evo3 crankwalk kysely.

Onko koneessasi "crankwalk" ongelmaa?

  • Kyllä

    Äänet 8 24.2%
  • En ole mitannut (eli siis on)

    Äänet 15 45.5%
  • Ei (valehtelen)

    Äänet 10 30.3%

  • Äänestäjiä yhteensä
    33
Vs: evo3 crankwalk kysely.

En ole mitannut mutta ajettelin pyytää, että mittaus tehdään seuraavan öljynvaihdon yhteydessä kerralla ST-Motorsissa. Kilsoja on 88 tkm ja kytkin on vakio. Edellisellä evo 3:lla oli ajettu myytäessä 171 tkm eikä siinä ollut mitään vikaa.

Kertokaahan miten tuo välys mitataan kotikonstein (vai onko mahdollista) ja mitä on tehtävissä, jos crankwalkia löytyy?

Tuon äänestyksen voisi muuttaa sellaiseen muotoon, että vaihtoehdot ovat kyllä, ei ja en ole mitannut. Eihän kaikissa autoissa voi olla crankwalkia ja että kaikki mitanneet valehtelevat
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

marko_h sanoi
Kertokaahan miten tuo välys mitataan kotikonstein (vai onko mahdollista) ja mitä on tehtävissä, jos crankwalkia löytyy?

Tänään tuli mitattua mitta-/heittokellolla, jalka oli laitettu runkopalkkiin kiinne ja siitä sitten mittakellon varsi kampiakselin hihnapyörän pulttiin kiinne, kunhan ekaksi oli painanut kampiakselin "pohjaan", toinen kurkkimaan mittakellon näyttöä ja toinen painamaan kytkintä :)
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

EIköhän tuo ole pilke silmäkulmassa tehty. Valitettavasti enemmistöä taitaa edustaa nuo vikaiset yksilöt. Se että vielä kunnon vikaa ei ole tai kilometrejä on paljon mittarissa ei todista mitään. Esim onhan se voitu jo kerran japanin päässä korjailtu.

Itse vastasin että en ole vielä mitannut. (tieto lisää tuskaa) Kilsoja 78tkm.
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

Huom kello on laitettava moottorin lohkoon kiinni, että saa oikean tuloksen. Samalla mitattava hihnapyörän pultista, eikä hihnapyörän ulkosyrjästä.

Astin lainaus foorumilta:
ast sanoi
Onnistuu hyvin kampiakselin päästä heittokellolla ja magneettijalalla. Pyöräkotelosta yksi suojamuovi pois ja kello paikalleen keskipulttia vasten niin että magneettijalka on myös moottorissa kiinni, ei korissa. Jenkkien työntömittasekoilut voi unohtaa suosiolla, niillä ei luotettavaa mittausta saa tehtyä.

Evo 4:ssa jossa on vetävä kytkin kytkimen painaminen siirtää kampiakselin vaihteiston päätyyn. Kello kannattaa nollata tai katsoa arvo kytkin pohjassa. Jakopään puolelle kampiakselin saa siirtymään vetämällä kytkimen siirtohaarukkaa kytkimen työsylinteriä kohti niin että jousien ja työsylinterin vaikutus häviää. Samaan aikaan kampiakselin voi isolla ruuvimeisselillä tai taltalla tms. kääntää jakopään päätyyn jakopään suojakopan ja hihnapyörän välistä.

Noin 10 kertaa nopeampaa kuin öljypohjan irroitus, mutta tarvitsee käytännössä apurin kytkimen painamiseen ja siirtohaarukan vetämiseen.

Evo 1-3:ssa ja Eclipseissä kytkin painaa kampiakselin jakopään suuntaan, toiseen suuntaan sitä on helpointa siirtää vauhtipyörästä mutta silloin pitää irrottaa peltiluukku jonka takana vauhtipyörä on.
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

tepi sanoi
EIköhän tuo ole pilke silmäkulmassa tehty. Valitettavasti enemmistöä taitaa edustaa nuo vikaiset yksilöt. Se että vielä kunnon vikaa ei ole tai kilometrejä on paljon mittarissa ei todista mitään. Esim onhan se voitu jo kerran japanin päässä korjailtu.

