Galant -00 kolahdus etupäästä

slant

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2013
Kuskin puolen etupyörän tuenta kolahtaa reilusti kun oikealle kääntyessä ajaa esim kadun reunakiven yli. Kokeilin tunkkailla pyörän ilmaan ja heilutella/nostella pyörää, enpä löytänyt mikä paikka on rikki. Olisko kellään vaikka valistunutta arvausta mikä nivel tai pusla tuossa tilanteessa vois olla kolisija? Muissa tilanteissa ei (vielä) kolinoita kuulu.
 
Vs: Galant -00 kolahdus etupäästä

Mulla tuli kolina taaemmasta pallonivelestä vastaavanlaisissa tilanteissa. Hieman veemäinen todeta väljäksi, käsikopeloilla en välystä löytänyt mutta katsuri löysi. Näkyi välistä ihan selvästi nosturilla kun autoa heilutteli.
Eikun hetkinen.... No nyt en kyllä enää kuollaksenikaan muista kolisiko etupäästä kun ainakin takaa oli iskari mennyt ja se kolisi ;D
Edit: Piti ihan tarkistaa projektiosiosta jotta kolisiko edestä kun ei muisti enää tähän aikaan pelitä ja: "mikä paikka edestä vasemmalta lonksuu. Semmoinen ärsyttävä kolina kuuluu hiekkatiellä jatkuvasti ja en ole käsikopelolla onnistunut paikantamaan." Ja siis taaempi alapallonivel.
 
Vs: Galant -00 kolahdus etupäästä

Kiitoksia vinkistä täytyy tuo nivel viikonloppuna tutkia.
 
Vs: Galant -00 kolahdus etupäästä

slant sanoi
Kiitoksia vinkistä täytyy tuo nivel viikonloppuna tutkia.

Sitä ässän mallista taaempaa alatukivartta veikkaan itsekin. Joko alapallo tai sitten rungon pään pusla loppu.
 
Vs: Galant -00 kolahdus etupäästä

kolisee samalla lailla vaikka olisi se etummainenkin pallo väljä.

Ja jos molemmat on väljiä, niin ei välttämättä näy se toisen välys. katsuri kirjoitti jälkitarkastukseen huomautuksen,että tarkista kaikki välykset, kun oli vain etummainen pallo väljä. On melkoinen nivelmysteerisysteemi tuo galantin keula.

Välyksiä hakiessa pitäisi kokeilla heiluella auto maassa, rengas ilmaan tunkattuna tukivarresta, jollon säilyy mahdollisimman normaaliasennossa kaikki nivelet ja sitten vielä korista ylös tunkattuna, että on joustot aivan ulkona.

Niveliä ois hyvä kääntää ja vääntää jollakin, yrittää nitkuttaa esim. pyörän napaa ylös ja alas ja mulla tais katsuri loppujen lopuksi löytää välyksen kun rengasraudalla kampes renkaan ja nosturin välistä rengasta ylöspäin. Kaikkea se kokeli, ku sanoin, että kattoppa mikä siellä kolisee ku en itse oo löytäny. Ja kun sitten löyty se väljä nivel, niin se kokeili vielä jotakin erilaista tyyliä ihan vain nähdäkseen, että näkyykö sillälailla välys Galantissa ;D
 
Vs: Galant -00 kolahdus etupäästä

Se s mallinen alatukivarsi oli vikana, vaihdolla loppui kolahtelu. Nyt sieltä kuuluu silloin tällöin naks... Kunhan ensin saa pyöränlaakerin vaihdettua täytyy alkaa etsiä syypäätä tuohon ;D
 
Vs: Galant -00 kolahdus etupäästä

Yläpallonivel on ainakin ihan väljä. Katsastin vehkeen juuri, eipä huomattu asiaa konttorilla. Oliskohan tuo sitten se naksuja.

Osaa vetoakseli olla muuten tiukasti kiinni navassa, huomenna järeämmällä ulosvetäjällä uusi yritys.
 
Takaisin
Ylös Bottom