Galant A16* ja BMW suorakutonen

Vs: Galant A16* ja BMW suorakutonen

Kuullostaa mielenkiintoselta projektilta :peukku
 
Vs: Galant A16* ja BMW suorakutonen

No niin... vaikuttaa aika mielenkiintoiselta saa nähdä minkälainen tuosta tulee...salaisuuksia jatkon osalta on vielä.. ;)
 
Vs: Galant A16* ja BMW suorakutonen

Erittäin mielenkiintoinen projekti, jatka ihmeessä kommentointia.

P.S. Puhakalle tiedoksi että se kommentointiketju on tässä ;D, sen voisi kyllä linkittää projektipäiväkirjan ensimmäiseen viestiin niin olisi helpompi löytää.
 
Vs: Galant A16* ja BMW suorakutonen

ast sanoi
Erittäin mielenkiintoinen projekti, jatka ihmeessä kommentointia.

P.S. Puhakalle tiedoksi että se kommentointiketju on tässä ;D, sen voisi kyllä linkittää projektipäiväkirjan ensimmäiseen viestiin niin olisi helpompi löytää.

No perhana :D, no silläpä en löytänytkään, sry, my bad.

Mutta kysytään nyt jos vastauksia löytyy, moottorin kiinnitys ei liene kansliahommaa isompi ole jos hitsi löytyy? (ie käytitkö orkkis kiinnikkeitä ollenkaan), ja tulipeltihommiksihan tuo näyttäs jokatapauksessa menevän..

ps. ja mitä tuossa pölyisessä ikkunassa lukee, jotain drifterin tekemisestä ??? ;D
 
Vs: Galant A16* ja BMW suorakutonen

Kyllähän tuo luisupeliltä vähän näyttää kun on iso painava kuutonen keulalla ja kevyt perä...
 
Vs: Galant A16* ja BMW suorakutonen

juu, täytyy linkitää tämä keskustelu osion linkki sinne ylös..

no mitä tuli-pelti asiaan tulee. sanoivat katsastus konttorilla, että tulipellin siirto ei olisi laillista, vaikka itse muistinkin oisin, mutta laitetaan konen nyt sitten toistaiseksi ainakin kiinni niin, että tulipeltiä ei tarvitsisi sirtää..

ja moottorin korvakkeet onkin tehtynä jo sillälailla, että alkuperäiset moottorin korvakkeet ehjinä ja "hätä" tapauksessa vakio moottorin saa alkuperäisille korvakkeille.

Tuulilasissa lukee teksti, että kun
"Jos kaikki menee pieleen niin ainahan siitä voi tehdä drifterin"
 
Vs: Galant A16* ja BMW suorakutonen

Asiallinen projekti :peukku
Tuollaiseen kotiin kun tuo minunkin takasuti turbo joskus päätyisi tai vastaavasti joskus kerkeäisi sitä itse rueta laittamaan :)
 
Vs: Galant A16* ja BMW suorakutonen

J. Puhakka sanoi
Tämähän on aivan uskomattoman hyvä projekti, taitaa vaan kaikki haukkoa happea, tai ainakin minä, oon aina haaveillut että jostain etuvetomitsusta rwd jääauto bemmin tekniikalla (nykylaillahan ei taida laillisesti saadakkaan moista tehtyä kadulle..)

Tuollaisesta (fwd->rwd, mitsusta) minäkin haaveilin aikanaan, jäi aloittamatta juurikin kun ei saa kilpiin Suomessa (harm!), mutta vanhemmasta valmiiksi takapotkusta sitten. :peukku

Hyvä että Mitsu on kehittänyt nuo nelikot, mutta yksi niistä kymmenistä etuveto anonyymeistä ois saanu jäädä mappi ööhön :mad: ja sensijaan kehittänyt edes yhtä takavetoa rinnakkaismallina, kuten hyvänä esimerkkinä Toyota (Supra), Nissan (Skylle) ja Mazdan (RX mallit).. on todella ikävä juttu että Mitsu puuttuu joukosta. :-\

Tämmöne yksinkertaisempi "takaveto-urpo" kuin minä ei nelikkojen päälle ymmärrä ja etuvedot on kokeitu (luovuttu) :p

mut itsetehty vastine käy hyvin, tämmösestä jaksan innostua!, JOO! ..jatka tätä, jätä osa sivuprojekteista vaikka lumiukolle! 8)
(..tullaan paikalle katsomaan viikon päästä.) :driver
 
Vs: Galant A16* ja BMW suorakutonen

Ootko nyt ihan varma ettei drifting sitten kiinnostaisi? ;) Kunhan tekniikka paikoillaan, niin ei muuta kuin AKK-putket kabiiniin ja siitä se sit lähteekin ;D Kuinka iso on painoero tuolla malmikasalla + lootalla ja alkup. painavimmalla moottorilla + laatikolla kyseisessä korimallissa?
 
