Galant dyn-4 madaltaminen

ahis

Galant GTi Dynamic-4 ja LancerGTi -91
Liittynyt
8 Helmikuu 2003
Sijainti
Harjavalta
Lähden tänään kyselemään madallus sarjaa tuohon galanttiini, kun tuntuu olevan keuliva malli ainakin tuo meikäläisen.

Elikkäs: Onko jollakulla vastaavanlaisessa menopelissä madallus sarjaa/jousia??

Voipi olla, että tuohon 4wd malliin ei monelta valmistajalta sarjaa löydy. saas nähdä
 
T

teme

Guest
Iskarit pitäs olla ihan samanlaiset kun fwd galantissakin, jos nyt oikein muistan, tarkistan vielä service manuskasta... Mutta ellei sulla ole ECS:ää niin pitäs olla samat iskarit kuin fwd galantissakin
 

Arnold

E-39A
Liittynyt
14 Elokuu 2003
Sijainti
Pirkanmaa
teme sanoi
Iskarit pitäs olla ihan samanlaiset kun fwd galantissakin, jos nyt oikein muistan, tarkistan vielä service manuskasta... Mutta ellei sulla ole ECS:ää niin pitäs olla samat iskarit kuin fwd galantissakin

KYLLÄ ON PASKAA!
Eteen voi sopia mutta takana on VARMASTI erilaiset.
Ja madaltavia iskareita, kannattaa kysellä kybin AGXiä.
 

ahis

Galant GTi Dynamic-4 ja LancerGTi -91
Liittynyt
8 Helmikuu 2003
Sijainti
Harjavalta
tuli sitten vietettyä kokopäivä kaupungissa ja tulos:
nelipyörä suuntaus tehty.
pienet läpyskät orkkis sumareitten viereen:16€ kpl (alkup.)

yhdeltä ainoalta valmistajalta löytyi juuri e39:iin tarkoitetut mad.jouset (Kilen ???). 30mm pitäis tiputtaa. mut kai perä alkaa retkottaa niin kuin lancerissakin...

Ja iskareiksi löytyi kans oikein yhet vaihto ehdot: KYB ExcelG eli perus kaasut. AGX:iä ei kait tähän autoon ole???

niin ja uudet kesäkumit ja vanteet (17") 1350€...
 
T

teme

Guest
Katselin juuri tuosta servicemanuaalista jotta FWD galanttiin tarkoitetut iskunvaimentajat pitäs sopia kyllä AWD galanttiin, sekä etu että taka iskarit...

Eli jos ostaa vaikkapa konin iskarit jotka tarkoitettu e33 galanttiin niin pitäisi mennä kyllä myös dynamicciin...

orig. iskareissa näytti dynyssä olevan leveämmät jouset takana, muuten identtiset, eli orkkis takaiskareihin ei fwd:n jouset menis lautasten puolesta..

Jos nyt joku toisin tietää kokemuksesta toisin, niin valaiskaa meikää ihmeessä...
 

ahis

Galant GTi Dynamic-4 ja LancerGTi -91
Liittynyt
8 Helmikuu 2003
Sijainti
Harjavalta
Jotenkin epäilyttää ostaa jos ei ole "suunniteltu" juuri siihen autoon mihin pitäis asentaa.

Mut toivottavasti joku tietää asiasta enemmän.

Niin ja eix vr4:losilla ole ajettu rallia joten luulis löytyvän osaa jos jonkinlaista.
Vai onko alusta edes "samanlainen"?
 

Arnold

E-39A
Liittynyt
14 Elokuu 2003
Sijainti
Pirkanmaa
teme sanoi
Katselin juuri tuosta servicemanuaalista jotta FWD galanttiin tarkoitetut iskunvaimentajat pitäs sopia kyllä AWD galanttiin, sekä etu että taka iskarit...

