EVO2/3 vs. muut vastaavat turbonelikot

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Terve vaan kaikille.

Talviautoksi olen evoa harkinnut, mutta en tiedä niistä tarpeeksi, nettiä ja testiraportteja ole kyllä kolunnut läpi. Te osaavina harrastajina osaatte varmasti antaa empiirisiä kokemuksia millainen evo on ajaa, omistaa ja käyttää verrattuna muihin saman hintaluokan turbonelikkoihin verrattuna? Japanilaisia pidän ainoina vaihtoehtoina tällä hetkellä. Esimerkiksi siis imprezat, gti-r sunny(pulsar), GT4 celicat jne "pikkukoneiset". Skylinejä on maa jo täynnä, joten sellaista tusina-autoa en halua.

Oma ajokokemus nelikosta liukkaalla rajoittuu vanhaan vapari-civiciin, jota joskus huvikseni koeajoin. Takavetoisilla (turbo)autoilla olen ajanut koko ikäni, etuvedoista en perusta ensinkään. Mitkä argumentit siis puolustavat vanhan evon paikkaa talviautona verrattuna noihin muihin, tai yleensäkään?

Toivottavasti saadaan antoisa keskustelu aikaiseksi. Tästä voi olla hyötyä muillekin evo-nuubeille kuin minulle. :)
 
Vs: EVO2/3 vs. muut vastaavat turbonelikot

Impreza on ilmeisesti aliohjautuva EVOon verrattuna, tämä näkyi selvästi mm. Top Gearin vanhojen sporttien vertailussa.

Alkaa kyllä kolmonenkin olemaan aika tusina-auto.
 
Vs: EVO2/3 vs. muut vastaavat turbonelikot

ast sanoi
Alkaa kyllä kolmonenkin olemaan aika tusina-auto.

Jos puhutaan auton yleisyydestä, niin eipä niitä kovin usein vastaan tule. Pari kertaa olen nähnyt saman valkoisen 3:n Kalliossa, keskustassa ja Espoossa mutta muita kolmosia ei ole näkynyt. Montakohan on kilvissä, tullin sivuilta se selviäisi, jos jaksaisi laskea mutta olisikohan n. 20 Suomessa?

Muilla turbonelikoilla en ole ajellut mutta jos autoa vertaa yleisesti muihin autoihin, niin aika kolhon tuntuinen se on kaupungissa mutta kovemmassa vauhdissa, varsinkin moottoritiellä auto on tosi kiva ja jämäkkä ajaa. Tehoa saisi olla tietysti enemmän ;)

Talviautoksi itsekin kolmosen ostin mutta vasta ensi talvena pääsee sitten näkemään, millainen se on lumella. Bensaa kuluu n. 10 litraa maantiellä ja 11,5-12 sekalaisessa rauhallisessa ajossa pääkaupunkiseudulla.
 
Vs: EVO2/3 vs. muut vastaavat turbonelikot

Itse olen ajanut niin 91 4wd celicaa, sitä ensimmäistä gt imprezaa sekä omaa kolmosta.
Celica kiva ajaa myös talvella johtuen 40 60 vetotavasta käyttäytyy enemmän kun takatuuppari,
impreza onhan siinä neliveto mutta ei toimi mielestäni niin hienosti kun evossa ja celicassa hiukan
pakkaa puskemaan, kolmonen mitä sitä nyt viime keväänä viellä kun oli lunta pääsi kokeilemaan
ihan ok, alastarollakin jokkis radallakin oli ihan kivaa perä lähti kivasti irti mutta siltin hallittavuus
säilyi mukavasti. Tuossa mun evossa on kyllä jälkiasennus lukot et on hiukan erilainen kun vakio
vakiolla en ole koskaan ajanut.

Yhteenvetona vois sanoa kolmonen tai celica jos talviajoon panostaa, tietty täytyy suositella
EVOA :peukku onhan se paljon parempi kun joku toyota ;D

Toyota miehet ei herneitä :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom