Evoa ostamassa

Jerkku

Member
Liittynyt
8 Syyskuu 2011
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Evoa ostamassa

timppa811 sanoi
Typerä ehdotus. Nekö on automaattisesti aina hyviä?

No parempi, jos evo4 vaihtoehtona.

Kylänkisasin sanoi
No tuon nelosen jälkeen jäis pari kolmekin touhutonnia. Vitoseen ei taida rahkeet riittää.

Voi olla, että menee ne kolme tonnia aika nopeesti tohon yksilöön. Tai sitten sijoittaa hyväkuntoiseen evo 3:seen ton hinnan. Kolmosia ei tällä hetkellä tosin kovin montaa ole myynnissä.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Evoa ostamassa

Selvitä myyjältä mitä tuo on syönyt. Mitä virityksiä ollut ja mitä on nyt. Mitä sisuskaluja koneessa, mikä ruisku ja sytkä jne. Jos on hyvillä palkoilla ja fiksusti tehty, niin voi olla ihan hyväkin. Halpa hinta tietty yleensä jotain merkkaa... Jos ei myyjä osaa vastata mitä palikkaa kone sisältää ja auto näyttää muutenkin kyhäelmältä livenä katsellessa, niin jättäsin väliin. Ja ota mielellään joku mukaan jolle evot on tuttuja. Moni asia kuten tosi kauppamiehen myyntipuheet avautuu helpoimmin, kun tietää mitä on ostamassa.
 

simonsays

Active Member
Liittynyt
4 Tammikuu 2007
Vs: Evoa ostamassa

timppa811 sanoi
Typerä ehdotus. Nekö on automaattisesti aina hyviä?

ei välttämättä aina, mutta itse harkitsisin kuitenkin "parempana" vaihtoehtona. käytetyissä autoissa kun koskaan ei tiedä mitä saa käsiinsä, oli se mikä tahansa evoista..
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Evoa ostamassa

Onko 7ke muka porukan mielestä kauhean paljonkin liikaa toimivasta nelosesta? Omasta mielestäni ei. Eikä nyt mielestäni voida sanoa että 5/6 on automaattisesti parempi kuin nelonen. En nyt sano että tuo linkin auto olisi jotenkin erityisen hyvä tarjous, mutta jotain rajaa nyt niille vaatimuksille.

Jerkku sanoi
Voi olla, että menee ne kolme tonnia aika nopeesti tohon yksilöön.

Evoon kuin evoon menee aika nopeasti kolme tonnia. Ja jos crankwalkkaa niin ei se maailmanloppu ole, ovathan eräät jäsenet ajelleet kymmeniä tuhansia pelkkää laakeria vaihdellen... ;D
 

Hoppala

Evo V
Liittynyt
27 Marraskuu 2011
Sijainti
Ilmajoki
Vs: Evoa ostamassa

Kylänkisasin sanoi
Olen muutaman viikon haikaillut http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/4867668 yksilön perään.

Kommentoikaa ja ehdottakaa!

JOS tuo on sama yksilö mikä makasi vuosi sitten Seinäjoen Autokaarella niin pohja kauttaaltaan pintaruosteessa, oli pari vuotta ollut ruostesuojaamattomana Suomessa. Lisäksi oikea kylki oli saanut joskus tällin, huonosti korjattu ja näki ihan silmällä että ovien/korin/helman saumat ei enää istuneet. Ihan varma en ole onko kyseessä sama auto, mutta jos käyt tuota kattomassa niin nuo kohdat kannattaa vilkuilla tarkasti... Evoa kattellessa tuli tuo Autokaaren nelonen tsekattua, päädyin sitten kumminkin ostamaan lähes priiman vitosen ;)
 

madu

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2009
Sijainti
Espoo
Vs: Evoa ostamassa

DaJackal sanoi
Onko 7ke muka porukan mielestä kauhean paljonkin liikaa toimivasta nelosesta?

Liian halpa varmaan ennemmin ja siksi epäilyttää :) Evoissakin saa aika monta tonnia menemään jos ostamaansa yksilöön pääsee esim. tekemään crankwalk-rempan, vaihtamaan kytkimen ja rikkoutuneen AYC-pumpun, metsästämään talvirenkaat ja ruostesuojaamaan.. siinä oiskin nopeesti se ostohinnaltaan hieman arvokkaampi tullut loppujenlopuksi halvemmaksi.

Itekin arvoin nelosen ja vitosen välillä kolmisen vuotta sitten ja silloin päädyin vitoseen. Tuolloin hintaero taisi olla nelisen tuhatta euroa, oiskohan nykyään vähän kaventunut? Ei pelkoa crankwalkista, isommat jarrut, leveä korisarja ja siistimpi sisusta oli mun mielestä hintaeron arvoiset - mutta tietenkin ennemmin se hyvä nelonen kuin huono vitonen.

