Evolution III GSR -lancer evo-r

Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Oletkos saanu vaihettua niitä ilmastoinnin näytön valoja vielä?
Ja hieno peli on. Tuli nähtyä kun hain samalla omani satamasta.
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

lancer evo-r sanoi
Tänne sit höpinät. :)

siisti tuli :peukku toi oli siisti jo tullessaa.. näin vaan ton auton ranacolla.. juu maalasin ton oman evonkin keltaseksi oli valkonen tullessaan.. mersun smartin värillä auto maalattiin ;D nyt on ollut valmiina jonkun aikaa ja auto on myytykin jo eteen päin! niin ohjaus vaihtui oik vasemmalle :driver
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Täydet pontsit punaiselle värille :peukku :peukku Eikä noi kuvat ole nyt niin huonoja.
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Maxxximus sanoi
Oletkos saanu vaihettua niitä ilmastoinnin näytön valoja vielä?
Ja hieno peli on. Tuli nähtyä kun hain samalla omani satamasta.

Eipä ole vielä ehtinyt perehtymään tohon laitteeseen ku tuli toi maalaus homma päälle. Mut jos seuraavaksi sais sen kuntoon. :)

TjjR sanoi
mitäs maalari veloitti tuosta *fiksauksesta* ? :)

Sanotaanko että melko sopivasti sain maalauksen ku se tehtiin omalla työpaikalla. ;)

jrmotors sanoi
siisti tuli :peukku toi oli siisti jo tullessaa.. näin vaan ton auton ranacolla..

Joo nyt on siisti mut enpä olis lähtenyt kehumaan aikaisemmin. :p
Vasemmassa takaovessa oli reilu puolen metrin naarmut mitkä tosin oli tiedossa jo osto hetkellä. Takaluukku,takapuskuri ja oik. takaovi oli maalattu väärällä sävyllä. Oikeassa takanurkassa oli myös huonosti hiottu kitti kohta ja c-tolpassa ruma sumuraja... Plus muut pikku naarmut ja kolhut.

93_GTI sanoi
Täydet pontsit punaiselle värille :peukku :peukku Eikä noi kuvat ole nyt niin huonoja.

Kiitos. :) Osa kuvista on otettu kännykällä (mitkä ovat suttuisia) ja osa kunnon kameralla. :D
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Ihan hyvä aloittaa korin huollosta. Mikään ei oo mukavampaa katsoa kuin hyvinmaalattu tuore maalipinta ;) Taitaa olla muutenkin Suomen ensimmäisiä ylimaalattuja EVO III:a? Kaverin EVO taas on menossa vasta tuossa ensi kuussa :p
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Mulla oli samalla tavalla hävinny kartion ripustukset orkkiskaiuttimista...
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Hienolta näyttää,vielä nuo vilkut kun vaihdat valkoisiin ;)
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Tunari-82 sanoi
Hienolta näyttää,vielä nuo vilkut kun vaihdat valkoisiin ;)
93_GTI sanoi
Niin ja jos kuraläpätjää paikoilleen niin punaiset olis aika bueno. :peukku

Omaan silmään noi oranssit istuu paremmin kuin kirkaat. Edellisessä autossa oli kirkkaat ja meinasin jopa värjätä nekin oransiksi. ;D
19305_1186169735.jpg


Kuraläpät on varmaan ollu joskus toisen väriset mut nyt ne on kovin kulahtaneet. Jos jostain löytyisi siistimmät läpät niin vaihtoon menee... Esim. ralliart tai vastaavat...
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Voi tulla aika kova alusta ajaa kun laitat noi 40 sarjan gummit alle, meinaan vaan kun ne ei sitten jousta kovinkaan paljon. Tietysti riippuu millainen alusta sulla on vakio vai madallettu ja kova.
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

93_GTI sanoi
Voi tulla aika kova alusta ajaa kun laitat noi 40 sarjan gummit alle, meinaan vaan kun ne ei sitten jousta kovinkaan paljon. Tietysti riippuu millainen alusta sulla on vakio vai madallettu ja kova.

