Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

Kassu!

BMW 740iA
Liittynyt
20 Toukokuu 2010
Sijainti
Hämeenlinna
Elikäs, olis tuo menossa nyt sitten uusiks. Sopiiko jonkun toisen 4g63 koneen tiiviste, kaikissa sama ja onko parempia mitenkä saatavilla ettei tarvis joka vuosi vaihdella? :)

Niin ja samaan sitten, kuinka paha homma vaihtaa jos vähän rajalliset työvälineet? :D
 

maurichia

Märkämake
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2009
Sijainti
Lahti
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

tuohon sopivuuteen en nyt osaa sanoa mitään mutta talvella tein elämäni ensimmäisen kansiremontin ja se onnistui ihan hyvin kun oli ihmisiä joilta pystyi kysymään neuvoa tarvittaessa ja mitään hirveän erikoisia työkalujakaan ei tarvinnut, momenttiavain ja sitten olikohan se joku 12 kulmanen hylsy kannenpultteihin. siinä nyt erikoisimmat jutut. :)
 

jcarlson

New Member
Liittynyt
21 Tammikuu 2006
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

Kaipa (joku korjannee joka kolmosen paremmin tuntee jos on eri mieltä) tuohon sopisi uudemman evon metallitiiviste, 4-> lähtien ihan vakiotiiviste on siis metallinen monikerrostiiviste joka kestää varsin hyvin. Vakioista kestävin vaihtoehto on Evo 8 MR:stä löytyvä 5-kerroksinen orkkisitiiviste, muut orkkikset on 3-kerroksisia.
 

Kassu!

BMW 740iA
Liittynyt
20 Toukokuu 2010
Sijainti
Hämeenlinna
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

Oukei. Jakopää toki tarvii pistää irti vaihtaessa? :p ja tuosta sopivuudesta sen verran sain selville että ainakin HKS myy eri numeroilla evo 1-6 tiivisteet. ACS saan huomenna tiedon jne :)
 

maurichia

Märkämake
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2009
Sijainti
Lahti
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

joo ja se unohtu sanoo tosta mun kommentista et tein sen kansipokan evo 4. ja kyllähän sieltä tarvii jakoremmi nokka-akseleiden ympäriltä ottaa pois että saa kannen nostettua ylös. :)
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

maurichia sanoi
joo ja se unohtu sanoo tosta mun kommentista et tein sen kansipokan evo 4. ja kyllähän sieltä tarvii jakoremmi nokka-akseleiden ympäriltä ottaa pois että saa kannen nostettua ylös. :)

ei tarvi jos vetäsee nippareilla kiinni remmin ja ottaa pylpyrät irti ;)
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

uudemman evon tiiviste ei muistaakseni mene ihan heittämällä. Muutenkin noihin saa tiivisteitä jotka kestää, esim HKS, ralliart.

Malli on sama kuin 2g eclipsessä.


Vaikka tuolta klik

Cometikkia ei kannata laittaa, se ei kestä
 

maurichia

Märkämake
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2009
Sijainti
Lahti
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

Mr mmc sanoi
ei tarvi jos vetäsee nippareilla kiinni remmin ja ottaa pylpyrät irti ;)
hifistelyä ;D ja eipä tuollaista tullut etes itselle mieleen kun tehtiin sillonki jakpäänremppa samalla ni tarvinu miettiä tollassia :)
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

osku sanoi
Cometikkia ei kannata laittaa, se ei kestä

eikös cometikkikin kestä, on vaan pirun tarkka että pinnat on koneistettu? ei tosin oo omakohtasta kokemusta...
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

jooonas sanoi
eikös cometikkikin kestä, on vaan pirun tarkka että pinnat on koneistettu? ei tosin oo omakohtasta kokemusta...

tämmöstä huhua mäkin olen kuullu, kansi pitää kohdistaa ja pinnat olla kunnossa niin kestää hyvin.
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

Mr mmc sanoi
tämmöstä huhua mäkin olen kuullu, kansi pitää kohdistaa ja pinnat olla kunnossa niin kestää hyvin.

