Evon koneen/imusarjan nakutus???

Liittynyt
12 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
0
Sijainti
Kotka
#1
Elikkä semmonen homma kysessä että tänään vaihettiin dumppi ja kaiken maailman öljyjä ja sen jälkeen illemmalla on jostakin imusarjan luonta kuulunut sellainen häiritsevä nak nak nak nak nak nak...Ääni kuuluu ajossa/tyhjäkäynillä onko kellään tietoa/aavistusta mistä voisi johtua??Dumppi pitäisi olla oikea ja kiertävää mallia ja ahdot nousee 1,5bar ja uuden dumpin ansiosta hyvin pysyvätkin siellä ja on paremman tuntunen ajossakin kun vakio dumpilla mutta pitäisikö sen edes vaikuttaa tuohon nak nak ääneen sen uuden dumpin???
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Tykkäykset
1
Sijainti
Espoo
#3
rodney sanoi
Vahva epäilys että venttiilinnostaja siellä naksuttaa P#RKEL# :seina....
Jos se ikäänkuin tikittää, on kyseessä lähes satavarmasti mitä kutsuvat englanniksi "lash adjusters". Tullut liikuttua liikaa noilla brittisivuilla, ei edes osaa termejä suomeks... Ihan vakiovika evoissa, oli myös omassa kasissa aikanaan. Ei ole kovin kallis korjaus, ota yhteyttä jos haluat osat edullisesti.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
2
Sijainti
Tampere
#6
Kyl isompi tikitys on ihan hydraulisista venttiilivälyksen säätäjistä (tasurit). Kannattaa ottaa ne uudemman genren tasurit isommalla öljyreiällä. Nimimerkki Maxflower myös pystyy hommaamaan niitä myös edullisempaan jäsenhintaan. (Mitsun maahantuojan luokkaa 30-35e kipale )
 
Liittynyt
12 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
0
Sijainti
Kotka
#7
Harri K sanoi
Kyl isompi tikitys on ihan hydraulisista venttiilivälyksen säätäjistä (tasurit). Kannattaa ottaa ne uudemman genren tasurit isommalla öljyreiällä. Nimimerkki Maxflower myös pystyy hommaamaan niitä myös edullisempaan jäsenhintaan. (Mitsun maahantuojan luokkaa 30-35e kipale )
Kuuluuko tuo isompi tikitys silloin kun kone saa vähän kierroksia?Koska itselläni ei ainakaan kuulu tyhjäkäynillä lainkaan.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Tykkäykset
1
Sijainti
Espoo
#8
Harri K sanoi
Kyl isompi tikitys on ihan hydraulisista venttiilivälyksen säätäjistä (tasurit). Kannattaa ottaa ne uudemman genren tasurit isommalla öljyreiällä. Nimimerkki Maxflower myös pystyy hommaamaan niitä myös edullisempaan jäsenhintaan. (Mitsun maahantuojan luokkaa 30-35e kipale )
Kuulostaa ihan lash adjustereilta! Tän siitä tosiaan saa kun lukee pääsääntöisesti noita brittisivuja...
 
Liittynyt
9 Tammikuu 2006
Tykkäykset
0
#9
Rodney, löytyikö syy "tikitykseen"? Lash adjusters?
Omassa Evossani nyt sama ongelma.  ??? Kuuluu auton sisälle asti jos nostaa kierroksia (peittyy muihin ääniin helposti 4000rpm jälkeen). Tikityksen taajuus vaihtuu kierrosten myötä. Kylmällä koneella ei tikitä ollenkaan ja kovimman tikityksen saa aikaan täysin lämmenneellä koneella.
Tikittely alkoi edellisten öljyjen vanhetessa. Uudet öljyt ja suodatin ei tuonut muutosta (kokeilin myös vaihtaa uudelleen eri viskositeetin öljyt + suodin).
 
