Evolution Feat Webasto

Mani

VW GOLF V Variant 1.9TDI
Liittynyt
26 Helmikuu 2010
Sijainti
Kirkkonummi
Eli haulla löytyy jotain tiedon murusia, mutta ne ei juurikaan vastaa mihinkään kysymykseen. Uudenmaan autovarustelu ja 1600e kertoo ihan hirveästi.

Kerätääs nyt tähän yleisesti kaikki evot I-X kaikkien käyttäjien jotka viitsivät mainita seuraavat asiat.

Eli mikä webasto tai eber malli/mihin asennettu/hinta jne... ?

Niin ei tarvii olla fiiliksellä arvauskeskuksesta päivää.
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Evolution Feat Webasto

Evo 9, Webasto Thermo Top C 5.2kW, Uudenmaan Autovarustelu(parhaita asennuspaikkoja) ja laite on/oli puskurin sisällä kuskin puolella. Hintaa tais olla 1900€ kieppeillä sen ison kaken kanssa. Palveli vajaat 4v erinomaisesti, käytin aina kun lämpötila laski +5C kieppeille tai alle.
 

Mani

VW GOLF V Variant 1.9TDI
Liittynyt
26 Helmikuu 2010
Sijainti
Kirkkonummi
Vs: Evolution Feat Webasto

Mites akku riitti tuolle webastolle ? Talvisin varsinkin ?
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Evolution Feat Webasto

Eka talven jälkeen oli orkkisakku kuollut, sen jälkeen Optima kesti pari vuotta ja sit toinen Optima on vieläkin paikallaan(kun ei sillon oikein muutakaan järkevää sinne saanut). Mulla kylläkin oli kontti täynnä poppia, mutta en mä niitä pakkasella lyhyes ajossa huudattanu, mut omansa ne vie nekin...ja sitä akkua kannattaa kyl ladata aika usein, jos ajo on vielä lyhyttä.
 

TonyG

New Member
Liittynyt
19 Tammikuu 2011
Vs: Evolution Feat Webasto

Evo 9, Webasto Thermo Top Evo 5 kaukosäädöllä.
Autoextrasta osto ja asennus, asennettu kuskin puolelle puskurin sisään.

Asennutin 2010 syksyllä, aluksi oli asennettu vähän huonosti, koska kurakaaren muovit hankasi 17" talvirenkaisiin. Kun huomasin tilanteen, Autoextra korjasi homman jälkeenpäin ja säätivät asennuksen kohdalleen.

Hinta oli 1900e, kuitissa on 350e merkattu asennuksen osuudeksi. Konetilaan vilkaistuaan pitivät asennusta sopivan haasteellisena.

Toiminut todella loistavasti ja varsinkin kaukosäädin on luxus. Autossa edelleen vakioakku ja ajoittain saattoi olla muutaman päivän putkeen vaan työmatka-ajoa 10km/suunta ja ei ollut mitään ongelmia akun kanssa. Katsotaan miten tämä talvi menee ja miten vakioakku jaksaa. ;)
 

TvonS

Evo9
Liittynyt
25 Lokakuu 2010
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Evolution Feat Webasto

Mullakin sama paikka ja orkkis akulla vielä mennään. Ja tosiaan, jos ajo on lyhyttä, pitää akkua latailla. Kauko on ehdoton...
 

Mani

VW GOLF V Variant 1.9TDI
Liittynyt
26 Helmikuu 2010
Sijainti
Kirkkonummi
Vs: Evolution Feat Webasto

Dodii ! Päivitelläs itekki. Eli webasti thermo top 5 kellolla tuli itellekki. 1700e oli jackpot autoextrasta.
Asennuspaikka vasemman ajonvalon sekä ilmanputsari kotelon alle. Ja ajoneuvo siis evo ix
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Evolution Feat Webasto

weni_ sanoi
onko noita Webastoja kuka asentanut itse? :D

Evoon en, mutta moneen muuhun autoon kyllä.
Ei ole mitään ydinfysiikkaa. Aikaa toki menee ja jos ei ole automallikohtaisia ohjeita, niin menee vielä enempi.
Puhaltimen kytkentä on se haastavin (siis jos ei ole niitä ohjeita), jos on automaatti ilmastointia jne. IX taitaa kyllä mennä ihan helposti ilman IPCU:ta tms., kytkentä lienee jossain etacs:n lähellä.
 

Maestro

Evo V Black, Evo V Green, Evo IV, Airtrek TURBO R
Club Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2010
Sijainti
Pori
Vs: Evolution Feat Webasto

On noita tullu asenneltua, työn puolesta ja harrastuksena välillä tutuille. Ei mikään paha homma, jos perus asennushommat muuten onnistuu.
Ja kuten pexi sanoi niin se sisäpuhallin on ehkä haastavin osuus, automaatti-ilmastoinnin kanssa, mutta kyllä niistäkin selviää!

Voin myös myydä noita aika edukkaasti tee-se-itse asentajille.. :)
 

weni_

Member
Liittynyt
25 Helmikuu 2014
Sijainti
Tampere
Vs: Evolution Feat Webasto

pexi sanoi
Evoon en, mutta moneen muuhun autoon kyllä.
Ei ole mitään ydinfysiikkaa. Aikaa toki menee ja jos ei ole automallikohtaisia ohjeita, niin menee vielä enempi.
Puhaltimen kytkentä on se haastavin (siis jos ei ole niitä ohjeita), jos on automaatti ilmastointia jne. IX taitaa kyllä mennä ihan helposti ilman IPCU:ta tms., kytkentä lienee jossain etacs:n lähellä.

muihin oon myös asentanut, mutta millainenkohan toi Evon 9:sin puoliautomaatti ilmastoinnin kanssa?
 

weni_

Member
Liittynyt
25 Helmikuu 2014
Sijainti
Tampere
Vs: Evolution Feat Webasto

Maestro sanoi
On noita tullu asenneltua, työn puolesta ja harrastuksena välillä tutuille. Ei mikään paha homma, jos perus asennushommat muuten onnistuu.
Ja kuten pexi sanoi niin se sisäpuhallin on ehkä haastavin osuus, automaatti-ilmastoinnin kanssa, mutta kyllä niistäkin selviää!

Voin myös myydä noita aika edukkaasti tee-se-itse asentajille.. :)

Kyllä meidän kattaa saa Ebereitä ja Webastoja, ja sen takia mietinkin jos asentelisin itse. :D
 
Ylös Bottom