Vakiohan toi mun alusta on. Vielä... ;) Ja kyllähän noissa on vielä jonkun verran sitä kumia ettei ne nyt ihan nahat ole, mut ainahan sitä joutuu jostain tinkimään... ;D
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Ihan mukavan näköinen auto. Pientä appelsiiniröpöä toisessa kyljessä. Ainakin tohon kameraan osuu.

Muuten todella hieno, ja ne oranssit sopii ku nenä päähän!
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Twilight sanoi
Ihan mukavan näköinen auto. Pientä appelsiiniröpöä toisessa kyljessä. Ainakin tohon kameraan osuu.

Muuten todella hieno, ja ne oranssit sopii ku nenä päähän!

Kiitos. :) Pitäis tosiaan vähän kiillottaa tota maalipintaa. Muutama pieni roskakin löytyy... :p
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

toi maalipinta näyttää kyl hyvältä uutena :peukku ihteppä aattelin tuon ssqv.n laipan tekasta ihte :)
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

lancer evo-r sanoi
Omaan silmään noi oranssit istuu paremmin kuin kirkaat. Edellisessä autossa oli kirkkaat ja meinasin jopa värjätä nekin oransiksi. ;D
19305_1186169735.jpg


Kuraläpät on varmaan ollu joskus toisen väriset mut nyt ne on kovin kulahtaneet. Jos jostain löytyisi siistimmät läpät niin vaihtoon menee... Esim. ralliart tai vastaavat...

Tuo sun ex taitaa nykyisin rullailla täällä Mäntän seudulla...

-Eki
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Niinkö? :D Onko pysynyt hyvässä kunnos vielä? Nuori neiti ihminen osti sen multa. Mahtaako olla vielä sama omistaja?
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

lancer evo-r sanoi
Niinkö? :D Onko pysynyt hyvässä kunnos vielä? Nuori neiti ihminen osti sen multa. Mahtaako olla vielä sama omistaja?

No tuon tyyliset kylkiteipit oli ja mustat vanteet alla, niin tuskin noita nyt niin monta samanlaista on.. ;D

Ei se kyllä ihan noin paljon enää kiiltänyt, mutta mikäpä täällä keväällä pysyisi puhtaana.. omistajasta ei tietoa, kun ohi mennen/vastaan tullen olen sen pari kertaa bongannut..

-Eki
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Pakko kyllä nyt tulla sanomaan kaunis sana omistajalla. :)

Punainen evo 3 suht tunaamattomana ja sepittämättömänä, vielä valkoisilla "Compomotive -look" vanteilla. Aika parhautta. :)
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Paljos toi Apexin intake setti kustansi? Siin tuli toi adapteri mukaan kanssa?
Täytys tilata coltiaiseen samanmoinen, mutku oon vaan miettiny et mistä mä sen saan ton adapterin kanssa :)

Komia on Lanccu muuten, mut kyllä mä vaihtaisin noi vilkut valkoisiksi :)
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Jani T sanoi
Paljos toi Apexin intake setti kustansi? Siin tuli toi adapteri mukaan kanssa?
Täytys tilata coltiaiseen samanmoinen, mutku oon vaan miettiny et mistä mä sen saan ton adapterin kanssa :)

Komia on Lanccu muuten, mut kyllä mä vaihtaisin noi vilkut valkoisiksi :)

Sarlinin listahinta tais olla n.180€ ja joo siin tuli kaikki mukana. :)
Mut mut en ole varma et onko sopiva Gti:in massamittariin. Hyvin samannäköiset on kyllä mut tuntuu toi Evon isommalta... ???

