galant dynamic-4 ja vr4 kansipahvien ero?

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
laitoinki jo tonne kerava miitti topikkiin mut tehään uus...eli onko vaparin ja turbon pahveilla mitään eroa? itellä on vapariin ostettu koneen tiivistesarja ja siinä oli mukana myös pakosarjan ja ahtimen väliin tuleva tiiviste, ei taida vaparissa olla samanlaista missään? niin onko noihin sitte sama tiivistesarja ja tämän myötä sama kansipahvi? ebaysta kattelin ni sielläkin oli kansipahveja ja tiedoissa oli sekä 4g63 että 4g63t....

saakos noihin jotain kisapahveja? http://www.cometic.com/sportcompact.aspx tuolta "stock code" C4234-051 mutta pitäis vissiin lohkon pinta koneistaa et vois laittaa???

ja kestääköhän tollanen normi tarviketiiviste mitään? viimeks oli joku itm:n tiivistesarja...

nyt kaikki noihin turbokoneeseen kansipahvin vaihtaneet kommentteja, kehuja ja haukkuja tänne :nykii
 
Vs: galant dynamic-4 ja vr4 kansipahvien ero?

vanhassa e15 turbossa ja siitä vr4 turboon (84-93vm)
on 4g63 koneissa sama kansipahvi oli sitten turbo tai vapari
tuo perus kansipahvi kestää sinne 250hv paikkeille
sen jälkeen pitäs käyttää vahvemmilla liekkirenkailla olevia :peukku
 
Vs: galant dynamic-4 ja vr4 kansipahvien ero?

Tarvike ja orkkispahvit on vapariin (gti) ja turboon (vr-4) samat. Mullakin lojuu nurkissa tuommoinen tarvikepahvi käyttämättömänä, en usko sen kestävän kovin kummoista viritystä ainakaan.

Omassa evon oem monikerrosmetallitiiviste ja arp kansipultit, kestää testatusti vaikka 2 bar ongelmitta.
 
Vs: galant dynamic-4 ja vr4 kansipahvien ero?

Minä olen kikkaillut noitten kansipahvien kanssa. Tarvike pahvia ei kannata turboon laittaa. Käy suosiolla hommaamassa mitsulta kunnollinen kansipahvi. Se maksaa yhtäpaljon, kuin yläpään tiivistesarja varaosana. Sen huomaa sitten miksi ei tarvikepahvia kannata laittaa. Tietysti, jos pistää vielä pikkaisen lisää rahaa niin saa tuon monikerros pelti tiivisteen. Sen meinasin henkilökohtaisesti hommata itse seuraavaksi. Eli GTI ja Turbo on samalla pahvilla. Niillä on eri osanumero, mutta hinta on sama.
 
Vs: galant dynamic-4 ja vr4 kansipahvien ero?

jcarlson sanoi
Tarvike ja orkkispahvit on vapariin (gti) ja turboon (vr-4) samat. Mullakin lojuu nurkissa tuommoinen tarvikepahvi käyttämättömänä, en usko sen kestävän kovin kummoista viritystä ainakaan.

Omassa evon oem monikerrosmetallitiiviste ja arp kansipultit, kestää testatusti vaikka 2 bar ongelmitta.

onkos sulla koneistettu tota lohkon pintaa? us partsilta sais cometicin kansipahveja, tai tarkemmin peltejä, vähän vaan arveluttaa ku suosittelevat lohkon koneistusta, ja jostain toisesta topikista luinki et täytyis koneistaa jos peltisen laittaa...

ja muistiki pätkii eli johan ekassa viestissä kerroin et niitä saa sieltä ;D
 
Vs: galant dynamic-4 ja vr4 kansipahvien ero?

Muistelen joskus että eräs turbottajamme laittoi tarvikepahvin ja se kesti 0,5 baria ennenkuin antautui..
Orkkispahvi kesti 1,5 bar.. (tämä siis ei 4G63 koneessa), mutta liekkö tuo tiivisteiden taso sen parempi muissakaan koneissa..
kyse oli 4G32 koneesta, ja näihinkin on mitsulla "sama" kannentiiviste, erona tosin vaan on tuo että tarvike ei kestä, orkkis kestää.
 
Vs: galant dynamic-4 ja vr4 kansipahvien ero?

mitä sitä suotta koneistaa jos linjarilla on lohkon tasopinta suora!!
 
Vs: galant dynamic-4 ja vr4 kansipahvien ero?

jooonas sanoi
onkos sulla koneistettu tota lohkon pintaa? us partsilta sais cometicin kansipahveja, tai tarkemmin peltejä, vähän vaan arveluttaa ku suosittelevat lohkon koneistusta, ja jostain toisesta topikista luinki et täytyis koneistaa jos peltisen laittaa...

ja muistiki pätkii eli johan ekassa viestissä kerroin et niitä saa sieltä ;D

On se lohkon tasopintakin koneistettu siinä samalla kun porautin, ehkä ei välttämätöntä mutta ei se siinä paljoa tuntunut. Lisäksi suihkin kannentiivisteisiin tarkoitettua VHT kuparisprayliimaa monikerrostiivisteen molemmin puolin.

Cometiccia saisi halvemmalla mutta kokemukset siitä ainakin tuolla amerikan maalla huonommat kuin mitsu omasta MLS tiivisteestä. Päätin sijoittaa vähän kalliimpaan (100e) enkä ainakaan toistaiseksi ole katunut kun tuntuu pitävän mainiosti.
 
Vs: galant dynamic-4 ja vr4 kansipahvien ero?

ei sulla mitään varaosanumeroo sille sattuis olemaan?
 
Vs: galant dynamic-4 ja vr4 kansipahvien ero?

tuo godlike 4g63 raamattu ( http://www.amazon.com/gp/product/1932494626/ref=cm_cr_thx_view ) ameerikan maalta sanoo seuraavaa nuista kansipahvista niinku cometicin ja mitsun MLS gasketin eroista:

Cometic on rantumpi pintojen viimeistelyn suhteen (ja voidaan käyttää uudestaan jos ei ole vikaa ja/tai lohko/kansi muutu)
Mitsun oma MLS gasket on kalliimpi ja osittain parempi, lähinnä sen takia että tiiviste ei ole niin ranttu taas pintojen viimeistelylle..

Tiedä häntä. :peukku
 
Vs: galant dynamic-4 ja vr4 kansipahvien ero?

jees...kiitoksia...täytyypä käydä timanttitiskillä kyselemäs huomen :peukku
 
Vs: galant dynamic-4 ja vr4 kansipahvien ero?

Mitsun (evo7:n)orkkis pelli väliin, ei koskaan pahasta koneistaa lohkon pinta puhtaaks. Alkuperäinen koneistusjälki yleensä aika karkeaa. Tuo orkkis kestää käyttää 3 kertaa, jollei mitään vaurioita ja pinnat koneistettuna, hylomarin kanssa paikalleen, lähtee nätisti irtikin :peukku
 
Vs: galant dynamic-4 ja vr4 kansipahvien ero?

jcarlson sanoi
Osanumero MD349347

mistä ostit ton, ku soittelin paikalliselle timanttitiskille ni ei löytäny mitään tollasta...
 
Vs: galant dynamic-4 ja vr4 kansipahvien ero?

Jenkeistä tilasin, www.jnztuning.com. Löytynee myös muista DSM-viripuljuista.
Kyllä se ihan Mitsun paketissa tulee, Ralliart tiivisteeksi jotkut kutsuvat myös.
 
Takaisin
Ylös Bottom