EVO3 ahtopaine ongelma

anttituning

Kumit katuun
Liittynyt
20 Elokuu 2007
Sijainti
pori
Eli evo ahtaa liikaa ja lyö fuel cuttia sitte päälle, kun painaa kaasun pohjaan niin kun kierrokset ylittää4000 niin rupee ahdot nousemaan normaalia isommaksi jopa1,7bar :nykii. Ihan kuin hukkaportti ei aukeaisi, Ei ole jumissa ja on koitettu myös toista.ja on ohitettu mangneettiventtiili ja otettu paine hukkaportille jostain muualta. ei auta täytyis nyt asentaa toinen lampda että saa seosmittarin toimimaan näkis vähä ettei laihalla aja. Kiitos etukäteen vastauksista ja avuista en tiedä mitä muuta nyt tekis.
 
Vs: EVO3 ahtopaine ongelma

Pakko kysyä, jotta miten ootta kokeillu vaihtaa tota hukkaporttia, kun se kerta on integroitu?

Kokeile ottaa kellolle suoraan tieto ahtoputkesta, ilman mitään muuta.

Jos toi on vakio alakerralla, se ei kestä kovin kauaa tuota. Varaudu jo henkisesti että vika on saanut jo alkunsa.
 
Vs: EVO3 ahtopaine ongelma

Liikkuuko hukkaportin tanko kunnolla kun pumppaat ilmaa hukkaportin kellolle? Onhan varmistettu ettei vika ole vain painemittarissa?

1.7 bar ja vakio Evo 3 moottori on huono yhtälö.
 
Vs: EVO3 ahtopaine ongelma

ast sanoi
Liikkuuko hukkaportin tanko kunnolla kun pumppaat ilmaa hukkaportin kellolle? Onhan varmistettu ettei vika ole vain painemittarissa?

1.7 bar ja vakio Evo 3 moottori on huono yhtälö.

Tuo tangon jumittaminen on jonkinlainen tyyppivika. Kannattaa ainakin tarkistaa koska kuten Ast totesi, 1,7 bar tarkoittaa vakiokoneelle pikaista kuolemaa.
 
Vs: EVO3 ahtopaine ongelma

Koitin että se tanko liikkuu paineilmalla ja käsin ja sen siis koitin vaihtaa toiseen, eikä toiminut silläkään. Mutta ei vaan silloin toimi kun auton pitäis työntää sitä. siihen sitte otettiin paine myös muualta, ettei sen mangneettiventtiilin kautta ei mitään vaikutusta. mittari varmaan toimii, kun auto lyö fuelcuttia päälle niin se paine on varmaan ihan totta. :-\ tulipas aika sekavaa txt taas.
 
Vs: EVO3 ahtopaine ongelma

Varmistaisin että hukkaportti aukeaa tarpeeksi. Sen pitää aueta ihan kunnolla eli tanko liikkuu useamman sentin. Onko vakiopalikkaa turbon jälkeen kiinni? Ei olisi ensimmäinen kerta kun joku huonolaatuinen downpipe (tai O2 kotelo Mitsun tapauksessa) ottaa kiinni hukkaportin läppään niin ettei se aukea kunnolla tai jumittuu auki.
 
Vs: EVO3 ahtopaine ongelma

Juu siinä se vika varmaan siis on ettei se aukea, mutta syytä ei tiedä. sinne o2 koteloon ei olla tehty mitään. ja se on outo kun painaa kaasun pohjaan niin ahdot pysää hetkeksi siihen 0,8 minne pitäiski, mut sitte yhtäkkiä nousee kun kierrokset ylittää sen 4000!
 
Vs: EVO3 ahtopaine ongelma

anttituning sanoi
niin ahdot pysää hetkeksi siihen 0,8 minne pitäiski, mut sitte yhtäkkiä nousee kun kierrokset ylittää sen 4000!

Kuulostaa juuri siltä ettei hukkaportti aukea tarpeeksi pitääkseen paineen kurissa suuremmilla kierroksilla kun kaasuja virtaa enemmän.

Ns. "boost creep".
 
Vs: EVO3 ahtopaine ongelma

ast sanoi
Kuulostaa juuri siltä ettei hukkaportti aukea tarpeeksi pitääkseen paineen kurissa suuremmilla kierroksilla kun kaasuja virtaa enemmän.

Ns. "boost creep".

niin mitähän tohon vois olla korjaus ohje?
 
Vs: EVO3 ahtopaine ongelma

Turpo irti ja kattot että hukkaportti on kunnossa. Sitten kun oot kattonut että se on kunnos, porttaat hukkaportin läpälle kolon, että se mahtuu aukeamaan enemmän.
 
Vs: EVO3 ahtopaine ongelma

jeps hukkaportti kyllä toimii kun ´´hirtettiin´´ se auki niin ei ahdot noussu. se siinä on kyllä että jos sitä pistää aukeemaan enemmän niin sitten ahdot varmaan on ennen 4000 kierrosta tosi pienet kun nyt ne oli nyt normaalit siihen asti! erikoista en tiedä enään mitään mitään.
 
Vs: EVO3 ahtopaine ongelma

Tähän vois jatkaa että onko tohon boost creep ongelmaan olemassa jotain "korjausta" vai pitäiskö turbo vaihtaa? Jotain kuristinta ym.?

Jossain toisessa topicissa luki että rallipeleissä 3" dp toimii hyvin koska on kuristin...
 
Vs: EVO3 ahtopaine ongelma

Turpo irti, hukkaportin läppä irti, vinguttaa reikä suuremmaksi ja laittaa isomman läpän.

Sitten ehkä uus kello, jos malttaa.
 
Vs: EVO3 ahtopaine ongelma

Tai vaihtaa sinne paremman happikotelon ja tekee DP:n niin että hukkaporttivirtaus yhdistyy pääputkeen hieman myöhempänä (10-20cm vaikka, itsellä juuri ennen keulan palkkia).

Kyseessä siis Galantissa oleva Evo3 vakioturbo, aftermarket happikotelolla ja 3" DP:llä. Ei mitään ahtojen kontrolliongelmia, taitaa siis se boost creepin pääsyy 3" putken kanssa olla se ankea orkkis happikotelo.
 
Vs: EVO3 ahtopaine ongelma

onko sulla ahtopaineensäädin?
kun jos esim apexin säätää väärin niin paineiden noustua eipäs rajotakkaan enää...
samaten väärä kytkentä ohjaus solenoidilla, väärin päin letku solenoidille aiheuttaa tuon.
 
Takaisin
Ylös Bottom