Itse vastasin että en ole vielä mitannut. (tieto lisää tuskaa) Kilsoja 78tkm.

Itse kyllä rohkenisin epäillä, että enemmistö on kunnossa olevia. Jonkinlaista epidemiaa on, siitä ei mihinkään pääse. Mutta että ennemmistössä olisi vikaa, sitä en näillä puheilla osta.
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

Löytyy, 104tkm. Tänään t11kerin kanssa katteltiin, vähänhän tuota säikähti kun liikku silmissä ja vielä paljon. Tarkalla tuloksella ei liene väliä kun välystä oli kuitenkin jo ns. 10x riittävästi.
Sikälihän tämä on hankala tilanne että kukaan tuskin näitä tahtoo mitata japanin päässä. Jos löytyy vastaavaa porukkaa kun suomesta niin osa saattaa tietysti myydä jo viallisia yksilöitä.
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

Mittailen itse kun tuon motin nostaa ylös tuolta konehuoneesta. Ja aivan sama vaikka olisi välystä, kun kaikki tehdään kuiteski uusiksi ;D Jos vaan kampiakseli tai lohko ei ole kärsinyt niin ei mitään hätää, mutta ääntä ei ole ikinä pitänyt :peukku Ainoastaan sellainen juttu kävi tuossa syksyn mittaan että kytkimen poljintuntuma muuttui, eli kytkin ei vapauttanut enää yhtä kevyesti pienellä liikkeellä esim. parkkipaikalla autoa liikuteltaessa vaan siinä tuntui selvä pykälä. En sitten tiedä onko vuoden ajettu kytkin loppumassa vaiko jotain vakavampaa...
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

KaeVuRi sanoi
eli kytkin ei vapauttanut enää yhtä kevyesti pienellä liikkeellä esim. parkkipaikalla autoa liikuteltaessa vaan siinä tuntui selvä pykälä.
Mitä mahdat tarkoittaa tuolla? Hyvinkin voi olla kyllä tätä samaa juttua.. Harmillisen äkkiä kanssa syö ilmeisesti kampiakselia, se laakeri kun ei ole kovin paksu.
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

tepi sanoi
Huom kello on laitettava moottorin lohkoon kiinni, että saa oikean tuloksen. Samalla mitattava hihnapyörän pultista, eikä hihnapyörän ulkosyrjästä.
Mitä eroa tuo tekee? okei, moottori voi kai joustaa kiinnikkeistä, mutta mittakello on kyllä sen verran herkkä että tuskin siitä aiheutuu. Ja eikö se ole sama mistä kohdasta mittaa, kunhan on kohtisuorassa mitattavaa pintaa vasten?
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

MakeM sanoi
Mitä mahdat tarkoittaa tuolla? Hyvinkin voi olla kyllä tätä samaa juttua.. Harmillisen äkkiä kanssa syö ilmeisesti kampiakselia, se laakeri kun ei ole kovin paksu.

Mites tuon nyt selittää. Eli parkkikksella kun pitää autoa siirtää vain pieniä matkoja ja joutuu kytkinta luistattamaan, niin kytkintä nostettaessa se ei liiku tasaisesti vaan irtoamiskohdassa on sellainen pykälä, jonka takia tulee suht äkkinäisiä liikkeitä pakosti. Kytkimenä on ACT:n paine-asetelma, joten voisiko olla jotain normaalia kulumista/sisäänajosta johtuvaa muutosta massalevyissä?
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