Eli jos ostaa vaikkapa konin iskarit jotka tarkoitettu e33 galanttiin niin pitäisi mennä kyllä myös dynamicciin...

orig. iskareissa näytti dynyssä olevan leveämmät jouset takana, muuten identtiset, eli orkkis takaiskareihin ei fwd:n jouset menis lautasten puolesta..

Jos nyt joku toisin tietää kokemuksesta toisin, niin valaiskaa meikää ihmeessä...

Käytä nyt järkees, onkohan iskarit ja jouset samat jos taka "kontissa" on 150kg painoa enemmän kuin säälittävässä etuvedossa?
Mitä raamattua sä oikein väännät? haloo!

Ja mitä niinhin agxiin tulee ainakin jenkki pojat on käyttänyt niitä hyvällä menestyksellä (ainakin mitä olen palstoilta lukenut) "manuskassa" kyllä lukee että olisi tarkoitettu VR-4 ja 4x4 eclipseen mutta sopivilla jousilla ovat saaneet mieleisiksi vr-4lle (sama auto kun gti, mutta turbolla), ja boonuksena on tuo iskarin säätömahdollisuus. ;D

Paljonko noissa perus kybeissä oli lasku varaa?
 
T

teme

Guest
En nyt tarkota että iskarit on SAMANLAISET, vaan tarkotan että samanmalliset, jotta sinne saa sopimaan kyllä vaikkapa konit jotka tarkotettu etuvetoon....

Aivan eriasia jotta toimiiko ne sitten niin kuin niiden on tarkoitus toimia...

btw, hieman asiallisemmin voisit asiasi esittää, tässä kumminkin yritetään vain jeesiä toista klubilaista ;)
 

JokinPaha

Suzuki GS450S -86, Sunnyt -83 1.8t ja HB -92
Liittynyt
19 Toukokuu 2003
Sijainti
Kajaani
Arnold sanoi
Käytä nyt järkees, onkohan iskarit ja jouset samat jos taka "kontissa" on 150kg painoa enemmän kuin säälittävässä etuvedossa?
Nyt menee minulta vähän ohi, että onko tosiaan dyn-4:ssä ja etuvedossa korin paino ero noin paljon. Eihän akseliston painon pitäisi vaikuttaa jousitukseen... Ymmärsiköhän kukaan mistä puhun. Jaa ei, no mennään silti ;D
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
etuvetoisen ja nelikon painoero on TODELLA iso, helposti tuo 150kg takana... eli kyllä siinä ihan pointti on, painoero vaikuttaa jousituksen toimintaan....
 

ahis

Galant GTi Dynamic-4 ja LancerGTi -91
Liittynyt
8 Helmikuu 2003
Sijainti
Harjavalta
Maanantaina aion vielä soitella joillekin liikkeille, jos vaikka löytyis muitakin kuin Kilen:n jousia.

Mutta miten se nyt on löytyykö KYB AGXsiä dynamikkiin??

Jostain pitää vielä varmistaa että tekeekö Bilstein tähän autoon...

Ja kiitos vastanneille!

jaa... onko eclipsessä yhteneväisyyksiä alustassa?
 

ahis

Galant GTi Dynamic-4 ja LancerGTi -91
Liittynyt
8 Helmikuu 2003
Sijainti
Harjavalta
Löytyi tosiaan vanha juttu näiden dyn4:losten madaltamisesta...

Sieltä selvis, että jii82evo:lla on 2wd:ssä Bilsteinin :D 4wd tolpat
ja Arnoldi oli katsellut lätäkön tuoltapuolen AGX:siä ja kallistuksen vakaajia...

Jos vain muistat Arnold, niin mistä niitä katselit (kallistuksen vak.)
KYB:n sivuilta meinasin ladata katalogin (jotain 10MB), eli en ladannutkaan. :p
 

Arnold

E-39A
Liittynyt
14 Elokuu 2003
Sijainti
Pirkanmaa
ahis sanoi
Maanantaina aion vielä soitella joillekin liikkeille, jos vaikka löytyis muitakin kuin Kilen:n jousia.