Ja vilkut pysyy oranssina! ;D
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Samannäköinen ja ulkomitatkin on suhtkoht samat mun mielestä, mut jos viitsit tehä pikku palveluksen ja mitata sen ??? :) Ulkomitat, iso reikä ja pultinreiät :)
Kiittäen jo etukäteen 8)

Tuntuu vaan aika paljon osia olevan vaihtokelpoisia keskenään noissa alkupään evoissa ja getareissa :D
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Et näköjään ole viellä saanut dumppia paikoilleen, kiinnostaa vaan miten tuo apexi toimii
dumpin kanssa, sillä kun itse laitoin pipercrossin omaani kaikki meni sillon päin hanuria.
Josko tuon apexin kanssa kaikki toimii niin tarvitsee itsekkin pistää tilausta menemään
sarlinille.
Ainakin on sarja 110% laadukkaamaan näköinen kun pierucrossin vastaava ja
hinta on melkein sama :peukku
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Juu ei ole vielä dumppi kiinni. Enkä varmaan edes laita tota kiinakopiota. Hommaan kunnollisen sitku on budjetti siin mallissa että voi laittaa muutakin. ;)
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Aikeissani olisi ostaa EVO 3 ja nuo japanin tuontiautot kiinnostaisivat kovasti, mutta kiinnostaa tietää miten suuri projekti on tehdä ohjauksen muutos on tehdä. Tarkoitus olisi purkaa normaalista lancerista tähän tarvittavat osat? Onko jollain kokemusta asiasta?
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Matox sanoi
Aikeissani olisi ostaa EVO 3 ja nuo japanin tuontiautot kiinnostaisivat kovasti, mutta kiinnostaa tietää miten suuri projekti on tehdä ohjauksen muutos on tehdä. Tarkoitus olisi purkaa normaalista lancerista tähän tarvittavat osat? Onko jollain kokemusta asiasta?

Tästä lienee useita topickeja, haulla löytää. Itse en vaivautuisi ohjausta kääntämään. Vakiolancerin ohjaus kun on paljon hitaampi kuin evon ja siinä menee iso osa ajamisen iloa. Alkup evon osat taas on tyyriitä. Hirveä homma sitäpaitsi.
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Kyllähän aiheesta löytyy keskustelua, mutta haluaisinkin kuulla vaihdoksen tehneiltä kommentteja asiasta. Tässäkin tuntuu olevan niin monenlaista näkökantaa. ??
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Vaihdoksia ovat käsittääkseni tehtailleet lähinnä kaupallisessa mielessä toimivat tahot. Ymmärrettävästi heitä ei kiinnosta kommentoida kuinka helppoa tai vaikeaa se on.
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Olen henkilökohtaisesti kyllä aika jyrkästi vastaan ohjauksenvaihtoa. Jotenkin vaan se että on "vääränpuoleinen ohjaus" tekee siitä erikoisesta vielä erikoisemman. Uskallan jopa väittää että vaikka joku maksais ja tekis mulle ohjauksenvaihdon, niin en antais tehdä.
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Ei jumansviidu mitkä fiilikset tuli tosta lopusta ku tuli lähtö hiekkakentältä :-[

ehkä vielä joskus sitte :)
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

pistäkkö jonnekkin youtubeen tms filmin, kun ei jaksa tommosiin riisipaikkoihin rekisteröityä
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Ei sinne tarvi rekisteröityä,senkun scrollaat sivua alemmaksi niin näkyy..
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Tämä auto taisi olla gti lehden lukijoiden autot kuvissa 8)
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Tarkista ne takalamput myös ettei ne vuoda...melkee sanosin et vuotaa sieltäki vettä sisään..
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Oli kans aika märkä takaluukku itellä evossa. Tarkista myös sitten takaluukun pohjan saumat mitkä tulee takapäähän kiinni, siinä on pokkaus ylöspäin, mistä pääsee pohhjapellin ja taka"seinä"pellin väliin vettä, oli aika hapokkaan näköstä siellä.
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Harri K sanoi
Tarkista ne takalamput myös ettei ne vuoda...melkee sanosin et vuotaa sieltäki vettä sisään..

Joo oon kattonut nekin, mut ei ole ongelma siellä.

En oikeen tiedä et istuuko luukku huonosti vai onko tiiviste painunut lyttyyn kun ei oikeen mitään selvää vikaa näy siinä kohdassa mistä vesi tulee sisään...
Tarkennetaan vielä että sade vesi ei valu konttiin mut sitten kun pesee autoa painepesurilla niin sitten tulee ihan norona sisään.