Mun omas ei ollu mitää vikaa pinnoissa ja ei kestänyt. :p
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

osku sanoi
Mun omas ei ollu mitää vikaa pinnoissa ja ei kestänyt. :p

entäs kohdistus? kun noissa mitsun koneissa heittää aikas paljon noi kansien kohdistukset...
 

Kassu!

BMW 740iA
Liittynyt
20 Toukokuu 2010
Sijainti
Hämeenlinna
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

Ookei. Mitäs tiivistettä sitä nyt kannattais harkita? Orkkista ei varmaa tarvi ees miettii vaikka ei nyt vielä olekaan viritelty kone :driver

HKS tuossa itellä pyöris kyllä mielessä melkein vaihtoehtona #1. Mutta kokemuksia saa laittaa toki :)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

Cometicceja on mennyt, se on fakta. Lähinnä itsensä kiusaamista yrittää pärjätä tiivisteellä joka vaatii yli-inhimillisen tarkkuuden pintoihin kun varmempiakin ratkaisuja on markkinoilla.
 

jcarlson

New Member
Liittynyt
21 Tammikuu 2006
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

Tämä mulla oli 6-bolt VR-4:ssa ja hienosti toimi (yli 2 bar ahtoja käytetty, ei mitään ongelmia):
http://www.maperformance.com/mitsubishi-metal-mls-head-gasket-dsm.html

Varmuuden vuoksi plaanasin sekä kannen että lohkon tasopinnat sekä käytin tarvikeliikkeestä ostettua VHT kupariitiivistesprayta, mahdollisesti ylivarovaisuutta. Lisänä oli ARP:n pinnapultit kannessa.

Eli tuo on mitsun orkkis (ralliart?) MLS tiiviste 1G/2G moottoreihin, sopii Evo3 myös jos kerran Evo4-9 tiivarit on sopivasti erilaisia.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

Kannattaa sitten yrittää selvittää myös alkuperäisen ja vaihdettavan tiivisteen paksuus kokoonpuristettuna jos ei halua puristussuhdetta muuttaa. Tule helposti isokin ero jos valitsee sopivan tiivisteen.
 

maurichia

Märkämake
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2009
Sijainti
Lahti
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

no tässäkin taas kyse evo 4:sesta mutta sillonku tein tota kansipokaa ja kysyin printsportilta että kestääkö vakio tiiviste mitään vai kannattaako laittaa parempi pahvi niin sain vastaukseksi että (ainakin evo4) vakio kansipahvi on ihan pätevä koska on jo ihan metallipahvi ja ei kuulemma 350hp mitään ongelmiakaan pitäis viel olla ja sellanenhan sielt sit tuli, ja kannenpultit kun tilasin sieltä sillon samalla ni laittoivat suoraan arp:n pultit mutta eipä nekään nyt älyttömän kalliit ollu (kai) no mutta kaikki on suhteellista :) mutta sitä vaan mietin tässä että minkäslainen se nyt sitten on se kolmosen vakio pahvi?
 

Kassu!

BMW 740iA
Liittynyt
20 Toukokuu 2010
Sijainti
Hämeenlinna
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

Mitä ainakin ite kuullu niin evo 1-3 eivät käytä viel metallisia :seina mutta jos jollain on varma tieto niin saa toki tarjota tietoa.. :)
 

maurichia

Märkämake
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2009
Sijainti
Lahti
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

itse suosittelen keskittämään tyhmät kysymykset printsportin eero räikköselle ;D sieltä mäki oon kyselly paljon ja joskus jopa todella tyhmiä, ja on se sillontällön vastannu sunnuntai iltanakin 9 aikaan kun esim sillon ku kansipoka oli tehty eikä auto lähteny käyntiin ni soittelin sille muistaakseni jotain et mitä pitäis yleismittarin näyttää kampiakselin asentotunnistimelta mitattuna startatessa yms ;D kyl se aika paljon tuntuu tietävän/muistavan ihan päästäänkin ilman koneelta tarkisteluja :)
 

Eman

New Member
Liittynyt
7 Helmikuu 2012
Sijainti
Lahti
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

Haudi!

