Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Noh, tilasinpa Camskilliltä "vakion" kun en jaksanut enää speksata :)
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

MakeM sanoi
Camskillillä "vakio" reilun 180e, olisi kyllä aika hyvän hintainen. Auto on kuitenkin tällä hetkellä vakio, niin sikäli ainakin nyt kävisi. Tiedä sitten alkaako myöhemmin vituttamaan, jos tuon vitosen ecunkin jaksaisi joskus kiinni laittaa ja viritellä :)
:eek:fftopic Tuo on sen hintainen, että tuskin hirveästi jää harmittamaan. Paitsi ehkä työn määrällä...
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Näinpä. Nyt vaan sormet ristissä ettei tule vauhtipyörän kanssa mitään yllätystä.
Ei ole tullut kun takavedosta laatikkoa irrotettua, oletan että evon kanssa ei ole ihan yhtä suoraviivainen prosessi ;D
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Mitäs näkemyksiä näihin vauhtipyöräasioihin? Olen taas kokemuksen puutteessa vaikutuksille altis ;D Onko typerää käyttää samaa koneistamatta?
Kuntoa tietysti aika paha mennä arvioimaan näin purkamatta, varmaan voi olla käyttökelpoinenkin.
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

eiköhän se kannata koneistaa ja tasapainottaa kun on siinä holleilla.
my two cents
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

akio sanoi
eiköhän se kannata koneistaa ja tasapainottaa kun on siinä holleilla.
my two cents

Holleilla on nyt vähän paha, kun pitäisi päivässä saada pakettiin. Yksi vaihtoehto olis ostaa käytetty vauhtipyörä ja koneistaa ennakkoon..

Minkänäköisiä ongelmia voi olla, jos sitä ei koneista?
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Jos se pinta on lasittunut niin uusikaan kytkin ei pidä (ja sama asetelman kanssa, mutta se useissa kytkinseteissä taitaakin tulla mukana). En mä kyllä tiiä, jos jonkun ihan perusauton vie peruskytkimenvaihtoon niin tuskinpa siinä vauhtiksia hirveesti koneistetaan, mutta toisaalta kaipa nää sporttisemmat autot on kovemmalla käytöllä muutenkin niin se vauhtipyörä ja asetelmakin ottaa enemmän itteensä.
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Kuten tossa aikaismmin juteltuamme jo totesin ei sitä vauhtipyörän kuntoa voi tietää. Luistamaan päässyt kytkin todennäköisesti aiheuttaa lämpökuormia vauhtipyörään jotka näkyvät sinisinä laikkuina. Pahimmillaan näistä voi alkaa halkeaminen. Koneistettaessa pinta kaikkein pienimmät halkeamat häviävät ja jos jotain isompia jää niin miettisin käyttääkö sitä vauhtipyörää enää.

Nelivetoinen kohtuu tehokas auto on kuitenkin aika rankka kytkimelle, jos ajatellaan että normi 2-litraisissa 2-vetoisissa 100-130 hv saman aikakauden autoissa on melkein saman kokoisia kytkimiä.

Jos saat hyvän vauhtipyörän valmiiksi odottamaan tai koneistettavaksi niin siinä olisi hyvä valinta. Jos omassa ei ole vikaa tai sen saa koneistettua niin myy sitten pois seuraavalle remppaa tekevälle :)
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

ast sanoi
Nelivetoinen kohtuu tehokas auto on kuitenkin aika rankka kytkimelle, jos ajatellaan että normi 2-litraisissa 2-vetoisissa 100-130 hv saman aikakauden autoissa on melkein saman kokoisia kytkimiä.

Tämä on kyllä ihan totta.
Yritän saada kaverilta vanhan vauhtipyörän, jos vaan on kunnossa. Kolmosessa on vissiin sama kun DSM:ssa, eli vauhtipyörä ei ole tasainen vaan siinä on korkeuseroa kiinnitys- ja kitkapinnan välillä? Pitääkö näistä mitoista erikseen mainita koneistamossa jotain?
Oliko muuten näin, että kolmosessa on vielä painava kytkin ja nelosessa vaihtui vetäväksi?
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Päivää että pätkähti!

