Evolution Iv (Eka evo)

Juzep

Evolution IV
Liittynyt
10 Elokuu 2012
Sijainti
Kmo
Vuosikausien kuolaamisen jälkeen tuli sopiva sauma laittaa ensimmäinen evo :driver
Evo 4 sattu kohdalle ja yhdellä kaverilla sellanen oli aiemmin ollu niin hyvä polte oli alkaa laittamaan.
Autossa oli ostohetkellä paikallaan Evo 6 kone, 9 sisuskaluilla ja turbolla, joten senkin puolesta hyvä lähtökohta.
Kohtuullisen vakiokunnossa muuten joten siitähän on hyvä lähteä omia villejä fantasioita rakentamaan... Auto tuli laitettua täysin käyttöautoksi ja tarkoitus pikkuhiljaa oli alkaa siitä tekemään mieleinen. Syyskuussa 16 laitoin auton ja kyllähän se pikkuhiljaa alkaa olla jo omaan silmään 8)
Ensimmäisenä listalla oli ihan perus huoltotoimet, öljyt yms yleinen silmäys mitä on tullut ostettua :eek:
Kaikki kommentit on tervetulleita ja nakelkaahan niitä tuonne --->http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=59624.0
Kuvien laitto ei vielä toistaiseksi onnistunu tänne Projekti puolelle, täällä ei pysty suoraan koneelta ilmeisesti liittämään niinkun jollakin toisella alueella?
 

Juzep

Evolution IV
Liittynyt
10 Elokuu 2012
Sijainti
Kmo
Vs: Evolution Iv (Eka evo)

Kokeillaampa jos sais tämänkin homman rullaamaan pienen opettelun jälkeen ;D Tässä ei ihan vielä pro tasolla olla, mutta eiköhän tämä ala käyttämään kun harjoittelee 8)

Siinäpä kuva autosta melkolailla kauppojen jälkeen (aivan kauheat vakiovanteet....) Auton mukana sain kierroksen Rays:in vanteita, mutta ollu jo kauan selvillä, että jos evon laittaa niin vanteet on Rotan Gtr:ät ja niin hyvä tuuri sattui että kaverilta sellaset sai lunastaa sen evon alta pois uusien suunnitelmien johdosta.
Tankkauskuva onkin samalta iltaa kun auton sain ja tuo homma on käyny kohtuu tutuksi :p Varsin laskeskelin kulutuksia syksyllä kesärenkailla ja pääsikin sinne 9 vähän paremlle puolelle, mutta kun talvikelit tuli ja ei tahtonu päästä alle 13 nii lopetin kokonaan :driver
 

Liitetiedostot

  • DSC_1293.JPG
    DSC_1293.JPG
    55.3 KB · Lukukerrat 691
  • DSC_1299.JPG
    DSC_1299.JPG
    96.1 KB · Lukukerrat 674

Juzep

Evolution IV
Liittynyt
10 Elokuu 2012
Sijainti
Kmo
Vs: Evolution Iv (Eka evo)

Auto oli ollu jo vuosia haaveena joskus laittaa ja kun sen tosiaan sai niin oli selvä visio minkälainen siitä tulee. Olin jo kauan seurannut kaverin Evo projekteja ja sieltä saanut aikalailla itellekkin selvän tyylisuunnan. Ei mitään kauheaa härpäke helvettiä vaan alkuperäistä ja siistiä. Muutenkin oli helppo lähteä harrastamaan kun kaverin puolelta varmasti neuvot sai jos minkälaisiin kysymyksiin ja mukavasti sai sieltä suunnalta itelle osia haalittua kun kaveri päivitteli omaakin evoa ;)

Ensimmäiset viikot meni kunhan nautti ajamisesta,mutta sitten pikkuhiljaa piti alkaa selailemaan kaikenlaista osaa ympäri nettiä. Ensimmäisenä lähti tilaukseen Ralliartin läpät ::) Olikohan joku britti firma minkä kautta hommasin, bolt on evoon, kohtuulisen pienellä modauksella kyllä istuivatkin paikalleen ja kyllähän ne vaan evoon hyvin sopii.

Talvikelit sopivasti tuli joten sai vaihtaa kohtuullisen kauhean näköiset kesävalssit alta pois ja omaan silmään heti paremman näköiseksi muuttu.
 