Vs: Galant A16* ja BMW suorakutonen

Mikäs moottori tuo nyt sitten loppujen lopulta onkaan, siis koodiltaan?
 
Vs: Galant A16* ja BMW suorakutonen

Hahah, jos se nyt on E23 korisesta niin tuo 183hp / 2788cc, niin siitähän sitten saisi jopa ihan tieliikenne vehkeen :DD
 
Vs: Galant A16* ja BMW suorakutonen

Wlooffy sanoi
Hahah, jos se nyt on E23 korisesta niin tuo 183hp / 2788cc, niin siitähän sitten saisi jopa ihan tieliikenne vehkeen :DD

Eiköstä joo, ainakin periaatteessa jos yhtään mulla ajatus kasassa niin? ks. Galant mallia tehty suurimmillaan 2,6l koneella muistaakseni (2,6+25%) ja tehorajaa käyttäs vertailussa turbomallista, (177hp+20%) niin meneehän se noihin lukemiin? Tiedä sitten mistä nuo 2,6 vertailupaperit saa ja jos "turbogallun" tehorajaa käytetään niin tarvitaanko sitten linkkuperän vaihto (2,6:sessahan on ollut taasen jäykkä perä ???)

Tarkentakaa viisaammat, mutta kilpiin jos mahdollista ..ja sehän ei estä vaan edistää radalle pääsemistä! ;D
 
Vs: Galant A16* ja BMW suorakutonen

Emmää tuosta 2.6:sta tiedä mutta mä ajattelin tilavuuden siittä 2.3TD:stä
 
Vs: Galant A16* ja BMW suorakutonen

Wlooffy sanoi
Emmää tuosta 2.6:sta tiedä mutta mä ajattelin tilavuuden siittä 2.3TD:stä
No hyvä pointti, tuohan riittää ja on helpompi lappujen puolesta, jos siis yleensä saa käyttää kahden koneen parhaita arvoja ja niihin sitten lisätä vielä nuo prosentit?
Tuo painon kasvu taisi olla suurin haaste kun itse joskus samaa asiaa selvitin, silloin vertasin bemun kone vs 4g63 vapariin, mutta jos koneen painovertailu tehdään 2,3TD:lle niin ei liene enää niin suuri ero? Paljonkos se paino ero sai olla?
(Se mitsun 2,6l:n taitas silti painaa eniten eli olis avuksi ellei 2,3TD paina "tarpeeksi"..)
 
Vs: Galant A16* ja BMW suorakutonen

Wlooffy sanoi
Mikäs moottori tuo nyt sitten loppujen lopulta onkaan, siis koodiltaan?

Sanoisin näin lonkalta että M30B28.

JK.Galant sanoi
no mitä tuli-pelti asiaan tulee. sanoivat katsastus konttorilla, että tulipellin siirto ei olisi laillista, vaikka itse muistinkin oisin, mutta laitetaan konen nyt sitten toistaiseksi ainakin kiinni niin, että tulipeltiä ei tarvitsisi sirtää..

Ainakin joku aika sitten tulipellin muokkaaminen oli laillista, vaikka varsinainen siirto ei.
Eli yhdessä projektissa teimme tulipeltiin "kolon" jotta moottori saatiin taaksepäin.
 
Vs: Galant A16* ja BMW suorakutonen

En tiedä mikä on virallinen kanta tuohon useampaan vertailumoottoriin, mutta osa katsureista antaa ottaa arvot useammasta ja osa ei.
 
Vs: Galant A16* ja BMW suorakutonen

No tämä auto on mielestäni epä onnistunut jos sitä ei saada katsastettua. Olen henkilökohtaisesti sopinut katsatus miehen kanssa sallittavista muutoksista sen takia ja muutosprosenttejen takia tulipellin siirtoa ei tehty.

Ja erillis-jousitteisen akselin vaihtoon en haluasi ryhtyä. ja näillä näkymin ei onneksi tarvitsekkaan, vaikka ei jää siitä kiinni etteikö olisi valmiiksi kokonainen turbo galantin kori ylimääräisenä ja purettavana.

vastilen huomenna paremmin
 
Takaisin
Ylös Bottom