Vähän ketjun aiheeseen liittyen, osaisko mitsuistit vinkata mikä tossa mun kolmosen myynti-ilmoituksessa on pielessä (http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/4955847) kun ei tunnu herättävän kiinnostusta, vai onko tää kesä vaan väärä hetki myydä turbonelikkoa. N. vuosi sitten kun tuon ostin se oli silloin nettiauton halvin kunnossa oleva kolmonen, hintapyynti taisi olla 8500e, nyt pyrkinyt kanssa samaan että olisi halvin ehjä, mutta onko tuo karvan alle seitsemäntonnin sitten kuitenkin liikaa hintakehitys huomioonottaen? Onhan tossa toki noita halpoja nelosia kanssa heti muutaman satasen päässä...
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evoa ostamassa

madu sanoi
Vähän ketjun aiheeseen liittyen, osaisko mitsuistit vinkata mikä tossa mun kolmosen myynti-ilmoituksessa on pielessä (http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/4955847) kun ei tunnu herättävän kiinnostusta

Liian kallis verrattuna neloseen ja liikaa ajettu. Itse en ostaisi paljon yli 100 tkm rullattua Evoa.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Evoa ostamassa

ast sanoi
Liian kallis verrattuna neloseen ja liikaa ajettu. Itse en ostaisi paljon yli 100 tkm rullattua Evoa.

+1 - samaa mieltä.

Myös jos lippa olisi paikoillaan vaikka siistillä korjauksella (itse juotettuna tai joku näppärä popniittikorjaus) niin olisi houkuttelevampi. Tuo keula on vain jotenkin alaston ilman lippaa.
 

madu

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2009
Sijainti
Espoo
Vs: Evoa ostamassa

Alle satatonnia ajettuna ei kyllä varmaan kolmosia ja nelosia enää hirveästi löydy, eiks nuo ole japanista jo melkein kaikki laivattu muualle ja Suomessa taas kilometrejä tapaakin tulla eri tapaan. Toi oma on ollut täällä neljä vuotta. Vois kai tota lippaakin koittaa sovitella paikalleen, ei se ees oo pahasti mistään rikki, tyhmän näkönen toi kyllä ilman on. Talvella ei raaskinu laittaa kiinni ku ois kuitenki tullu mentyä pitkin penkkoja ja rikottua sitä lisää ja nyt kesällä ei hirveesti oo ollu motivaatiota :x

Mut eipä siinä varmaan sit auta muuta kun purra hammasta ja laskea vaan hintaa jos ei kellekään kelpaa, harrastuskohteitahan noi autot on eikä sijoituskohteita ja aina harrastuksista saa maksaa ;D
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evoa ostamassa

madu sanoi
Alle satatonnia ajettuna ei kyllä varmaan kolmosia ja nelosia enää hirveästi löydy, eiks nuo ole japanista jo melkein kaikki laivattu muualle

Kyllä niitä saa, nytkin myynnissä 53 ja 76 tkm ajetut kolmoset.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Evoa ostamassa

nokonzok sanoi
Lukemien todenperäisyys on sitten toinen juttu.

Juu kun mietti auton ikää, niin saahan se olla joko pelkässä ratakäytössä (onko sekään hyvä näitä ostaessa sitten onkin toinen juttu. Huollot?) tai sitten osina/koristeena autotallissa (Kuulemma jollekin on näinkin käynyt ::) ). Ite kattosin ennemmin sitä miten sitä autoa on pidetty ja huollettu, kuin rankkaisin, että yli 100tkm ajettua en osta. Tuntuuhan nämä normaali käytössä hyvillä huolloilla kestävän kilometriä reilusti.
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Evoa ostamassa

Faktahan on se että evo on hankala myidä,ei näitä kukaan osta,ainakaan suoraan.
Että aikalailla on ostajan markkinat,nuo samat autot makaa nettiautossa kuukaudesta toiseen.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evoa ostamassa

Tunari-82 sanoi
Faktahan on se että evo on hankala myidä,ei näitä kukaan osta,ainakaan suoraan.
Että aikalailla on ostajan markkinat,nuo samat autot makaa nettiautossa kuukaudesta toiseen.

