Moro!
Allekirjoittanut tuli hommanneeksi ensimmäisen mitsunsa tossa viikko takaperin, ja piti sen johdosta eksyä tännekkin sitten kyselemään. Alkuun pitää kyllä myöntää että tää foorumi vaikuttaa näin maalikon silmiin melko monimutkaiselta, mutta jospa tää nyt menee sit oikeeseen paikkaan kun projektitopikeissa ei ilmeisesti saanut kysellä mitään teknisiä kysymyksiä. Ehkäpä tän täältä joku huomaa.. ;D
Tosiaan talliin tuli kuvien Evolution kakkonen. Autossa oli "hienot" Ralliart-teippaukset jotka ei oikein sopinut omaan silmään niin saivat siirtyä heti ensimmäisenä kohti roskakoria. Auton historia ja liikkeet kiinnostaisi kovasti, ja jos joku edellinen omistaja tietää että autoon on tehty jotain patentteja tai muuta vastaavaa niin saa ihan rohkeesti tulla kertomaan ilman pelkoa siitä että mieltäni pahottaisin. Mielummin pistän ne kuntoon hyvissä ajoin.
Historiakyselyjen lisäksi autossa on pari juttua jotka häiritsee ja pitää selvitellä kuntoon pikimmiten.
Ensinnäkin tyhjäkäynti lämpimällä/kuumalla koneella oireilee satunnaisesti. Ohessa video aiheesta:
https://youtu.be/_dKhWUiYE_I
Yleensä tyhjäkäynti on siis tasainen eikä aaltoile suuntaan tai toiseen. Välillä käynti kuitenkin alkaa temppuilemaan, ja siinä ilmenee terävää nykimistä. Käynti ei niinkään heijaa rauhallisesti edestakaisin kuten joskus aiemmin olen IACV-ongelmien parissa törmännyt, vaan kuvailisin sitä enemmänkin pätkimiseksi. Silloin tällöin stumppaa koko moottorin tuon takia. IACV.n voisin puhdistella ensin, tosin en ainakaan vielä löytänyt Evo 1-3 ohjeita sen tekemiseksi (Lienee 4-> erilainen niinkun about kaikki muukin?). Tuleeko porukalle mieleen muuta mitä voisi tehdä / tarkistaa?
Lisäksi videolla näkyvä jarrujen merkkivalo palaa ja ei pala satunnaisesti. Jarrunesteen taso on ylärajalla. Onkohan tuohon valoon kytkettynä muuta kuin tuo tasoanturi + käsijarrun katkaisija? Onko jotain tyyppivikaa joka ton sytyttää jonka tarkastamisesta kannattais alottaa vai lähdenkö vaan systemaattisesti käymään järjestelmän läpi..?
Allekirjoittanut tuli hommanneeksi ensimmäisen mitsunsa tossa viikko takaperin, ja piti sen johdosta eksyä tännekkin sitten kyselemään. Alkuun pitää kyllä myöntää että tää foorumi vaikuttaa näin maalikon silmiin melko monimutkaiselta, mutta jospa tää nyt menee sit oikeeseen paikkaan kun projektitopikeissa ei ilmeisesti saanut kysellä mitään teknisiä kysymyksiä. Ehkäpä tän täältä joku huomaa.. ;D
Tosiaan talliin tuli kuvien Evolution kakkonen. Autossa oli "hienot" Ralliart-teippaukset jotka ei oikein sopinut omaan silmään niin saivat siirtyä heti ensimmäisenä kohti roskakoria. Auton historia ja liikkeet kiinnostaisi kovasti, ja jos joku edellinen omistaja tietää että autoon on tehty jotain patentteja tai muuta vastaavaa niin saa ihan rohkeesti tulla kertomaan ilman pelkoa siitä että mieltäni pahottaisin. Mielummin pistän ne kuntoon hyvissä ajoin.
Historiakyselyjen lisäksi autossa on pari juttua jotka häiritsee ja pitää selvitellä kuntoon pikimmiten.
Ensinnäkin tyhjäkäynti lämpimällä/kuumalla koneella oireilee satunnaisesti. Ohessa video aiheesta:
https://youtu.be/_dKhWUiYE_I
Yleensä tyhjäkäynti on siis tasainen eikä aaltoile suuntaan tai toiseen. Välillä käynti kuitenkin alkaa temppuilemaan, ja siinä ilmenee terävää nykimistä. Käynti ei niinkään heijaa rauhallisesti edestakaisin kuten joskus aiemmin olen IACV-ongelmien parissa törmännyt, vaan kuvailisin sitä enemmänkin pätkimiseksi. Silloin tällöin stumppaa koko moottorin tuon takia. IACV.n voisin puhdistella ensin, tosin en ainakaan vielä löytänyt Evo 1-3 ohjeita sen tekemiseksi (Lienee 4-> erilainen niinkun about kaikki muukin?). Tuleeko porukalle mieleen muuta mitä voisi tehdä / tarkistaa?
Lisäksi videolla näkyvä jarrujen merkkivalo palaa ja ei pala satunnaisesti. Jarrunesteen taso on ylärajalla. Onkohan tuohon valoon kytkettynä muuta kuin tuo tasoanturi + käsijarrun katkaisija? Onko jotain tyyppivikaa joka ton sytyttää jonka tarkastamisesta kannattais alottaa vai lähdenkö vaan systemaattisesti käymään järjestelmän läpi..?