evo3 crankwalk kysely.

Onko koneessasi "crankwalk" ongelmaa?

  • Kyllä

    Äänet 8 24.2%
  • En ole mitannut (eli siis on)

    Äänet 15 45.5%
  • Ei (valehtelen)

    Äänet 10 30.3%

  • Äänestäjiä yhteensä
    33

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: evo3 crankwalk kysely.

markho sanoi
Eikös kukaan muu ole mitannut hyväksyttäviä lukemia alkupään evostaan (I-IV), kun muita lukemia ei ainakaan tänne asti ole saatu?

Näitä crankwalk-asioita on meiltä aika paljon kyselty ja vakiovastaus on, että foorumeita lukiessa saa ehkä hieman väärän käsityksen ongelman laadusta. Onhan niitä tapauksia ollut joo, mutta kovin harva tulee foorumille kertomaan kaiken olevan kunnossa.

Mainittakoon tässä, että sikaruntua saaneessa omassa nelosessa ei ollut välystä 70 tkm ajon jälkeen. Paljon muuta vikaa kylläkin :)
 

mizeka

RWD evolution iv 2.3
Liittynyt
26 Marraskuu 2008
Sijainti
vaasa
Vs: evo3 crankwalk kysely.

markho sanoi
Osaako kukaan sanoa, miten 2,3-litraisella strouker kitillä tuo crankwalk pysyy kurissa vai onko mitään vaikutusta?

kahden viikon sisällä on itellä 2,3 stroukeri kasassa,saa nähdä kuinka kestää.. cosworthin laakereilla, wisecon männillä, manleyn veivit, ja uusi kampiakseli.
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: evo3 crankwalk kysely.

Itse mittailin tässä taannoin ja 0.15 tms oli. Ei millejä mitä yleensä.

evo3 ajettu 78tkm tms... Runtua annettu huolella luultavammin japanin päässä. (kaaret sisällä ja pistevyöt)
 

mojala

Evo3 x 2 ,Galant E15 Exe ,Galant E15 turbo jne...
Liittynyt
10 Maaliskuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: evo3 crankwalk kysely.

181tkm ajettu kolmonen ja välystä 0,25 ;D
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: evo3 crankwalk kysely.

M.Ojala sanoi
181tkm ajettu kolmonen ja välystä 0,25 ;D

Eli ihan speksin ylärajalla. Kannattaisi vaihtaa laakeri ajoissa tai ainakin seurata tarkasti tilannetta, mutta noilla kilometreillä ihan hyvä suoritus.
 

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Vs: evo3 crankwalk kysely.

ST-motorsilla sanottiin,että oikea väli on 0,15-0,17. Eli 0,25 välillä kannattaa toimia nopeasti. Lisäksi on ollut ainakin 1 tapaus, jossa itse mittaamalla on saatu ok väli mutta totuus on ollut paljon suurempi--> koneremppa.
 

Hampsu

New Member
Liittynyt
20 Syyskuu 2009
Vs: evo3 crankwalk kysely.

Paljo noita kilometrejä on jengil ollu ku on vaihtanu noita laakereita?
Ite kelaillu evoluution ostoa ni siinä mielessä ajattelin.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: evo3 crankwalk kysely.

Hampsu sanoi
Paljo noita kilometrejä on jengil ollu ku on vaihtanu noita laakereita?
Ite kelaillu evoluution ostoa ni siinä mielessä ajattelin.

Jotain 60-180tkm välistä. Ihan mahdoton sanoa jotain kilsalukemaa millon alkaa menemään.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: evo3 crankwalk kysely.

MakeM sanoi
Jotain 60-180tkm välistä. Ihan mahdoton sanoa jotain kilsalukemaa millon alkaa menemään.

Juu ja niin vanhoja vehkeitä, että aika turhaa muutenkin tuijottaa tuota kilometrilukemaa. Ihan käytöstä ja huollosta kiinni millon mikäkin hajoo. Varmuudella kaikki hajoo ennemmin tai myöhemmin :p
 

zydar

New Member
Liittynyt
7 Heinäkuu 2009
Vs: evo3 crankwalk kysely.

mistä jengi ostaa kampiakselin liukulaakerin jos ite meinaa sen puuhastella ?
ja pystyykö alakautta vaihtamaan myös kiertokangen laakerit ?
jos pystyy niin mistä ne saa ostettua ?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: evo3 crankwalk kysely.

Alkuperäisiä saa Veholta tai jostain muusta Mitsubishi liikkeestä tietysti.

Cleviteä saa US Partsistä
ACL:ää taitaa saada ainakin Finn-Ranacolta
 

mizeka

RWD evolution iv 2.3
Liittynyt
26 Marraskuu 2008
Sijainti
vaasa
Vs: evo3 crankwalk kysely.

mittailin kans ku niin vaivas, autol ajettu nyt noin 1500km radalla, välystä löytyi 0,08. kait se kurissa pysyy. Öljyt oon vaihtanu melkeen aina kun oon radalta tullu.
 

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Vs: evo3 crankwalk kysely.

Onkos kukaan vaihtanut laakeria varmuuden vuoksi eli vaikka crankwalkia ei olisikaan? Jos laakerointi kestää yleensä + 100 tkm, niin voisiko olla hyvä idea vaihtaa se viimeistään. 100 tkm välein?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: evo3 crankwalk kysely.

Jep, ei kannata koskea jos ei ole vikaa. Äkkiä huonon asennuksen tms. vuoksi tulee huonompi.
 

jcarlson

New Member
Liittynyt
21 Tammikuu 2006
Vs: evo3 crankwalk kysely.

Kysely koski kolmosta mutta vastasin nyt kuitenkin kun samasta asiasta kyse..
Eli 1,4mm oli nelosessa, 102tkm kohdalla. Ei tuntunut mitenkään kytkimessä tai muussakaan eikä ylimääräisiä ääniä kuulunut. Kunhan päästään purkamaan niin katsotaan meneekö kampurakin vielä vaihtoon vai ei.

Rohkeana on tarkoitus olla ja laitetaan Clevite77:t. ;) En helposti usko että laakerilla sinänsä on mitään merkitystä crankwalkin osalta koska laakeri ei kulu ellei voitelu ole puutteellinen ja jos se on niin kaikki laakerit hajoaa.
Aiemmin mainitut viilaukset pitää ehdottomasti tehdä ainakin, alkuperäinen design kun on susi niin se on.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: evo3 crankwalk kysely.

Onpa outoa, kolmosessa tuntui nimittäin ton 1,3mm kanssa about siltä että kytkin jäi lattiaan vasemmalle käännyttäessä ja samalla vaihdetta vaihtaen.
Liekö vetävällä/työntävällä kytkimellä minkäänlaista merkitystä tai jotain muita rakenteellisia eroja..
 
Ylös Bottom