Hinta ja kunto ratkaisee. Myin vähän aikaa sitten yhden melkoisen JDM harvinaisuuden josta voisi kuvitella että on hankala myytävä. Hinta 2500 halvemmaksi kuin toiseksi halvimmassa Nettiautossa olevassa kuukausi toisensa jälkeen seisovissa autoissa ja kaupat 2 viikossa. Enkä muuten myynyt tappiolla vieläkään mukaanlukien kaikki tuonti- ja rekisteröintikulut eli siitä voi vetää jotain johtopäätöksiä nettiauton hintatasosta monessa tapauksessa...
 

janza

Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2011
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

Juurikin kuten ast sano, olen kaikki autot tähän mennessä myynyt rahalla itse ja hinta kun on linjassa kuntoon, muihin tarjolla oleviin niin kyllä se menee jos joku sellaista haluaa / on oikeasti ostamassa.
 

ah-05

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
23 Heinäkuu 2008
Sijainti
Hamina
Vs: Evoa ostamassa

Ja sama juttu.Juuri huollettu evo 4:nen hyvällä hinnalla niin tuli rahat käteen.Silti myynti hinta sama kuin itselle tuotuna uusilla kesä ja talvipyörilla jotka uusilla vanteilla.Takkiin huolto,maalaus,tuunaus ja viritys hommat.
 

madu

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2009
Sijainti
Espoo
Vs: Evoa ostamassa

Joo, onhan noi nettiauton hinnat aina mitä on. Mäkin pari vuotta sitten myin silloisen vitosevoni yhdellätoista tuhannella kun kaikki muut pyynnit tuntui olevan jotain 14ke luokkaa, jonkun aikaa tosin joutu kyllä roikottaan että kelpas. Ehkäpä tosta kolmosestakin sitten kuuteentonniin pääsis eroon.

ast:in RX-7:aa tuli kyllä kuolattua kieli pitkänä, siinä vaikutti kaikki olevan niin kohdallaan etten ihmettele yhtään että ostaja löyty nopsaan.
 

Kylänkisasin

New Member
Liittynyt
30 Toukokuu 2012
Vs: Evoa ostamassa

Nimenomaan aattelin tuossa yksilössä, että talviajoon sen otan. Sillon täytyis ruostesuojaust tehdä ja talvinakit hankkia, aattelin samoille vanteille ni säästäis pari euroo siinäkin.. Onhan tuo kyllä vähän orpo ilman tuota etulippaa, mutta eipähän laapi kiinni talvella
 

Jerkku

Member
Liittynyt
8 Syyskuu 2011
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Evoa ostamassa

Kylänkisasin sanoi
Nimenomaan aattelin tuossa yksilössä, että talviajoon sen otan. Sillon täytyis ruostesuojaust tehdä ja talvinakit hankkia, aattelin samoille vanteille ni säästäis pari euroo siinäkin.. Onhan tuo kyllä vähän orpo ilman tuota etulippaa, mutta eipähän laapi kiinni talvella

Melkein se jo kannattaa soittaa myyjälle ja lähteä katsomaan, kuin täällä arpoa kuntoa.
Onhan autolla jo ikää 16 vuotta, jolloin siihen on tullut n.7500km/vuosi ajokilometrejä ja ei tuo evo niin matala ole etteikö etulippa pysyisi kiinni talvella.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Evoa ostamassa

madu sanoi
Liian halpa varmaan ennemmin ja siksi epäilyttää :)

No mikä sen hinnan sitten pitäisi olla? Jos on 10ke niin kaikki inisee että liian kallis ooämgee. Sitten jos hinnoittelee auton sen puutteiden mukaisesti vaikkapa tuohon 7ke niin sitten on epäilyttävän halpa ja taaskaan ei muka kannata ostaa. Tämän takia en itse myy autoja, kun niiden ostaminen tuntuu olevan monelle niin p**keleen vaikeaa.

madu sanoi
Evoissakin saa aika monta tonnia menemään jos ostamaansa yksilöön pääsee esim. tekemään crankwalk-rempan, vaihtamaan kytkimen ja rikkoutuneen AYC-pumpun, metsästämään talvirenkaat ja ruostesuojaamaan.. siinä oiskin nopeesti se ostohinnaltaan hieman arvokkaampi tullut loppujenlopuksi halvemmaksi.

Ja kalliimmasta ei mitenkään voi levitä kytkin/AYC tai iskeä crankwalk? Voi jeesus mitä juttua. Jos ostaa 7ke sen halvemman niin jää siinä kuitenkin kolme touhutonnia varaa upottaa yllättävämpiin menoihin, tuolla summalla kuitenkin suurinpiirtein korjaa jo kaikki yllämainitut viat. Nimittäin sitten sitä vasta harmittaa kuin sitä kuuluisaa pientä oravaa jos ostaa auton kalliimmasta päästä ja sitten se onkin paska.

Sanoisin, että pyydä joku lähistöllä asuva (mielellään Evoja paremmin tunteva) foorumilainen mukaan katsomaan autoa. Tutkikaa kiesi kunnolla ja käykää perusteellisella koeajolla. Sitten mietit vain että minkä arvoinen auto mielestäsi on katsot onko myyjä kanssasi samaa mieltä. Viatonta/riskitöntä Evoa ei ole olemassa, on vain Evoja joita pitää korjata - toisia samantien ja toisia vasta tulevaisuudessa. Ostohetken valinnoilla voi vaikuttaa vain siihen, kuinka paljon rahaa jää näiden toimenpiteiden varalle ja millä todennäköisyydellä riskit realisoituvat omana omistusaikana.

