evo3 käy laihalla

valkonen kolmonen

New Member
Liittynyt
30 Elokuu 2007
Sijainti
tampere
morjesta vaan , eli mistä kannattais alkaa etsimään vikaa kun e3 vetää ahdoilla ihan liian laihalle seokselle , bensa filsun vaihdoin tossa just mutta eipä tuntunu auttavan : ???

olisko p- pumppu jotenki väsähtänyt että ei anna tarpeeksi kakkua ahdoille mentäessä tms ?
 

Andy´s

EX: Lancer evolution VIII MY05
Liittynyt
31 Joulukuu 2006
Vs: evo3 käy laihalla

vähä offtopic mut onko auto ostettu esv:ltä?toi on siisti valkosena...mii laik :peukku :peukku
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: evo3 käy laihalla

Bensanpainemittari näkyville ja katsoo laskeeko paineet kun menee ahdoille. Näin voidaan eliminoida polttoainejärjestelmän vika.
Millä on todettu että menee laihalle ? ja kuinka paljon ?
 

habahaba

New Member
Liittynyt
8 Tammikuu 2007
Vs: evo3 käy laihalla

Ettei vaan olis sytkäpuolella ongelma?
Jos se rupee rötäämään ja pätkimään ahdoilla, niin vika vois olla tulpissa tai tulpanjohdoissa.
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: evo3 käy laihalla

Tätä juurikin hain. Laajakaista lambdassa sytkänpätkimiset näkyvät "piikkeinä", kun tulee palamatonta seosta -> ilmaa pakokaasuissa. Se taas jos käyrä on tasasen laihaa niin silloin vika on siellä bensan saanti puolella.
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: evo3 käy laihalla

Eikös näis evo3 oo ennenki todettu että tulpanjohdot o paskana, kun ei oo toiminu ::)
 
N

nijnorz

Guest
Vs: evo3 käy laihalla

osku sanoi
Eikös näis evo3 oo ennenki todettu että tulpanjohdot o paskana, kun ei oo toiminu ::)

Jep.
Näin juuri oli mun tapauksessa, ehjän näköset, ei lyöny kipinää läpi vaikka pimeessä yritti kytätä. Paskana ne oli kuitenkin.
U.S Partsista löyty accelin gallun johdot jotka oli vastaavat kun alkuperäiset. Hintaa ei pysty muistamaan.
 

valkonen kolmonen

New Member
Liittynyt
30 Elokuu 2007
Sijainti
tampere
Vs: evo3 käy laihalla

Eli laihalle meno todettu ihan jollain seosmittarilla mallia kiina , joka ryöstetty vakio lamdan johdolta .
Tulpat ja tulpan johdot vaihdettu pari vk sitten . minkäänlaista ns röpötystä ei esiinny , afr vaan kipuaa sinne johkin 18-19 tietämiin kun oikeen kunnolla polkasee , tulppina NGK BPR7ES

tarvii ens vk loppuna varmaa käydä ostaan se bansanpaine mittari ja ottaa uus yritys.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: evo3 käy laihalla

mulla toi e3 projekti tekee vakiolla glsin pumpulla että tasaisesti laihalla(13-14) johonkin 4000rpm
tietämiin ja sit ahtojen noustessa 0.5 yli tippuu ku vasikan häntä paineet ja seokset menee yli 16... :seina
näin siis sportti auton penkissä tehtyjä huomioita... olis opettava käynti :peukku

bensan paine mittarilla näkis onko vika pumpussa vai mahdollisesti joku ohivuoto ilmamäärämittarissa tms. ruiskulaitteistossa/säädöissä
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: evo3 käy laihalla

Herää vain kysymys miten peruslambdalla voi todeta seoksen olevan 18-19:1? Kokemukseni mukaan lambda näyttää lähes nollaa volttia hyvin pian seoksen mennessä 14.7:1 laihemmaksi. Toiseen suuntaan käyrä ei ole ihan niin jyrkkä mutta turbokoneessa kuitenkin käyttökelvoton säätämiseen. Ihme jos moottori yleensä kävisi noin laihalla seoksella puhtaasti.

Reissu asiansa osaavalle dynamomentrin omaavalle pajalle ja mittaus laajakaistalambdalla kuormituksessa niin selviää etsitäänkö ihan oikeaa ongelmaa vai joutaako se kiina-mittari elektroniikkaromun joukkoon...
 

markok

New Member
Liittynyt
30 Maaliskuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: evo3 käy laihalla

valkonen kolmonen sanoi
ongelma ratkaistu , diagnoosi :yhdistetty kuskin vauhtiin tottuminen / kiinalaiset romut :p

;D

Multa meni ohi, oliko jotain mekaanista vikaakin? ???
 
Ylös Bottom