Evo V Sytkäpuolen ongelma.

Kapteenivamma

Kapteenin pakasta puuttui kortteja..
Liittynyt
27 Toukokuu 2008
Sijainti
Lappeenranta
Eli ongelma ilmaantui ensimmäisen kerran noin kuukausi sitten kun pesin auton ensimmäisen kerran.

Pesun jälkeen auto käyntiin ja auto kävi noin 10sek hyvin jonkä jälkeen sammui kuin seinään.
Uudestaan käyntiin ja sama ongelma, auto sammuu kuin kellon tarkasti. Siinä sitten pumppailin kaasua ja sain auton pidettyä jotenkuten käynnissä, eli ilmeisesti kävi kolmella, ajattelin, että joku puola ottanut vähän kosteutta itseensä ja kun autoa pumppailin se alko toimia, joten ajattelin, että paikat kuivuneet homma selvä.

Kunnes,
Tänään en pessyt autoa, auto seisoi tyhjäkäyntiä pihalla kunnes sammui, taas sama ongelma auto sammuu ja moottorinvikavalo syttyy. Taas pumppailin ja taistelin autoa käyntiin. Taas alkoi toima normaalisti.

Illemmalla teki saman vielä uudemman kerran, mutta tällä kertaa taistelin auton heti liikkeelle ja vika katosi nopeasti.
Eli jos autolla ajaa niin kaikki toimii kuten ihmisen mieli.

Evoscannilla luin vikakoodit, mutta yhtään vikakoodia ei tullut näkyviin.

Putoaakohan joku puola/tulppa pois pelistä kun auto seisoo paikallaan eikä ole viilentävää ilmavirtaa?
 
Vs: Evo V Sytkäpuolen ongelma.

Ootko tarkistanu puolien ja muitten sytkäosien liittimet?
 
Vs: Evo V Sytkäpuolen ongelma.

En oo vielä kerennyt syventymään,

Oli tarkoitus samalla kun vaihtaa tulpat niin tarkistaa nuo liittimet ja tarjota niihin vähän wurtin kontaktispraytä.
Mutta koska vika on aika epämiellytttävä :D täytynee huomenna sen verran purkaa ja katsoa.
 
Vs: Evo V Sytkäpuolen ongelma.

Jos oikein muistan niin poikien EVO 5 kilpurissa oli pätkimistä jonkun verran ja tais käydä kolmella välillä.

Ongelmaan auttoi tulpanjohtojen ja puolien vaihto.


Tosin se Vitonen ei oo vakioo nähnytkään... :)
 
Vs: Evo V Sytkäpuolen ongelma.

Tulpanjohdot ja puolat on munkin eka veikkaus. Itellä oli sama homma aikoinaan. Ja jos ahtoja nostettu, niin vielä tulppien kärkivälin säätö 0,6-0,5mm.
 
Vs: Evo V Sytkäpuolen ongelma.

Tänään kävin johdot läpi kontaktcleenerillä ja eipä ollut vaikutusta. Ihmeellisin homma on, että kun pätkäsee ja moottori sammuu niin moottorinvikavalo syttyy, mutta kun evoscannilla tekee että dispaly dtc, niin vastaukseksi ei tule mitään, yhdistää ja sitten siinä boksissa lukee vaan, että no responses from vechile ecu jne..

Eli ilmeisesti näillä kokemuksilla tuntuisi että auto toimii kylmänä hyvin mutta kun lämpenee niin välillä toimii normaalisti ja välillä miten sattuu.
Sain logattua tuota temppuilua evoscannilla mutta enpä tuota grafiikkaa seuraamalla ainakaan itse viisastunut.

Erittäin epämiellyttäviä on nämä viat mitkä ilmenee välillä ja välillä ei :seina
 
Vs: Evo V Sytkäpuolen ongelma.

ast sanoi
Kokeile ottaa puolien päältä muovikansi pois ja seuraa onko eroa.

Jep, täytyykin kokeilla, samalla ottaa töistä purkin kylmäspraytä , niin mikäli vika on puolissa niin saa paikannettua kumpi puolista on rikki.
 
Vs: Evo V Sytkäpuolen ongelma.

Kapteenivamma sanoi
Jep, täytyykin kokeilla, samalla ottaa töistä purkin kylmäspraytä , niin mikäli vika on puolissa niin saa paikannettua kumpi puolista on rikki.

