Evo x kestävyys

kawapapu

New Member
Liittynyt
11 Maaliskuu 2012
Olen vaihtamassa autoa olen kyllästynyt subarun öljynkulutukseen ja kansipahvien heikkouteen,en tiedä mitsusta muuta kun olen kuullut 4vetoon liittyvistä ongelmista ,
olen katsellut tuommoista evo x 67tkm ajettua ,olisin kiitollinen jos joku tietäisi tyyppivioista joita pitäisi tietää .
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evo x kestävyys

Itse nelivedossa ei esiinny ongelmia, mutta takaperän AYC:n (eli nykyisemmin Torque Vectoring) pumppu saattaa hajota. Oireena aliohjautuu huomattavasti enemmän kuin normaalisti, eikä oikein käänny kaasulla luisuun.

Pumppuviat johtuu suurimmaksi osaksi vuosien aikana tapahtuvasta ulkoisesta korroosiosta, eli alustamassalla tms suojatun pumpun pitäisi olla pitkäikäinen.
 

Hande

Member
Liittynyt
27 Elokuu 2011
Sijainti
Gunbarrel, CO
Vs: Evo x kestävyys

Mulla meni pumppu just yli 100tkm kohdalla vaikka oli suojattu hyvin alustamassalla.
Ilmeisesti ajelu -20 ja kovemmassa pakkasessa ja siitä johtuen jäykemmät öljyt teki tehtävänsä, vaikka joku päivitys awc boksiin tuli juuri tuota estämään...

Pumppu käyttää sekä acd että ayc levypakkoja; kun se ei toimi, keskilukko on auki ja äksä yliohjautuu kuin huono takavetoinen eikä lähde avauksessa "oikenemaan itsestään", kuten silloin kun pumppu toimii.
Todella iso vaikutus, auto on paljon "smoothimpi" ja helpompi ajaa talviliukkailla kun awc toimii :driver
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evo x kestävyys

Evo X :

- Jakopäänketju venyy (moottorit ennen vuotta 2010 , ellei ole jo uudempaa mallia olevaa ketjua vaihdettu)
- Automaattilaatikot saattaa vikaantua (laatikot ennen vuotta 2011)
- AYC/ACD pumppu vikoja saattaa esiintyä

Tuossa nuo arvokkaimmat tyyppiviat
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo x kestävyys

Ja varsinkin automaatti jos on tehoja nostettu mutta laatikon "paineita" ei ole nostettu niin laatikko luistanut ja pakat voi olla palaneet.
 
Ylös Bottom