Ei nyt ihan sitä mitä otsikossa lukee mutta sivuan aihetta ja kysäsen täältä vinkkiä!

Eli Evo 3 tuli hankittua ja funkkas pari ekaa päivää ilman mitään moitittavaa. Tänään käytiin ottamassa vähän sladi kuvia ja tuli mitsua jonkun verran poljettua ja jossain kohti huomasin kun mittariston oikeaan laitaan syttyi oranssi merkkivalo missä oli sladittavan auton kuva suluissa? Erehdyttävästi näyttää luistoneston merkkivalolta mutta sellasta ei pitäs tästä mallista löytyä! :D Eli mikä merkkivalo kyseessä?

Sitten itse ongelmaan: hetki sen jälkeen kun merkkivalo oli syttynyt ja driftaus jatkunut niin huomasin kun pysähdyin että ompas kytkinpoljin alhaalla. No ignoresin sen kun ajattelin että en oo vaan sitä huomannut mutta kun piti pois lähtiä niin kytkimen liikerata olikin enään 2cm aivan polkimen pohjassa! Nostin jalalla polkimen ylös ja kytkin alkoi toimimaan normaalisti. Hetken ajon jälkeen niin se pikkuhiljaa valuu alaspäin ja kun nostaa jalalla ylös polkimen niin taas pysyy ylhäällä hetkenaikaa?

Tiedostan myös Crankwalkin mahdollisuuden tässä kun olen tätä googlaillut mutta oon vähän skeptinen sen suhteen kun täydestä konerempasta on vajaa 2500km!

Eli vinkkiä troubleshoottingiin kaipaisin, täytyy aamulla koittaa että miltä se yön jälkeen tuntuu että onko ittekseen valunut pohjaan vai mikäs vittu. Kytkin on 6-lapanen jousitettu sintteri ja on muuten tuntuma ollut tähän asti keskivertoa parempi.
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

ABS valo veikkaisin, muistaakseni tollanen kuva oli aikasemmissa Evoissa kuten monessa muussakin autossa?

Kytkimestä tulee mieleen onko ilmaa / nesteet huonot / joku falskaa jossain?
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

ABS joo ja menny lunta vaa sinne kehälle ni ei toimi hetkeen. Sulatat ni toimii luultavasti taas.
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Jees, sitä mä vähän veikkasinkin.

Mut vähän ihmettelen et kun nestettä kuitenkin on ja jos vuotais jostain niin kumma et se alkaa sit taas toimimaan hetkeks.. No täytyy kattoa jos tänään vielä kiukuttelee niin alkaa vähän kattelee et mikäs siellä vois vuotaa!
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Hullude sanoi
Jees, sitä mä vähän veikkasinkin.

Mut vähän ihmettelen et kun nestettä kuitenkin on ja jos vuotais jostain niin kumma et se alkaa sit taas toimimaan hetkeks.. No täytyy kattoa jos tänään vielä kiukuttelee niin alkaa vähän kattelee et mikäs siellä vois vuotaa!

No nyt on asiaa ihmetelty montulla öljynvaihdon yhteydessä ja selvisi että kytkintyösylinterin banjo oli märkä eli siitä kaikestapäätellen ainakin vuotaa. Oli kytkin-neste säiliökin tyhjä kun pääsin montulle asti.

Täytin säiliön ja pumppailin vähän kytkintä niin heräs taas ja nousi ylös, mutta varmaan vetää ilmaa sieltä banjon välistä kun edelleen se vähän väliä jää pohjaan ja saa nostaa polkimen ylös jalalla.

Mutta nyt ilmeni toinen juttu, kytkin ylhäällä niin joku pieni naputus kuuluu jostain laatikon kulmilta? Painelaakeri(ko)?
Eikös jos olis päittäisvälystä niin naputus kuuluisi sillon kun kytkin painetaan pohjaan eikä toisinpäin.. Ja nyt siis meteli loppuu heti kun kytkimen painaa pohjaan ja alkaa taas kun laskee sen ylös!

