kylmän arvoset tulpat. ei kuulemma ranacolla harrasta vakio tulppia.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Bosch sanoi
poltto sanoin niiden käyttävän kaikissa autoissa tuota IQ31 Densoa. vakioista kilpureihin. ihmettelin sille ensin ku pistin niin kylmän arvoset tulpat. ei kuulemma ranacolla harrasta vakio tulppia.
kylmäkäynnistyvyys on kyllä sitten huonompi...
Tarkistan itse mitä käytetää kilpurissa, mutta jo -20 riittää siihen että kilpurissa joudutaan laittaan ensin vakiotulpat ja niillä kone lämpimäks..sitte kisatulpat sisään vasta...
 

Petteri K

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2009
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Itselläni on nelosessa nuo NGK BPR7EIX tulpat ja on nyt hiljattain alkanut pätkimään..
Kesällä ei mitään ongelmia. :driver Voiko kylmentyneet ilmat vaikuttaa asiaan? ???
Kokemusta kyseisistä tulpista?
 

Petteri K

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2009
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Selvä homma. :peukku

Eli niitä voi hyvin säätää tuon verran?
Sain noin kärkiväliksi mitattua sen 0.75-0.8mm.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Petteri K sanoi
Eli niitä voi hyvin säätää tuon verran?
Sain noin kärkiväliksi mitattua sen 0.75-0.8mm.

Siksi se pätkii suurella todennäköisyydellä :)

Voi säätää kunhan ei kärki ala murtumaan mistään.
 

Petteri K

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2009
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Elikkä koitin uusilla denson iw20 tulpilla, joissa kärkiväli se 0,4mm. Aluksi ei tuntunut olevan ongelmia, mutta jonkin ajan kulttua alkoi pätkimään taas. Myös kerran startatessa (moottorin oltua sammuksissa hetken) kone kävi epätasaisestipari sekuntia, jonka jälkeen sammui. Lähti kuitenkin käymään hetken odottelun jälkeen aivan normaalisti..
Tulppien johdotuksissakaan ei pitäisi olla mitään vikaa.
 

Petteri K

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2009
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Pitäisi olla ihan ok. Sen sijaan moottorin vikavalo palaa satunnaisia jaksoja ajossa. Sammuilee ja syttyy uudestaan.
Voisiko asia liittyä lambda-anturiin?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Petteri K sanoi
Pitäisi olla ihan ok. Sen sijaan moottorin vikavalo palaa satunnaisia jaksoja ajossa. Sammuilee ja syttyy uudestaan.
Voisiko asia liittyä lambda-anturiin?

Voi liittyä niin moneen asiaan että vikakoodien luku on seuraava looginen toimenpide.
 

[jo

New Member
Liittynyt
7 Kesäkuu 2008
Sijainti
Turku
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

itellä kans tehny kauan tota pätkimist täyskaasu vedois. Nyt illallaki pari vetoo ja kauheet nykimist :nykii Ja noit tulppii ja sytytyst oon kyl ihmetelly mut ei mitään vaikutust.
 

Petteri K

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2009
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Joo elikkä koodit luettiin ja seuraavaa antoi:

Reading MUTII DTCs for EcuID:00FF
Updated: 18:10:11
Diagnostic Codes:Oxygen Sensor
Intake temperature sensor
Throttle position sensor
ISC motor position sensor
Engine coolant temperature sensor
Crankshaft position sensor
Camshaft position sensor
Ignition circuit
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Eli suunnilleen kaikki mahdolliset koodit. Koodien nollaus ja jos tulevat uudelleen niin sitten varmaan ECU vaihtoon. Kaikki anturit eivät oikein voi olla yhtäaikaa viallisia...

Pieni mainos: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=29241.0 ;D
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

ast sanoi
Eli suunnilleen kaikki mahdolliset koodit. Koodien nollaus ja jos tulevat uudelleen niin sitten varmaan ECU vaihtoon. Kaikki anturit eivät oikein voi olla yhtäaikaa viallisia...

Pieni mainos: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=29241.0 ;D

Mulla on toinen jos tarvetta on enemmänkin :)
 

Petteri K

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2009
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Ecun vaihto ei myöskään asiaa kummemmin helpottanut. Samat ongelmat ilmenivät.

Huomasin myös toisen jännän seikan. Kun tein pari nopeaa kiihdytystä ja annoin auton rullata tyhäkäynnillä kytkin pohjassa eteenpäin, niin moottori sammui. Ei siis jaksanut käydä tyhjäkäyntiä. Ongelma ei ilmene normaalissa ajossa.