Mistä löytyys kannenpultteihin sopiva avain ja kannattasko kannenpultit hommata esim. paikasta Camskill ?? (www.camskill.co.uk)

Evo 8:n metallinen kannentiiviste menos paikalleen... ???
 

RapajuoppoPutkiMies

Galant Gti Dyn4 Ms´n´S V2.2 29q2 -ala Perkamo-
Liittynyt
29 Maaliskuu 2007
Sijainti
Jämsä
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

Ihan vitun sama...lyö sinne tuoreemman evon kerrostiiviste!! Itsellä oli 8:n tiiviste gti:n lohkos ja toimi kuin junan vessa. Tuoreimmissa evoissa vain öljynpaluukanavia kannessa /lokissa enemmän. Hylomar spray kansipahviliisteriä väliin :peukku
 

Eman

New Member
Liittynyt
7 Helmikuu 2012
Sijainti
Lahti
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

Löytyykö joltakulta kannenpulttien kiristyskaaviota...?

Evo 8n tiivisteen kestävyyttä en epäile, pitääs vaan löytää sopiva avain jostain kannenpultteihin. ???
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

Jep, tosiaan metallitiivisteiden kanssa kannattaa olla varovainen jos ei koneista pintoja. Saattaa nimittäin nopeasti löytyä lohkon pinnalta liekkirenkaiden jäljet. Omassa Evo3 oli tehty koneremontti ni meni vituiks, koska ei oltu koneistettu pintoja kunnolla. Metallitiiviste räpätti kannen ja lohkon välissä sen 15tkm ja selvää jälkeä tuli. Helvetin kovat vesiputket aina ajossa ja alko tuo kansipahvi epäilyttämää ja nyt sitte koko kone samalla uusiks. :peukku
 

KRT

New Member
Liittynyt
17 Huhtikuu 2012
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

evo 7-9 pahveja ei ainakaan pahemmin alle 500hv kannata ruveta vaihteleen joten en tiedä mitä järkeä on laittaa siviili autoon jotain yyber kallista hks ym hipo hipo pahvia kun vakiokin kestää ja kaiken lisäksi vielä toimii
 

Eman

New Member
Liittynyt
7 Helmikuu 2012
Sijainti
Lahti
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

Kiitoksia vastauksistanne, mutta sain kaverilta (toistaiseksi) turhan panttina olevan evo8 metallisen kannentiivisteen 60 eurolla eli en koe maksaneeni liikaa.

Tarvitsen vain sen momenttikaavion kannenpulttien kiristämisestä, jossa näkyisi myös kiristysjärjestys. Vesireiät ja niiden koneistukset on ok...

:driver
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

Eman sanoi
Kiitoksia vastauksistanne, mutta sain kaverilta (toistaiseksi) turhan panttina olevan evo8 metallisen kannentiivisteen 60 eurolla eli en koe maksaneeni liikaa.

Tarvitsen vain sen momenttikaavion kannenpulttien kiristämisestä, jossa näkyisi myös kiristysjärjestys. Vesireiät ja niiden koneistukset on ok...

:driver

65e maksaa es metalli tiiviste uutena :peukku hommasin itekin sellasen projektiin :peukku
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

JuhaL sanoi
herätetäämpäs tämä henkiin!

mikä tiiviste nyt olisi sitten varmasti sopiva tuohon 1G 4G63 koneeseen? tämä? http://www.futurez.fi/fi/shop/moottori/kannentiivisteet-metalli/show_pr/21897/mitsubishi-4g63-vr4-early-acl-metallinen-kannentiiviste

vai mistä saisi edukkaammin?

tuli todettua että massatiiviste ei kestä.