Mutta koitin vähän vilkuilla siitä kytkinhaarukan reijästä sisään niin valkonen asetelma näkyi joka viittaisi clutchmasterssin sintteriin niinkuin pitikin eli ehkä se kone on rempattu sittenkin, lohkokin juuri maalatun näköinen ja tuoreet massat kaikissa tiivistepinnoissa.

Jonkun puoli senttiä se haarukka heilui siinä vapaana eli mitä oon lueskellut niin se on aika yläraja sille välykselle?
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Hullude sanoi
No nyt on asiaa ihmetelty montulla öljynvaihdon yhteydessä ja selvisi että kytkintyösylinterin banjo oli märkä eli siitä kaikestapäätellen ainakin vuotaa. Oli kytkin-neste säiliökin tyhjä kun pääsin montulle asti.

Täytin säiliön ja pumppailin vähän kytkintä niin heräs taas ja nousi ylös, mutta varmaan vetää ilmaa sieltä banjon välistä kun edelleen se vähän väliä jää pohjaan ja saa nostaa polkimen ylös jalalla.

Mutta nyt ilmeni toinen juttu, kytkin ylhäällä niin joku pieni naputus kuuluu jostain laatikon kulmilta? Painelaakeri(ko)?
Eikös jos olis päittäisvälystä niin naputus kuuluisi sillon kun kytkin painetaan pohjaan eikä toisinpäin.. Ja nyt siis meteli loppuu heti kun kytkimen painaa pohjaan ja alkaa taas kun laskee sen ylös!

Mutta koitin vähän vilkuilla siitä kytkinhaarukan reijästä sisään niin valkonen asetelma näkyi joka viittaisi clutchmasterssin sintteriin niinkuin pitikin eli ehkä se kone on rempattu sittenkin, lohkokin juuri maalatun näköinen ja tuoreet massat kaikissa tiivistepinnoissa.

Jonkun puoli senttiä se haarukka heilui siinä vapaana eli mitä oon lueskellut niin se on aika yläraja sille välykselle?

Täällähän on vilinää..

No whatever, katotaan nyt jos joku kaunis päivä joku viisaampi jotain johonkin vastaisi.

Tänään vaihdoin kytkimen työsylkän banjoon kuparitiivisteet niin loppu vuotaminen ja ilmasin koko systeemin. Nyt kytkin toimii ja ei jää enään pohjaan mutta vähän tahmeasti olevinaan tulee ylös. Voi olla kyllä että se on vaan poljin kun kaipas jotain öljyä enään!

Mutta nyt paikallistin kolinan joka kuuluu tyhjäkäynnillä ja käsillä kokeilemalla ja korvalla kuuntelemalla niin ääni tulisi kulmavaihteesta? Kun ottaa kädellä siitä kiinni niin tuntuu selvä jurina kädellä ja kuuluu sieltä. Ja kytkimen kun painaa pohjaan niin ääni loppuu kuin seinään? The fuck?

Ja en nyt jaksa nyt koko foorumia plarata läpi niin jos huomenna vaihan öljyt kulmavaihteeseen niin tyhjennys isosta propusta kardaanin puoleisesta päädystä ja täyttö sivusta käsin tarkistuspropun reijästä missä lukee oil?
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Kyllä öljynvaihto juurikin noin.

Mutta eihän siellä mikään pyöri jos auto on paikallaan ja käy tyhjäkäyntiä?
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Harri K sanoi
Kyllä öljynvaihto juurikin noin.

Mutta eihän siellä mikään pyöri jos auto on paikallaan ja käy tyhjäkäyntiä?

No ei minunkaan mielestä niin mutta sieltä se ääni suunnasta ääni tuli ja kädellä tuntui kun otti kiinni kulmavaihteesta..? Ja koneesta ääni ei tule kun loppuu kun painaa kytkimen pohjaan..
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Hullude sanoi
No ei minunkaan mielestä niin mutta sieltä se ääni suunnasta ääni tuli ja kädellä tuntui kun otti kiinni kulmavaihteesta..? Ja koneesta ääni ei tule kun loppuu kun painaa kytkimen pohjaan..
Kytkimestä se sitten tulee.
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Sintterikytkinhän voi pitää mellakkaa, ja onko alakertaa tasapainoitettu ja vakio vauhtipyörä?