Mutta miten se nyt on löytyykö KYB AGXsiä dynamikkiin??

Jostain pitää vielä varmistaa että tekeekö Bilstein tähän autoon...

Ja kiitos vastanneille!

jaa... onko eclipsessä yhteneväisyyksiä alustassa?

Joo täältä löysin halvimmat Agxät.

Ja kyllä eclipsellä ja galantilla lähes kaikki on yhtenevää( paitsi jouset ja iskarit, jotka on viritetty kevyemmälle kuormalle)

Se kallistuksen vakain saitti täytyy hakee, en nyt juuri löytänyt. Mutta haen sen.

Juu ja kaikki on hyvällä asialla mutta, turhista arvailuista on melkein enemän haitaa. ( tai no onhan se hyvä että saadaan keskustelua) ;D
 

ahtopaine

Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2003
vr 4:sen takaiskarit ovat ERINLAISET kuin dynamic fourin!!!alapään kiinnitys on isommalla reiällä vr4:sen iskareissa....holkki vaan väliin ja homma kunnossa.... ::)
 

Arnold

E-39A
Liittynyt
14 Elokuu 2003
Sijainti
Pirkanmaa
mr ahtopaine sanoi
vr 4:sen takaiskarit ovat ERINLAISET kuin dynamic fourin!!!alapään kiinnitys on isommalla reiällä vr4:sen iskareissa....holkki vaan väliin ja homma kunnossa.... ::)

Noo kumminkin niin lähellä että toimii, vaikka vähän kikkailua.
Mitkäs iskarit sulla on?

Niin ja niiten vääntövarsien sivu on tässä ja sieltä löytyy muutakin VR-4 alustaa.
Muitakin oli mutta en tiedä onko enää.
 

Arnold

E-39A
Liittynyt
14 Elokuu 2003
Sijainti
Pirkanmaa
mr ahtopaine sanoi
no mullahan on semmoset coiloverit...bilsteenit ;D

No niin asiaa, kerro lisää!!
kuinka korkealla auto istuu, onko matalemmalla kun alunperin.
Mistä ostitiskarit ja koska, ei varmaankaan viime aikoina?
Ja kaikein mielen kiintoisin on mitkä jouset sulla on, ja paljon on lopsejä ja pituutta, ja onko tarkoitettu mihinkä autoon. Mistä ostettu.

Kerro heti kaikki! ;D

Ja voi olla että muitakin kun mua kiinostaa.
 

ahis

Galant GTi Dynamic-4 ja LancerGTi -91
Liittynyt
8 Helmikuu 2003
Sijainti
Harjavalta
Tottakai kiinnostaa! kaikkia asiaan liittyvä kiinnostaa.
Kun ajattelin ajella tuolla galantilla vielä pitkään ja putjetin salliessa tehdä sille jotain...

Hitsi, kun olin puoltoista viikkoa komennuksella niin en ole päässyt lukemaan voorumia (nyt on jo mennyt useampi tunti koneen ääressä)

Mutta jos tästä dyn4 madaltamisesta vielä jotain juttua saatais aikaan...
 

HuBu

New Member
Liittynyt
14 Toukokuu 2003
Sijainti
Forssa
Joo tänne kans tietoo dynan madalluksesta ;D Ahis ja sulta kuvia niistä 17" kesä gummeista 8)
 

Arnold

E-39A
Liittynyt
14 Elokuu 2003
Sijainti
Pirkanmaa
ahis sanoi
Tottakai kiinnostaa! kaikkia asiaan liittyvä kiinnostaa.
Kun ajattelin ajella tuolla galantilla vielä pitkään ja putjetin salliessa tehdä sille jotain...
Kuten myös.

Hitsi, kun olin puoltoista viikkoa komennuksella niin en ole päässyt lukemaan voorumia (nyt on jo mennyt useampi tunti koneen ääressä)
No ei hätää olen odotellut mr.ahtopaineelta vastausta vastaavan ajan...

