Evo3 huohottaa öljyä

stara

Evo III
Liittynyt
2 Elokuu 2007
Eli onkohan kellään muulla ollu samoja ongelmia.Ensin epäiltiin turboa öljynkulutukseen kun työnsi melko reilusti öljyä ahtoputkistoon,mutta nyt on otettu huohotinletku pois imuputkesta ja sieltä ne kaikki tuleekin!
Kansi oli vasta irti kun kansipahvi petti,mutta sylintereissä ja männissä päällepäin kaikki ok ja puristuspaineetkin mitattu ja hyvät on...voisko sieltä silti olla männänrenkaita poikki? Tää alkaa tosiaan olla motorsporttia kun auto on enemmän tallissa kun ajossa :seina :seina :seina
 
Vs: Evo3 huohottaa öljyä

Sen verran on kokemuksia kun mulla teki tuolleen niin männän helmat oli halki rengasuriin asti ja sitte ku vaihdoin männät ni öljynkulutus loppui...mulla huomattiin auton ollessa jarrussa(lammikko lattialla) STmotorsilla ja rippe sanoi että helmat halki,en heti meinannut uskoa...tehot oli muuten ok...
 
Vs: Evo3 huohottaa öljyä

Millaisilla ahtopaineilla ajettu ja onko bensapumppu ollut vakio?

Ensimmäiseksi tosiaan tulisi mieleen että rengasurien välit männissä olisivat murtuneet, mutta en tiedä pitäisikö sen näkyä puristuksissa. Ohivirtausmittaus saattaisi kertoa lisää.

Joillain turbomoottoreilla on tapana kovassa kuormituksessa huohottaa reilustikin öljyä vaikka kaikki olisi ok (Toyota 3S-GTE mm.). En ole kyllä kuullut että vaivaisi 4G63:a. Tuleeko sitä öljyä myös ihan normaaliajossa?
 
Vs: Evo3 huohottaa öljyä

Opelista joskus nakutti yhdestä männästä renkaiden välistä noin 2cm matkalta palan pois niin siitä sylinteristä katosi kyllä puristukset täysin ja auto kävi vain kolmella.
Huohotus oli tuolloin sitä luokkaa että öljyä pursusi öljykorkin välistä ja oli ympäri konehuonetta.
 
Vs: Evo3 huohottaa öljyä

Niin eli tällä hetkellä ei moottorissa ole mitään muuta ongelmaa kun tuo öljyn huohottaminen.Vedot on tallessa ja käy kaikilla...
Öljyä tulee heti enemmän kun ajaa vähän raskaammalla kaasujalalla mut mun mielestä turhan paljon rauhallisessakin ajossa.
max. ahtopaineet on 1 bar ja bensapumppu vakio, mut lambdan mukaan afr on pysyny 11-12 välissä noilla paineilla, niin bensan pitäis riittää.
Itse oon myöskin jo pelänny että menee tuo alakerta remonttiin.Sitpä tuo kai seisookin talven kun ei kai sitä voi vakio-osilla kasata ;D
 
Vs: Evo3 huohottaa öljyä

Mulla oli "aikoinaan" vikaa, että ei öljytikun mittatikku pysynyt aloillaan jonka seurauksena sitten konepellin rei´istä tuulilasille (muuten jännä kokemus 20 asteen pakkasella siten, että sisätilan lämmitin ei toimi ja matkaa vielä 250km ;D)

No vian korjasin siten, että ensin muutin huohotussysteemiä ja vika ei oikiastaan paljon muuttunut. --> puristin öljytikun reikää kasaan ja kas kummaa öljytikku pysyi paikallaan. Pian kuitenkin alkoi öljykorkki vuotamaan...

Kaverilla oli ollut kolmosessaan samaa ominaisuutta ja hänellä oli männät halki. Pelkäsin pahinta ja varauduin keräämällä wiseco/eagle paketit + jotain sälää.