Itselläkin kytkinpolkimen tuntuma (nelosessa) muuttunut selittämättömästi. Yleensä näin on käynyt huomattavan reippaan ajamisen seurauksena. Kytkin ikään kuin ottaa kiinni ihan eri kohdassa. Vähän kuin olisi vaijeri rispaantunut ja antamassa periksi. Pitoa kyllä on koko ajan ollut. Että olisiko sittenkin...
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

nokonzok sanoi
Itselläkin kytkinpolkimen tuntuma (nelosessa) muuttunut selittämättömästi. Yleensä näin on käynyt huomattavan reippaan ajamisen seurauksena. Kytkin ikään kuin ottaa kiinni ihan eri kohdassa. Vähän kuin olisi vaijeri rispaantunut ja antamassa periksi. Pitoa kyllä on koko ajan ollut. Että olisiko sittenkin...

Kyllä juuri tuo sama tunne itselläkin. Mutta sanotaan näin että oma kytkin on kyllä saanut: full throttle launch control lähtöjä, paskaringin sudituksia kytkimellä aloittaen ja suht kovaa rääkkiä muutenkin ja kun se vääntö muutenkin siellä 450 Nm ympärillä pyörii eikä tuo ole mikään sintteri, niin en ihmettelisi vaikka antautuisi ensi kesänä. Muistelisin kyllä että Poltto oli mitannut juuri tuon kytkimen kestoksi ~880 Nm (650 lb/ft). Joten ei se puhtaan väännön puolesta varmaan hajoa, mutta se kampuran päittäislaakeri kyllä voi olla kovilla... Starttaamisessa olen pitänyt sääntönä että ei kytkintä pohjassa, mieluummin se startti kuluu kuin laakeri.
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

KaeVuRi sanoi
Kyllä juuri tuo sama tunne itselläkin. Mutta sanotaan näin että oma kytkin on kyllä saanut: full throttle launch control lähtöjä, paskaringin sudituksia kytkimellä aloittaen ja suht kovaa rääkkiä muutenkin ja kun se vääntö muutenkin siellä 450 Nm ympärillä pyörii eikä tuo ole mikään sintteri, niin en ihmettelisi vaikka antautuisi ensi kesänä. Muistelisin kyllä että Poltto oli mitannut juuri tuon kytkimen kestoksi ~880 Nm (650 lb/ft). Joten ei se puhtaan väännön puolesta varmaan hajoa, mutta se kampuran päittäislaakeri kyllä voi olla kovilla... Starttaamisessa olen pitänyt sääntönä että ei kytkintä pohjassa, mieluummin se startti kuluu kuin laakeri.

No juu, ei tuolla omallakaan kovin siivosti ole ajettu. Se kun ei ole kilvissä niin kaikki ajo tuppaa olemaan enemmän tai vähemmän reipasta. Itsellä on sintterilevy, joka hyvin pitkälle mainitsemistasi syistä alkaa olla vaihtokunnossa :)

Jos hajoaa niin sehän on vain syy vaihtaa parempaan :)
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

KaeVuRi sanoi
Starttaamisessa olen pitänyt sääntönä että ei kytkintä pohjassa, mieluummin se startti kuluu kuin laakeri.
Liekkö asialla kummempaa merkitystä, näyttää hajoilevan vähän kaikissa silti. Tosin jäykällä asetelmalla voi tietty olla eri juttu. Suosittelisin kyllä kaikkia mittaamaan ton välyksen asap, ettei ole ihan yhtä paska munkki kun mulla.
Nuo "jännältä tuntuu kytkin" viestit voi meinaan hyvinkin olla just sitä, ja päittäisvälys on kuitenkin ehkä helpoin/halvin mitata, mutta liian myöhään korjattuna ihan järkyttävän kallis.
Kuitenki laakeri maksaa pari kymppiä, kampi jo taas useita satasia ja koko kone onkin sit useamman tonnin. Siitä voi valita..