Mutta jos tästä dyn4 madaltamisesta vielä jotain juttua saatais aikaan...

Toivon mukaan.
(Ja toivottavasti ahtopainekin nousee talviuniltaan foorumille)
 

ahis

Galant GTi Dynamic-4 ja LancerGTi -91
Liittynyt
8 Helmikuu 2003
Sijainti
Harjavalta
Tähän väliin kun ootellaan mr ahtopaineen vastausta:

Muistuiskos jollekin mieleen TM tai Huulilasia tms. missä olis aikanaan tuota DynamicFouria esitelty/testailtu??

Olis mukava lukea mitä siitä silloin on sanottu
 

Arnold

E-39A
Liittynyt
14 Elokuu 2003
Sijainti
Pirkanmaa
ahis sanoi
Tähän väliin kun ootellaan mr ahtopaineen vastausta:

Muistuiskos jollekin mieleen TM tai Huulilasia tms. missä olis aikanaan tuota DynamicFouria esitelty/testailtu??

Olis mukava lukea mitä siitä silloin on sanottu

Juu molemmissa lehdissä on ollut ainakin yhdet artikkelit:

VM: Kuinka Dynamick muutuu vr-4 vastaavaksi tehtaan sarjalla. Täyttä ylistystä mitsulle...

TM: Vuoden -90 talviauto valinta, luokasaan.

Lehdet kaverilla, ja lukemisesta aikaa noin 4v. Joten topicit voi olla hieman asian vierestä. Mutta voin kysyä niiden numerot, jotta voit käydä lainaamassa jostain.

Ja taisi niitä jotain muitakin mielenkiintoisia galantti juttuja olla.
 

HuBu

New Member
Liittynyt
14 Toukokuu 2003
Sijainti
Forssa
Kävin kirjasttossa kattelemassa kyseisiä lehtiä. Olisin lainannut, mutta niitä ei kuulemma saa ja nytten ei oikeen muista mitä lehdissä oli. Ainakin on valittu vuoden talviautoksi sen muistan. :D
 

ahtopaine

Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2003
joo ostin noi iskarit ralliautosta olivat kuitenkin paskana. korjautin ne kittelä rally systemsissä...jousien lopseista ei oo hajuakaan..iskarit ovat vr4:sesta..kilometrejä ei oo vielä kertynyt koska auto on päivityksen alla..kyllähän auton saa nyt korkeammalle tai matalemmalle kuin ennen..
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
mr ahtopaine sanoi
..kyllähän auton saa nyt korkeammalle tai matalemmalle kuin ennen..

näin Offtopiccina, onkos sulla vielä se galant "VR4" turbo? sama mitä kaupittelit aikaisemmin? vai joku uus projekti?
 

ahtopaine

Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2003
joo sama galantti työn alla..ei tullu oikeen järkeviä tarjouksia tai no oikeestaan vaan kokeilin että paljoko siitä sais ;D..nyt kokeillaan saada noi hepat tonne 500 korville ja vääntöäkin tarttis saara lissää..
 

ahtopaine

Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2003
ei oo vakio imusarjaa, tein uuden!!! ;)...lisäksi tein myös uuden pakosarjan ja lisäsin uudet nokat ja jäykemmät jouset..niin ja taisinpa kompurakoteloa ja siipeä kasvattaa...niin ja vielä bensalinjat uusiksi ja suuttimia on nyt sitten 8kpl...
 
T

teme

Guest
no perhana.. johan oot säätäny.. et oo miettiny esim. venomin tjms imusarjan ostoa? ainakin rapakon toisella puolella immeiset ylistää sitä...
varmaan toimis paremmin kuin itse tehty ?