Jerkku sanoi
Melkein se jo kannattaa soittaa myyjälle ja lähteä katsomaan, kuin täällä arpoa kuntoa.

Juurikin näin. Täällä voidaan toki identifioida niitä riskejä (esim. itse jatketut sytkäpuolan johdot OVAT riski), mutta yleistävät kommentit tyyliin "neloset on epäluotettavia, osta vitonen" / "noin halpa, varmasti jotain vikaa" ovat suurinpiirtein yhtä hyödyllisiä kuin auton kunnon ennustaminen teelehdistä.
 

madu

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2009
Sijainti
Espoo
Vs: Evoa ostamassa

Asiaahan tuo on, ite lähinnä vaan meinasin tolla sitä että kalliimmassa ne rempat todennäkösemmin on tehty kun halvemmassa. Vaan tokihan joku saattaa pitää autoaan parempana -> kalliimpana siksi että ne ongelmakohdat eivät ole vielä hajonneet :D

Mutta katsomalla ja kokeilemallahan nuo kaikki aina selviää, ja ennemmin tosiaan Evojen kanssa ostaa sen vähän halvemman ja jää sitä korjausbudjettia kun pistää kaikki rahat ensivilkaisulla hyvältä näyttävään. Optimitilanne tietty ois se että määrittelee sen oikean kori/vuosimallin sen mukaan että on varaa siihen ensivilkaisulta hyvältä näyttävään ja sen jälkeen vielä kaksi-kolme touhutonnia tallessa yllärikorjauksiin.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Evoa ostamassa

DaJackal sanoi
Täällä voidaan toki identifioida niitä riskejä (esim. itse jatketut sytkäpuolan johdot OVAT riski)

Sytkä vaihdettu, joten siellä on eri johdot. Puoliakin taitaa olla tupla määrä mitä alunperin. En ainakaan itse tuosta kuvasta mitään itsetehtyjä jatkoja löydä, mutta toki niitä siellä voi olla.
 

longlife86

New Member
Liittynyt
2 Syyskuu 2012
Vs: Evoa ostamassa

terve foorumille!
on harkinnassa siirtyä sti:stä evoon

oon katsonu tuota tossa:
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/4968445

onko tuttu auto täällä kerhossa? lueskelin tuota yhtä lankaa ja tyyppivikoja niin

miten on noilla kilometreillä onko odotettavissa että AYC leviää tai crankwalk iskee? tuttavalla oli vanhempi evo ja taisi hajota kahden vuoden aikana kaksi perääkin niin se todella taitaa olla pelottavan yleistä ???
 

Jerkku

Member
Liittynyt
8 Syyskuu 2011
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Evoa ostamassa

longlife86 sanoi
terve foorumille!
on harkinnassa siirtyä sti:stä evoon

oon katsonu tuota tossa:
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/4968445

onko tuttu auto täällä kerhossa? lueskelin tuota yhtä lankaa ja tyyppivikoja niin

miten on noilla kilometreillä onko odotettavissa että AYC leviää tai crankwalk iskee? tuttavalla oli vanhempi evo ja taisi hajota kahden vuoden aikana kaksi perääkin niin se todella taitaa olla pelottavan yleistä ???

Ihan yleis siistin näköinen. Tuossa ylempänä melkeen kaikki tutkimisen arvoiset mainittu.
Melkein ekana kannattaa selvittää miten huollettu, mitä osia vaihdettu ja onko AYC:tä huollettu muutoin kuin öljynvaihdolla.
Crankwalk ongelmaa ei ole evo5:sta eteen päin.
 

longlife86

New Member
Liittynyt
2 Syyskuu 2012
Vs: Evoa ostamassa

huolloista ei ole tietoa muuta kun että suomeen tuodessa jakopää laitettu ja nyt öljyjä vaihdeltu.. mites tuota perää sit huolletaan noissa muuten kun öljyjä vaihtamalla?

tekniikkapuolelle vaihdettu putkisto ja filtteri mut ei ilmeisesti muuta
 

OLTSi

New Member
Liittynyt
2 Syyskuu 2012
Vs: Evoa ostamassa

Hei vaan!

Tässä olisi mietinnässä siirtyä noista baijereista evoihin! Oon tässä läräillyt jonkun verran tätä foorumia ja todennut että noiden AYC kanssa tulee ongelmia aika paljon ja crankwalkin, ainakin vanhemmissa. Hakusessa olisi evo VI tai VII. Ja tosiaan ensimmäinen turbo auto minulle niin mitä kaikkea kannattaa huomioida esim. ajotyylissä yms? Mites turbon huollot?
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Evoa ostamassa

Alkaa mennä nämä "kestävyysongelmat" jo huumorin puolelle. Se on japanilainen sarjavalmisteinen auto. Näin ollen se kestää kyllä oikein hyvin, joskin huonolla hoidolla / käytöllä sen saa rikki siinä missä muutkin. Omat ongelmansa on näissäkin ollut, mutta kun nettiä luette niin kannattaa aina pitää mielessä, että harva tulee kertomaan kaiken olevan ok.