Liitetiedostot

  • DSC_1382.JPG
    DSC_1382.JPG
    71.7 KB · Lukukerrat 673
  • DSC_1383.JPG
    DSC_1383.JPG
    113.9 KB · Lukukerrat 671

Juzep

Evolution IV
Liittynyt
10 Elokuu 2012
Sijainti
Kmo
Vs: Evolution Iv (Eka evo)

Autossa oli valmiina ahtopainemittari, mutta olishan se mukava vähän muutakin nähä mitä mieltä moottori millonkin on.
Tilaukseen lähti Stri:n öljynpaine&öljynlämpö mittarit kotimaan markkinoilta, samaan aikaan meren takaa laitoin Aem:in laajakaistan seoksia näyttämään.
Postihan pukkasi pakettia niinkun joulupukki lahjoja. Taas pääsi asentelemaan ja ihan mukavaha johto episoodihan siinä oli :seina
Alunperin oli tarkoitus mittarit siottaa a-pilariin, mutta mittariteline hukkui johonki kiinan ja suomen välille ::)
Kaverin evosta otin mallia ja laitoin mittarit kojelaudalle, eikä nuo siinäkaan kyllä pahan näköiset ole ja on omaan silmään hyvällä hollilla katella
Aikansa kun tallissa ihmetteli johtoviidakkoa ja JOPA kerrankin lueskeli mittareiden mukana tulleita lippulappuja niin nehän piru alkoi vielä toimimaan ja tähän päivään asti on pelannut...
 

Liitetiedostot

  • DSC_1485.JPG
    DSC_1485.JPG
    64.5 KB · Lukukerrat 677
  • DSC_1472.JPG
    DSC_1472.JPG
    230.1 KB · Lukukerrat 672

Juzep

Evolution IV
Liittynyt
10 Elokuu 2012
Sijainti
Kmo
Vs: Evolution Iv (Eka evo)

Alkukesän penkkireissua suunnitellen piti vielä joitakin päivityksiä tehdä. Autossa oli paikallaan katilta taakseppäin omatekele putkisto, mutta tarkoitus oli päivittää se 3" ja samalla vaihtaa downpipe. Kotimaan markkinoita yöt selaillen ja ihmetellen katselin putkistoa, mutta ei oikeen ollut tarjolla. Uusien hinnat olivat sen verran kovat että sai jäädä kaupan hyllylle.
Lopulta vastaan tuli käytettynä Japspeed:in 3" cat-back putki ja vielä hyväkuntoinen. Myyjän kanssa ihmeteltiin tätä rosteriränniä ja raha sekä kauppatavara vaihtoi omistajaa. Muutamassa kohdassa putkessa oli muhvit jossa pieneni tuosta 3" joten vein kaverille keltä onnistuu rosterin työstä ja laitettiin oikean kokoista putkea niillekkin kohdille niin sai mielenrauhan.
Downpipeä ei tahtonut löytyä käytettynä joten M2 3" Downpipe Rosssport:ilta tilaukseen.
Tarkoitus oli tällä kokoonpanolla mennä, mutta kaveri ilmoitteli että oli jäänyt Greddyn outlet evosta ylimääräiseksi joten eihän siinä konkurssissa enää voinut kieltäytyä, katinkorvausputkea olin ebaysta katellut mutta kun tuli sauma päivittää outlet niin tein korvausputken itse.
Samalla kerralla tuli päivitettyä alkuperäinen pumppu Walbron tehokkaampaan ja vaihdettua perus vapari suodatin HKS:än filtteriin.
 

Liitetiedostot

  • DSC_1479.JPG
    DSC_1479.JPG
    109.1 KB · Lukukerrat 677
  • DSC_0012.JPG
    DSC_0012.JPG
    214 KB · Lukukerrat 672

Juzep

Evolution IV
Liittynyt
10 Elokuu 2012
Sijainti
Kmo
Vs: Evolution Iv (Eka evo)

Seuraavaksi listalla oli alustan päivittäminen. Alkuperäinen sai väistyä Bc Racing-Br Track:in tieltä.
Alusta alle ja vanteita sovittelemaan... Eihän ne ihan heittämällä sinne tietenkään mennyt, edestä joutui roiskeläppiä muokkaamaan ja takaa kaaren pokkaus kokonaan rullata pois. Vanteet koossa 18x8 ET35 ja rengastus 235/40.
Lopputulos kuitenkin omaan silmään enemmän kuin hyvä joten kyllähän sen eteen täytyy vähän vaivaa nähdäkkin 8)
 

Liitetiedostot

  • DSC_1689.JPG
    DSC_1689.JPG
    110.9 KB · Lukukerrat 563

Juzep

Evolution IV
Liittynyt
10 Elokuu 2012
Sijainti
Kmo
Vs: Evolution Iv (Eka evo)

