evo3 ongelma

^^junnu

New Member
Liittynyt
29 Elokuu 2009
tuli autokaupan yhteydessä evo3... ongelmana on venttiilikopan kannesta lähtevä letku ilmanpuhdistajalle, mutta sinne se ei mene vaan 0.5l limupulloon ja sinne tulee öljyä(1-2dl ajon aikana)??? miten ongelman saa korjattua? ahdot on 1.2
 

stara

Evo III
Liittynyt
2 Elokuu 2007
Vs: evo3 ongelma

Juurikin näin. mulla alkoi huohottaa kone ennen remonttia samaa tahtia ja syynä oli 3 männänrenkaiden välistä haljennutta mäntää...:)
 

Ilotalo

Member
Liittynyt
22 Toukokuu 2008
Vs: evo3 ongelma

Mulla ei kestänyt GTI:n männät pitkään turbotuksen jälkeen. Öljyn huohotus oli selkeä oire siitä.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: evo3 ongelma

Vahvistan saman eli luultavasti männät entiset rengasväleistä.

Varo ettei öljytikku pomppaa ulos, silloin voi heittää öljyt pihalle ja tulla laakeri/kampivaurio samalla. Näitäkin on nähty :(
 

jcarlson

New Member
Liittynyt
21 Tammikuu 2006
Vs: evo3 ongelma

Laita samantien sitten parempaa rojua sisään niin kestää ottaa ahtimestakin täysi ilo irti.
 

^^junnu

New Member
Liittynyt
29 Elokuu 2009
Vs: evo3 ongelma

äsken käven sillä ajamassa... nätillä ajolla ei tullut yhtään öljyä.. ja räväkkäämälläkään ajolla ei tullut... eli se sattumanvaraista koska tulee.. mahtaisko ahtojen laskeminen auttaa...
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: evo3 ongelma

Mittaa puristuspaineet sylintereistä,jos mäntä on jostain rikki on siinä sylinterissä selvästi pienemmät paineet.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: evo3 ongelma

Murtunut rengasväli ei näy aina puristuspainemittauksessa eikä välttämättä edes ohivuotomittauksessa.
 

panu89

New Member
Liittynyt
27 Elokuu 2009
Vs: evo3 ongelma

joo ei näy välttämättä puristuspaine mittarilla,eikä ohivuoto mittarilla.. mut suoraan mittaus ohivuotomittarilla vaan,näyttää tarkemmin..
 

^^junnu

New Member
Liittynyt
29 Elokuu 2009
Vs: evo3 ongelma

joo nyt sitä taas tutkiskelin, ja kokeilin auton käydessä ottaa öljyntäyttö korkin pois, ja eipä sieltä huohottanut oikein yhtään(todella vähäistä ja sama oli mittatikun reikä, ei paljoo huohottanut.. kaverin autosta koitin sama ja huohotus oli sillä paljon suurempi....
sitten huomasin että sielä pakosarjan alla menee ilmeisesti joku öljyputki, jossa on laipat päissä niin kyseinen putki oli aika pahasti plitissä.. voiko tämä tuoda ongelmia... ja kiitokset jos joku viittii vastata:)
 

^^junnu

New Member
Liittynyt
29 Elokuu 2009
Vs: evo3 ongelma

nyt ajoin evon montulle ja tutkein putkea tarkemmin... se on turbolta lähtevä öljyn paluu, yhdestä kohtaa 50% plitissä, voiko siis tämä olla oire??
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: evo3 ongelma

Ahdin voisi olla rikki jos siellä ei öljy kierrä kunnolla, mutta eipä sen sillon pitäisi venttiilikopan kautta tuupata öljyä imusarjaan.
 

^^junnu

New Member
Liittynyt
29 Elokuu 2009
Vs: evo3 ongelma

niin... aattelin vaan ku se on paluuputki, niin sillonhan turbossa pitäis olla öljyä vaikka liikaakin...
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: evo3 ongelma

Painehan siellä on kokoajan, eiköhän tuo vaan hidastaisi virtausta.
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: evo3 ongelma

^^junnu sanoi
niin... aattelin vaan ku se on paluuputki, niin sillonhan turbossa pitäis olla öljyä vaikka liikaakin...

Itsellä oli tämän tyyppistä vikaa. Öljy tulee tällöin tiivisteistä läpi ja näkyy käytännössä savutuksena, ei huohotuksena.
 

^^junnu

New Member
Liittynyt
29 Elokuu 2009
Vs: evo3 ongelma

joo eli pakoputkesta ei tule yhtään savua, kone ei nakuta ja käy muutenkin hyvin... aattelin sitä että jos sielä turbon ölynpaluusa on paine ja se paluuputki on ns. kuristuksissa niin voisko se sillon pakottaa sitä öljyä tuolta huohotinletkun kautta... olenko ollenkaan oikeilla juonilla?
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: evo3 ongelma

Turbon paluuputki pitää olla kunnolla auki,ei saa olla montulla tai lintassa mitenkään.
Joskus Calibrassa pääsi turbon paluuputki lämmetessään painumaan lintalle,tuloksena oli julmetusti sinistä savua putkesta.
Öljyn pitää päästä valumaan turbolta esteettä takaisin öljypohjaan.
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: evo3 ongelma

^^junnu sanoi
joo eli pakoputkesta ei tule yhtään savua, kone ei nakuta ja käy muutenkin hyvin... aattelin sitä että jos sielä turbon ölynpaluusa on paine ja se paluuputki on ns. kuristuksissa niin voisko se sillon pakottaa sitä öljyä tuolta huohotinletkun kautta... olenko ollenkaan oikeilla juonilla?

Ei tule huohotinletkun kautta vaan pakoputkesta, kuten tuossa Tunari-82:kin jo totesi.
 

^^junnu

New Member
Liittynyt
29 Elokuu 2009
Vs: evo3 ongelma

joo sitä vaan ajattelin että jos se huohotin letku menis sinne minne kuuluu( ilmanputsarin putkeen) niin sillonhan se öljy tuliskin pakoputkesta, mutta kyseinen letku on laitettu limupulloon, ilmeisesti kyseisen savutuksen takia...
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: evo3 ongelma

^^junnu sanoi
joo sitä vaan ajattelin että jos se huohotin letku menis sinne minne kuuluu( ilmanputsarin putkeen) niin sillonhan se öljy tuliskin pakoputkesta, mutta kyseinen letku on laitettu limupulloon, ilmeisesti kyseisen savutuksen takia...

Ei muuta silti tuota asiaa. Jos öljynpaluu on tukossa, menee se öljy sieltä ahtimen kautta putkeen. Sulla taas öljyt tulee kannen kautta pihalle.
 
Ylös Bottom