Liittynyt
12 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
0
Sijainti
Kotka
#10
Edelleen on epäilys että olisivat ne venttiilin nostajat elikä juurikin nuo lash adjustersit???On menossa takuuhuoltoo elokuun alussa jossa selvittävät jos osaavat mikä tuossa mättää.Mulla tuli tuo ääni juurikin öljynvaihdon jälkeen kun ajattelin että vaihetaan parempiin eli 10w-60 kun sitä ennen siellä on käytetty mobil rally formulaa onko se nyt sit 5w-40 ja sitä ne tuolla päihkälee minne autoni olen viemässä että johtuuko niistä öljyistä..Muuta ei ole vielä selvinnyt.Mulla ääni ei kuulu tyhjäkäynnillä ollenkaan,mutta heti kun painaa pikkasenkin kaasua niin alkaa ja häviää muitten äänien sekaan kierroksia lisätessä..Kuulostaa sinun evosi "tauti" prikulleen samalta kuin minunkin omani.Mutta jos eivät takuuhuollossa mitää osaa/tee niin onneksi täältä foorumilta saa edullisesti nuo päivitetyt osat sen äänen korjaamiseen :peukku
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
2
Sijainti
Tampere
#11
nokonzok sanoi
Harri K sanoi
Kyl isompi tikitys on ihan hydraulisista venttiilivälyksen säätäjistä (tasurit). Kannattaa ottaa ne uudemman genren tasurit isommalla öljyreiällä. Nimimerkki Maxflower myös pystyy hommaamaan niitä myös edullisempaan jäsenhintaan. (Mitsun maahantuojan luokkaa 30-35e kipale )
Kuulostaa ihan lash adjustereilta! Tän siitä tosiaan saa kun lukee pääsääntöisesti noita brittisivuja...
sehän se onkin..sama nimitys :)

Ja rallievoonki täs juuri kaverit vaihtoivat samat ku aikani niille tikityksestä marisin ja uskoivat ny et mistä se kuulu ;D
 
1

1gDSM

Guest
#12
EVOsella pääsee sanoi
Rodney, löytyikö syy "tikitykseen"? Lash adjusters?
Omassa Evossani nyt sama ongelma.  ??? Kuuluu auton sisälle asti jos nostaa kierroksia (peittyy muihin ääniin helposti 4000rpm jälkeen). Tikityksen taajuus vaihtuu kierrosten myötä. Kylmällä koneella ei tikitä ollenkaan ja kovimman tikityksen saa aikaan täysin lämmenneellä koneella.
Tikittely alkoi edellisten öljyjen vanhetessa. Uudet öljyt ja suodatin ei tuonut muutosta (kokeilin myös vaihtaa uudelleen eri viskositeetin öljyt + suodin).
Tasureiden vaihdon yhteydessä kannattaa myös tarkastaa rullakeinujen kunto, kunhan saadaan muutamat projektit alta pois niin EVOille tarkoitettuja tasureita ja rullakeinuja saa Powerdosen verkkokaupasta tilattua. Klubilaisillehan on alennuksiakin luvassa ;)
 

rodney

New Member
Liittynyt
12 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
0
Sijainti
Kotka
#13
Hyviä uutisia nakutukseen jonka sain ainakin omasta evostani loppumaan kun laitettiin Forten venttilien elvytys aine vai mikä lie nimi olikaan.Eli aine laitettiin parisen viikkoa sitten ja ainetta laitettiin suoraan öljyn suodattimeen ja öljyjen sekaan koneeseen.Aluksi tuntui että ei ole mitään vaikutusta mutta sitten se alkoi pikku hiljaa vähenemään ja tänään kun kokeilin niin kas kummaa se oli poissa ja toivottavasti pysyykin.Eli ilmeisesti tuo kyseinen aine oli saannut sen uuden jäykemmän öljyn sitten menemään oikeaan paikkaan ja täyttämään ne venttiilien välysten säätäjät.Mutta tässä omat hyvät kokemukset kyseisestä aineesta ja EVOSELLA PÄÄSEE kirjoittajalle, että jos et ole jo uusia tasureita hommannut niin kannattaa kokeilla tuo elvytys menetelmä eikä ole kalliskaan..
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
2
Sijainti
Tampere
#14
rodney sanoi
Hyviä uutisia nakutukseen jonka sain ainakin omasta evostani loppumaan kun laitettiin Forten venttilien elvytys aine vai mikä lie nimi olikaan.
kumman siis laitoit: Forte Motor flushin vaiko Forte TOP END TREATMENTin ?
Luultavasti jälkimmäisen, mutta en ole kuullut että miksi suodattimeen pitäisi laittaa? Samanlaillahan se siellä öljy kiertää muutekin ???
 