Btw, jos Harri sattuu lukemaan tätä topiccia, kuulin huhua että rallikäytössä olis esiintyny useammilla jopa 5mm välyksiä?
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

nokonzok sanoi
Itselläkin kytkinpolkimen tuntuma (nelosessa) muuttunut selittämättömästi. Yleensä näin on käynyt huomattavan reippaan ajamisen seurauksena. Kytkin ikään kuin ottaa kiinni ihan eri kohdassa. Vähän kuin olisi vaijeri rispaantunut ja antamassa periksi. Pitoa kyllä on koko ajan ollut. Että olisiko sittenkin...

Voisin sanoa että on. Aiheuttaa juuri tuollaista, koska kampura pääsee elämään ja siirtymään paikasta toiseen. Kyseessähän on alussa pienet liikkeet, mutta pienellä liikkeellähän se kytkinkin toimii.
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

MakeM sanoi
Liekkö asialla kummempaa merkitystä, näyttää hajoilevan vähän kaikissa silti. Tosin jäykällä asetelmalla voi tietty olla eri juttu. Suosittelisin kyllä kaikkia mittaamaan ton välyksen asap, ettei ole ihan yhtä paska munkki kun mulla.
Nuo "jännältä tuntuu kytkin" viestit voi meinaan hyvinkin olla just sitä, ja päittäisvälys on kuitenkin ehkä helpoin/halvin mitata, mutta liian myöhään korjattuna ihan järkyttävän kallis.
Kuitenki laakeri maksaa pari kymppiä, kampi jo taas useita satasia ja koko kone onkin sit useamman tonnin. Siitä voi valita..

Btw, jos Harri sattuu lukemaan tätä topiccia, kuulin huhua että rallikäytössä olis esiintyny useammilla jopa 5mm välyksiä?

Toki niitä tulee. On sitte menny laakeritki sekä kampura kulunut. Korjauskeinoja on monia. Myös erikokoisia laakereita saa ihan maahantuojalta. Mm 80-luvun galantinkin laakereita on pienen pienellä "hionnalla" sovitettu ;D
Meilläki ex ex autosta levis rakennetun koneen kammen laakeri jo penkityksessä vuosia sitten....
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

Laakereita on viittä kokoa mutta se on vain kammen kaulan halkaisijan ja lohkon laakeripukin porauksen mukaan. Kaikki ovat yhtä leveitä. Toki kaikenlaista customia on rakennettu, yleensä pirun huonolla menestyksellä. Esim. kampuraa täytetty, koneistettu ja nitrattu. Jotkut kestäneet alle 1000 mailia sen jälkeen.

P.S. vakiokytkin tuntui nelosessa aika normaalilta 1.5 millin välyksellä. Selvyyden vuoksi muistutettakoon että tehtaan maksimispeksi on 0.25 mm ja kampiakselin vaurioituminen alkaa usein 0.5 millin jälkeen.
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

MakeM sanoi
Liekkö asialla kummempaa merkitystä, näyttää hajoilevan vähän kaikissa silti. Tosin jäykällä asetelmalla voi tietty olla eri juttu. Suosittelisin kyllä kaikkia mittaamaan ton välyksen asap, ettei ole ihan yhtä paska munkki kun mulla.
Nuo "jännältä tuntuu kytkin" viestit voi meinaan hyvinkin olla just sitä, ja päittäisvälys on kuitenkin ehkä helpoin/halvin mitata, mutta liian myöhään korjattuna ihan järkyttävän kallis.
Kuitenki laakeri maksaa pari kymppiä, kampi jo taas useita satasia ja koko kone onkin sit useamman tonnin. Siitä voi valita..

Btw, jos Harri sattuu lukemaan tätä topiccia, kuulin huhua että rallikäytössä olis esiintyny useammilla jopa 5mm välyksiä?

Mutu tuntumalla väittäisin että jos ongelmia kytkin tuntumassa on -> kampiakseli todennäköisesti entinen. Omaani jouduin vaihtamaan kampiakselin. Evo 4:ssa jos välys liian suuri kuului välillä ylimääräinen "tik tik" ääni kun kytkin pohjassa. Kampiakselin asentotunnistin käy kiinni tunnistin levyyn. Onko tämä mahdollista III:ssa?
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

Harri K sanoi
Voisin sanoa että on. Aiheuttaa juuri tuollaista, koska kampura pääsee elämään ja siirtymään paikasta toiseen. Kyseessähän on alussa pienet liikkeet, mutta pienellä liikkeellähän se kytkinkin toimii.

