Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Keskustelu tästä:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=21705.msg150637#new
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Olisiko tässä paikka 2,4 alakerralle ja 16v yläkerralle?
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Ehkä muuten, mutta aikataulu ja budjetti ei välttämättä anna myöten tähän projektiin. Ainakaan tälle kesälle. Ylimääräistä 4G64 alakertaa ei lisäksi ole tallin nurkassa, lähes kaikkea muuta romua kyllä...
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Jarrut oli tosiaan oudot, liekö näissä jotain sylinterin kanssa ongelmia, ilmaa siellä vois kyllä olla minunkin mielestä.

Renkaat vaikuttaa paljon, oma e33 on ihan jämäkkä ajaa, ei mikään rata-alusta, mut todella hyvän tuntunen noinkin paljo ajetuks autoks. renkaina 195/65, uudet tosin.

Koneessa tuntui olevan kyllä tehot tallessa, mutta tosiaan niinku olen monessa paikassa todennut, tuo kone ei oo todellakaan täyskaasulla hyvä. torquemonster nimitys tulee mun mielestä pintakaasun ominaisuuksista. Varmaan jos JOSSAIN vielä olis se sapporon kone niin sillä tosta tulis ihan eri auto.Lisäks valitsitte rata-autoon huonon mallin, tuo glsi hb painaa eniten, esim gli sedan painaa 1170kg. ;)

Kattelin myös niitä iskareita et ne voi olla aika moro. Ostakaa ny siihen vakaajaan vaik uudet koiranluut (n 40e) ja ne puslat runkoon muistaakseni 10e. Tulee siitä vähä jämäkämpi. Sit jousista vähän pois ja jos halvalla sais vähän käytetyt kybit eteen.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Kun se ei kerran ole vähäpäästöinen niin tee budjettiturbotus eli ahdin 0.5 bar paineilla kiinni ja moottorinohjaus sellaiseksi että bensa ja sytkä on kohdallaan. Kestää minkä kestää mutta kulkee varmasti iloisemmin :)

Tai mahdollisesti E15 Galantin kone kokonaisena. Luulisi noita mätäkoppaisia vielä jostain löytyvän kohtuu hintaan.

Tuossa omassa Dynyssäkin ohjaus on todella outo, ei mitään tuntumaa ja aivan liian kevyt mutkissa. Kokeilin Samitsun Dynyä talvella ja siinä oli paljon tunnokkaampi ohjaus jostain syystä.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

ast sanoi
Tuossa omassa Dynyssäkin ohjaus on todella outo, ei mitään tuntumaa ja aivan liian kevyt mutkissa. Kokeilin Samitsun Dynyä talvella ja siinä oli paljon tunnokkaampi ohjaus jostain syystä.

Ihan syyttä suotta haukutte galantin ohjausta, sehän on helvetin tunnokas. Mutkissa se ei oo kyl hyvä erityisesti. Mut tunnokas se on kyllä ennen kaikkea, siihen vaikuttaa moni alustan osa ja se onko klappia ohjauksessa. Ja renkaat.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Ohjaukseen vaikuttaa todella paljon mm. pyöränkulmat, mutta tuo tehostuksen määrä on pääasiassa makuasia. Itse kun on autoilun alkutaipaleet ajanut ilman tehostinta, niin jotenkin tuo varhaisten Colttien yhdistelmä kevyt auto-ei tehostinta-hammastanko tuntuu ainoalta oikealta. Ja klappia siellä etupäässä jossain on, se on ihan selvä asia. Mutta kyllä O-Jayn dynyn ohjaus on vähintään yhtä kummallinen, IMHO.

Turbotuksesta: ihan kuin olisin jostain autolehdestä lukenut, että nykyään pitää katti asentaa ei-vähäpäästöisiin jälkiasennusturboihin jos ne ovat uudempia kuin....-87?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Näin se taitaa olla mutta muuttuivatko siinä päästörajat? Jos eivät niin katin näköinen pönttö ilman sisuksia on yksi vaihtoehto :)
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

ast sanoi
Näin se taitaa olla mutta muuttuivatko siinä päästörajat? Jos eivät niin katin näköinen pönttö ilman sisuksia on yksi vaihtoehto :)

No ei siellä kattia eikä lambdaa näkynyt ;)

Mullakin oli gti:ssä enemmän tehostettu ohjaus, tuossa nykyisessä se tehostus on jotenkin vähäisempi tehden ohjauksesta sopivan, en tiiä mistä moinen johtuu..
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

En osaa sanoa vaikuttiko päästörajoihin mitenkään, mutta jotain kiusaa siihen jälkiahtamiseen tuli.
Tuo auto haiskahtaa jotenkin muutenkin ylivuotiselta, eivätkö -90 malliset yleensä ole jo katalysaattorilla?
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Niko Päivinen sanoi
eivätkö -90 malliset yleensä ole jo katalysaattorilla?

onhan ne, mitäs rekisteriote sanoi? Lambdaa siellä ei tosiaan näkyny että ei toi kovin vähäpäästösesti varmaan mee :D
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Siis tämä kyseinen yksilö on ei-vähäpäästöinen, eli ilman kattia ja lambdaa, tämä on tiedossa. Mutta usein samanikäiset kaiketi jo ovat katilla varustettuja. Ja jos jälkiasennusahtimen asentaa, niin katin joutuu lisäämään, näin olen ymmärtänyt.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Minkähän kokoinen pääsylinteri löytyy fwd Sapporoista?
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Taakse on turha miettiä jäykempää vakaajaa,kun siellä ei edes sellaista ole..