rodney

New Member
Liittynyt
12 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
0
Sijainti
Kotka
#15
Muistaakseni jälkimmäinen..Ei se välttämättä olekkaan tarpeellista mutta tulipahan laitettua ja näköjään toimi niin eipä tuo haittaa.
 
Liittynyt
9 Tammikuu 2006
Tykkäykset
0
#16
Tuli hommattua toinen auto "arkiajoon". Evo seiso parkissa noin viikon. Viikonloppuna lähdin sitten ulkoiluttamaan Evoa niin yllätys oli suuri kun tasureiden tikitys loisti poissaolollaan. Pari kertaa kävin sillä lenkillä ja kilsoja tuli molemmilla kerroilla varmaan 30km, eikä kertaakaan kuulunu tikitystä (aiemmin kuului jo 5km ajon jälkeen). Olisikohan "vanha" öljy valunut tasureista ulos vasta kun auto seisoi tarpeeksi kauan? Ja nyt tasureiden uudelleen täyttyessä, täyttyivät uudella puhtaalla öljyllä? Saas nähdä alkaako uudelleen tikittämään. Joka tapauksessa aion vaihtaa öljyt aikaisemmin kuin viimeksi. Ilmeisesti vanha öljy sai tuon tikityksen aikaan.
 

Tjoki

New Member
Liittynyt
21 Toukokuu 2005
Tykkäykset
0
#20
Kyllä ainakin minulla on ns "nakuttanut" uudesta asti. Luulin sen olevan normaalia käyntiääntä? Enemmänkin kuvaisin ääntä nakuttamiseksi kuin tikittämiseksi. Ei kuulosta näes ihan samanlaiselta tikittämiseltä mitä esim. aijempi lancer piti kun venan nostajat tikittivät. En sitten tiedä onko kuitenkin kyse samasta äänestä, mutta kyllä esim tyhjäkäynnillä auton konepellin alta selvä "nakutus" kuuluu. Ja kiihdytettäessä myös ääni on ns. "mekaanisen nakuttava". Eikö se sitten kuulukaan asiaan?
 

Tjoki

New Member
Liittynyt
21 Toukokuu 2005
Tykkäykset
0
#21
Nyt on ruvennut tuo ääni häiritsemään. En tiedä voiko olla kyse mielikuvituksesta, mutta jotenkin tuntuu että kiihdytyksissä moottorin karkea ääni kuuluu sisälle nyt paljon kovemmin kuin ennen. Takana vasta 2500km. Tuntuu myös että tehoa olisi kadonnut johonkin, turbon paineet kyllä nousevat normaalisti sinne 1.3-1.1 baarin.

Aluksi kun ajeli niin auto ikäänkuin hyökkäsi eteenpäin ääneti, mutta nyt sisälle kuuluu tavallaan mekaaninen "räminä" kiihdyttäessä ja tuntuu että nopeus ei nousee aijempaan tahtiin. Tämä ongelma tuntuu pahiten 1, 2 ja 3 vaihteella. Suuremmissa nopeuksissa tuntuu käyttäytyvän kuten ennenkin.... Tuntuu jopa niin häiritsevältä että ei tee mieli kiihdytellä pienillä vaihteilla kun se ääni pistää korvaan. Mistä ihmeestä voi olla kyse? Tyhjäkäynnillä ääni on täsmälleen samanlainen kuin uutena...

