evojen pakosarjat

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: evojen pakosarjat

Suhteessa mihin? Lohkoon nähden ainakin 4-8 on samalla laipalla, luultavasti myös 9. Turboon päin 4-9 ovat samalla laipalla. Jotain pieniä eroja pakosarjoissa voi olla esim. suojapeltien kiinnityspaikoissa.
 

InF

New Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2008
Sijainti
Vantaa
Vs: evojen pakosarjat

Siis pitäs täs talven aikana vähä "avartaa" tota pakoputkee nii jos kaikki sit samalla. Meinasin nyt sitä et toisella sivulla sanotaan et pakosarja käy vaan kasiin ja toisella samasta et käy evo4-9. :D
 

Sudo

New Member
In Memoriam
Liittynyt
22 Toukokuu 2007
Vs: evojen pakosarjat

InF sanoi
Siis pitäs täs talven aikana vähä "avartaa" tota pakoputkee nii jos kaikki sit samalla. Meinasin nyt sitä et toisella sivulla sanotaan et pakosarja käy vaan kasiin ja toisella samasta et käy evo4-9. :D

Lancerregisterissä ja ruotsin evo-foorumilla oli juttua että kun ysissä on 4g63:n tilalla tuo uudempi pata, olisi myös pakosarjan kiinnitys hieman erilainen eli sen perusteella pitäisi käydä 4-8 sama pakosatsi? Ei tosin omakohtaisia kokemuksia.
 

Bosch

Evo V hieman solmussa.
Liittynyt
1 Tammikuu 2008
Sijainti
lohja
Vs: evojen pakosarjat

Tähän väliin voisin kysäistä josko joku kertois eri pakosarjojen eroja tehoissa ja väännöissä? eli missä kohtaa on hyötyä vaihtaa vakio pois vai onko. ja mitä noilla kalliit vs. halvat on käytännössä eroa ja puhutaan nyt tehoista ja väännöistä, ei kestävyydestä. Onko pakosarjan vaihto vasta viimeisinä vaihtolistalla?
Mitä olen kuullut, niin ennen 400 hevosta tarveis/kannata vaihtaa. onhan rosteriset toki myös hieman näkö kysymys, laadukkaammat toki on hirveän hintaisia pelkästään näön vuoksi.
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: evojen pakosarjat

Miten mulla on muistikuva, että menis evo 1-9 pakosarjat ristiin?

Mutta onhan tuo hyvän pakosarjan vaikutus on huomattava verrattuna vakioon. :)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: evojen pakosarjat

Vakiosarjan vaihtamisella ei juuri hyötyjä saa vakioturboilla, bling bling "hyöty", varsinkin katsastuskonttorilla on tosin korvaamaton ;D

Halvat "noname iipeistä 99 eur" tason sarjat ratkeavat ennemmin tai myöhemmin jostain.
 
V

veikka81

Guest
Vs: evojen pakosarjat

Hmmm, jonkun pitäis penkittää autonsa vakio satsilla ja kunnon pakosarjalla. Sais ainakin mustaa valkoisella tehon noususta.
 

InF

New Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2008
Sijainti
Vantaa
Vs: evojen pakosarjat

lancerregin perusteel noi hyvät pakosarjat nostaa tehoo jotain 10-20hp vakio koneessa.
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: evojen pakosarjat

No ihan sivukommenttina,joskus oon jostain kuullut että jossain tuhannen hepan luokkaa lähestyvässä tapauksessa pelkkä pakosarja olis vaikuttanut sadan hepan luokkaa eli kaipa tuo sitä ajatellen vois suhteellisesti olla mahdollistakin...? :) :)
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: evojen pakosarjat

Toki, mutta vaadittava virtaus vakiotehoilla on aika olematonta johonkin 1000-hevosen settiin.
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: evojen pakosarjat

En kyllä oikein jaksa uskoa että pelkällä pakosarjan vaihdolla saa kymmeniä hevosvoimia lisää,vakio koneesta.
Oikein tehdyllä pakosarjalla kyllä pystyy vaikuttamaan ahtimen heräämiseen.
Eiköhän evon tapauksessa ole insinöörit jonkinverran tuumineet tuota pakosarjan mallia,että tuskin ihan paska on tuo vakio sarjakaan.
 
