Evolution III GSR -lancer evo-r

Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Nyt kun muutamia kymmeniä kilometrejä on tullut ajettua "uudella" alustalla niin kumman jäykältä on tuntunut. Tuskin pelkät jouset olisivat noin jäykäksi tehneet.
Pistin sitten googlen laulamaan noista KYB Gear Climb- iskareista niin ovat kovaan ajoon tarkotetut ja jäykemmät kuin vakiot. :D

CLIMB Gear was developed to achieve improved high-speed stability on the tarmac.
The very low speed range (0.1 mm/s or less) setting of the piston in the shock absorber has been finely tuned to deliver instant responsiveness.
we decided too fix the damping force, rather than adopt an adjustable damping mechanism, thus keeping the price down.
This is the entry-level model for users who put driving performance first.

Damping properties
"CLIMB Gear" offers 200% extension and 180% compression compared to the original equipment.
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Nostaako toi walbron pumppu kuinka paljon b-paineita vai nostaako ollenkaan?
Toisin sanoen on b-paineensäädin tarpeen?

Huomannut sen että seos mittari näyttää kylmäkäynnin ainakin olevan reilusti rikkaammalla kuin vakio pumpulla... Lämpimänä sit taas ihan ok.
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Ei kai sen mihkään pitäisi painetta nostaa, koska siellä on kuitenkin se säädin minkä tulisi pitää paine vakiona (Jos se toimii). Tietty, jos vanha on ollu väsynyt, niin voihan siinä eroa olla. Ei tosin luulisi näkyvän kylmänä vaan lähinnä vedossa isoilla paineilla, kun pumppu on kovilla.
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Näinhän se on, mut millä sen rikkaamman kylmäkäynnin selittää?

Ennen heti käynnistyksen jälkeen seokset oli 12-13 ja noin minuutin päästä oli jo 13-13.5. Heti kun lämpömittari alkoi nousta niin oli jo 14 pinnassa.

Nyt ovat käynnistyksen jälkeen 10-11 ja ennen kuin päästään normi lämpöihin seoksen on 12-13.5. Sit kun on tosiaan lämmin niin 14.2-15 väliä vaeltaa aivan normaalisti.

Ja kovassa kiihdytyksessä ollaan jossan 10-11 nurkilla. Eli ilmeisen paksulla käydään?
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Paineet nousee ainakin 255 walbrolla koska orkkis paineensäädin on säälittävä tekele joka ei virtaa tarpeeksi.

Pienellä kuormalla (=tyhjäkäynti, normaaliajo) bensanpaine nousee tämän takia ja seokset rikastuu. Kylmänä näkyy koska silloin mennään pelkillä kartoilla, lämpösenä lambda alkaa säätää ja korjaa seokset takaisin kohdalleen.

Kovassa ajossa seokset ei muutu koska paluuvirtaus on pienempää ja bensanpaineet muutenkin kovemmat, evot vaan menee vakionakin turhan rikkaalla.
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Hyvältä näyttää, oman punasen kanssa kateeksi käy ;)
Noilla orkkis(talvi)vanteilla näyttää aika sopusuhtaselta madallettuna, kesävanteet ehkä jopa liian isot. Kuustoistaset taitaa osua omaan makuun. Onneksi tuli ite ostettua törkiän rumat semmoset itselle.. ;D
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Muista sitten ottaa nastattomat renkaat mukaan penkkiin, nastoilla ei voi penkittää jos sellaiset sattuu olemaan alla :)

Nyt kun putkisto on kunnossa niin kyllähän tuon kaiken järjen mukaan pitäisi työntää ihan hyvät tehot. Paljon on kiinni siitä kuinka paljon uskaltaa ahtoja antaa. Jossain 1.2 - 1.3 bar paikkeilla luulisin 320-340 luokassa liikuttavan ainakin näin kunnon pakkasilla.
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

En tiedä tosta et onko putkisto kunnossa koska on vakio dp kiinni. :-[ En saanut niitä paineita ikinä pysymään kurissa isommilla kierroksilla... :-[