Kaiketi kyselen tyhmiä, mutta häiritsee josko uudessa autossa heti on jotain vikaa..
 

Juggis

BMW e91 xDrive
Liittynyt
11 Toukokuu 2004
Tykkäykset
0
Sijainti
Espoo
#22
Tjoki sanoi
Nyt on ruvennut tuo ääni häiritsemään. En tiedä voiko olla kyse mielikuvituksesta, mutta jotenkin tuntuu että kiihdytyksissä moottorin karkea ääni kuuluu sisälle nyt paljon kovemmin kuin ennen. Takana vasta 2500km. Tuntuu myös että tehoa olisi kadonnut johonkin, turbon paineet kyllä nousevat normaalisti sinne 1.3-1.1 baarin.

Aluksi kun ajeli niin auto ikäänkuin hyökkäsi eteenpäin ääneti, mutta nyt sisälle kuuluu tavallaan mekaaninen "räminä" kiihdyttäessä ja tuntuu että nopeus ei nousee aijempaan tahtiin. Tämä ongelma tuntuu pahiten 1, 2 ja 3 vaihteella. Suuremmissa nopeuksissa tuntuu käyttäytyvän kuten ennenkin.... Tuntuu jopa niin häiritsevältä että ei tee mieli kiihdytellä pienillä vaihteilla kun se ääni pistää korvaan. Mistä ihmeestä voi olla kyse? Tyhjäkäynnillä ääni on täsmälleen samanlainen kuin uutena...

Kaiketi kyselen tyhmiä, mutta häiritsee josko uudessa autossa heti on jotain vikaa..
Örr, kokemuksesta tiedän, että näillä forumeilla voi usein tulla vainoharhaiseksi ;)
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Tykkäykset
1
Sijainti
Espoo
#23
Ei siinä tarvita edes foorumia ;) Evojen kanssa olen oppinut sen, että jos mitään sivuääniä ei kuulu niin sitten pitää olla huolissaan!
 
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Tykkäykset
0
#25
Hei!

Maahantuoja tutki EVO IX:n karkeita ääniä ja sain seuraavan vastauksen heiltä:

Ajoimme testit ja mittaukset KehäVehon ja meidän Evoilla.
Molemmissa autoissa ja muissakin yksilöissä joita olen kokeillut, kuuluu vastaava
ääni samoilla kierrosalueilla ja kuormitustilanteissa.
Toisissa yksilöissä ääni on vaimeampi kuin toisissa eli äänen taso vaihtelee mutta
on havaittavissa kaikissa yksilöissä.
Molemmissa autoissa kaikki testerin moottorin toimintaan liittyvät suureet olivat samoja
sekä venttiilikoneiston ohjauksen ollessa pois taikka mukana.
Äänen synty ja laatu vastaa lyhyen männän helman antamaan ääneen yläkuolohodassa,
jolloin mäntä 'kääntyy' työtahdin paineaallon vaikutuksesta toiseen reunaan kuin sen
noustessa ylös. Männän helma 'lyö' sylinterin seinämään, joka aiheuttaa äänen ja tämä on
ominaista moottoreille joissa on lyhyt mäntä. Se miksi ääni vaihtelee johtuu männän ja männäntapin/
kiertokangen yläpään sovituksesta ja toleranssista. Tiukempi sovitus antaa voimakkaamman äänen.
Ääni ei aiheuta moottorille mitään vaurioita. Vastaava ääni vielä voimakkaampana on esiintynyt
mm. Lancer 1.5 moottoreissa.



Terveisin

VEMIC AUTO OY AB

Jukka Engren
Service Manager
 

e15mitsubishi

Active Member
Club Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Hyrylä
#26
malinen sanoi
Hei!

