Galant Λ (Lambda) 1978 tietoa?

IZ_Fin

New Member
Liittynyt
23 Huhtikuu 2011
Hei

Wikipedian linkin mukaisesta autosta on siis kyse http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Galant_Lambda
Haluaisin tietoja kyseisastä mallista.
* Onko tuotu yhtään suomeen?
* Miten muut mallinimet kuten dodge challenger nimellä, löytyykö muita malleja suomesta?
* Muut kerhonjäsenet, kokemuksia kyseisestä mallista.
* Moottori Astron 80, kokemuksia tai tietoa niiden kestävyydestä ja varaosien saannista.
* Kaikkea aiheesta ja aiheen vierestä löytyvää tietoutta.
* Mahdollisuus katsastaa suomessa, jos ko. kulkimen suomeen uittaa?

Niin olen tömännyt tuolla maailmalla tälläiseen autoon ja nyt mietinkin että jos sellaisen hankkisi.
Itse olen uusi jäsen täällä sivustolla, ja ei kokemuksia wanhoista mitsuista. Muuten tullut kyllä autoja harrasteltua.
Työssä käytän päivittäin Mitsun L200. Joten lienee aihetta liittyä joukkoon hurjaan.
 
Vs: Galant Λ (Lambda) 1978 tietoa?

Onhan noita suomeen tuotu, ja tosiaan tuossa linkissäkin on noi muut mallinimet, ja taikasana on sapporo. Elikkästä sapporona löytyy suomesta ja muutamia on ihan foorumilaisillakin.

Lisätään nyt viel sen verran että nuo astron 80, eli 4g52 alkaa olemaan katoavaa luonnonvaraa, mutta 4g63 eli 2 litrainen moottori jota käytetty näihin päiviin asti pitäisi sopia pienillä muutoksilla.
 
Vs: Galant Λ (Lambda) 1978 tietoa?

Wlooffy sanoi
Onhan noita suomeen tuotu, ja tosiaan tuossa linkissäkin on noi muut mallinimet, ja taikasana on sapporo. Elikkästä sapporona löytyy suomesta ja muutamia on ihan foorumilaisillakin.

Lisätään nyt viel sen verran että nuo astron 80, eli 4g52 alkaa olemaan katoavaa luonnonvaraa, mutta 4g63 eli 2 litrainen moottori jota käytetty näihin päiviin asti pitäisi sopia pienillä muutoksilla.

astron sarjan kone on ns teollisuus moottori, löytyy trukeista :D eli varaosia saa trukki huollosta ellei varaosapuljussa ole tarjota.
mitsubishin trukeissa, kone vaihtoehdot nestekaasutrukeissa 4g52 & 4g54 (2.0 & 2.6)
 
Vs: Galant Λ (Lambda) 1978 tietoa?

Voisiko nähdä kuvia niistä samanikäisistä sapporoista, niin näkisin hieman mitä maskeja ym muita yksityiskohtia niissä on.
Missä hinnoissa nuo liikkuvat suomessa?
Kiitos vastauksista. :driver
 
Vs: Galant Λ (Lambda) 1978 tietoa?

IZ_Fin sanoi
Voisiko nähdä kuvia niistä samanikäisistä sapporoista, niin näkisin hieman mitä maskeja ym muita yksityiskohtia niissä on.
Missä hinnoissa nuo liikkuvat suomessa?
Kiitos vastauksista. :driver

http://www.mitsubishiclubfinland.com/?sivu=jasenet/samitsu

samitsulla on 82vm sapporosta muutama kuva tuolla. :peukku

tuon ikäiset sapporot on vain aika hyvin kuopattu :'(

nick e15mitsubishi on myös 80+ muitelen että myös 82vm turbo koneinen sapporo mikä on todellinen sleeperi :)
http://www.mitsubishiclubfinland.com/galleria/main.php?g2_itemId=7651
http://www.mitsubishiclubfinland.com/galleria/main.php?g2_itemId=11083
:peukku
 
Vs: Galant Λ (Lambda) 1978 tietoa?

http://akit.kuvat.fi/kuvat/Mitsubishi/Sapporo%20GSR%20-79/

Tuossa kanssa yksi.

Edit: Yleensä hinnat noissa mielestäni pyörii 500e-2000e kunnosta riippuen silloin kun niitä sattuu myynnissä olemaan.
 
Vs: Galant Λ (Lambda) 1978 tietoa?