V

veikka81

Guest
Vs: evojen pakosarjat

Milloin nuo valurautaset ois hyviä ollu ::)

Hommatkaas nyt joku kunnon mitoitettu satsi, ja käykää penkittämässä ;D
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: evojen pakosarjat

veikka81 sanoi
Milloin nuo valurautaset ois hyviä ollu ::)

Hommatkaas nyt joku kunnon mitoitettu satsi, ja käykää penkittämässä ;D

Mä voin testata, jos joku sponssaa pakosarjan ;D
 
V

veikka81

Guest
Vs: evojen pakosarjat

Samppa sanoi
Mä voin testata, jos joku sponssaa pakosarjan ;D

Samaa määkin ootan. Oishan tuossa vähän aikaa sitten ollut 140 € saatavilla rosteri satsi :seina Mut reipä ollu rahaa
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: evojen pakosarjat

Mikä pointti tuossa sarjan vaihtamisessa on kun vakioturbon saa vedettyä rajoille vakiosarjallakin? Kovin montaa samaan pulttijakoon sopivaa parempaa turboakaan ei ole, joten aika turhaa ostaa sarjaa vakioturbolle ja sitten tehdä jotain adaptereja isommille turboille jos sellaisen joskus haluaa.
 

Twilight

New Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2007
Vs: evojen pakosarjat

ast sanoi
Mikä pointti tuossa sarjan vaihtamisessa on kun vakioturbon saa vedettyä rajoille vakiosarjallakin? Kovin montaa samaan pulttijakoon sopivaa parempaa turboakaan ei ole, joten aika turhaa ostaa sarjaa vakioturbolle ja sitten tehdä jotain adaptereja isommille turboille jos sellaisen joskus haluaa.

Varmaan halutaan hakea vielä se viimeinen virtauksen parannus, viive pienenee myös hieman. Toimii ainakin Nissanin SR20 vakioturbon kanssa. Tosin on kyllä monta muutakin paikkaa mihin tuon rahan voisi laittaa. Hyötysuhde menneeseen rahaan nähden on mielestäni varsin pieni, vaikkakin kyllähän se hienon näköinen on. ;) Itse laittaisin pakosarjan vasta sitten kun oikeasti tarvitsee esim. uutta ahdinta.
 

Bosch

Evo V hieman solmussa.
Liittynyt
1 Tammikuu 2008
Sijainti
lohja
Vs: evojen pakosarjat

ast sanoi
Mikä pointti tuossa sarjan vaihtamisessa on kun vakioturbon saa vedettyä rajoille vakiosarjallakin? Kovin montaa samaan pulttijakoon sopivaa parempaa turboakaan ei ole, joten aika turhaa ostaa sarjaa vakioturbolle ja sitten tehdä jotain adaptereja isommille turboille jos sellaisen joskus haluaa.
Sitä juuri yritän kysellä ettei tule vaihdettua turhia osia. Juuri nuo kaikki seikat, eli teho- ja vääntökäyrien parantumiset. Sen jo ymmärtänyt ettei kannata evossa tuijottaa huipputehoa. Sitten kun tulee itselle aika vaihtaa moottorinohjaus, ni tietää kannattaako sitä pakosarjaa esim. vaihtaa. Tällä hetkellä semmoisessa käsityksessä ettei kannata. Hyvä mielestäni ottaa puheeksi kuitenkin, saa vähän laajemmin tietoa. Saapahan muut myös tietoa jotka olisi sitä vaihtamassa, ei tarvii sitten pettyä kun ei ollutkaan hyötyä.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: evojen pakosarjat

Onko kokemuksia kenelläkään mistään kohtuu hintaisesta pakosarja mikä olisi myös kestävä? MLR:llä suosittelevat lähinnä vain Full Raceä ja JMF/Ross Sportia, mutta hinnat on myös sen mukaisia.
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: evojen pakosarjat

Mikäli evo9 pakosarja käy,niin kysäseppä tuolta http://www.suomenyritykset.fi/RONI%20MARKO%20JUHANI/7925880/
Siihen pakosarjaan menee ysin vakio lämpösuojakin paikalleen,saattaa olla mukavampi katsastaa.
Tuossa Karalan ysissä on käsittääkseni tuon Ronin tekemä pakosarja http://www.turbotec.com/galleria/galleria.html
Tuo on kyllä T25 laipalla,mutta eiköhän siihen saa muutakin laippaa,kun ilmoittaa tilatessa.
Hinta ei tässäkään tapauksessa välttämättä ole halvin,mutta laatu on hyvä ja muistaakseni pakosarjalle sai murtumattomuus takuun.
Mulla on Vectrassa tuon jampan tekemä cooleri ja kaverille se teki Nissaniin coolerin,syylärin ja ahtoputket.Työn jälki on kyllä huippu luokkaa.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: evojen pakosarjat