Tuo sama mitä edellisissä viesteissä, 1005A700 8/9:n tiiviste ja hintaa timanttitiskillä jotain 60-70e väliltä. Kestää.
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

dani sanoi
Tuo sama mitä edellisissä viesteissä, 1005A700 8/9:n tiiviste ja hintaa timanttitiskillä jotain 60-70e väliltä. Kestää.

Aamen.

itse myös hakenut tälläisen 6-bolt moottoriin ja vaikka niin ei saisi tehdä, olen käyttänyt sen kolme kertaa uudestaan ;D kaksi kertaa ahdettuna ja viimoiseen vaparikokoonpanoon.

Toimii :peukku
 

kasuli

Member
Liittynyt
4 Syyskuu 2007
Sijainti
Tammela
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

T. Kiili sanoi
Aamen.

itse myös hakenut tälläisen 6-bolt moottoriin ja vaikka niin ei saisi tehdä, olen käyttänyt sen kolme kertaa uudestaan ;D kaksi kertaa ahdettuna ja viimoiseen vaparikokoonpanoon.

Toimii :peukku

no sit se on, tilataan sellanen ja lopetetaan ihmettely! :) riittääkö että otetaan kannesta taso sekä normaali huolellinen lohkon puhdistus..?

väännetään vielä rautalankaa, eli kiristys ohjeet.. tiivisteen vai pulttien mukaan? ja oli kumpi tahansa niin saisiko vastauksen tähän ketjuun? ::)
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

mä ainakin vedin arpin pultien ohjeen mukaan kiinni… nyt ei vaan muista ulkoa ::)
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

laitoin viimekerralla portaissa, 30-50-85 ja ainakin on pysyny. Mulla ei ole edes peilipinnalla lohko eikä kansi vaikka aina sanotaan että metallipahvi hiton tarkka pinnoista, mutta tärkeintähän on että hyvässä plaanissa niin ei ongelmaa tule. Lisäksi olen suihkauttanut ohuen kerroksen kuparispraytä asennuksessa molemmin puolin kannentiivaria.
 

timppa811

Member
Liittynyt
21 Syyskuu 2010
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

ARP ohjeilla oon aina vetänyt. 120nm(öljyllä) calibroidulla momenttiavaimella viimeinen vaihe. Kolmessa vaiheessa olen yleensä nykässyt.

Ps. Momenttiavaimissa on ihan älyttömiä heittoja keskenään. Kiertokangenpultteja en uskaltaisi kalibroimattomalla vetäistä, kannentiivisteen kanssa ei varmaan ihan yhtä tarkkaa.

Mr mmc sanoi
mä ainakin vedin arpin pultien ohjeen mukaan kiinni… nyt ei vaan muista ulkoa ::)
 

kasuli

Member
Liittynyt
4 Syyskuu 2007
Sijainti
Tammela
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

T. Kiili sanoi
laitoin viimekerralla portaissa, 30-50-85 ja ainakin on pysyny. Mulla ei ole edes peilipinnalla lohko eikä kansi vaikka aina sanotaan että metallipahvi hiton tarkka pinnoista, mutta tärkeintähän on että hyvässä plaanissa niin ei ongelmaa tule. Lisäksi olen suihkauttanut ohuen kerroksen kuparispraytä asennuksessa molemmin puolin kannentiivaria.

T.Kiili ilmeisesti puhuu 6bolt 4g63:sta??
ainakin mitä irrotin tota kantta niin oli n.65-75Nm momentissa noi ARP pultit massatiivisteen kanssa.. elikkä oliskohan tolla evo8 peltisellä tiivisteellä toi 30-50-85Nm hyvä? hylomariakin löytyy, kannattaako laittaa sekin? sitten jälkikiristys joskus 500-1000km päästä tohon 85Nm?
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

JuhaL sanoi
T.Kiili ilmeisesti puhuu 6bolt 4g63:sta??
ainakin mitä irrotin tota kantta niin oli n.65-75Nm momentissa noi ARP pultit massatiivisteen kanssa.. elikkä oliskohan tolla evo8 peltisellä tiivisteellä toi 30-50-85Nm hyvä? hylomariakin löytyy, kannattaako laittaa sekin? sitten jälkikiristys joskus 500-1000km päästä tohon 85Nm?