Oma ongelmansa on tietysti se, että tänne on viime aikoina roudattu paljon sitä halvinta mahdollista englanninkuraa.
 

janza

Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2011
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

Mä kerron kaiken olevan ok, ei mulla ole ollut ongelmia. AYC on jokaisessa neljässä evossa mulla toiminut kuten pitää. Jos AYC pelottaa niin ostaa sitten VI RS vaikka. Vaihtaa sinne AYC pakkaan öljyt normaalilla rutiinilla ja pumppuun kun näkee tarpeelliseksi, sekä tarkkailee noita AYC säiliön öljyjä niin hyvin menee.

Autohan kuitenkin koostuu suurimmaksi osaksi ajan myötä kuluvista osista joten kaikkeen ja mihin tahansa autoon voi tulla jotain. Paremmin huollettu enemmän ajettu on 90% varmuudella parempi vaihtoehto kun huonosti huollettu vähemmän ajettu.

Mikäli ei siltin vakuuta että AYC kestää normaalissa ja vähän vauhdikkaammassa käytössä ja muutenkin epäilee tuota sekä auton kestävyyttä, suosittelen pysymään "normaaleissa" autoissa. Ei tule sitten pahamieli kun jotain hajoaa.
 

Kylänkisasin

New Member
Liittynyt
30 Toukokuu 2012
Vs: Evoa ostamassa

Kyseisen Evo4 omistaja itse kertoi, että turha sitä auton hintaa on 9000 pitää, ei sitä kuitenkaan kukaan osta. Aluksi tosiaan oli hintapyynti 8500 muistaakseni.

Onko jotain asioita, mitä pitäisi ehdottomasti huomata kun koeajaa ja käy katsomassa autoa? Pohjan kunto tietenkin katsotaan yms. sisätilat mutta koneesta? Ajaessa jotain sivuääniä mitkä voisi enteillä pahaa?
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

janza sanoi
Mä kerron kaiken olevan ok, ei mulla ole ollut ongelmia.

+1

Joo ei ole täälläkään mitään ongelmia ollut. Toki autoa huoltaa pitää ja maksaahan sekin jo normaalia BMW:tä/Audia enempi , käyttökustannuksetkin ovat kalliimmat.

Koska Evot ovat valmistettu lähes ainoastaan kilpailu käyttöön niin on ihan turha kuvitella mitään oikeasti laadukasta kulkinetta , sitä näistä ei koskaan saa. Mutta "sairaannopeita" laitteita nämä ovat ja pienellä vaivalla helppo laittaa kulkemaan vieläkin kovempaa.

Eli jos kilpa-autoa olet ostamassa niin osta Evo , saat paljon pienellä rahalla. Jos hakusessa on jotain muuta niin osta jotain muuta.

Terveisin :

Mies ,jolle riitti 4 vuotta Evo päivittäisessä käytössä , ostin sen jälkeen "auton" , mutta Evosta en luovu... en mistään hinnasta. Onhan se yksi maailman nopeimmista autoista , jos vertaa hankita hintaan.

PS. Vielä muistuttaisn ihmisiä joilla ei vielä kyseistä mallia ole ,että hankinnan jälkeen lähes kaikki rahasti menevät Evoon. Kannattaa oikeasti nautiskella omistamisesta eli käyttää autoa Radalla säännöllisesti ,muussa tapauksessa naapurin Pentti , joka osti uuden Opel Astran vie pidemmän korren.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Evoa ostamassa

+1 JPn kommentille. :)

Itsellä 90tkm itseajamaa kilsaa evo 6 takana. Mittari näyttää 180tkm. Autoa on vain huollettu ja tällä hetkellä kuluneet osat ovat 1x alapallo, 1x takapään säätöpusla, 2x uloimmat puslat takapäähän, 3x kierrosta kesärenkaita, 4 sarjaa jarrupaloja, 2 sarjaa jarrulevyjä ja sisälokari edestä. Rataa tolla on kierretty 3 kesää säälimättä. Talvella myös pörräilty.

Mielestäni evo on helppo mutta myös kallis huoltaa. Osia on hyvin ja tietoutta.

Evoissa on se huonopuoli, että jos laiminlyö huoltoja niin osien hajoaminen alkaa.