Maahantuoja tutki EVO IX:n karkeita ääniä ja sain seuraavan vastauksen heiltä:

Ajoimme testit ja mittaukset KehäVehon ja meidän Evoilla.
Molemmissa autoissa  ja muissakin yksilöissä joita olen kokeillut, kuuluu vastaava
ääni samoilla kierrosalueilla ja kuormitustilanteissa.
Toisissa yksilöissä ääni on vaimeampi kuin toisissa eli äänen taso vaihtelee mutta
on havaittavissa kaikissa yksilöissä.
Molemmissa autoissa kaikki testerin moottorin toimintaan liittyvät suureet olivat samoja
sekä venttiilikoneiston ohjauksen ollessa pois taikka mukana.
Äänen synty ja laatu vastaa lyhyen männän helman antamaan ääneen yläkuolohodassa,
jolloin mäntä 'kääntyy' työtahdin paineaallon vaikutuksesta toiseen reunaan kuin sen
noustessa ylös. Männän helma 'lyö' sylinterin seinämään, joka aiheuttaa äänen ja tämä on
ominaista moottoreille joissa on lyhyt mäntä. Se miksi ääni vaihtelee johtuu männän ja männäntapin/
kiertokangen yläpään sovituksesta ja toleranssista. Tiukempi sovitus antaa voimakkaamman äänen.
Ääni ei aiheuta moottorille mitään vaurioita. Vastaava ääni vielä voimakkaampana on esiintynyt
mm. Lancer 1.5 moottoreissa.



Terveisin   

VEMIC AUTO OY AB

Jukka Engren
Service Manager

Jeps, voi olla täysin mahdollista. Mutta...."Tiukempi sovitus antaa voimakkaamman äänen"...?? Hmm..?vois kuvitella olevan just toisinpäin.
-A
 

Tjoki

New Member
Liittynyt
21 Toukokuu 2005
Tykkäykset
0
#27
No, toivotaan että on kyse vainoharhasta:) Tiedä mistä tehon häviämisen tunne nyt sitten oikein tuli yhtäkkiä... ehkä se sitten on sitä tottumista... Pitänee käydä penkittämässä niin sittenpä tietää
 

makkai

New Member
Liittynyt
22 Helmikuu 2006
Tykkäykset
0
Sijainti
Raahe
#28
venttiilithän ne usein alkavat mitsuissa nakuttamaan, näin olen kuullut ja kokenut. ite laitan ennen öljyn vaihtoa moottorin puhistus aineen ja ajan n. 100km ( teen tämän 2 x vuodessa ) ja vaihdan uudet öljyt ja sama kuin edeltävällä kirj. vaihdan öljyt ja putsarin n. 5000km välein.

Ei rupea nakuttamaan ja muutkin viat koneessa vähenee kun putsaa koko moottorin välillä paremmin.. Mikäli nakutus tästä siis johtuu..
 
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Tykkäykset
0
#29
the route was bad sanoi
venttiilithän ne usein alkavat mitsuissa nakuttamaan, näin olen kuullut ja kokenut. ite laitan ennen öljyn vaihtoa moottorin puhistus aineen ja ajan n. 100km ( teen tämän 2 x vuodessa ) ja vaihdan uudet öljyt ja sama kuin edeltävällä kirj. vaihdan öljyt ja putsarin n. 5000km välein.

Ei rupea nakuttamaan ja muutkin viat koneessa vähenee kun putsaa koko moottorin välillä paremmin.. Mikäli nakutus tästä siis johtuu..
EVO IX:ssä noi äänet on ihan uusista pakasta vedetyissä autoissa myös niinkuin minulla ja muillakin. Se on kuitenkin minun mielestä ruvennut hiljentymään vähitellen..
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
#30
Ahaa, tämäpä seikka on hyvä tietää, ettei lähde suotta sit kyselemään, onko autossa jotain vikaa. Onkohan eri öljylaaduilla/merkeillä mitään merkitystä asiaan? ::)
 