(menee ehkä hieman offtopic mutta menköön ;D )
 

ahtopaine

Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2003
onhan noita venomia ja muita tullu kateltua..vaikee sanoa onko ne sen parempia kuin ite tehdyt mut ainakin paljon kalliimpia.. ;D..joskus nuorempana on tullu pelkkien kehujen perusteella tullu tilattua tavaraa ja siinä mennöö helevetisti rahhoota..mut silloin ei tiedettykkään mistään mitään, tehoja vain piti saara... ;D..
 

ahis

Galant GTi Dynamic-4 ja LancerGTi -91
Liittynyt
8 Helmikuu 2003
Sijainti
Harjavalta
Eip haittaa mitn vaik men aihe hieman ohi kun kerran on näin mielenkiintoinen aihe!

Palaan tuohon madallus aiheeseen kun asialle laittamani henkilö saa jotain selville...
Ei ole liikaa madallus jousia tarjolla
 

ahis

Galant GTi Dynamic-4 ja LancerGTi -91
Liittynyt
8 Helmikuu 2003
Sijainti
Harjavalta
elikkäs:

KYB AGX: vain ameriikasta.
Bilstein: ei E39
Gabriel:ei
Monroe: ei onnex
Eibach: ei mitään
Koni: ei
Lesjeförs: ei
Mad: ei
jne.

Kilen: KYLLÄ, ehkä, tai sitten ei... :p
Toinen asialle laittamistani henkilöistä sanoo, että kileniltä löytyy mad. jouset (KL940404). ja vielä varastosta.
Toinen samoista jousista: koneen mukaan ne käy jokaiseen tän vuotiseen galanttiin...
Voi pers... eli jotain sekoiluako jossain

KYBin norm kaasut kyllä löytyy (jotain sentään)


Voi,voi. pitänee vain selvitellä lisää...
ameriikasta vois tilata mut siihenhän tuli alv ja jotain tulliakin päälle ja rahti. ja hinta pompsahti...

EDIT: lisäys jos vielä viitsisitte listata mad.jousi iskari valmistajia
Ainakin H&R, sachs (onko hyvä?)
 

Arnold

E-39A
Liittynyt
14 Elokuu 2003
Sijainti
Pirkanmaa
Aivan, mutta eikös hyvästä kannata maksaa, ja kun ostaa niin ostaa kerralla kunnoliset, pääsee vähimmällä.

Ja jos iskari hommat on vaikeita niin helpommalla voisi pääsee jousi valinnassa kun otaa coiloverit, on meinaan valittavissa jos jonkinlaista jäykyttä ja pituutta.

Itse katselin AGX mutta tuli krooninen tarve iskarille ja otin ekat jotka sain. Ja kyllä harmittaa, vähän lisää paalua/aikaa ja olis säädettävät iskarit.
Alla suomen myynti KYBit, ihan hyvät ei siinä mitään, mutta toi muuntelu vara on vähän laista. ;D
 

ahis

Galant GTi Dynamic-4 ja LancerGTi -91
Liittynyt
8 Helmikuu 2003
Sijainti
Harjavalta
Tuo koil ouvver on jotenkin "työlään" oloinen... siis tarkoitan, et osaanko ostaa sopivat jos kerran minkälaisia tahansa on olemassa...

Lancerissa on tosiaan kybit/suplexit ja etupää on ihan ok mut takapää ei todellakaan.
Olis hyvä kun pystyisi jotenkin vaikuttamaan iskareiden toimintaan...


osaiskos joku kertoa, löytyykö suoraan e39:siin coilovereita??

taidan tehdä niin että vanteiden/renkaiden osto jää ensi kevääseen ja "sijoitan" alustaan..
 