Edit: 3x tulpat (2x iridiumit ja 1x IES), 4x hks tattisuodatin ja jarrunesteitä monesti.. mitäs vielä. Etupuskuri + 2x etulippa. :D

Edit2: Uusi BR BC alusta. Japanin GAB ei kestänyt suolaa. :)
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Evoa ostamassa

cubeqtio sanoi
Itsellä 90tkm itseajamaa kilsaa evo 6 takana. Mittari näyttää 180tkm. Autoa on vain huollettu ja tällä hetkellä kuluneet osat ovat 1x alapallo, 1x takapään säätöpusla, 2x uloimmat puslat takapäähän, 3x kierrosta kesärenkaita, 4 sarjaa jarrupaloja, 2 sarjaa jarrulevyjä ja sisälokari edestä. Rataa tolla on kierretty 3 kesää säälimättä. Talvella myös pörräilty.

Mielestäni evo on helppo mutta myös kallis huoltaa. Osia on hyvin ja tietoutta.

Evoissa on se huonopuoli, että jos laiminlyö huoltoja niin osien hajoaminen alkaa.

Oli niin hyvä lista, että on pakko tehdä sama omasta.
Oman kutosen mittari näyttää nyt ~70tkm joista itse ajamiani 45tkm ympärivuotista ajoa. Autoon tehdään kerran vuodessa perushuolto ja öljyt vaihdan 7500km välein. Lisäksi tulpat olen kerran vaihtanut ja alusta meni vaihtoon tosin vieläkin ihmetyttää, että miksi. Renkaita, jarrujapaloja eikä levyjä ole vaihdettu vielä kertaakaan. Radalla käyty kolmena kesänä. Renkaat on paistettu 2001 eli ne alkaa olla vähän liukkaat ;D
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Evoa ostamassa

Eikös qube sulla tullut tolpistakin öljyt pihalle?

Omaa listaa kutosesta,3v/30tkm
Kytkin,vaihdelaatikko remppa(laakeri vika),taakse puslia,alusta(vanha toki vielä suht ok),pakoputki,jarrulevyt/palat,tulppia,voimansiirron öljyt+jarrunesteet kerran vuoteen,moottori öljyt kahdesti vuoteen,bensapumppu,puolat,tulpan johdot,jakopää,moniurahihna+kiristimen laakeri,suodattimia(bensa,öljy,ilma) 3srj. renkaita,2srj. vanteita,raidetangon sisäpäät+suojakumit...
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: Evoa ostamassa

Evo7 gt-a, ajettu toimestani noin 60tkm (4.5v) ympäri vuoden painottuen talveen.
Vikaantuneet osat: ahtopainesolenoidi, kaksi lambda-anturia ja bensapumppu.

Heti uutena heitin autoon uutta sytytysosaa ja jakopään ihan varmuuden vuoksi ja lisäksi uudet jarrulevyt+palat ympäriinsä + käytetty E8 MR:n bilsteinsetti ja rosteriputki. Levyt oli tosi halpikset (huono tuntuma ja kieroutui heti) joten vaihdan kohta parempiin. Normaalit huollot ja osat toki päälle. Renkaita olen ostanut kaksi settiä ja molemmissa vielä hyvin pintaa. Rataa auto ei ole nähnyt metriäkään.

Tämän vuoden keskikulutus tällä hetkellä 10.1 L/100km. Kyllä tämä mielestäni toimii kunniakkaasti myös ihan normaalina käyttiksenä.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Evoa ostamassa

Tunari-82 sanoi
Eikös qube sulla tullut tolpistakin öljyt pihalle?

Omaa listaa kutosesta,3v/30tkm
Kytkin,vaihdelaatikko remppa(laakeri vika),taakse puslia,alusta(vanha toki vielä suht ok),pakoputki,jarrulevyt/palat,tulppia,voimansiirron öljyt+jarrunesteet kerran vuoteen,moottori öljyt kahdesti vuoteen,bensapumppu,puolat,tulpan johdot,jakopää,moniurahihna+kiristimen laakeri,suodattimia(bensa,öljy,ilma) 3srj. renkaita,2srj. vanteita,raidetangon sisäpäät+suojakumit...

Oon koittanut pyyhkiä sen ketutuksen pois mielestä.. Kemoran reissu viime vuonna.. Prkl.

Lisätty listaan. :)
 

Kylänkisasin

New Member
Liittynyt
30 Toukokuu 2012
Vs: Evoa ostamassa

Eikö tälläinen auto sovi sitten hieman "erikoisemmaksi" käyttikseksi? Jos kuitenkin huollot yms. tekee ajallaan ja pitää hyvää huolta? En ole ajatellut radalle mennä ulkoiluttamaan, enemmän tykkäilet valoista lähteä vähän kovempaa ja näyttää kylän bemareille että tässä sitä on voimaa.
 

madu

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2009
Sijainti
Espoo
Vs: Evoa ostamassa

Sopii just tuohon mun mielestä mitä mainioiten. Kuitenkin tosi henkilöautomainen ja käytännöllinen laite, vaikka nopea onkin. Bensaa vaan menee ja huollot maksavat paljon perusautoja enemmän, mutta toisaalta onpahan se hymykin useammin korvissa. Rata-autona en ninikään Evosta pitänyt kun oli kokemattomalle kuljettajalle vähän turhankin tehokas että autosta olisi saanut kaiken irti, tolla tehottomalla MX-5:llä hyvällä alustalla ja R888-renkailla on ollut paljon kivempi harjotella.
 

