galaniitin galant dynamic 4 ralli malli - kommentit

galaniitti

New Member
Liittynyt
30 Toukokuu 2008
joo vapaat kommentit ja tunnistukset jos joku alkuperän tuntee ;) sekä asiavirhe korjaukset jos vallitsevasta tekniikasta paremmin tietää:D
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

paljonkohan on tehot ? evo3 imm riittää +400hv
eikä se evo6 tms imm sen paremin virtaa :-\

GM 3" kuumalanka anturia väliin jos tuntuu tukkoiselle. ;)

mutta tuo 0.9bar ja katkasu niin onko oikeesti evo3 imm? kun gti galantin vakio sekoaa juurikin noiden paineiden tietämissä.

ettei tulisi fuelcuttia noin alhaalla?
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

en tiijä' mikä siihen tuli yhtäkkiä ku hajos se kutosen maffi jolla pelannu moitteetta jopa 1.7 baarin paineella. tekii siihen maffin liittimeen välijohdon jolla saa soivitettua tuon kolmosen maffin tilalle ja laiton paikalleen niin ei kestä tosiaa kun 0.8-0.9 bar nii menee fuel cut päälle ja moottorin ohjaus on vr nelosen. eikä tehot kyllä ole varmasti yli 300hv:n, tuli vaan mieleen tässä nyt että onko se maffin liittimen johtojärjestys sama evo 3 ja 6 liittimissä kun laiton johdot suoraan vaan pinnistä pinniin.
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

saattaa olla että evo3 imm antaa eri taajutta ulos ja sulla on sovitettu se ecu evo6sen imm:lle.

paineilla ei ole mitään merkitystä, kuhan ilmämäärä pysyy imm:n luku kynnysten sisällä.

mä en ole perehtyny evojen imm ollenkaan, en tiedä kytkennöistä.
itekin pitäs selvitellä tuon GTOn immn kytkentä, pitäs sovite rakentaa, ja sopiva liitin löytää
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

joon ku entiseltä omistajalta kyselin että onko mitään muokkauksia tehty niin se sano että ei ole muutakun lisätty resettinasta johtosarjaan
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

Tuolla oli siirtäjiäkin kaupan....
http://www.teamrip.com/GENUINE_FACTORY_AWD_PARTS.html
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

Ois periaatteessa kannattanut hitsata se keskitasauspyörästöstä tuo yhdeksi puuksi jos nyt ylipäätään pitää lukita. Meinaan nyt se voima kuiteskin menee keskitasauspyörästön sisällä olevista pienistä hammaspyöristä, jotka kyllä poksuu ajan/tehon kanssa. Toki toi konstruktio on purettavissa esim kesäksi jos ajelee paljon asfaltilla.

Mulla vois olla muutamat siirtäjät tohon lodjuun!
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

siirtäjän löysin jo teräksinen tälläkertaa niin ei hajoa uudestaan. ja kesäksi on tarkotus ottaa etuvetarit pois nii saa vähän armoa voimansiirrolle ku ei jumita niin pahasti käänöksissä. ja jos keskitasurin rattaat paukkuu nii laitetaan hitsiä tilalle. ;D
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

Mulla olis sulle bolt on paketti ja saattais olla punosletkukin. Muistaakseni AP racingin sylinteri.... QM:n 3-levynen oli sillä enemmin jalkaprässi kuin kytkin, mutta toimi ;D
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

itellä samaa ongelmaa ton irrottamisen kans, mistä noita sylkkyjä saa ja minkä hintasia?
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

Turbossa on luonnostaan isompi työsylkkä kuin gti:ssä. 21mm vs 19mm. En tiedä kumpi sulla on. Kannattaa katsoa tuo jos hakee helppoa fixausta.

Kytkinongelmat johtuu vanhasta ja väljästä kytkinpoljin mekanismista / väärästä säädöstä. Teräspunosletkut ei auta mitään. Mekanismin väljyydet voi hitsata kasaan ja toivoa että kestää.

http://www.google.fi/search?source=ig&hl=fi&rlz=&=&q=welded+clutch+assembly+dsm&btnG=Google-haku&aq=f&oq=

Youtubessa on jackstransmissionin tekemä filmi kytkimen säädöstä, kannattaa chekata se vaikka uskoo tietävänsä homman kuinka tehdään.
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

galaniitti sanoi
siirtäjän löysin jo teräksinen tälläkertaa niin ei hajoa uudestaan. ja kesäksi on tarkotus ottaa etuvetarit pois nii saa vähän armoa voimansiirrolle ku ei jumita niin pahasti käänöksissä. ja jos keskitasurin rattaat paukkuu nii laitetaan hitsiä tilalle. ;D