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Tykkäykset
0
#31
Peke sanoi
Ahaa, tämäpä seikka on hyvä tietää, ettei lähde suotta sit kyselemään, onko autossa jotain vikaa. Onkohan eri öljylaaduilla/merkeillä mitään merkitystä asiaan? ::)
No.. tähän mennessä on ajeltu eri Motuleilla ja jos kaikki koeajoautot + asiakkaiden omat jne kuulostaa samalta niin? :seina ::) Valitettavasti mä en voi sanoa, että laatufiilis ton osalta on samaa luokkaa kuin Subarussa.
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
#32
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Kuuluuhan tuo kyseinen "nakutus" tuosta minunkin Evosta. :mad: Jos käy valittamassa Vemixillä, tekevätköhän yhtään mitään?
 

Tjoki

New Member
Liittynyt
21 Toukokuu 2005
Tykkäykset
0
#33
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Nyt siihen alkaa jo tottua, mutta Teho senkun vähenee kun kilometrejä kertyy. Tän täytyy olla psykologista. haha
 
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Tykkäykset
0
#34
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Peke sanoi
Kuuluuhan tuo kyseinen "nakutus" tuosta minunkin Evosta. :mad: Jos käy valittamassa Vemixillä, tekevätköhän yhtään mitään?
Ihan turha käynti! :seina Asialle ei pysty tekemään mitään konetta vetämättä täysin palasiksi.. ainakin täälläpäin se on vähitellen mielestäni ruvennut hiljenemään.

Ongelma on KAIKISSA EVO IX:ssä mitä olen itse kuunnellut/ajanut. Sääli sinänsä vaan, kun antaa imho vähän epämääräisen kuvan laadullisesti vaikka nyt mistään suuresta asiasta olekaan kyse.. auto toimii 100% ja sillä ei pitäisi olla mitään vaikutusta.

"Ei bugi vaan ominaisuus"
 
M

MetalMan_

Guest
#35
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

malinen sanoi
Ihan turha käynti! :seina Asialle ei pysty tekemään mitään konetta vetämättä täysin palasiksi.. ainakin täälläpäin se on vähitellen mielestäni ruvennut hiljenemään.

Ongelma on KAIKISSA EVO IX:ssä mitä olen itse kuunnellut/ajanut. Sääli sinänsä vaan, kun antaa imho vähän epämääräisen kuvan laadullisesti vaikka nyt mistään suuresta asiasta olekaan kyse.. auto toimii 100% ja sillä ei pitäisi olla mitään vaikutusta.

"Ei bugi vaan ominaisuus"
Juu musta tuntuu että turhaan pojat hermoilette... uutuudenkarheutta vain todennäköisesti, tosin jos siellä sitten oikeesti olis joku osa löysällä/irti tai sitten vastaavasti ehkä liian tiukalle ettei toimis kunnolla, kyllähän se silloin olis tehtaan virhe mutta eppäilen että siltikään maahantuojan toimesta lähtisivät konetta atomeiksi purkamaan vaan uutta tilalle, jolloin oltaisiin taasen lähtöruudussa, plus miinus nolla :seina
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
#36
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

malinen sanoi
Ongelma on KAIKISSA EVO IX:ssä mitä olen itse kuunnellut/ajanut.
Tän olen itsekin huomannut ja koeajoautossa(minkä viimeks ajoin) nakutusta ei juurikaan kuulunut. Sillä olikin kilometrejä jo jonkin verran takana...Mun autossa toi ääni on aika hiljainen ja en kyllä sitä ajossa huomaa, vain tyhjäkäynnillä. Mutta odotellaan siis, jos "nakutus" loppuisi. Onkos kukaan vaihtanut orkkisöljyjä jo 1500km jälkeen pois?
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Lahti
#37
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

asiaan sen kummemmin perehtymättä, niin eikös esim. takomännille ole tyypillistä pieni ääntely kylmänä ja kevyellä rasituksella, koska sylinterit joudutaan lämpölaajenemisen takia poraamaan väljemmillä sovituksilla...? Tuskinpa noissa uutena on takomäntiä, mutta ehkäpä materiaali on muuten selvästi erilaista kuin mamman micrassa?

