galant 2.4 gdi tehot katoaa ja alkaa pätkimään yli 3400rpm jälkeen

Pvata

Member
Liittynyt
28 Heinäkuu 2011
Sijainti
Joensuu
Tuommoinen vika ilmaantui jns-espoo matkalla. Ensin alkoi ohittaessa näyttelemään check engine valoa, mutta kun kaasua hölläsi sammui aina. Taajama ajossa tuo haittaa enemmän kun ei oikein tykkää kiertää kun jo tehot katoaa. Tuolla pitäisi huomenna päästä takaisin joensuuhun ja täällä en mitään isompaa edes pysty tekemään, ilmasuodattimen käyn nyt ainakin hakemassa.

Eli kysymys kuuluu mitähän autosta mennyt ja voiko mitään tehdä reissun päällä? Kulutuksesa en huomannut mitään poikkeavaa, ja epäilenkin enemmän ilmapuolen ongelmaksi.

Autosta on toissa kesänä tukittu egr, pesty imusarja, pesty läppärunko ja kaasuläpän akselin liimaus korjattu.
 
Vs: galant 2.4 gdi tehot katoaa ja alkaa pätkimään yli 3400rpm jälkeen

Onhan se mahdollista, mutta sen pääsee tarkastamaan vasta joensuussa. Viimeksi kun toi vaivasi niin koko motti meni vika tilaan ja kuittaantui keskuslukko kikkailulla. Mites onko näissä mahdollista että ois ilmamassamittari mennyt?
 
Vs: galant 2.4 gdi tehot katoaa ja alkaa pätkimään yli 3400rpm jälkeen

Koodillahan se selviäisi.... väittäisin, että ilmamäärämittariviat ovat Mitsuissa aika harvinaisia. Mahdollista toki, mutta epätodennäköistä.
 
Vs: galant 2.4 gdi tehot katoaa ja alkaa pätkimään yli 3400rpm jälkeen

Ensiapuna vaihdoin ilmasuodattimen, oikein muuta tähän hätään voi tehdä.

Sen verran havaintona kun tuossa asioilla kävin että ekalla startila vaan ravistaa hetken ja sit sammuu, toisella jää nätisti käymään. Niin ja veto ongelmatkin vähän jäähtyneellä koneella oli osin hävinneet, suodatinta en ollut vielä vaihtanut.

Pitää toivoa että kestää joensuuhun asti, pitää vain ohituksia välttää.
 
Vs: galant 2.4 gdi tehot katoaa ja alkaa pätkimään yli 3400rpm jälkeen

Kotona jälleen, pientä pätkimistä kotimatkan ja parit check enginet.

Purkuhommien jälkeen todettu että kaasuläpän vika uusinut, liimaukset pettäneet. Jännä on se että ei edes kunnolla silmällä nää sitä rakoa mikä tulee liimatippaan ja silti noin paljon osaa auto temppuilla. Kun oikein tarkasti kattoo niin läppää käänäessä liimatippaan tulee aavistuksen rakoa eli murtunut on.

Nyt pitää vaan etsiä se korjausketju ja katella mitä liimaa muut käyttäneet, ite vedin viimes vaan pikaliimalla kun muutakaan en siihen hätään löytänyt.
 
Vs: galant 2.4 gdi tehot katoaa ja alkaa pätkimään yli 3400rpm jälkeen

Epoksilla. Ja mahdollisimman hitaalla epoksilla (ts. mieluummin puolen tunnin, kuin vartin). Nyrkkivakiona mitä nopeampi epoksi, sitä hauraammaksi se jää.
 
Vs: galant 2.4 gdi tehot katoaa ja alkaa pätkimään yli 3400rpm jälkeen

Eilen sain auton kasattua takas ajoon. Epoksissakaan ei ollut hirveästi vaihtoehtoja paikallisessa liikkeessä, mutta tuossa oli kiinni tarttuminen 5min ja kuivuminen 4h +20c. Tänään sitten työmatkalla vähän testasin ja kiusasin ja tuntuu toimivan niin kuin pitääkin. Tyhjäkäynti tosin laukkaa reilussa tonnissa ja vaeltelee mutta se onkin normaalia kun piuhat olleet irti, yleensä löytää tasonsa viikon ajon paikkeilla.
 
Vs: galant 2.4 gdi tehot katoaa ja alkaa pätkimään yli 3400rpm jälkeen

Sehän kesti taas pitkään, pääsi helsinkin ja takas kuorttiin asti kun taas sama rumba alkoi. nyt piti jo muutaman kerran ottaa tien laitaan ja käytellä keskuslukot kiinni auki että sai hetkeksi nollattua. Tänään ei enää jaksa purkaa, kyllä tollanen 1000km 12 tuntiin kolmen tunnin unilla syö mehut ukosta.

Tuntuu tuo vika tulevan kun konetta joutuu kuormittamaan, ohitukset ylämäkeen ja samoin vedätys jyrkempään mäkeen, hiukka myös vaikuttaisi että lämmöllä on edistävä vaikutus koska, vasta pitkän päivän jälkeen alkoi temppuilla, ja jo helsinkiin päin tuli kyllä aika rivakasti välillä mentyä.

voisko tuo jopa johtua viallisesta asentoanturista tai jopa lambdasta että menee sekaisin seosten suhteen. Saakohan noilla halvoilla vikakoodinlukijoilla metsästettyä vikakoodin kun siis toi varoitusvalo sammuu kun höllää kaasun.
 
Vs: galant 2.4 gdi tehot katoaa ja alkaa pätkimään yli 3400rpm jälkeen

Samat oireet = sama vika. Ei ole silloin liimaus pitänyt.
 
Vs: galant 2.4 gdi tehot katoaa ja alkaa pätkimään yli 3400rpm jälkeen

Eilen sain taas purettua ton pöydälle ja kyllä minusta noi liimaukset näyttäs olevan kunnossa. ja vikahan ilmeni kun autolla oli ajettu aikamoinen taival eli voisiko joku komponentti nyt vaan ruveta sekoilemaan ylikuumennuttuaan?
 
Takaisin
Ylös Bottom