Arnold

E-39A
Liittynyt
14 Elokuu 2003
Sijainti
Pirkanmaa
ahis sanoi
Tuo koil ouvver on jotenkin "työlään" oloinen... siis tarkoitan, et osaanko ostaa sopivat jos kerran minkälaisia tahansa on olemassa...
No mä ainakin olin luottamassa jenkkipoikien juttuihin ne meinaan oli kovasti kokeillut kaiken laisia ja löytäneet hyvän pituuden / jäykyyden eteen ja taakse, toki noi on aina maku asioita, mutta kumminkin saa jonkun lähtö pisteen.( mä puhun nyt sitten agxien kanssa)


Lancerissa on tosiaan kybit/suplexit ja etupää on ihan ok mut takapää ei todellakaan.
Olis hyvä kun pystyisi jotenkin vaikuttamaan iskareiden toimintaan...
Mulla on uudet vaan edessä. Joo kyllä säädölle varmasti jotain löytyis.

osaiskos joku kertoa, löytyykö suoraan e39:siin coilovereita??
tästä löytyy jotain alustan palikoita, katso vr-4 kohdasta ( muuten sama kun meillä mutta "ylimääräisenä" painona rusettiputkessa ;D)
 

ahis

Galant GTi Dynamic-4 ja LancerGTi -91
Liittynyt
8 Helmikuu 2003
Sijainti
Harjavalta
Jos nyt pitkästä aikaa laittais jotain tuloksia mitä on dynamikin madallus-ikuisuus-projektissa tullut:

Timo Kittelä rallysytemsillä kertoi, ettei kovin mielellään tälläisiin "käyttöautoihin" alkaisi rakentamaan alustaa. On kuulemma tullut useampia valituksia jälkeenpäin liian löysästä/kovasta alustasta.
Mutta antoi kuitenkin summittaisen arvion:
500-600€ per kulma. Vissiinkin bilsteinin osista koottu kynäsetti. Eli yli2000€

Pälkäneläinen firma (nimeä en nyt musta) voisi tilata vr4:losiin tarkoitetun kynäjousi sarjan amerikasta.
TEIN merkkinen japanilainen valmistaja. Hinta 2500€, tinkauksen jälkeen 2400€ :p

Blazespeed saisi toimitettua pelkät madallusjouset (amerikasta..) n.470€. ZOOM merkkiset japanilaiset.

Siinä vaihtoehdot... hieman on innostus hävinnyt. kummajuttu...


Jos antaisitte mielepiteitä seuraavanlaiseen ideaan:

Kierros uusia KYB perus kaasuiskareita ja eteen perus GTi gallun madallus jouset (nehän sopii,eikö vain???).
jotkin n 30mm madaltavat.
Kun tuo meikkiksen auto on hieman "keuliva"...

Vai olisiko madallus sitten enemmän kuin 30mm kun se lasketaan sen "perus gti:n" mukaan??

EDIT: Kukaan tuskin on lyhentänyt esim yhden kierroksen dynamikin etujousia? mahtaisko sitten enää pysyä kupissaan..
 

Juppi

New Member
Liittynyt
8 Syyskuu 2008
Sijainti
Lohja
Vs: Galant dyn-4 madaltaminen

eihän tota galanttii voi paljoo madaltaa... mull on tos toises galantis kybin iskarit ja jotkut jouset. ei sitä maavaraa oo paljoo...
D2 alusta tohon galanttiin, on kyl VR4:sen mut kait se dynamicis toimis?
 

ralli art

honda accord tourer 2.4 executive 2003.
Liittynyt
8 Syyskuu 2004
Sijainti
jyväskylä
Vs: Galant dyn-4 madaltaminen

no mites noi spax:in jouset?vaikka sanotaan että ei 4wd ja 4ws alle,eikös ne sinne mene silti?185e jousi setistä ei ole paha hinta jos kokeilee.

http://www.rallyracefin.fi/spax-pdf/Spax%20Hinnasto%20Madallusjouset.pdf
 

Feppi

Galant Gti Dynamic 4 89, 91, Galant 02,03 Kupla 69
Liittynyt
25 Elokuu 2004
Sijainti
Forssa
Vs: Galant dyn-4 madaltaminen

Whiteline:ltä löytyy sopivat jouset dynamicciin. -30mm muistaakseni.
Ja pystyy tilaamaan ainakin täältä:
http://speedimports.fi

Itse suosisin säädettävää alustaa, niin saa samalla normaalin keulimis ilmeen kuriin. Nykyään säädettävälle alustalle myönnetään jopa ok takuutkin.