En sitä paitsi ylipäätään usko, että äänieristys/äänien vaimentaminen on ollut listalla ykkösenä tai edes kakkosenakaan EVOA suunniteltaessa...
 
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Tykkäykset
0
#38
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Peke sanoi
Tän olen itsekin huomannut ja koeajoautossa(minkä viimeks ajoin) nakutusta ei juurikaan kuulunut. Sillä olikin kilometrejä jo jonkin verran takana...Mun autossa toi ääni on aika hiljainen ja en kyllä sitä ajossa huomaa, vain tyhjäkäynnillä. Mutta odotellaan siis, jos "nakutus" loppuisi. Onkos kukaan vaihtanut orkkisöljyjä jo 1500km jälkeen pois?
Normaali tyhjäkäynti napsutus on ihan normaalia, mutta suurin ongelma on se kiihdytyksessä esiintyvä rämisevä ääni joka on ollut kaikissa EVO IX:ssä riesana, mutta sekin on kuulemma normaalia eikä asialle voi oikein mitään.

HUOM! EVO IX mäntämateriaali on vaihtunut vs. EVO 8:

MIVEC has been adopted on the 4G63 engine installed on the Evolution IX.
With Variable Valve Timing (VVT), as well as increasing torque in the low rev range, there are major improvements in fuel
consumption and emissions performance
Magnesium alloy has been used for the turbocharger compressor wheel – a world first. This has resulted in improved
response. (GSR : option, GT/RS : standard)
Measures to cope with the increased output include higher levels of durability and reliability.
Other changes:

• Timing belt cover shape change
Use of high strength pistons
• 2-piece oil rings
• Change to shape of cooling water tank using long reach plugs
• Finer cooling water temperature control using bottom by-pass type mechanism
• Use of long reach type spark plugs

2. Pistons
Durability and reliability have been improved as a result of having used stronger piston material.
 
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Tykkäykset
0
Sijainti
Uusmaa
#39
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Ei muutaku kovaa ajoa vaan niin kyllä se siitä paranee ;D

Nua evot ei ole kuitenkaan millekkään hyvää kyytiä tavoittelijoille suunniteltuja, vaan ne ovat tehty kovaan menoon ;)
 
Liittynyt
4 Tammikuu 2007
Tykkäykset
0
#40
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Mulla ei kyllä oo enää mitään outoja sivuääniä koneesta, ainakaan mitkä havaitsisi helposti..
ja autolla on nyt ajettu 3500 kilsaa..
Kehrää kuin kameli ;)
 

Tdi??

New Member
Liittynyt
18 Toukokuu 2006
Tykkäykset
0
#41
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Mullakin kuuluu pikkuinen naputus, eili lisaa hanaa. takuut kunnossa :peukku
Poletetaan niin kauan kuin liikkuu ;D
 

Tdi??

New Member
Liittynyt
18 Toukokuu 2006
Tykkäykset
0
#43
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Mut vähän ot:tä
Onko/meneekö muilla turbon pakopesä punahehkuun, lievän ;D polettamisen jälkeen?
Kyseessä vakio evo9
 
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Tykkäykset
0
#46
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Tdi?? sanoi
Mut vähän ot:tä
Onko/meneekö muilla turbon pakopesä punahehkuun, lievän ;D polettamisen jälkeen?
Kyseessä vakio evo9
Suosittelen sit kuitenkin jälkikäyttämään ennenkuin lyöt sen sammuksiin :)
 
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Tykkäykset
0
Sijainti
Uusmaa
#48
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Kannattaa investoida auto timeriin.

Ittellä ei ainakaan aika riitä siihen, että käyttää autoa 1500rpm muutaman minuuttin kun on perille päässy.

Naapurin mummokin käy nopeammin kaupassa, jos tuota ei ole. Menee aika ihan turhaan orottelemiseen ;)
 
Ylös Bottom