Kyllä.

Mitä on hylomar?
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Wtf!
Johan on löysällä

http://arpinstructions.com/instructions/207-4701.pdf

http://arp-bolts.com/p/instructions.php

Tuolta sarjan numerolla oikeat momentit

Vakiot 12mm kansi pultit menee yli 100nm

Edit eli 12mm arpit 3 osassa loppu momentti
12,5 kg eli 122nm karkeesti


Ja m11 on (7bolt) ~108nm
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

Mr mmc sanoi
Wtf!
Johan on löysällä

http://arpinstructions.com/instructions/207-4701.pdf

http://arp-bolts.com/p/instructions.php

Tuolta sarjan numerolla oikeat momentit

Vakiot 12mm kansi pultit menee yli 100nm

Edit eli 12mm arpit 3 osassa loppu momentti
12,5 kg eli 122nm karkeesti


Ja m11 on (7bolt) ~108nm

Tai sitten muistin väärin ja laitoi 95nm.
 

kasuli

Member
Liittynyt
4 Syyskuu 2007
Sijainti
Tammela
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

niin, eiköhän tossa 6bolt ole 12mm pultit, joten tuo mr mmc mainitsema 122Nm ja kolmessa osassa, olis hyvin lähellä totuutta..
ja se jälkikiristys olis hyvä muistaa myös..
sepä tuli tossa vielä mieleen, että mikähän paksuusero mahtaa olla "orggis" massapahvilla ja tolla 1005A700 peltitiivisteellä.. nouseekohan puristukset entisestään.. :eek:

hylomar on sellasta tiivisteainetta spraypurkissa.. alkoi tuo lämmönkesto vaan hieman mietityttään..300 astetta... tuossa jossain toisessa ketjussa olivat käyttäneet sitä kansipahvin kanssa ja sattu hyllystä löytymään, niin pohdin kannattaisiko se sinnä silpasta myös.. linkki: http://www.scantech.tm/Finland/Varuinformationer.SUOMI/Packningsmaterial/HYLOMARSTANDARD-fin.pdf sitä pientä lohkon "epätasaisuutta" paikkaamaan kun ei ole peilipinnalla..

se kuparispray melkein ajaa samaa asiaa, tuo hylomar tuntu aika timmiltä aineelta kun sitä piruuttani ruiskailin tänään vanhaan pahviin (en ole siis itse käyttänyt ikinä moista ainetta tositoimissa)
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

JuhaL sanoi
niin, eiköhän tossa 6bolt ole 12mm pultit, joten tuo mr mmc mainitsema 122Nm ja kolmessa osassa, olis hyvin lähellä totuutta..
ja se jälkikiristys olis hyvä muistaa myös..
sepä tuli tossa vielä mieleen, että mikähän paksuusero mahtaa olla "orggis" massapahvilla ja tolla 1005A700 peltitiivisteellä.. nouseekohan puristukset entisestään.. :eek:

hylomar on sellasta tiivisteainetta spraypurkissa.. alkoi tuo lämmönkesto vaan hieman mietityttään..300 astetta... tuossa jossain toisessa ketjussa olivat käyttäneet sitä kansipahvin kanssa ja sattu hyllystä löytymään, niin pohdin kannattaisiko se sinnä silpasta myös.. linkki: http://www.scantech.tm/Finland/Varuinformationer.SUOMI/Packningsmaterial/HYLOMARSTANDARD-fin.pdf sitä pientä lohkon "epätasaisuutta" paikkaamaan kun ei ole peilipinnalla..

se kuparispray melkein ajaa samaa asiaa, tuo hylomar tuntu aika timmiltä aineelta kun sitä piruuttani ruiskailin tänään vanhaan pahviin (en ole siis itse käyttänyt ikinä moista ainetta tositoimissa)

En murehtisi ainakaan paksuuserosta, toihan on parempi kun rankempi pahvi -> saa laittaa boostia isolla kädellä. Lisäksi toi evon pahvi riittää tuohon 4G64 lohkonkin ympärille komeasti.