Tuntuu kyllä aika huimalta, että se kytkimessä asti tuntuisi. Meinaan vaan kun puhutaan alle millin luokassa olevista toleransseista. Vaikka se kytkin ei mitään metrejä liiku niin silti...
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

nokonzok sanoi
Tuntuu kyllä aika huimalta, että se kytkimessä asti tuntuisi. Meinaan vaan kun puhutaan alle millin luokassa olevista toleransseista. Vaikka se kytkin ei mitään metrejä liiku niin silti...
Miksei tuntuisi? Onhan tuo asetelma kuitenkin aika tarkasti tehty, joten kyllähän jo esim. milli vaikuttaa helposti, jos nyt miettii esim. normi vauhtipyörän koneistustarkkuuteen. En tosin tiedä onko 3/4 kytkintuntumassa eroa :) Kolmosen kone ei pitänyt, eikä pidä vieläkään minkäänlaista outoa ääntä, mikä on kyllä ihan helvetin kummallista tollasilla välyksillä.
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

osku sanoi
ei oo ;D

Acl:ät ehkäisöö

Miten hyvin ACL:t ehkäisevät crankwalkia eli onko ongelma tosiaan ratkaistu niiden avulla? Ja millaisesta duunista on kyse, kun nuo laakerit vaihdetaan eli haen tällä sitä, että miten kalliiksi tulee, jos/kun duunin joutuu teettämään.
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

marko_h sanoi
Miten hyvin ACL:t ehkäisevät crankwalkia eli onko ongelma tosiaan ratkaistu niiden avulla? Ja millaisesta duunista on kyse, kun nuo laakerit vaihdetaan eli haen tällä sitä, että miten kalliiksi tulee, jos/kun duunin joutuu teettämään.

Epäilen etteivät ne mitään ehkäise. Ainakin Lancerregisterissä vannotaan Mitsun omien laakereiden nimeen.
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

http://www.acl.com.au/ tuostako kyse?
Kaveri oli ilmeisesti noi race-seriesit tuikannu omaansa.
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

ACL:t on ulkoisesti lähes 1:1 Mitsun laakeriin verrattuna mutta ilman sitä hopeanväristä pinnoitetta.

Clevitet on ihan erilaiset eikä kestä juuri mitään näissä tapauksissa. Näitä ainakin kannattaa välttää.
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

ast sanoi
ACL:t on ulkoisesti lähes 1:1 Mitsun laakeriin verrattuna mutta ilman sitä hopeanväristä pinnoitetta.

Clevitet on ihan erilaiset eikä kestä juuri mitään näissä tapauksissa. Näitä ainakin kannattaa välttää.

Se hopenvärinen pinnoite on ainoastaan sitä varten, että se suojelee laakerin pintaa ns. ensikäynnistysvaiheessa.
ACL:tä kuten Cleviteltäkin löytyy sekä että malleja.
Joten ei kannata kaikkia Clevitejä dissata ;).
Sitäpaitsi minä en usko ,että laakereilla on juurikaan mitään eroa keskenään vallankin kun puhutaan näistä yleisimmistä tunnetuista merkeistä ja jätetään se "chinabulkki"-kama erikseen.

Clevitestä mm. erittäin hyviä kokemuksia tällähetkelläkin :)

-A
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

MakeM sanoi
Mitä eroa tuo tekee? okei, moottori voi kai joustaa kiinnikkeistä, mutta mittakello on kyllä sen verran herkkä että tuskin siitä aiheutuu. Ja eikö se ole sama mistä kohdasta mittaa, kunhan on kohtisuorassa mitattavaa pintaa vasten?