Tuo GSR on hieno, ja lähempänä sitä mun havittelemaa mallia. Nuo kasikakkoset on liian kahdeksankyt lukulaisia ja niin ollen moderneja facelift malleja. Hinnoista vielä, että taitaa noin halvat olla enemmän tai vähemmän projekteja. Museorekisteröitävässä kunnossa olevia ei taida liikkeellä olla. Siinä mallissa jota olen harkinnut, on "racepeilit" ja sellainen maski jossa on puola keskellä. :peukku Tässä kuva siitä:
 

Liitetiedostot

  • Lambda.jpg
    Lambda.jpg
    231.9 KB · Lukukerrat 531
Vs: Galant Λ (Lambda) 1978 tietoa?

Sapporoa on tiettävästi myyty Suomessa aluksi myös nimellä Galant Coupe (lähde: Auto 70-luvulla-kirja, T. Laitinen). Tiedä sitten kuinka monta yksilöä ja onko yhtään jäljellä tuolla nimellä?
 
Vs: Galant Λ (Lambda) 1978 tietoa?

Windrider sanoi
Sapporoa on tiettävästi myyty Suomessa aluksi myös nimellä Galant Coupe (lähde: Auto 70-luvulla-kirja, T. Laitinen). Tiedä sitten kuinka monta yksilöä ja onko yhtään jäljellä tuolla nimellä?

AKE/TraFi kai osaisi kertoa tuosta asiasta enemmän :) rekisteröinnin mallinimi on luultavasti Mitsubishi Colt Galant Coupe, tyyppimerkki lienee A123 (ainakin 2-ovisessa hardtopissa). Harvinainen tuo mallinimi ainakin on.
 
Vs: Galant Λ (Lambda) 1978 tietoa?

meikäläisen sapporo on rekisteriotteen mukaan galant sapporo ja vuosimallihan oli -79
 
Vs: Galant Λ (Lambda) 1978 tietoa?

nostokurki sanoi
AKE/TraFi kai osaisi kertoa tuosta asiasta enemmän :) rekisteröinnin mallinimi on luultavasti Mitsubishi Colt Galant Coupe, tyyppimerkki lienee A123 (ainakin 2-ovisessa hardtopissa). Harvinainen tuo mallinimi ainakin on.

Tuollahan sitä on selvitetty:http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=13584.0

Tulee vaan mieleen, että jos kyseisellä mallinimellä olevia autoja on vielä rekisterissä, niin onkohan ne laskettu Galantin lukumäärien kanssa yhteen?

Koska Sapporon tuonti Suomeen muuten alkoi? 1978?
 
Vs: Galant Λ (Lambda) 1978 tietoa?

Moottori Astron 80, kokemuksia tai tietoa niiden kestävyydestä ja varaosien saannista.

Kuten niin monia Mitsun vanhoja kasiventtiilisiä koneita, tätäkin moottoria vaivaa krooninen kansien halkeilu. Pitkä ja painava ketjukone, uudemmat (esim. se mainittu 4G63) ovat jo kevyempiä, tehokkaampia ja taloudellisempia. Kannattaa pitää mielessä, jos ns. museohommat ei kiinnosta.

Yleisesti (kuten Wikistä kävi ilmi) kannattaa lueskella aussien foorumeita ne ovat melko hyvä tiedon lähde harvinaisempiin peleihin. Siellä Sapporo on tunnettu ainakin Scorpion nimisenä. Ausseilla on aika paljon vanhempaa japsikalustoa, ja sitä rakennellaan siellä päin paljon.
 
Vs: Galant Λ (Lambda) 1978 tietoa?

Moro

Kiitos vastauksista. :D
Auto on siis harvinainen todennäköisesti koko maailmassa.
Huomasitte varmasti tuon "väärän" oikeanpuoleisen ohjauksen kuvassa.
Eli auto pitäisi uittaa suomeen ja kuluja tulee paljon.
Nouden arvo ei harvinaisuudestakaan huolimatta ole kovin korkea, joten ei kannata :seina
Jos tuon saisi mahdollisesti oikeaan hintaan niin ehkä sitten voisi harkita. Pyyntihinta on ainakin liikaa :-X
Ei senpuoleen, en minä sitä sijoitusmielessä olekaan hankkimassa. Lähinnä tuo vaimo innostui ja samalla hiukan itseäkin alkoi kiinnostamaan. Noita Ooppeleita ym harrastaneena on kyllä autoharrastus tuttua.
En kuitenkaan ole merkkirasisti ja oikeastaan kaikki harvinaisemmat pelit kiinnostaa, etenkin japsit sen takia että niitä on vähemmän liikkeellä.
Vaikka en olekkaan pussihousu niin silti tuleva museorekisteröinti on edoton, jo pelkkien käyttökulujen takia.
 
Takaisin
Ylös Bottom