Täytyy aluks kokeilla kiristää pikkasen luukkua alaspäin. :p :-\
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Joku mainitsi ettei noita EBC:n Greenstuffeja oikein suositeltaisi Evoihin. Normaalissa katukäytössä varmasti toimivat kuten muissakin autoissa, mutta Sudolla ne ainakin sulivat alle radalla omassa Evossaan :-X Onko sulla suunnitelmissa rataa käydä tahkoamassa tällä?
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

KaeVuRi sanoi
Joku mainitsi ettei noita EBC:n Greenstuffeja oikein suositeltaisi Evoihin. Normaalissa katukäytössä varmasti toimivat kuten muissakin autoissa, mutta Sudolla ne ainakin sulivat alle radalla omassa Evossaan :-X Onko sulla suunnitelmissa rataa käydä tahkoamassa tällä?

Mulla oli Redstuffit eli astetta "kovemmat" vielä greenstuffista. Upouudet palat oli saatu katuajossa sisäänajetuiksi ennen kesäkuun ratapäiviä Alastarolla. Ratapäivien jälkeen oli paloista jäljellä enää haljenneeksi klimpiksi mennyttä mössöä joka rapisi kauttaaltaan irti metallista.

Katukäytössä olivat nuo palat ihan jees, mutta pikkutiellä evoa viedessä alkoi jo huomaamaan häipymistä yllättävän nopeasti. Positiivista oli se että paloja ei tarvinnut lämmittää tippaakaan edes kylmällä kelillä, eivätkä lianneet vanteita. Katukäyttöön ihan suositeltava pala siis, mutta ei minkäänlaiseen ajoon radalle jos aikoo sitoa vasemmalla jalalla vähääkään.

Nyt alla on joka nurkassa ferodon DS2500-palat, jarruvoima selkeästi parempi kuin EBC:llä ja samanlaista häipymistä ei lähellekään. Huonona puolena ferodoista sanottakoon että pölisevät perhanasti ja pakkaskeleillä tai loskassa ajessa joutuu varsinkin motarilla välillä lämmittämään palaa jotta puree kunnolla jarrutuksessa, vaikka väittävätkin että jarrutusteho olisi kelissä kuin kelissä samanlainen.
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Johan noi greenstuffit suli 1.6 Lancerinkin alla radalla mulla vuonna x...ja sillonki olio 5000km normiajoa ennen radalle menoa...ei tullut/ei tule ebc paloi mulle enää koskaa sentakia.
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Kärjistäen voisi sanoa että Greenstuff on kivan värinen ja kallis tarvikepala. Varaosaliikkeestä saa paljon halvempia ja monesti jopa parempia.

Redstuff on vähän parempi, ei kestä sekään Evossa radalla, saa uusia moninkertaisella tahdilla parempiin verrattuna.

Yellowstuff toimii kovassa käytössä, mutta ei ideaali normiajoon.

Performance Frictionit tai Carbotechit jos haluaa parasta joka toimii kaikissa olosuhteissa.
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Mitä ihmettä täällä puhutaan? ???

Edellisen Gti Lancerissa kun oli samat Greenstuffit niin eivät olleet radalla moksiskaan vaikka levyt oli siniset ja vanteista suli maalit. :nykii Ainoastaa etupaloista häipyi se kiva vihreä väri. ;D

Vakio paloilla Gtissä häipy jarrut jo neljän nopean kierroksen jälkeen Alastarossa. Ja palat oli murtuneet ja palaneet.

Kesällä kävin Evolla Alastarossa niin oisko kestänyt jonkun 5-6 kierrosta niin alko häviämään pysäytysvoima vakio paloilla.
Täytyypi olla tarkkana sit ens kesä noitten suhteen jos ovat tollasta tehneet. :-\
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Enpä tiedä onko edes viisasta kommentoida tähän, kun ei ole evoa, eikä käytössä noita paloja.. mutta silti taitaa suurin vaikuttava tekijä noiden jarrupalojen kulumiseen olla miten siellä radalla ajelee ja jarruja käyttää.. Jos kokoajan sitoo, niin aika kovilla palat on..