No kun starttasin tien reunasta uudestaan, pysäksiin päästyäni. Putki paukkui melko kiitettävästi.
Kone kävi myös epätasaisesti startatessa, kunnes kierrokset sai reiluun 6000 asti, jonka jälkeen auto toimi taas tormaalisti. Lukuunottamatta tietysti alkuperäistä vikaa, että kiihdyttäessä veto nyppi.

Bensan syötössäkään ei luulisi vikaa olevan. Ainakaan omasta mielestäni.
Puolat/johdot vaatii ilmeisesti seuraavan syynin.

Mutta voiko vikaa olla sytytyksessä, jos kerran auto toimii kuin helmi siihen asti, kunnes kone on lämmin vähän ajon jälkeen?
Vasta lämpimänä viat alkavat.
 

AnttiHartik

Active Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2006
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

No jos ne viat vasta lämpimänä ilmenee niin kyllä niitä puolia ryhtyisin ihmettelemään. Voisi kuvitella että jos vetelevät viimeisiään, niin kylmänä jaksavat antaa kipinää mutta lämmetessä kyykkäävät. En nyt lukenut aiempia posteja mutta olihan tulppien kärkiväli tarkistettu?
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Ei ole kallis kokeilu jos hommaa esim. biltemasta tulpanjohdot ja käy baanalla testaamassa, jos vika ei poistu niin vie johot takaisin biltemaan ja sanoo ettei ne käynytkään ja saat rahas takaisin :peukku

Mulla "asiantuntijat" sano röpötyksen syyksi:

- puola/puolat paskana, ja hinta ihan riittävä
- kanspahvia veikkasivat :nykii
- tulppa/tulpat paskana
- jako sekaisin
- ja paljon muuta.

Ois ollu kallis remontti kun nuo kaikki ois menny vaihtamaan :D

23 € tulpan johdoilla sai vian paikallistettua tulpanjohtoihin ;D
 

AnttiHartik

Active Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2006
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Veikka sanoi
Ei ole kallis kokeilu jos hommaa esim. biltemasta tulpanjohdot ja käy baanalla testaamassa, jos vika ei poistu niin vie johot takaisin biltemaan ja sanoo ettei ne käynytkään ja saat rahas takaisin :peukku
Eikös nelosessa ole puolat samallalailla koneen päällä kuin vitosessa? Siihen on huono tulpanjohtoja Biltemasta hakea.

Petteri K: Miittaat jonkun ystävällisen toimivan nelosen omistajan kanssa ja koitatte vaihtaa puolia ristiin jos olisi vaikutusta?
 

Petteri K

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2009
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Juu puolat ovat koneen päällä, muovikannen alla.

Ja tulpat pitäisi olla kunossa. Uudet denson iridium tulpat vaihdoin, joissa kärkiväli 0,4mm.
Ja aivan samat oireet kuin vanhoillakin NGK iridiumeilla n. 0,7mm.

Toimivien puolien testaus olisi varmasti paras vaihtoehto, mutta kenellä mahtaa olla puolia testattavaksi.
Jos vain Porin lähistöltä löytyisi joltakulta.. :-\
 

zydar

New Member
Liittynyt
7 Heinäkuu 2009
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Mulla on evo 3 ja siin on kans jotai ihme rötäämistä.
Mikähän tekee esim. Auto on vapaalla ja kevyesti nostaa kierrokset noin 1700 kier/min,
sitten pätkäsee ja taas nousee 1700 pätkäsee jne.. ??? kiekat heijaa siin.


Sitten taas ajaa pienellä pintakaasulla moottoritiellä 120km/h ja välillä auto toimii kun unelma kun taas välillä todella pieni nykäsy ja kierros mittari pompahtaa kevyesti ???


Ja sitten täys kiihdytyksessä, kierrosmittari pomppii oikein kunnolla..

ST motorilla käytin autoa penkissä niin bensaa ainakin auto saa riittävästi. ne meinas sytkä puolta.
Ja puolat on siellä testattu aikasemmin, ne oli kunnossa.
 

nakasaki

New Member
In Memoriam
Liittynyt
19 Syyskuu 2005
Vs: Evo V, pätkii ahdoilla

Onko seokset KOKO AJAN OIKEISSA arvoissa. Nuo iridiumit on pirunherkkiä liialliselle bensalle ja näin ollen pimenemiselle.
 
Ylös Bottom