Teräksisen löysit GTI:n lootaan :eek:
Mahtaako sopia jos on otettu vr4/evo1-3 lodjusta....
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

joo kato harvinaisuuksia harvon tarjolla menee solveltelematta tuonne dynyn lootaan kuulemma. ei mullakaan tietoa mistä on lähtösin mutta ei ainakaan evon loovasta
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

tuo on nyt lähtökohtasestikkin niin vituillaan jos on laitettu vakio vr4 ecu ja evo6 maf + kikkailtu bensanpaineella yms jippoja. Uudempaan ecuun nähden et saa käytännössä mitään hyötyä, samat asiat voidaan muuttaa vr4 ecuun jos on yks kerros levyllinen ecu.

Kerroppa tarkemmin mikä ecu sulla siellä on (numerot ecusta) sitten onko sulla cyclone imusarjaa.

Minä pystyn ja useampi muukin tällä foorumilla polttamaan ecuun uuden muistipiirin johon kaikki asiat on korjattu, maf suuttimet, boost cut yms jos on kiinnostusta saamaan asiat "oikein" Jos itse haluaa tehdä niin foorumilta löytyy ohjeet ja ebaystä usb porttiin tuleva polttovehje.
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

ei ole kun gti:n imusarja ja kaasuläppä. vr4:n ecu ja evo6 maf niinku oli ostaessakin ja pelas moitteetta ja otti vartille nuita 12.92 aikoja mutta kun evo6 MAF hajos ja tilalle laiton hetkekti evo3 maffin ja sitten kuukauden päästävaihon taas evo6 maffin nii tuli tuo laihalle veto ongelma. ja entisen omistajan mukaan tuo vr4 ecu ja evo6 maf sopii yhteen. tai ainakin myyjä sano niin.
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

bensa pumppu sökö/ ei riitä, ainakin näin mulla valkoisessa pommissa oli...
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

Jep jep.

Kato nyt kuiteskin ne ecun numerot ja samalla kato sinne sisälle onko siitä irrotettu/vaihdettu eeprommi.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/wiki/index.php?title=Mitsun_ECU:n_toiminta

Vaikka se on sen 400m toimii hyvin, niin se ei välttämättä pitemmän päälle kanna. Varsinkin nyt toi kannattaa katsoa kun on ongelmia!

Laajakaista olis varmaan pop ostos autoon....
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

ei ole kuulemma muokattu mitää ecuun. mutta täytynee vielä tarkastaa jos ei ala toimimaan
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

tulipahan motivoiduttua ja laitettua vitosen rattaat laatikkoon niin pääsi testaileen. ja samalla sitte selvis tuo vikakin. olin siis ostanut rikinäisen evo6 maffin 80euron hintaan. nakkasin kolmosen maffin takas reikään niin alkohan se saamaan seosta. täytynee yhdistää siitä entisestä evo 6 maffista piirilevy ja mittariosa tuohon rikkinäisen kuoreen niin ei tarvi ostella enää nuita.
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

Bc racinkii vaan alle jos säädettävää satsia kaipaat. Itelle tulossa vr4:een parin kuukauden sisään niin saa sitten kokemuksiakin..
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

jos tuolta tilaa niin kannattaako ottaa kuinkapaljon jäykemmillä jousilla että pystyy vielä normaalia ajoa ajamaan. ja onko tuosta pillowball yläpäästä hyötyä taikka haittaa kun ei ole oikeen kokemuksia nuista alustoista
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

Vikakoodi 16 on 95-> eclissä käytössä ja tarkoittaa nakutusanturin johdotusta/anturia

ja vr4 en ikinä ole tavannut automaattina ainakaan e3 sarjalaisena tuskin ikinä valmistettukaan
mutta ecliä kyllä löytyy automaattina etuveto turbo automaatti....joten oliskohan ecu siitä peräisin...
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

saattaa hyvinkin olla niin. onko eclipsen ecu yhteensopiva gti:n johtosarjan kans?
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

6g vr4:sta on automaattina.

Lista eri vr4 malleista, tosin tuostakin puuttuu esim lhd arabi specci malli, joka itsella on.
http://www.full-boost.net/VR4_Models.html
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

Kannattais nyt ihan oikeasti katsoa se koko systeemi lävitse, muuten se kansi pahvi menee kesällä joka vedolla. Toi on lähtökohtasestikkin mahdotonta ajaa 1,7 baarin ahdoilla vr4:sen suuttimilla.

Listaa nyt ne ecun/rommin numerot, perus bensanpaine, suuttimet yms.