Itse en kyllä radalla paljoa jarrulla sido, joko en osaa, tai noissa tehottomammissa rotteloissa(ei mikroauto) siitä ei ole juurikaan hyötyä radalla, sorapätkät sit erikseen.. mutta hyvin kesti näin Bilteman palat 6h kisat.. :driver

Tulipahan mieleen.. :peukku

-Eki
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Ihan kelpo normi-lista nuo suunnittelemasi päivitykset. Eli:

-putkisto (+ mielellään myös downpipe)
-b.pumppu
-ahtopaineensäädin (jos haluaa hifistellä niin elektroninen säädin)
-eiköhän tuolla nykyisellä ilmanputsarilla pärjää

Moottorin tarkkailuun:

-lambda-anturi (vaikka sitten näytöllinen kapeakaista-toiminnolla)
-b.paineenmittari (turha ostaa b.paineensäädintä, mittarista on hyvä seurata jos on ongelmia, niin sitten tilalle vaikka se säädin) Samalla kun bensalinjan joutuu avaamaan niin vaihtaa b.suodattimen niin ei auton elämän aikana sitäkään tarvitse enää uusiksi tehdä.

Sitten lastutat tuon kokoonpanon ja maksimiahdoiksi se 1,2-1,3 niin ei pitäisi ongelmia tulla. Lastulla kuitenkin saat varmasti suurimman hyödyn irti koneesta. Vakio-Evot kuulemma suurimmaksi osaksi ollut ~240-250 hv vauhtipyörältä, niin uskoisin että noilla modeilla saavutettavat ~300 hv ja ~400 Nm erot huomaa :) Ja jos pelkäät noita ahtoja niin sitten lisäksi kansipahvi ja kannenpultit samantien, mutta budjettiin saat lisätä +500e lisää.
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Saakohan mistään tota downpipeä ostettua valmiina vai meneekö askarteluksi?

Vaikuttaako putken vaihto (catback tai koko putkisto) ahtoihin?
Muistaisin että jossain vehkeissä olis ahdot noussu tosiaan pelkällä putken vaihdolla. Parempi virtaus niin ahdin pyörii paremmin tai jotain... ???

Mut tosiaan täytyy alkaa haalimaan tavaraa nurkkiin niin sais sit keväällä ruuvata autoa. ;)
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

lancer evo-r sanoi
Saakohan mistään tota downpipeä ostettua valmiina vai meneekö askarteluksi?

Vaikuttaako putken vaihto (catback tai koko putkisto) ahtoihin?
Muistaisin että jossain vehkeissä olis ahdot noussu tosiaan pelkällä putken vaihdolla. Parempi virtaus niin ahdin pyörii paremmin tai jotain... ???

Mut tosiaan täytyy alkaa haalimaan tavaraa nurkkiin niin sais sit keväällä ruuvata autoa. ;)

Veikkaisin että downpipe kyllä on ensimmäinen ahdistava tekijä eikä itse putkisto katin jälkeen, pahin pullonkaula ja lähinnä ahdinta. Ennenkuin sitä on modattu ei pahemmin ole kait hyötyä näistä evoissa yleisesti ainakin japanin päässä käytetyistä 3,5" putkistoista.

Ei ole evo 3:een pahemmin näkynyt valmiita DP:itä tarjolla, HKS:ltä löytyy mutta maksaa maltaita.
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Tuosta vaikkapa koko putkisto:

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2281p3891
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Hyvän näköne putki :peukku
Itse en sitä rosteria edes niin kannata...normiputkella ajaa sen 3-5v joka on varmasti riittävä (ainaki sen mitä minä autoa aina pidän ;D )

Ps. Koita magneetilla mikä osa on rosteria, mikä ei...
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Noni, saa taas yhden kertomuksen mitä tuo putki vaikuttaa ;D

Jos millään viittit nii mittaales vähäsen tota alkupätkää että onko se 2.75" josta sitten suurenee 3"
 
Takaisin
Ylös Bottom