Vaan eipä auttanut kylmäspray. Nyt herääkin mieleeni voisiko vika olla bensapumpussa.

Edit: Luin tuota korjaamokäsikirjaa, niin näyttäs että tossa viitosessa on sellanen ominaisuus, että jos tulee sytytyshäiriö niin katkasee bensan syötön ettei katti mene rikki :)
Tää on mukavaa tää vian ettiminen

Edit2:

Tutkiskelin tuota eilistä logia, niin onko normaalia jos kaasuläppä on täysin auki, niin kiihdytyksessä suuttimien käyttöaste ei nouse missään vaiheessa yli 60% ?
 
Vs: Evo V Sytkäpuolen ongelma.

Kokeilin ihan vilkkuvalolla nuo vikakoodit niin vikakoodi tuli... nokka-akselin asentotunnistin.
Miksiköhän evoscan ei näytä tuota päällä olevaa vikakoodia?
 
Vs: Evo V Sytkäpuolen ongelma.

Oliko auto käynnissä kun luit vikakoodit?
Opelista jos lukee vikakoodin valoa vilkuttamalla,auto sammuksissa niin tulee aina tuo kampiakselin asentotunnistimen koodi.
 
Vs: Evo V Sytkäpuolen ongelma.

Tunari-82 sanoi
Oliko auto käynnissä kun luit vikakoodit?
Opelista jos lukee vikakoodin valoa vilkuttamalla,auto sammuksissa niin tulee aina tuo kampiakselin asentotunnistimen koodi.

Joku muukin on vectran vikakoodeja kiroillut ;D

Joo ei ollut auto käynnissä ja tarkemmin mittailtuani ja valoa katseltuani niin taitaa vika ollakkin tuossa nokka-akselin asentotunnistimessa.
 
Vs: Evo V Sytkäpuolen ongelma.

Tunari-82 sanoi
Opelista jos lukee vikakoodin valoa vilkuttamalla,auto sammuksissa niin tulee aina tuo kampiakselin asentotunnistimen koodi.
Älä nyt sekoita autoa ja ooppelia keskenään..

Mitsussa on MUISTI koodeille,ja näyttäähän sen tietysti virrat päälläkin,jos vikaa on.

Eli ei tarvitse auton olla käynnissä lukiessa.
 
Vs: Evo V Sytkäpuolen ongelma.

Opel = Auto ;D ;D

Yritin tuossa googlettaa, mutta eipä taida olla tuollasta nokan tunnistinta muissa ku evoissa 4-6 että ois päässy testaamaan onko vika varmasti siinä.

Nuo taitaa nuo tunnistimet kuolla kerrasta eli eipä taida "herkistelyt" auttaa?
 
Vs: Evo V Sytkäpuolen ongelma.

Kapteenivamma sanoi
Nuo taitaa nuo tunnistimet kuolla kerrasta eli eipä taida "herkistelyt" auttaa?

Niinhän ne taitaa ellei sitten ole johto josain hihnapyörää hinkkaamassa ja välillä ottaa kiinni ja välillä ei. Sellaisen viellä saa korjattuakin.
 
Vs: Evo V Sytkäpuolen ongelma.

ST sanoi
Mitsussa on MUISTI koodeille,ja näyttäähän sen tietysti virrat päälläkin,jos vikaa on.

Eli ei tarvitse auton olla käynnissä lukiessa.
Muistihan se on noissakin,mutta koska kampi ei pyöri niin tuo antaa automaattisesti tuon vikakoodin,vilkku valolla lukiessa.
Tech 2.sella luettaessa sitä koodia ei näy.
 
Vs: Evo V Sytkäpuolen ongelma.

uskoisin että noita tunnistimia saa korjailtua
mikä siis ovat optisia ??? ainakin galantin/lancerin virrajakajan sisällä olevaan
kampiakselin optiseen anturiin sai ihan ellu kaupasta osia :peukku
 
Vs: Evo V Sytkäpuolen ongelma.

Elikkäs nyt viikon ajelun jälkeen voi varmistaa, että vika oli tuossa nokka-akselin asentotunnistimessa.

Oireet:

Auton käynnistyy normaalisti, käy noin 3sek, jonka jälkeen vikavalo syttyy ja moottori sammuu. Uudelleen käynnistäessä sama homma.

Korjaus:

Uusi asentotunnistin.
 
Takaisin
Ylös Bottom