Jos sais sieltä tehtaan lupaamat tulokset lapulle näin aluks niin olis hyvä. :)
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

lancer evo-r sanoi
En tiedä tosta et onko putkisto kunnossa koska on vakio dp kiinni. :-[ En saanut niitä paineita ikinä pysymään kurissa isommilla kierroksilla... :-[

No sitten lienee tuo 320 mahdollinen, en tiedä tarkemmin kuinka ahdistava kolmosen vakio downpipe on.
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

UITTO- sanoi
Onks lappuja laittaa näytille? Mikä käyttöalue noilla paineilla?

Täytyy varmaan skannailla koneelle...
Toi 300hp tuli aika ylhäällä 6702rpm mut tuli kuitenkin. ;D Vääntö huippu 3700rpm.
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Niin :D

sillä vähä kaivelen et saa kartotettua datsuniin ahdinvaihtoehtoja. Joku uudemman evon turbo ois kiikarissa sen ahtamiseen sitte aikoinaan, sais käyttöalueen varmaan 2.4alakerralla ihan hyväks
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Varmasti herää alhaalta mikä tahansa evon vakio ahdin 2,4 motissa. Tosin yläpäässä ovat sitten auttamatta tukossa, jos voimaa haluaa.
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

300 kaakkia riittää. jos sais sitä vääntöä 500kohille ni ois jees. Uskois kasin/ysin ahtimella olevan hyvät vedot :D ja kun on isokanavainen "vanhempi" 16v kansi..

Sori offtopicci.
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Ohos!

Ompas komia noilla kesävanteilla! :)
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

cubeqtio sanoi
Ohos!

Ompas komia noilla kesävanteilla! :)

Tänjuu. :D Ihan hyvässä asennossa on auto nyt kesä nakeilla. Eipä oikeen syksyllä ehtinyt tottumaan kun alusta tais olla kolme päivää alla ennen kuin vaihdoin talvipyörät alle.

Mielessä on ollu sellanen "tuunaus" että maalais välijäähyn ja putket mattamustiks... Mitä meiltä mestarit on näyttääkö hölmöltä? ??? Joku vois vaikka vääntä jonkun fotoshopin jos on aikaa... ;) :peukku


Edit. galleriassa on kuvia jo oikeesti joku jaksaa...
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Kerran oli japanimportsilla musta kolmonen jossa oli maalattu cooleri ja putket kultaisella, ja vanteet oli kait samaa sävyä. Oli aika porno
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Mites tuntuu liikkuvan vakioon verrattuna? Itse miettinyt että jos eprom-emulaattorin vaihtais, uudet kartat sisään ja hieman ahtoja nostais. Ei olis tavoitteena mitään valtavaa tehonlisäystä, vaan että sais alempaa liikkumaan paremmin.

Eihän tehoon kuitenkaan paljoa eroa tule, mutta kun ei aina jaksais jonnekkin seittämään tonniin vinguttaa :)
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

MakeM sanoi
Mites tuntuu liikkuvan vakioon verrattuna? Itse miettinyt että jos eprom-emulaattorin vaihtais, uudet kartat sisään ja hieman ahtoja nostais. Ei olis tavoitteena mitään valtavaa tehonlisäystä, vaan että sais alempaa liikkumaan paremmin.

Eihän tehoon kuitenkaan paljoa eroa tule, mutta kun ei aina jaksais jonnekkin seittämään tonniin vinguttaa :)

Eroa on vakioon kuin yöllä ja päivällä. :D Juurikin ton alaväännön kanssa on suurin ero.
Tosiaan huippu vääntö oli jossain 3200rpm nurkilla ja oli yli 100nm vakioo enemmän niin kyllä sen huomaa. ;)

Jotenkin ei enään ole ollut tarvetta kierrättää niin paljon...
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Mitenköhän paljon tuo vakioputki kuristaa?
ST-Motorssin Temppa sano joskus että takapönttö kuristaa ensimmäisenä, ei ehkä jaksais siis 500e työntää koko putkistoon jos pelkkä vaimentimen vaihto riittää. Tarkoituksena siis oikeasti vain nostaa ahtoja vähän. Tartteis kylläkin hitsailla sit mutka ja laippa sekä putkenpää vaimentimeen.