Tunari-82 sanoi
Mikäli evo9 pakosarja käy,niin kysäseppä tuolta http://www.suomenyritykset.fi/RONI%20MARKO%20JUHANI/7925880/
Siihen pakosarjaan menee ysin vakio lämpösuojakin paikalleen,saattaa olla mukavampi katsastaa.
Tuossa Karalan ysissä on käsittääkseni tuon Ronin tekemä pakosarja http://www.turbotec.com/galleria/galleria.html
Tuo on kyllä T25 laipalla,mutta eiköhän siihen saa muutakin laippaa,kun ilmoittaa tilatessa.
Hinta ei tässäkään tapauksessa välttämättä ole halvin,mutta laatu on hyvä ja muistaakseni pakosarjalle sai murtumattomuus takuun.
Mulla on Vectrassa tuon jampan tekemä cooleri ja kaverille se teki Nissaniin coolerin,syylärin ja ahtoputket.Työn jälki on kyllä huippu luokkaa.

Kiitoksia. Tuo ei vaan taas käy muuten vakio kokoonpanoon. Ainakin näyttäisi, että ahdin ei ole vakio paikalla. Mutta pidetään mielessä. Hienoa työnjälkeä kieltämättä.
 

Merliini

Evo IX
In Memoriam
Liittynyt
11 Tammikuu 2007
Vs: evojen pakosarjat

Mulla on Dc Sportsin pakosarja ysissä. Erittäin asiallisen oloinen osa.
5da9a758f30b9e4e11c01b0464236b75.jpg
 

kulakki

New Member
Liittynyt
28 Heinäkuu 2009
Vs: evojen pakosarjat

Tossa vaan lueskelin ketjua ja aattelin laittaa jotain. Mulla oli Dc Sportin satsi paikalla, samanlainenn ku Merliinin kuva, mut se ratkeili ja laitoin vakion paikalla. Ja voin kyll sanoa et eroa on ku yöllä ja päivällä.. Tossa aattelin laittaa Full Racen satsin tilaukseen. Sen ku sais paikalleen vois käydä Hariselta ottamassa tehot ylös..
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: evojen pakosarjat

Tuossa on yksi vaihtoehto. KKDmotorsportin sarjat. Laadukasta suomalaista käsityötä. Onnistuu myös muutokset eri laipoille/ahdinratkaisuille, kuten kuvissa.

full


full
 

evoluutio

Member
Liittynyt
20 Huhtikuu 2008
Vs: evojen pakosarjat

AMWorksiltahan on myös Evolle pakosarja. Hintaa nyt ei taida voida edullisena pitää, muistaakseni 740€. Lienee kumminkin hyvä..? Äänimaailmaanhan tuolla pakosarjan vaihtamisella voi kanssa vaikuttaa.
 

Hofu

New Member
Liittynyt
26 Heinäkuu 2009
Sijainti
Savonlinna
Vs: evojen pakosarjat

Menee ehkä vähän offtopic, mutta uutta en viitsinyt avata.

Omasta Evo 8:sta halkesi pakosarja ja uusi rosterinen odottaa postissa.

Kysynkin nyt viisaammilta, että onnistuuko vanhan irroitus ja uuden kiinnitys ihan yläkautta.
Saako kaikki pultit ja nippelit irroiteltua sieltä yläkautta vai pitääkö ottaa nosturille ja alakautta venkslailla? ::)
 

ttw

Rallifart
Liittynyt
10 Marraskuu 2009
Sijainti
Lapua
Vs: evojen pakosarjat

Hofu sanoi
Menee ehkä vähän offtopic, mutta uutta en viitsinyt avata.

Omasta Evo 8:sta halkesi pakosarja ja uusi rosterinen odottaa postissa.

Kysynkin nyt viisaammilta, että onnistuuko vanhan irroitus ja uuden kiinnitys ihan yläkautta.
Saako kaikki pultit ja nippelit irroiteltua sieltä yläkautta vai pitääkö ottaa nosturille ja alakautta venkslailla? ::)

Meitsi irrotti pakosarjan pikana, 4pulttia turbolta irti, SAS:in putket pois, pakosarjan pinnapultit pois ja sarja ylös.

Tomein Expreme itellä käytössä, ihan tyytyväinen ollut
 
Ylös Bottom