evo3 kytkin ongelma

evo

New Member
Liittynyt
1 Elokuu 2009
Sijainti
Raasepori
mikäköhän kytkimeen menny,?? eilen poljin jäi puoleen väliin eikä palautanu kunnolla, joutu jalalla nostaa ylös sen jälkeen toiminu khyvin mutta kytkin tuntuu pehmeältä.. :p osaisko joku kertoo mistä lähtee tutkimaan.. kytkimessä ei mitään muita ongelmia ole kaikki toimii mutta on pehmeän tuntuinen, ja uskaltaako ajella..???
 
Vs: evo3 kytkin ongelma

En nyt piruja halua maalailla, mutta eikös tää ole crankwalkin ekoja oireita?

Korjatkaa nyt viisaammat..
 
Vs: evo3 kytkin ongelma

cubeqtio sanoi
En nyt piruja halua maalailla, mutta eikös tää ole crankwalkin ekoja oireita?

Korjatkaa nyt viisaammat..

No onhan se, noin se mullakin alkoi.
Tai sitten työsylinteri vuotaa ja on hörpännyt ilmaa järjestelmään. Tästäkin oma kohtainen kokemus.
 
Vs: evo3 kytkin ongelma

cubeqtio sanoi
En nyt piruja halua maalailla, mutta eikös tää ole crankwalkin ekoja oireita?

Korjatkaa nyt viisaammat..

On se jo aika pitkällä tuossa vaiheessa. Mut joo, melkosen todennäköisesti se, esiintyy vasemmalle kääntymisen jälkeen.
 
Vs: evo3 kytkin ongelma

mites se mitataan sitten, ??? ei oikein mitään kokemusta ole.. kaverit väittivät että vika olisi työsylinterissä.. jos jotain tietoja saisi kuinka cranwalk mitataan ni mittaan heti.. en kyllä oo huomannu mitään eroa kääntymisen kanssa ihan samanlainen koko ajan, kerran jäi pohjaan ja sen jälkeen ollut normaali paitsi vähän pehmosen olonen.. :/
 
Vs: evo3 kytkin ongelma

Onnistuu hyvin kampiakselin päästä heittokellolla ja magneettijalalla. Pyöräkotelosta yksi suojamuovi pois ja kello paikalleen keskipulttia vasten niin että magneettijalka on myös moottorissa kiinni, ei korissa.
 
Vs: evo3 kytkin ongelma

En taaskaan viitsi tehdä uutta aihetta, joten nostan vanhan. Ongelma vitosen kanssa. Aluksi oireili välillä niin, että jos vedit ykkösen loppuun ja polkasit kytkimen pohjaan niin auto moottorijarrutti hetken aikaa kunnes kytkin irroitti. Sitten jäi poljin puoleenväliin, nostin jalalla ylös ja toimi hienosti hetken aikaa. Tänään sitten muuttui poljintuntuma huomattavasti ja rupesin tutkimaan asiaa. Työsylinterin säiliössä oli ihan mustaa nestettä juuri sen verran että pohja peittyi. Lisäsin Dot4 ja pumppailin poljinta hetken aikaa säiliön korkki auki ja polkimeen palasi vanha tuntuma ja kytkin toimi ihan normaalisti. Äsken sitten ajelin kotiinpäin ja polkasin valoista 1-2 loppuun ja piti vielä rykästä kolmonen sisään mutta polkimesta oli kadonnut tuntumä lähes kokonaan ja poljin painunut lähes kokonaan lattiaan. Nostin jalalla kytkimen ylös ja pumppailin hetken ja tuntuma palasi. Onko vika vaihdelaatikossa kiinni olevassa "slave" työsylinterissä vai jossain ihan muussa?
 
Vs: evo3 kytkin ongelma

|auri sanoi
En taaskaan viitsi tehdä uutta aihetta, joten nostan vanhan. Ongelma vitosen kanssa. Aluksi oireili välillä niin, että jos vedit ykkösen loppuun ja polkasit kytkimen pohjaan niin auto moottorijarrutti hetken aikaa kunnes kytkin irroitti. Sitten jäi poljin puoleenväliin, nostin jalalla ylös ja toimi hienosti hetken aikaa. Tänään sitten muuttui poljintuntuma huomattavasti ja rupesin tutkimaan asiaa. Työsylinterin säiliössä oli ihan mustaa nestettä juuri sen verran että pohja peittyi. Lisäsin Dot4 ja pumppailin poljinta hetken aikaa säiliön korkki auki ja polkimeen palasi vanha tuntuma ja kytkin toimi ihan normaalisti. Äsken sitten ajelin kotiinpäin ja polkasin valoista 1-2 loppuun ja piti vielä rykästä kolmonen sisään mutta polkimesta oli kadonnut tuntumä lähes kokonaan ja poljin painunut lähes kokonaan lattiaan. Nostin jalalla kytkimen ylös ja pumppailin hetken ja tuntuma palasi. Onko vika vaihdelaatikossa kiinni olevassa "slave" työsylinterissä vai jossain ihan muussa?

Kokeilisin ensin esim vaihtaa työsylkän tiivisteet ja ilmata systeemi vielä kerran, osat ei montaa euroa maksa eikä työ ole kovin paha. Noissa voi kai joskus olla sisäistäkin vuotoa eli nesteet ei häviä mihinkään mutta paine ei pysy sisällä.
 
Vs: evo3 kytkin ongelma

Ja se kytkin pitää ilmata kunnolla..jos se on ilmaa saanu ni sitä on sisäl sitte.
Ja onkos vitoses jarru/kytkinnestesäiliö samassa? Eli kytkinneste on siel takimmaises "lokeros". Jos nestettä katoaa ni kannattaa etsii et mihin...
 
Vs: evo3 kytkin ongelma

Vitosessa kytkimelle oma säiliö jarrunestesäiliön lähellä. Oli kostean näköinen työsylinterin ja putken liitos, että siitä se taitaa vuotaa. Kokeilin vähän ilmatakkin mutta loppui aika kesken, ei muuten tunnu kivalta jarruneste silmillä 8). Normi ajelussa kytkin toimii ihan hienosti ja säilyttää tuntuman, muta jos polkee ja vaihtaa 1->2 rivakasti niin kolmosen joutuu jo varovasti laittamaan sisään kun alkaa katoamaan tuntuma kytkimestä.
 
Vs: evo3 kytkin ongelma

No nyt kerkesin ajan kanssa tutkimaan lisää. työsylinteri taitaa olla ehjä, mutta siinä banjoliittimessä vuoto.
 
Takaisin
Ylös Bottom