Saaride

Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2012
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Evoa ostamassa

Komppaan madua, itellä esim on evo käyttiksenä :) hyvin on menny nyt tammikuusta saakka, kilometrejä on tullu nyt noin 20 000 :D
 

Divi

New Member
Liittynyt
1 Kesäkuu 2011
Sijainti
Karkkila
Vs: Evoa ostamassa

Kylänkisasin sanoi
Eikö tälläinen auto sovi sitten hieman "erikoisemmaksi" käyttikseksi? Jos kuitenkin huollot yms. tekee ajallaan ja pitää hyvää huolta? En ole ajatellut radalle mennä ulkoiluttamaan, enemmän tykkäilet valoista lähteä vähän kovempaa ja näyttää kylän bemareille että tässä sitä on voimaa.

Itse tätä 9 pitäny käyttiksenä ja kilometrejä tainnu vuodessa tulla joku 35 tonnia nyt ja hienosti pelittää ku vaa viittii pitää huolta.
Ainut mikä oikeestaa tulee tutuksi niin lompakko ja tankkaaminen ;D Mutta itse tulen jättämään tämän ihan harraste vehkeeksi ja ostan jonkun fiksumman käyttis auton kuin alkaa työmatkat hipomaan 200km/päivä. Muuten kyllä paras auto minkä koskaan olen omistanut ja varmaan tulen omistamaan :peukku
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evoa ostamassa

Tästä kannattaisi imo jakaa ihan oma luotettavuus, huolto ja remonttitopic. Olisi ihan mielenkiintoinen faktapaketti :)

Itselläni seuraavaa:

Evo 3 104tkm ostaessa, käyttö- ja harrasteauto, ajettu 55tkm reilun 4v aikana.

Huollot:
-Öljyt 5-7,5tkm välein
-2x Voimansiirron öljyt
-Jakopään remontti, moniurahihnat ja vesipumppu
-Akku
-Iridiumtulpat
-Jarrunesteet, -palat ja takalevyt
-3x ilmansuodatin
-Ilmastoinnin täyttö

Remontit:
-2x Kampiakselin päittäislaakeri
-Kampiakselin hihnapyörä
-Kytkimen työsylinteri
-Perän kiinnikepuslat
-Uusi BC-racing alustasarja

Lisäksi vanteet, kahdet kesärenkaat ja yhdet talvirenkaat

Ei nyt äkkiseltään imo tuntuisi, että merkittävästi normaaliautoa suuremmat huoltokustannukset. Tietysti ikä ja kilometrit eivät kohtaa oikein suomiautoon verrattuna.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Evoa ostamassa

MakeM sanoi
Tästä kannattaisi imo jakaa ihan oma luotettavuus, huolto ja remonttitopic. Olisi ihan mielenkiintoinen faktapaketti :)

Itselläni seuraavaa:

Evo 3 104tkm ostaessa, käyttö- ja harrasteauto, ajettu 55tkm reilun 4v aikana.

Huollot:
-Öljyt 5-7,5tkm välein
-2x Voimansiirron öljyt
-Jakopään remontti, moniurahihnat ja vesipumppu
-Akku
-Iridiumtulpat
-Jarrunesteet, -palat ja takalevyt
-3x ilmansuodatin
-Ilmastoinnin täyttö

Remontit:
-2x Kampiakselin päittäislaakeri
-Kampiakselin hihnapyörä
-Kytkimen työsylinteri
-Perän kiinnikepuslat
-Uusi BC-racing alustasarja

Lisäksi vanteet, kahdet kesärenkaat ja yhdet talvirenkaat

Ei nyt äkkiseltään imo tuntuisi, että merkittävästi normaaliautoa suuremmat huoltokustannukset. Tietysti ikä ja kilometrit eivät kohtaa oikein suomiautoon verrattuna.

Äkkiseltään jos ajattelee tätä listaa verrattuna normaaliin käyttöautoon niin ylimääräistä on lähinnä alustasarja ja päittäislaakerin remontit. Öljynvaihdot hieman tiheämmin, mutta muuten menee minun mielestä ihan normaalin huollon piikkiin. Listoista tulee äkkiä pitkiä, mutta ei se tavallinenkaan auto ilman huoltoa kulje.

Pajerolla tulee kohta 120 tkm (totaali n. 310 tkm) täyteen ja kyllä siihenkin on tuolla matkalla aika monta tuhatta huoltoihin ja korjauksiin työnnetty. Enkä viitsi edes aloittaa mitä esim. muinoin omistama E46 BMW tarvitsi määräaikaishuoltojen päälle... Summa summarum, Evolla ajaminen on ylläpitokulujen osalta ole kovin merkittävästi kalliimpaa kuin millä tahansa muulla kököttimellä.
 