Pikkuhiljaa konehuoneen huohotusputkista rupesi puskemaan höyryä ja tiesin että kone on kaputt.

Tästä viisastuneena kone pöydälle ja 3 (KOLME!!) mäntää murtunut todella pahasti ja vain yksi ehjänä.


Koneessa oli suurinpiirtein vakio (vakio ahdot jne jne)




Summarum summarum:: Jos kone huohottaa paljon, on männät suurella todennäköisyydellä halki.
 
Vs: Evo3 huohottaa öljyä

itsellä oli sama ongelma omassa kolmosessa, kone pöydälle ja tarkemmissa tutkimuksissa syykin löytyi... kuten jo aikasemminkin todettu 4mäntää halki 1 ja 2 männänrenkaan välistä.. ja samallahan tuli todettua että päittäisvälys oli syönyt kampurankin pas2...
 
Vs: Evo3 huohottaa öljyä

Tommy_Z:n auto taisi olla dynopäivilläkin kesällä? Nakutti todella kuuluvasti dynovedossa joten ei ihmekään jos oli mäntävaurioita.
 
Vs: Evo3 huohottaa öljyä

mullaki evo4:sta pullahti mittatikku ja syyti 2 litraa öljyä konehuoneeseen. kuulemma aika normaalia evoissa et tikku on löysä ja voi pullahtaa pienemmästäki huohotuksesta ja korkitki vuotaa vähän. laitoin tikkuun uudet o-renkaat ja vetojousen varmistukseksi. ralliautoissa käyttävät jousia. öljyt pysyy nyt sisällä. ranacolta saatua tietoa.
 
Vs: Evo3 huohottaa öljyä

Kyllä se mittatikku pysyy kuule ralliautoissaki iha ilman jousia paikoillaan! En o moista kuullu evoje kohdalla et tarvis laittaa vetojousia tms. Jotain on sillon vialla.
Korkki voi vuotaa myös siksi että korkin tiiviste on kovettunut. Se kannattaa uusia.
 
Vs: Evo3 huohottaa öljyä

Itselläni ei ollut mitään ongelmia öljytikun kanssa vaikka tuli radallakin ajettua aika tavalla. Myöskään korkista ei sanottavasti hikoile öljyä vaikka se muoviosa on halki. Kone on avattu ja männät ehjäksi varmistettu.

Liettuassa taisi paikallisen Evo 4 kyllä tehdä tuollaisen tempauksen radalla, ainakin savua ja öljyä oli riittävästi konehuoneessa. Koneen kunnosta ei ole tietoa.
 
Vs: Evo3 huohottaa öljyä

Nyt olis kone purettu ja osottautui epäilyt ihan oikeaksi...kaikki männät männänrenkaiden välistä halki, 3 tippui jo palaset käteen kun otti männät irti. onneksi sylintereissä ei ollut mitään jälkiä :) tuossa kuvaa...
 
Vs: Evo3 huohottaa öljyä

Mites, onko nuo autot ollu japanissa viritettyjä, eli missä kunnossa tullu suomeen? Mä kuulin et nakun takia halkeis nuo männät, mut jos on kerta vakioissakin ollut niin..
 
Vs: Evo3 huohottaa öljyä

mulla ainakin oli melko vakio, ainoastaan catback putkisto ja dumppi...Aika varmaa kuitenkin on etten enää vakio mäntiä laita kun näitä on niin paljon hajonnu.Mielelläni kuuntelisin kokemuksia mitkä toimisi hyvin ympärivuotisessa ajossa.Miten no takomukit muuten kestää kylmäkäynnistyksiä?Mielessä on nyt ollut joko wiseco,ross tai je...
 
Vs: Evo3 huohottaa öljyä

Nakutus tekee juurikin tuollaista tuhoa.
Calibran mäntä:
Kuva003.jpg
 
Takaisin
Ylös Bottom