Galant 2,3 td kytkin

J

jukkato

Guest
muistanko oikein, että joissain galanteissa oli kytkimen yhteydessä turbiini normaalin manuaalivaihteiston kanssa?
 
ja tarkennusta vielä, että sehän toimii "oikein" eli autoa voi pitää vaihde päällä paikallaan jarrun avulla / liikkeelle lähtö vaatii kierroksia? mikäli näin, olisin kiinnostunut tuollaisesta paketista.
 
Ei toimi niin. Oikeastaan koko kapinetta ei huomaa ajossa, varsinkaan jos ei tiedä sen olemassa olosta. Mekin ihmettelimme kun galanttia ei saanut työntämällä käyntiin. Hinaamalla sai jos rytkäsi kunnolla kytkimellä. Nopeissa pykällyksissä sen huomaa kun ottaa sillai hieman pehmeämmin kiinni.

Minusta koko kapinetta ei ole mitään järkeä laittaa jos sitä ei alunperin ole. Eikä se mahdukkaan tavalliseen kytkinkoppaan vaan pitää olla TD galantin oma laatikko. Painoakin on ihan sikana, joten se siitä.
 
no miksei "Team 1000" vaihda siihen Galanttiin vauhtipyörää esim. G52 koneesta? Käsittääkseni pulttijako pitäisi olla sama... vai onko se td:n laatikon sisäänmeno akseli tavallista taaempana (sen turbaanin takia)? Voisihan sen laatikonkin vaihtaa samalla, taitaa vaan turbon laatikko olla ainoa joka käy tuon lohkon perään (eikä siitäkään tiedä kestääkö se)...
 
Kuka sanoo ettei oo jo vaihdettu ;)

Tavallinen vauhtipyörä ja kytkin ei käy suoraan TD laatikon kanssa vaan siinä käy juuri niin kuin arvelitkin eli kytkinakseli jää liian lyhyeksi.
 
Noo, kaikesta huolimatta kyseisen tyyppinen turbiini saattaisi olla aivan sopiva tarkoitukseeni, ehkä jopa galantin laatikkokin. Eli jos löytyy ylimääräisiä, niin tietoa tarvittaisiin.
 
Takaisin
Ylös Bottom