Laajakaista olisi must hankinta ja sitten dataloggaus piuha tuon ecun ja läppärin väliin. Ohjeet tekoon suomeksi löytyy ihan ilmatteeksi foorumilta / wikistä.
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

joo ei mulla ollut kun sen kiihdytyksen ajan tuo 1.7 bar ahtoja. tarkotus käyttää tuo auto nyt penkissä jossa tarkastetaan seokset laajakaistalla ja kuunnellaan onko nakutusta. ja ostin tuossa megasquirtin joka ois tarkotus laittaa aluksi ainakin tiedon keruuksi ja reaaliaikaiset mittarit erilliselle näytölle ja todennäköisesti laajakaista pitää hommata tai irroittaa toisesta autosta. tuo vikakoodijuttu meni aivan oman sekaannuksen piikkiin kun se diagnostiikkapistoke oli irtaallaan siellä jalkatilassa niin mitoin väärästä pinnistä. :-*
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

onkos kukaan tilannut bc racingilta alusta sarjaa että kuinka pitkä toimitusaika niillä on
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

galaniitti sanoi
onkos kukaan tilannut bc racingilta alusta sarjaa että kuinka pitkä toimitusaika niillä on

Mulle on tulossa tässä viikon sisään, kokemuksia laitan omaan projektipäiväkirjaan jahka saan sen alle laitettua. Laitappa vaikka nokonzokille viestiä ja kysy, mun tilaus meni kimppatilauksen yhteyteen niin en osaa sanoa normaaleista aikatauluista.
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

olikin jo kolahtanut paketti kotipaikan postikonttoriin. täytynee tänään käydä noutamassa ja alkaa ihaileen uutta alustaa, josko sen sais viikonloppuna laitettua allle niin kehtais kesävanteetkin laittaa.
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

Sehän on nätti, vielä kun saat noi puuttuvat palaset kohdilleen niin avot!

Voitko laittaa vielä kuvat konehuoneesta ja dynokäppyröistä ?
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

joo helmat on kaverilla maalattavana jospane sais vapuksi paikalleen. pistin dynokäyrien kuvat näkyviin.
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

onkos kellään tietoa kuka tekee uretaani puslia dynamicin taka-akselistoon? kun tahtoo nuo kumiset rytkytä aikalailla ja onkos tietoa että mites toi kardaani pitää ajoittaa nuissa kun on kolmessa osassa
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

Hienoa jälkeä helmojen suhteen ja muutenkin :peukku.
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

ainahan ne kuvat vähän kaunistaa mutta kyllä tuo maalaus ihan hyvin onnistui. värikin oli just eikä melkeen. nyt ois edessä sitten varaosa-autoista etsiä ehyt konepelti ja lokasuojat niin voi maalata valmiiksi ja laittaa paikoilleen kuhan joutaa. sen verran kiven iskuja kyseisissä osissa että alkaa olla jo ruman näköinen
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

taka-akselille ei ilmeisesti kukaan tee uretaani puslia suoraan eli mallin mukaan häätynee teetättää?
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

galaniitti sanoi
taka-akselille ei ilmeisesti kukaan tee uretaani puslia suoraan eli mallin mukaan häätynee teetättää?

taitaa niitä joku ehken tehä, jos vähän tutkii.
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

empä oo vielä löytäny oisko mitään vihjettä kellaan antaa?
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

galaniitti sanoi
empä oo vielä löytäny oisko mitään vihjettä kellaan antaa?

http://jnztuning.net/shop/catalog/index.php?cPath=21_28_104

http://jnztuning.net/shop/catalog/index.php?cPath=21_28_97
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

Ilotalo sanoi
http://jnztuning.net/shop/catalog/index.php?cPath=21_28_104

http://jnztuning.net/shop/catalog/index.php?cPath=21_28_97

http://tunersnation.com/ZenCart/index.php?main_page=product_info&cPath=227_385_386_387_389&products_id=732
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

ok täytynee alkaa jollain tilluuttaan tommoset ku ei itellä taivu kieli eikä tuo ulkomaan tilaus muutenkaan
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

kuinkahan paljo nuissa galanteissa on ollu eri perävälityksiä?
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

ei kai gti dynyssä oo ku yhtä, vr4 on sitte taas eri..
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

joo no sittehän itelläki on yks vara välitys ku sattuu oleen glsi:n perä kans puretuna. taka akseliston ku löytäs vaan täydellisen jostai naponeen ja muine hilppeineen kohtuu hintaan.
 
Vs: galaniitin galant dynamic 4 ralli malli

oisko sulla harri K kuvia siitä akselistosta joka sulla ois
 
Takaisin
Ylös Bottom