Kolina viittais just kytkinlevyn keskiöön, itellä tuo koitu koko keskiön rikkoutumiseen, boorit ihan sileät ja koko keskiö napsahtanu irti lavoista. Vika varmaan oli huonossa boorin puhdistuksessa tai jokin valuvika kytkinlevyn keskireijällä. Ääni kuului samalla tavalla kun kytkin oli ylhäällä.
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

MitsuEvo3 sanoi
Sintterikytkinhän voi pitää mellakkaa, ja onko alakertaa tasapainoitettu ja vakio vauhtipyörä?

Kolina viittais just kytkinlevyn keskiöön, itellä tuo koitu koko keskiön rikkoutumiseen, boorit ihan sileät ja koko keskiö napsahtanu irti lavoista. Vika varmaan oli huonossa boorin puhdistuksessa tai jokin valuvika kytkinlevyn keskireijällä. Ääni kuului samalla tavalla kun kytkin oli ylhäällä.

Aivan aivan, mutta hajottiko itse autosta mitään vai auttoiko pelkkä uus kytkinlevy? Kun keväällä olis tarkotus muutenkin ottaa evo työnalle ja laittaa kaikki kuntoon niin uskaltaako ajaa nyt niin kauan kun toimii jos vaikka kevääseen asti toimisikin? Talviauton virkaa tää evo suorittaa mulla..

Auton alla kun kuuntelee niin ääni ei kuulu sieltä kytkinhaarukan reijän tietämiltä eikä laatikostakaan vaan juuri nimenomaan kovimmillaan on kun sitä kulmavaihdetta kuuntelee..? Kaiken maailman veihkeitä tullut omistettua ja niitä enemmän ja vähemmän, enimmäkseen enemmän tullut ropattua mutta nelivetoa ei oo tarvinnut vielä voimansiirron puolelta skruuvata joten vähän uutta ja ihmeellistä kaikki perkeleen kulmavaihteet. :D
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Itse otin evon tuon jälkeen rakennettavaks, kun oli 7tkm kytkinrempan jälkeen taas ajokunnoton, ja vika kytkimessä, iha noide crankwalkin juttujen takia..eli parin viikon päästä sitte selviää oliko vika pelkästään kytkimessä, nyt on kone rakennettu uusiks ja positiivista oli crankwalkiton alakerta :)

Ja ei se ääni tule jakolaatikosta, se vaa kaikuu siihen tai jotai sinnepäin..
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Ymmärtänet että jos autosi on paikallaan eikä pyörät pyöri ei kulmavaihteessa pyöri yhtään mikään ;D
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Harri K sanoi
Ymmärtänet että jos autosi on paikallaan eikä pyörät pyöri ei kulmavaihteessa pyöri yhtään mikään ;D

Ymmärrän ymmärrän ja niin mä sen ajattelinkin mutta pakko oli tulla täältä kysymään kun en keksinyt et mikä helvetti siellä edes pyörisi.
Mutta joo, vaihoin eilen kulmavaihteeseen redlinet kun vanhat oli sellasta vettä että hyhhy, voipi olla kuvitelmaa mutta ääni ehkä vähän vaimeni? :D No ehkä toive ajattelua, ajetaan nyt niin kauan kun se toimii niin tuun sitten raportoimaan että mikä sieltä sitten laukesi! :D
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Eikai sen kuvitelmaa tarvii olla, jos se ääni sattuu kaikumaa sinne ni voihan ne hiljetä uusilla öljyllä.
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

MitsuEvo3 sanoi
Eikai sen kuvitelmaa tarvii olla, jos se ääni sattuu kaikumaa sinne ni voihan ne hiljetä uusilla öljyllä.