Puristussuhteeseen vaikutetaan oikeasti männillä ja palotilalla, se pahvin osuus on aika marginaalinen.
 

kasuli

Member
Liittynyt
4 Syyskuu 2007
Sijainti
Tammela
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

kyllä nyt tekis mieli heittää ilmoille muutamakin kirosana.. :seina

on pikkuhiljaa kasailtu galanttia uuteen uskoon, eilen käytin lämpöseks ja pienen lenkin vetäsin. niin tänään aamulla: TITTIDIII!! jäähdytysnestettä lattialla... :eek:

sitä sitten tutkimaan, ja näyttäis tulevan imusarjan alta suurinpiirtein keskeltä lohkoo KANSITIIVISTEEN VÄLISTÄ!! kansipultit kiristetty oikeassa järjestyksessä, 3 vaiheessa 122Nm tiukkuuteen, joten se siitä tiivisteen sopivuudesta!!??!! Huomenissa vkansi auki ja jos yrittäs hieman kiristää vielä mutta pessimistinä en usko vaikuttavan mitenkään! kansi koneistettiin, ja lohkon puhdistin niin hyvin kuin mahdollista! joten mitenköhän tämä on mahdollista... tiivisteenhän piti sopia 1:1 ja toki sitä itsekkin kääntelin lohkon päällä moneen otteeseen ja luotin että hyvä se on. josko huomenna vähän viisaampia sitten.
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

JuhaL sanoi
kyllä nyt tekis mieli heittää ilmoille muutamakin kirosana.. :seina

on pikkuhiljaa kasailtu galanttia uuteen uskoon, eilen käytin lämpöseks ja pienen lenkin vetäsin. niin tänään aamulla: TITTIDIII!! jäähdytysnestettä lattialla... :eek:

sitä sitten tutkimaan, ja näyttäis tulevan imusarjan alta suurinpiirtein keskeltä lohkoo KANSITIIVISTEEN VÄLISTÄ!! kansipultit kiristetty oikeassa järjestyksessä, 3 vaiheessa 122Nm tiukkuuteen, joten se siitä tiivisteen sopivuudesta!!??!! Huomenissa vkansi auki ja jos yrittäs hieman kiristää vielä mutta pessimistinä en usko vaikuttavan mitenkään! kansi koneistettiin, ja lohkon puhdistin niin hyvin kuin mahdollista! joten mitenköhän tämä on mahdollista... tiivisteenhän piti sopia 1:1 ja toki sitä itsekkin kääntelin lohkon päällä moneen otteeseen ja luotin että hyvä se on. josko huomenna vähän viisaampia sitten.

Mistä ostit tiivisteen? vertasitko vanhaa ja uutta tiivaria lohkon päällä ennen asennusta?

Tässähän ei oo nyt kun pari vaihtoehtoa, joko tiivisteen mallia on muutettu tai asennusvirhe. Millaisella pinnalla lohko ja kansi olivat?

Itsekin olen menossa tilaamaan ensiviikolla taas moisen tiivisteen niin pitää tuplatsekata.
 

kasuli

Member
Liittynyt
4 Syyskuu 2007
Sijainti
Tammela
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

tiiviste on Deltasta... kyllähän sitä tuli vertailtua uutta ja vanhaa, olihan ne erilaiset mutta kuitenkin samanlaiset.. kansi tuli koneistamosta peilipinnalla ja lohkon pinta nyt oli sellainen kun se oli.. ei mikään peili, mutta puhdas ja silmällä :nykii katsottuna suora ja hyvän näköinen.. mutta eipä tässä auta kuin ottaa kansi käteen taas ja ihmetellä.. pahinta tässä on se että joutuu puikottaan saabia,kun mitsu seisoo pukilla. :-X
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

