evo3 päästöt

vmp

New Member
Liittynyt
24 Joulukuu 2007
Sijainti
Rovaniemi
Olis evo3 rekisteröinti katsastus edessä parin viikon päästä ja yritin tuossa ottaa päästöjä autosta mutta olivat sen verran sekaisin että eihän siitä mitään tullut. Tulpat ja johdot vaihdoin jolloin päästiin jo vähän eteenpäin mutta lamda ja co vielä liian korkealla. Ongelma tulee oikeastaan siinä kun yrittää piettää kierroksia siinä 2000rpm kohdilla niin kierrokset alkaa seilaamaan 2000 ja 1500 väliä. Mistäs vikaa seuraavaksi etsimään? kaasuläpän asentotunnistin? kampiakselin asentotunnistin?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: evo3 päästöt

Kaasuläpän asentotunnistimen säätö voi vaikuttaa juuri tuollaiseen kierrosten seilaamiseen ja on/off tyyppiseen nykimiseen pienillä kierroksilla kun kaasu on melkein ylhäällä.
 

vmp

New Member
Liittynyt
24 Joulukuu 2007
Sijainti
Rovaniemi
Vs: evo3 päästöt

ast sanoi
Kaasuläpän asentotunnistimen säätö voi vaikuttaa juuri tuollaiseen kierrosten seilaamiseen ja on/off tyyppiseen nykimiseen pienillä kierroksilla kun kaasu on melkein ylhäällä.

Miten kyseinen säätö tapahtuu? auto ajettu lämpimäksi ja auto käy tyhjäkäyntiä ja samalla säätää vai?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: evo3 päästöt

En tiedä kolmosesta, uudemmissa Evoscan näyttää TPS:n olevan noin 12-13% kun säätö on oikein ja kaasu ylhäällä (0.6-0.7 volttia suunnilleen). Arviolta säätö tuskin toimii. Sen verran on omaa kokemusta että kun TPS näytti 10% ja jännite oli 0.5 volttia niin tuntui kuin olisi ollut kengurubensaa tankissa kun yritti ajaa ykkösellä tyhjäkäynnin tienoilla ja kun antoi vähän kaasua paikallaan niin kierrokset nousivat ja laskivat kun ECU yritti päätellä ollaanko tyhjäkäynnillä vai ei.
 

vmp

New Member
Liittynyt
24 Joulukuu 2007
Sijainti
Rovaniemi
Vs: evo3 päästöt

ajossa tuo kierrosten heittely ei tunnu niin radikaalisti mitä silloin kun tyhäkäynnillä yrittää piettää kierroksia siinä 2000rpm kohdalla. Ainut että kaupunki ajossa kaasu tuntuu olevan ns on/off eli jos pikkusenki löysää kaasua niin alkaa moottorijarrutus ja kun painat vähän kaasua niin nykäisemällä alkaa kiihtymään. Mites tuon evoscan toimii kolmosessa? Mietin että pitäisköhän tuo ostaa niin pääsis edes vähän alkuun.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: evo3 päästöt

vmp sanoi
ajossa tuo kierrosten heittely ei tunnu niin radikaalisti mitä silloin kun tyhäkäynnillä yrittää piettää kierroksia siinä 2000rpm kohdalla. Ainut että kaupunki ajossa kaasu tuntuu olevan ns on/off eli jos pikkusenki löysää kaasua niin alkaa moottorijarrutus ja kun painat vähän kaasua niin nykäisemällä alkaa kiihtymään.

Evoscan ei kai kovin hyvin toimi noiden vanhempien Mitsujen kanssa. Yleismittarillakin pärjäät jos mittaat sitä jännitettä. Pitäisi vaan tiedää onko ohjearvo sama ~0.6 - 0.7 volttia kuin uudemmissa.

Kuulostaa kyllä juuri siltä millaisia oireita minulla oli kun säätö oli väärin. Oikealla säädöllä toimii paljon pehmeämmin.
 
Ylös Bottom