Niih, no voihan se olla että se sinne kaikuu. Mutta tosiaan kädellä kun skroblaa niin se ääni "tuntuu" just siinä kulmavaihteen kopassa. Mutta ehkä se vois olla se kytkinlevy kun sitten kolisee kun se siinä lohkon kyljessä on niin periaatteessa lähempänä sitä kulmavaihdetta on..
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Voipiha se tuntuu jos kytkinakseli resenoi/tärisee vaihdelaatkon kautta kulmavaihteeseen ;)
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

kuinkas tuota kytkimen haarukkaa sääretään lähemmäs asetelmaa ku ei meinaa kytki irrottaa kunnolla pitää runnoa väkisin vaihre päälle ku paikaltansa lähtee
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

köntsä sanoi
kuinkas tuota kytkimen haarukkaa sääretään lähemmäs asetelmaa ku ei meinaa kytki irrottaa kunnolla pitää runnoa väkisin vaihre päälle ku paikaltansa lähtee

Säärrä sielt polikimesta...
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

eipä se auttanu pitääskö kokeilla jatkaa työsylinterin tappia
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Mittaisin ihan ensimmäiseksi kampiakselin päittäisvälyksen jos kytkin ei enää irrota.
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Ei kuulu tänne, mutta vierestä liippaa ;D

Mikähän on vikana kun kaikki vaihteet toimii ihan ok, paitsi pakki :seina Tai siis pakkia ei meinaa saada millään päälle, ja kun saa, toimii niin kuin pitää. Kaikki muuta vaihteet kytkeytyy kytkin pohjassa ihan normaalisti,ajossa ei kuulu mitään huolestuttavia ääniä. Öljyä on lisätty lootaan, ei apuja. Kytkin pohjassa kun veivaa kolmonen nelonen pakin lovi, se vähän ajan päästä loksahtaa paikoilleen. Kytkin irroittaa niin kuin tähänkin asti, eikä kuulu mitään ylimääräisiä ääniä poljin pohjassa tai yläällä.

Heittääkö kirves kaivoon, ja pistää myyntiin pakkivikaisena ja HALVALLA, koska ei ole mielenkiintoa rassata hirveästä, vai löytyiskö täältä jotain helpotusta ongelmaan
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

köntsä sanoi
eipä se auttanu pitääskö kokeilla jatkaa työsylinterin tappia

Eipä ole kaikki kohrallansa jos pitää tappia alkoo jatkoo... Onko järjestelmässä ilmoo?
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

ilmattu on nyt rupes melekeen pelaamaan normaalisti ku ei paina poljinta muutaku siihen asti mihkä normaalisti pysähtyy ja jos painaa siitä yli nii ei pelaa vaihteet
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

köntsä sanoi
kytkin ja kone ajettu noin 4000tkm

jos 4000 tkm eli 4 000 000 km ni kyl mä haluun ton evon nähdä :D

ja asiaan. Ei ole kaikki oikein jos kytkimen loppuun painamisen jälkeen ei vaihteet pelaa.
Tarkistaisin päittäisvälyksen myöskin, eli liekkö kampiakseli liikahtaa lopussa ja sitte kytkinkään ei ota enää kiinni...ei sen meinaan noin kuulu toimia kun sulla ny on.
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

köntsä sanoi
ilmattu on nyt rupes melekeen pelaamaan normaalisti ku ei paina poljinta muutaku siihen asti mihkä normaalisti pysähtyy ja jos painaa siitä yli nii ei pelaa vaihteet

Täh? Normaalisti poljin pysähtyy kun sen painaa pohjaan. Painatko lattiasta läpi sen nyt vai?

Onko se poljin kunnossa?
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

siis kone remontin jälkeen ajettu 4000km ja poljin on ok meinasin vain sitä kun poljin pysähtyy nii sen jälkeen on noin 1cm ku oikeen väkisin polkee
ja kun vaihdepäällä starttaa nii pelaa paitsi jos sen jälkeen käyttää kytkintä ylhäällä ja kokeilee uurestaan nii ei pelaa
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

köntsä sanoi
siis kone remontin jälkeen ajettu 4000km ja poljin on ok meinasin vain sitä kun poljin pysähtyy nii sen jälkeen on noin 1cm ku oikeen väkisin polkee
ja kun vaihdepäällä starttaa nii pelaa paitsi jos sen jälkeen käyttää kytkintä ylhäällä ja kokeilee uurestaan nii ei pelaa

No, älä polje. ;D
 
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

juu :) sain sen jotenki pelaamaan ku ilmasin vielä kerran alhaalta ylähäpäin
 
Takaisin
Ylös Bottom