Tekniikkapuolta tuli taas vähän päivitettyä ::)
Alkuperäinen jäähdytin vaihtui alumiiniseen järeämpään, samalla kertaa tuli vaihdeltua Evo 9:n Bypass ja asenneltua Hks Rs:n Intake.
Jäähdytin oli ollut Evo 5, pikkusen joutui flektin kiinnikeitä muokkaamaan, mutta tosi pienellä vaivalla paikalleen :peukku
 

Liitetiedostot

  • DSC_1552.JPG
    DSC_1552.JPG
    178 KB · Lukukerrat 561
  • DSC_1558.JPG
    DSC_1558.JPG
    96.6 KB · Lukukerrat 558
  • DSC_1561.JPG
    DSC_1561.JPG
    106.8 KB · Lukukerrat 574

Juzep

Evolution IV
Liittynyt
10 Elokuu 2012
Sijainti
Kmo
Vs: Evolution Iv (Eka evo)

Sitten alkoi se jännä vaihe kun pitäisi lähteä säätöjä hakemaan ja katsomaan onko minkäänlaista parannusta vakioon tullut ::)

Soittoa AMW:lle Lappeenrantaan ja sopivaa aikaa kyselemään, autoon huolto ja ei kun reissuun. Matkaa tuli yhteen suuntaan 680km, mutta se oli selvä että jos joskus Evon laitan se säädetään amwllä joten siitä ei tingitty.

Vähän epäilytti lähteissä kun maa oli valkeana lumesta ja autossa kesärenkaat alla. Etelään mennessä tietenkin kelit parani ja ei mitään ongelmaa 8)

Ensimmäisenä Lappeerannassa ti pesulaa etsimään, että auton sai pestyä oli sen verran paksussa paskassa matkan jäljiltä.
Pienten vastoinkäymisten jälkeen auto kuitenkin saatiin säädettyä ja pelaamaan oikein. Takavaimennin korvattiin Amw:n tekemällä kun Japsspeedin putkiston vaimennin alkoi ahdistaa. Evosta irtosi rullilla 355hp/510nm, ero lähtötilanteeseen oli huomattava.
Amw:n toimintaa ei kyllä voi moittia missään mielessä, en yhtään ihmettele että sitä kehutaan ja varmasti jatkossakin kaikki säätöä kaipaavat vehkeet vien sinne!
 

Liitetiedostot

  • DSC_1710.JPG
    DSC_1710.JPG
    104.4 KB · Lukukerrat 560
  • DSC_1704.JPG
    DSC_1704.JPG
    97.2 KB · Lukukerrat 568
  • DSC_1701.JPG
    DSC_1701.JPG
    119.6 KB · Lukukerrat 568

Juzep

Evolution IV
Liittynyt
10 Elokuu 2012
Sijainti
Kmo
Vs: Evolution Iv (Eka evo)

Tulipahan päivitettyä soitinta vähän parempaan, että saa merisään kuunnella ajellessa ;D

Kesän tullen toinenkin harrasteauto kaivettu esille ja molemmat sai pesun niin kelpaa taas ajella :driver
 

Liitetiedostot

  • DSC_1573.JPG
    DSC_1573.JPG
    246.1 KB · Lukukerrat 556
  • DSC_1744.JPG
    DSC_1744.JPG
    133.8 KB · Lukukerrat 556

Juzep

Evolution IV
Liittynyt
10 Elokuu 2012
Sijainti
Kmo
Vs: Evolution Iv (Eka evo)

Penkityksen jälkeen sai mielenrauhan, että auto pelaa ja sille tohtii antaa tarvittaessa kunnolla tennaria :driver

Takaoviin tilailin ebaysta evolution tarrat, mutta jokaisen pesukerran jälkeen kirjain tai pari lähti irti joten marmorille ja oem tarrat tilaukseen ja kyllä pysyy paikallaan.

Monenlaisia visioita on joten jatketaan taas kunhan lompakko sallii ;D Jarrujen päivitys olisi seuraavaksi listalla, keulalle isommat satulat, joka nurkkaan paremmat levyt ja palat.

Vähän arvelutti autoa ostaessa, että miten tällänen käyttiksenä mutta ajaa asiansa ihan niinku kaikki muutkin!
Toki jos polttoaineen kulutus on se pääasia niin kannataa joku toyotan hybridi laittaa, se kuitenkaan tuskin samallalailla vetää suupieliä ylöspäin kun polkasee kaasun pohjaan ja alkaa käydä laatikkoa läpi :driver Ja ainahan sitä jotakin pientä käsien sotkemis hommaa on, mutta kuitenkin sopivalle mutkapätkälle kun lähtee ja siellä käy tosissaan ajamassa niin ei se haittaa vaikka pientä remonttia välillä on.