Panucho

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2012
Vs: Evoa ostamassa

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/5033841

Onko joku käynyt katsomassa/tietääkö auton?

Olis evo kiikaris ja ei olis kauhean pahan hintanen jos kaikki kunnossa, korisarjan voisin jättää kyl ottamatta :)
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Evoa ostamassa

Jos orggis veilside niin kallis korisarja. Jos lasikuitukopio niin edukas.

Vesiletku jännä viritys.
 

Moz1lla

Lancer Evolution IV
Liittynyt
1 Elokuu 2012
Vs: Evoa ostamassa

Oma evo4 ajaa pirun hyvin kättöauton virkaa, 80km päivä vähintään, motaria suurimmaks osaks, vakio äänenvaimennin paikalla ja hiljaset renkaat ni on iha ku mikä tahansa henkilöauto meteliltään mut ajoltaan vähä parempi ;)
 

Saaride

Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2012
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Evoa ostamassa

Moz1lla sanoi
Oma evo4 ajaa pirun hyvin kättöauton virkaa, 80km päivä vähintään, motaria suurimmaks osaks, vakio äänenvaimennin paikalla ja hiljaset renkaat ni on iha ku mikä tahansa henkilöauto meteliltään mut ajoltaan vähä parempi ;)

Ite oon kans ihmetelly ku porukka puhuu et evo pitää kovaa sisämelua. Itellä ei kuulu ku rengasääniä vähän, seki johtuu halpis kumeista. Ei suhise ilma ovien väleistä, eikä 3" putki pidä mitään ääntä ku on kunnon vaimennin perässä. Tekis miel vaihtaa vähän kovempiääniseen pönttöön ;)
 

Moz1lla

Lancer Evolution IV
Liittynyt
1 Elokuu 2012
Vs: Evoa ostamassa

Saaride sanoi
Ite oon kans ihmetelly ku porukka puhuu et evo pitää kovaa sisämelua. Itellä ei kuulu ku rengasääniä vähän, seki johtuu halpis kumeista. Ei suhise ilma ovien väleistä, eikä 3" putki pidä mitään ääntä ku on kunnon vaimennin perässä. Tekis miel vaihtaa vähän kovempiääniseen pönttöön ;)

Juu ei mullakaa mitää suhise oikeen mistään. Ostin oman evon tälläselta n.5 vuotta eläkkeellä olleelta kaverilta, haki tallin perältä sen pörinäpöntön mikä siinä varmaa oli suomeen tullessa ja sano et tollane pirulaine siin oli mut hän tilas heti vakio vaimentajan ku ei sunnuntaisi kirkkoo kehtaa ajella ;D

Ja oma tuotu briteistä, foorumin puheiden mukaan sen olis pitäny räjähtää jo kauan sitten... Mut ku autossa ei toistaseks oo ruostetta missään, en ainakaa oo löytäny ja oon kuitenki aika tarkkaan kattonu joka kolon, esim kotelot ei ollu suojattu eikä niissäkään ollu mitään kun mulle tuli ja sit tietty suojasin. Eikä yhtään mitää vikaa, kolinaa, tärinää ym ni kyl sielt briteistäki hyviä taitaa saada ;) Täytyy kai koputtaa puuta et pääsee viel huomenna aamulla töihin..
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Evoa ostamassa

Moz1lla sanoi
Juu ei mullakaa mitää suhise oikeen mistään. Ostin oman evon tälläselta n.5 vuotta eläkkeellä olleelta kaverilta, haki tallin perältä sen pörinäpöntön mikä siinä varmaa oli suomeen tullessa ja sano et tollane pirulaine siin oli mut hän tilas heti vakio vaimentajan ku ei sunnuntaisi kirkkoo kehtaa ajella ;D

Ja oma tuotu briteistä, foorumin puheiden mukaan sen olis pitäny räjähtää jo kauan sitten... Mut ku autossa ei toistaseks oo ruostetta missään, en ainakaa oo löytäny ja oon kuitenki aika tarkkaan kattonu joka kolon, esim kotelot ei ollu suojattu eikä niissäkään ollu mitään kun mulle tuli ja sit tietty suojasin. Eikä yhtään mitää vikaa, kolinaa, tärinää ym ni kyl sielt briteistäki hyviä taitaa saada ;) Täytyy kai koputtaa puuta et pääsee viel huomenna aamulla töihin..

Miula myös brittituonti ja pelittää yhtä hyvi ku mummon polvet.. Pari pikku ruosteenalkua löytyy ovenpielestä mut pohja ynnä muut ruosteettomia :peukku ei siis tässäkään osoitteessa asu ihan paska brittituonti ::)
 
Ylös Bottom