Kyllähän se moottori/auto siinä heiluu kun kytkintä poljetaan kunnolla. Hihnapyörän ulkokehä on taas vulkanoitu sisäkehään jolloin teoriassa sekin antaa periksi kun hihnat kampeaa. Toki noilla mitään ole merkitystä jos kellottaa jotain 5mm heittoja ;D
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

Joo tuollaiset ACL race seriessin laakerithan ne mulla on. Jostain kuulin että olis hyvät, luulis että jos kilpuriin tarkotettu niin toimis tos munki ajos. :) Ne oli helpot vaihtaa kun kone oli pöydällä osina, mutta ei luulis että on ylitsepääsemätön homma vaikka joutus laatikon ja muut sälät irrottaa.

Mutta joo, eihän noi sitä takaa ettei sitä tulis, sillä onhan se krankvalkki näiden tyyppivika.
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.



Tämä voipi mennä vähän offtopicin puolelle, mutta meikäläisellä lancer GTIssä kytkin täristää yhdessä kohdassa hieman kun liiraa. Kovemmassa kiihdytyksessä ei tule tärinöitä. Tämä ei ilmeisesti liity tähän crankwalkkiin mitenkään?
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

tepi sanoi
Kyllähän se moottori/auto siinä heiluu kun kytkintä poljetaan kunnolla. Hihnapyörän ulkokehä on taas vulkanoitu sisäkehään jolloin teoriassa sekin antaa periksi kun hihnat kampeaa. Toki noilla mitään ole merkitystä jos kellottaa jotain 5mm heittoja ;D
Meillä ainakin auto oli tassunosturilla, ja painoin kytkimen kädellä pohjaan kiipeämättä autoon, uskoisin ettei vaikuttanut auton heilumiseen millään tavalla. Oletan kyllä että kummallakaan noista ei ole juuri minkäänlaista merkitystä käytännön mittaustuloksiin, heittokellon luotettava tarkkuuskin on kuitenkin rajallinen.
Suosittelisin edes jonkinlaiset mittaukset tekemään, itsellänikin kun olisi jo rullamitalla tai viivottimella voinu ton mitata.. :)

EDIT: onhan noita joku näinkin mitannut: http://www.angelfire.com/pa4/awdcrankwalk/200.jpg
Tuossakin ilmeisesti tarkkuus riittäny jo lähestulkoon riittänyt vaikka noita häiriöelementtejä saattaa "jokunen" löytyä työntömitan epätarkkuudesta alkaen ;D Kunhan nyt ei ratista tarraa kun menee kytkintä painamaan..
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

ast sanoi
Clevitet on ihan erilaiset eikä kestä juuri mitään näissä tapauksissa. Näitä ainakin kannattaa välttää.

Onko huono kestävyys ollut juuri kampuran laakereissa vai yleensäkin kyseisellä merkillä? Mulla on tuossa Clevitet menossa veiveihin, eli kannattaako kuitenkin vaihtaa joiksikin muiksi?
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

http://video.aol.com/video-detail/2g-dsm-crankwalk/1487709678/?icid=VIDURVAUT11

http://videos.streetfire.net/video/Crankwalk-video_36102.htm

http://s201.photobucket.com/albums/aa188/twiggy2cents/?action=view&current=0507071954a-1.flv

http://www.carvideosonline.com/dsm-videos/753844-95-tsi-awd-crankwalk.html

http://www.youtube.com/watch?v=Kg4R95mpPh0

http://www.youtube.com/watch?v=cEogzm05x0s&feature=related

Kyllä pitää olla vehkeet huonossa hapessa jos tuommone ääni kuuluu ;D
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

kilpurissa evo 3, autolla ajettu ihan sairaasti 4 vuotta, vakio laakerit, eli ei mitään väliä mitkä laakerit sinne laitat..ikinä ei ole ollut päittäiksen kans ongelmia..tosin 4 muussa 3:sen koneessa on ollu, kaikista lohkot paskana..eli laittakaa 6 bolt lohkot ;D..
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