Pitäis vissiin kohtalaisen iso vaimennin laittaa jos ei kamalan kovaa ääntä halua?
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

MakeM sanoi
Mitenköhän paljon tuo vakioputki kuristaa?
ST-Motorssin Temppa sano joskus että takapönttö kuristaa ensimmäisenä, ei ehkä jaksais siis 500e työntää koko putkistoon jos pelkkä vaimentimen vaihto riittää. Tarkoituksena siis oikeasti vain nostaa ahtoja vähän. Tartteis kylläkin hitsailla sit mutka ja laippa sekä putkenpää vaimentimeen.

Pitäis vissiin kohtalaisen iso vaimennin laittaa jos ei kamalan kovaa ääntä halua?

Mullahan on 3" BlueFlame mutta vain katista taakse päin. Martikainen oli säätöjä tehdessä kyllä sitä mieltä että dp kuristaa myös kiitettävästi. :p Dp ei ole kiinni koska ne ahdot ei pysy kurissa sillä...

Toi BF putkistossa ei ole kuin yksi vaimennin (takapönttö) ja sekin aivan läpi puhaltava. Äänet ei ole omasta mielestä ollenkaan liian kovat.
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

lancer evo-r sanoi
Mullahan on 3" BlueFlame mutta vain katista taakse päin. Martikainen oli säätöjä tehdessä kyllä sitä mieltä että dp kuristaa myös kiitettävästi. :p Dp ei ole kiinni koska ne ahdot ei pysy kurissa sillä...

Toi BF putkistossa ei ole kuin yksi vaimennin (takapönttö) ja sekin aivan läpi puhaltava. Äänet ei ole omasta mielestä ollenkaan liian kovat.

Onko sulla joku 3 tuuman db ??
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

lancer evo-r sanoi
On. Siis koko BlueFlame putkisto on mutta pelaa vakio dp paremmin nyt.

Itelläni on pätkä vakio db:tä n.10cm ja siitä muuttuu 3 tuumaiseksi, ja sitten kaverina on kipsin "turbo ruuvi". Ainut mikä meinasi talvella karata niin oli ite auto :-[

Oskuhan muistaakseni teki 2.5 tuumasen db: ja sillä muuttuu jousto-osan jälkeen muistaakseni 3 tuumaiseksi.
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Tästä oli jo vissiin aikaisemmin juttua mut tossakin on ekat 10-15cm 2.5 tuumasta ja sit muuttuu 3 tuumaseks. Ei silti pelitä... :'(
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Välijäähdyttimeen kuuluu tietysti maalata hellokitty ;D
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Tuota tuota, miltä näyttäis tuo cooleri valkoisena ;D Katoppas sävy sävyyn vanteitten kera ;)
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Mä voin vastata jo, ihan karsealta. Älä missään nimessä :)
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Punanen mitsu-logo siihen välkkäriin... :)
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

ast sanoi
Maalaisin kyllä puskurin verkotkin mustaksi.

Itelläni on verkot ja putket maalattu mustiksi, mutta verkoissa ei paukkupullo maali pysynyt :seina

Onko hyviä ehdotuksia ??
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Putsasitko kunnolla? Vedä jotain notkeampaa kamaa.
Nätin näkönen mustalla välijäähdyttimellä!
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

ast sanoi
Maalaisin kyllä puskurin verkotkin mustaksi.

Joo ne tarvii seuraavaksi tehdä. Nyt ei ehtinyt kun piti saada auto ajoon. :p
Verkko taitaa olla rosteria tai jotain sellaista. Nehän on alunperin mustat mut aika kuluttanut suuresta osasta maalin pois...
 
Takaisin
Ylös Bottom