Ulkokuori siinä alkaa olla omaan silmään kohdillaan, tietenkin jotakin aina täytyy päivitellä. Kesän aikana olis tarkoitus käydä kiihdytyskisoja kokeilemassa ;D
 

Liitetiedostot

  • FB_IMG_1496517829339.jpg
    FB_IMG_1496517829339.jpg
    67.8 KB · Lukukerrat 569

Juzep

Evolution IV
Liittynyt
10 Elokuu 2012
Sijainti
Kmo
Vs: Evolution Iv (Eka evo)

Tulipahan käytyä Evolla pieni kesäreissu. Kaverin timeattack kisoja lähettiin kattomaan Motopark Radalle.com tapahtumaan. Pohjosesta matkaa tahtoo kaikkiin näihin tapahtumiin aika reippaasti tulla, mutta ainahan nuo on kiinnostanu nii eihän se kun perjantaina suoraan töiden jälkeen autoon ja ajeleen. Välille jäätiin Kuopioon yhdeksi yöksi ja siitä aamulla sensseille.
Monenlaisia autoja ja hyvin järjestetty tapahtuma kaikinpuolin, suosittelen :peukku
Siinä katsellessa kun muut omilla autoilla kävivät ajamassa kävi polte vastustamattomaksi ja kaivoin peräkonttiin jemmatun kypärän ja kävin itsekkin kokeileen. Aivan mahtavaa touhua, vakiojarrut eivät vaan oikeen tykänneet tästä ratahommasta, mutta talven aikana ne päivittyy ja ens kesänä olis tarkoitus enemmänkin käydä rataa tahkoamassa! Muuten auto kyllä istui hyvin käteen ja tuntui hyvältä radalla! Mukavasti balanssissa :driver
Tästä on taas hyvä jatkaa kesän cruisailuja pieni polta ensi kesää varten takaraivossa 8)
Jos samalla päivittelis vähän parempaa vyötä, kenties penkkejä selviäää talven aikana mitä kaikkea tekee.
Reissun jäljiltä oli hyvä ottaa pesupäivä ja puunailla auto taas siihen kuntoon että kehtaa ajella :driver
Kaverikin pärjäsi hyvästi kisoissa, Modified yli 3000cc, 3.sija, Hanelle onnittelut tästä ja iso peukku jatkoon! :peukku
 

Liitetiedostot

  • DSC_1956.JPG
    DSC_1956.JPG
    119.2 KB · Lukukerrat 477
  • DSC_1955.JPG
    DSC_1955.JPG
    149.8 KB · Lukukerrat 488
  • DSC_1953.JPG
    DSC_1953.JPG
    131.2 KB · Lukukerrat 488
  • DSC_1932.JPG
    DSC_1932.JPG
    113.4 KB · Lukukerrat 493

Juzep

Evolution IV
Liittynyt
10 Elokuu 2012
Sijainti
Kmo
Vs: Evolution Iv (Eka evo)

Alkais ajelut pikkuhiljaa olla Evon osalta paketissa tältä erää. Reilun vuoden ajoi käyttiksen virkaa eikä mitään ongelmaa, nyt saa mennä talveksi talliin odotteleen ja muutamia päivityksiä talven aikana laitella :peukku
Täytyy jossain vaiheessa päivitellä tännekkin kun tullut ihan mielenkiinnosta kerättyä koko auton omistus ajalta kaikki tankkauskuitit talteen niin saa varmaa tietoa mitä tällänen syö (kaiken mitä tankkiin tunkee) :driver
Mutta ehottomasti ajaa käyttiksen virkaa, tietty polttoaineen syönti vähän reiluhkoa, mutta toistaseksi ainakaan omilta leveysasteilta se ei asemilta ole loppunut ja onhan tälläisessä ihan oma hauskuuskerroin ;D
Vahat nakattu pintaan ja muutaman viikon sisällä seisontaan, helppo käydä huuhtelemssa paskat ennen säilöön vientiä. Fusso kyllä tosi helppo vaha ja ominaisuuksiltaan itelle kyllä sopii tosi hyvin, ei voi kun suositella :peukku
Harrastukseen sopivaa vaatetusta tuli vastaan jostain mainos sivustolta osia selaillessa ja kokeiluksi laitoin tilaukseen, sieltähän se kusti sen loppujen lopuksi polki tänne pohjolaan ja yllättävän laadukkaan oloinen huppari!
 

Liitetiedostot

  • DSC_2152.JPG
    DSC_2152.JPG
    82.8 KB · Lukukerrat 353
  • DSC_2166.JPG
    DSC_2166.JPG
    166.8 KB · Lukukerrat 353
Ylös Bottom