Hoh, melko kevyesti liikkuu kampiakseli tossa yhdellä videolla. Itellä sai ainakin vähän työntää kumminkin. Liekkö hihnat senverran vastustaa tai sit koneen sisällä jotain osaa enemmän/vähemmän jäljellä.
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

tepi sanoi
EIköhän tuo ole pilke silmäkulmassa tehty. Valitettavasti enemmistöä taitaa edustaa nuo vikaiset yksilöt. Se että vielä kunnon vikaa ei ole tai kilometrejä on paljon mittarissa ei todista mitään. Esim onhan se voitu jo kerran japanin päässä korjailtu.

Itse vastasin että en ole vielä mitannut. (tieto lisää tuskaa) Kilsoja 78tkm.

Eipä ole tullut mitattua kun ei ole mitään oireitakaan. Mittarissa nyt 117tkm. Aivan kun tepi sano: tieto lisää tuskaa. ;D



Kun noita videoita katto niin ehkä kuitenkin se pitäisi mitata. ::)
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

Mitatataan sitten kun rupeaa kuulumaan tuommonen ääni ::)
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

Joo, ite ainakin suosittelen odottamaan mahdollisimman pitkään. Kuitenki 20e laakeri vs. 2000e -> moottori on silleen melkein se ja sama.
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

Osaako kukaan sanoa, miten 2,3-litraisella strouker kitillä tuo crankwalk pysyy kurissa vai onko mitään vaikutusta?
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

marko_h sanoi
Osaako kukaan sanoa, miten 2,3-litraisella strouker kitillä tuo crankwalk pysyy kurissa vai onko mitään vaikutusta?
Oletan että ei juuri vaikuta, eihän se pidempi isku päittäislaakeroinnin rasitusta muuta. Eri kampi voi kyllä tuoda jotain eroa..
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

marko_h sanoi
Osaako kukaan sanoa, miten 2,3-litraisella strouker kitillä tuo crankwalk pysyy kurissa vai onko mitään vaikutusta?

Jos kampi on uusi, niin kyllä se jonkunaikaa kestää, jos näillä originelleilläkin ajellaan 130tkm. Ei se ihan parissavuodessa hajoa.
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

Pluto sanoi
Jos kampi on uusi, niin kyllä se jonkunaikaa kestää, jos näillä originelleilläkin ajellaan 130tkm. Ei se ihan parissavuodessa hajoa.
Kampihan ei ole se mikä hajoaa, vaan se päittäislaakeri.
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

Jep. No, ehkä alkuperäinen kysymyksenasettelija tarkentaa jos tahtoo, muuten kai turha vääntää :)
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

joo, ehkäpä unohdetaan nuo stroukkausajatukset ainakin crankwalkin estämismielessä. Täällä on aika hyvä artikkeli aiheesta kannattaako stroukata vai ei.
http://www.kidzuku.com/StrokeOrNot.pdf
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

Aattelinpa että jos sitä lauantaina mittais ja kahtois mitä heittoa on. Siitä sitten lisää.

Autonko alle ei tarvi ryömiä irroittelemaan mitään ??? Muuta kun vasurin e.rengas pois ja ne muovi härpäkkeet ja sit kello paikoilleen.
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

Nyt on välys mitattu ST Motorsilla ja se oli 0,15 eli kaikki kunnossa. Ja mittarissa on 93 tkm.

Jonkun muunkin evo oli siellä ja siinä oli kuulemma useamman millin heitto, jonka seurauksena lohkokin vaurioitunut :eek: ja nyt odottaa korjausta.
 
Vs: evo3 crankwalk kysely.

Eikös kukaan muu ole mitannut hyväksyttäviä lukemia alkupään evostaan (I-IV), kun muita lukemia ei ainakaan tänne asti ole saatu?
 
Takaisin
Ylös Bottom