/Janne
 

ahis

Galant GTi Dynamic-4 ja LancerGTi -91
Liittynyt
8 Helmikuu 2003
Sijainti
Harjavalta
Vs: Galant dyn-4 madaltaminen

whitelinet löytyy tallin hyllystä...
Osku tilas joskus itelleen ja miulle samalla.
Ei puutu enää kuin iskarit...Ehkä parin vuoden kuluttua on nekin :p

Jos joku on tilailemassa dyn/vr4 iskareita tai jotain jostain niin voisin tulla kimppaan.
KYB AGXät nimittäin.

-Mika
 

HuBu

New Member
Liittynyt
14 Toukokuu 2003
Sijainti
Forssa
Vs: Galant dyn-4 madaltaminen

ahis sanoi
whitelinet löytyy tallin hyllystä...
Osku tilas joskus itelleen ja miulle samalla.
Ei puutu enää kuin iskarit...Ehkä parin vuoden kuluttua on nekin :p

Jos joku on tilailemassa dyn/vr4 iskareita tai jotain jostain niin voisin tulla kimppaan.
KYB AGXät nimittäin.

-Mika

Ahis, lähdehän mukaan coilari kimppaan ;)
Yv:tä jos kiinnostaa..
 

Arska

New Member
Liittynyt
10 Helmikuu 2009
Vs: Galant dyn-4 madaltaminen

mulla on galantissa säädettävä alusta ainakin korkeus auto on 90 dynamikki että onko kellään tietoa että mitkä ne on jouset on mustat iskarit punaset...  ::) tarttis saada vähän tietoa kun yksi iskari päästänyt mehut pihalle ja leimasetä ei tykänny ;)
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: Galant dyn-4 madaltaminen

Arska sanoi
mulla on galantissa säädettävä alusta ainakin korkeus auto on 90 dynamikki että onko kellään tietoa että mitkä ne on jouset on mustat iskarit punaset... ::) tarttis saada vähän tietoa kun yksi iskari päästänyt mehut pihalle ja leimasetä ei tykänny ;)

Ota saman akselin tolpat käteen ja huolla(ta) molemmat kerralla. Kuitenkaa et saa vastaavia tolppia helposti joten tämä taitaa olla ainut helppo vaihtoehto.
 

Arska

New Member
Liittynyt
10 Helmikuu 2009
Vs: Galant dyn-4 madaltaminen

osku sanoi
Ota saman akselin tolpat käteen ja huolla(ta) molemmat kerralla. Kuitenkaa et saa vastaavia tolppia helposti joten tämä taitaa olla ainut helppo vaihtoehto.


joo ei ollu huollettavaa mallia niin tilasin uudet iskarit taka akselille... mutta mallista ei edelleenkään mitään hajua... iskarin mitoilla tilasin sääädettävät; malli avo... :peukku
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Vs: Galant dyn-4 madaltaminen

nii ei ihan täysin auennu et onko vr4 edessä samanlaiset (siis kiinnitykseltään) iskarit kuin dynyssä? ja takana vaan tuo mr ahtopaineen mainitsema alapään kiinnityksen ero? eli jos ostais vr4 coilover sarjan niin vaan tuo takaiskareiden alapään kiinnitys pitäisi vaihtaa? tai siis muokata ;)
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Vs: Galant dyn-4 madaltaminen

itse itselleni vastaten....eli ainut ero löytyy takaiskarin alapäästä vr4:ssa 20mm pultti ja dynyssä tais olla 16mm

edit. siis ei pultti vaan se tappi...mut ainaki tos 91 dynyssä oli samankokonen ku vr neloses eli 20mm, eli heittämällä menee vr:n sarja tohon...mutta kyl oli vanhat takaiskarit ruostunu hyvin kiinni alapäästä...
 
Ylös Bottom