Mitä olen lukenut niin mls tiivisteellä lohkon plaanaus on välttämätöntä, massatiiviste ei ole ihan niin herkkä. Eli jos lohkossa on heittoa, todnäk alkaa vuotamaan. Uskon että itse tiiviste on kyllä oikea jos se oikealta näyttää.
 

kasuli

Member
Liittynyt
4 Syyskuu 2007
Sijainti
Tammela

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

Siis mikä kone tässä on kyseessä? Mulla 89 gti lohko ja sopivuus 100%.
 

mikki87

Pajero liikuttaa..
Liittynyt
26 Elokuu 2004
Sijainti
Kurikka
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

Mikäli nyt oikein katsoin niin eikös tuo iso reikä oo öljynpaluukanava kannesta öljypohjaan..? Ainakin kaasarikoneisis 8v koneis tuossa samassa reiässä on bensapumpun käyttöakseli..
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

Taitaa olla Mivecin aukot.. ei aiheuttane toimenpiteitä.. Ja tosiaankin jos lattialle tuli vedet eikä öljyt niin..

Joku semmonen muistikuva ois ollut että ois pitänyt jotain vesireikiä aukoa kuitenkin tuosta ysin tiivisteestä?
Ah joo, astihan siitä on kirjoittanut ja minä photoshopannutkin jotain.. http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=36986.0

Totuutta en tiedä kun ei moista tiivistettä ole, eikä ole paikalla.. mutta onpa tuolla kuvia jolla on helppo verrata omaa siihen.. Käyttäkee hakua! :D

4G63 raamatusta löytyi tämmöinen kuva (mainittipa muuten että ei kannata käyttää mivec tiivistettä muissa koneissa, vaikka ilmeisesti se on mahdollista kuitenkin) :
(ps. stretch your necks mofos. Käänsin kuvan mutta eipä kelvannut näemmä foorumisoftalle)
 

Liitetiedostot

  • WP_20141211_21_25_39_Pro 1 (Medium).jpg
    WP_20141211_21_25_39_Pro 1 (Medium).jpg
    216.1 KB · Lukukerrat 455

kasuli

Member
Liittynyt
4 Syyskuu 2007
Sijainti
Tammela
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

T. Kiili sanoi
Siis mikä kone tässä on kyseessä? Mulla 89 gti lohko ja sopivuus 100%.

GTi lohko mullakin on, tuossa https://www.dropbox.com/s/os79bzvavm8vike/20141211_154846.jpg?dl=0 kohdassa lohkossa ei siis ole vesireikiä, mutta kannessa on, ja tuota kiiltävää jää näkyviin kannen reunojen ulkopuolelle ja sieltä alkoi vettä tihuttamaan moottorin lämmetessä..

joko tiivistettä on muutettu, tai sitten tässä on jotain muuta hämärää.. jokatapauksessa tuo 1005A700 tiiviste ei mulle ainakaan käy. joten onko sopivampia ehdotuksia?
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

JuhaL sanoi
GTi lohko mullakin on, tuossa https://www.dropbox.com/s/os79bzvavm8vike/20141211_154846.jpg?dl=0 kohdassa lohkossa ei siis ole vesireikiä, mutta kannessa on, ja tuota kiiltävää jää näkyviin kannen reunojen ulkopuolelle ja sieltä alkoi vettä tihuttamaan moottorin lämmetessä..

joko tiivistettä on muutettu, tai sitten tässä on jotain muuta hämärää.. jokatapauksessa tuo 1005A700 tiiviste ei mulle ainakaan käy. joten onko sopivampia ehdotuksia?

No seuraavat vaihtoehdot on sitten FelPro ja Cometic, saakeli että mua nyt häiritsee miten se ei voi sopia siihen kun mullakin sopii. Tosiaan oon sen käyttänyt uudestaankin 3 vai 4 kertaa ilman ongelmia ;D Nytkun sulla on kaikki irti niin vertasitko massapahvia ja metallitiivaria päällekkäin?
 
Ylös Bottom