Takapäästä et tule saamaan hyvää millään lailla,joten sen suhteen voi etupäänkin unohtaa..

205/50/16'' kumit itsellä,ja ohjaus&käyttäytyminen tarkkaa.
Välillä liiankin tarkkaa.

Kyllähän tuo hieman piristyy kun lasket kantta ja silottelet kanavat,mutta siihen se sitten jääkin.
Ilman "tonnibudjettia".

Pistä kaasut,jos kerran radalla vain "poljet".

Iskarithan näissä toimii suht OK,mutta vakiovieterit/vakion kaltaiset ovat aivan sieltä jostain,niillä saat todella huomattavan muutoksen aikaiseksi!

Ja alkuperäinen takapönttökin ahdistaa aika paljon..
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Eikös se tanko siellä akselin U-palkin sisällä nimenomaan ole vakaaja? Sen vaihtaminen tai muuttaminen onkin sitten eri juttu, mutta esim. ylimääräisen vakaajan pystyisi varmaan lisäämään pienellä askartelulla.

Jousiin kuunnellaan hyviä ehdokkaita...

Mitä koneeseen tulee, niin eikö kukaan ole kokeillut nokkamuutoksia? Niillä ne suurimmat vaikutukset yleensä syntyvät.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Niko Päivinen sanoi
Eikös se tanko siellä akselin U-palkin sisällä nimenomaan ole vakaaja? Sen vaihtaminen tai muuttaminen onkin sitten eri juttu, mutta esim. ylimääräisen vakaajan pystyisi varmaan lisäämään pienellä askartelulla.

Jousiin kuunnellaan hyviä ehdokkaita...

Mitä koneeseen tulee, niin eikö kukaan ole kokeillut nokkamuutoksia? Niillä ne suurimmat vaikutukset yleensä syntyvät.
Ei se ihan vakaaja ole..
Panhard-tangoksihan sitä muual maailmal sanotaan.
Sitä on erittäin paha lähteä muuttamaan,ilman että huonontaisi takapäätä entisestään.

Ja koska siellä kyseinen tanko on,ei "ylimääräinen" vakaajakaan tule toimimaan.

Aivan pirusti saa tehdä koritöitä että saa vakaajan sinne,ja silti se on epäluotettava (kts taka-akselin kiinnitys,niin ymmärrät) ja laiton.

Mee romarille mittojen kanssa,niin tein itsekkin ja löysin OK jouset.

Nokkaa olen itsekkin etsinyt,mutta eipä ole vastaan tullut..
Kaippa jossain vaiheessa hiotutan yhden,niin näkee auttaako.

Nokkapyörän pyörittelyllä ei ainakaan kummempaa vaikutusta ole vakionokalla.
 

GSR

Galant EA farkku V6 2.5 24V -97
Liittynyt
20 Heinäkuu 2005
Sijainti
Kokemäki
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

ST sanoi
Ei se ihan vakaaja ole..
Panhard-tangoksihan sitä muual maailmal sanotaan.

Taitaa puhe olla siitä tangosta joka on taka-akselin "sisällä" ei panhard -tangosta. Liekkö sen tangon tarkoitus lisätä akselin jäykkyyttäja tukevoittaa olka-akseleita, ei oikein muuta tarkoitusta sille näin äkkiä keksi.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

GSR sanoi
Taitaa puhe olla siitä tangosta joka on taka-akselin "sisällä" ei panhard -tangosta. Liekkö sen tangon tarkoitus lisätä akselin jäykkyyttäja tukevoittaa olka-akseleita, ei oikein muuta tarkoitusta sille näin äkkiä keksi.
Niin no jos siitä on puhe niin sehän umpirautaa,ja näyttäisi olevan koko korin/rungon vahvin osa.
Joten sillekkään paha tehdä mitään..

Tuon panhard-tangon muuten kun ottaa irti,niin voi morjes mikä apinakiikku tuosta tulee,eli kannattaapi ajoissa tarkistaa ettei ole ruostunut puhki tuon tangon kiinnityskohdat.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Kyse on nimenomaan tuosta "torsion bar" tangosta akselin sisällä, joka käsittääkseni nimensä mukaisesti estää akselin kiertymistä, eli toimii tavallaan vakaajana. Ja ei tulisi pieneen mieleenkään ajella ilman panhardia, ne pitkittäistuet eivät kauaa akselia pidä kurssissa. Täytyypä tosiaan kurkistella sen panhardin kiinnityskohdat.

Harkittavien juttujen listalle: öljynjäähdyttimen lisäys. Mistä sopiva suodatinjalka, jossa on letkulähdöt? E15 tbo? DOHC koneen jalka lienee erilainen (kun se koneen etulevykin on)?
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Niko Päivinen sanoi
Harkittavien juttujen listalle: öljynjäähdyttimen lisäys. Mistä sopiva suodatinjalka, jossa on letkulähdöt? E15 tbo? DOHC koneen jalka lienee erilainen (kun se koneen etulevykin on)?
Dohc:ssa on erilainen.

Laita "ryöstölaippa",olisi ainakin halvin vaihtoehto.
Ja saisit anturipaikkojakin lisää,jos myöhemmin tarvis.
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Niko Päivinen sanoi
Minkähän kokoinen pääsylinteri löytyy fwd Sapporoista?

Näin ulkomuistista etuvetoSapporon pääsylinteri on 15/16"... Ja löytyy GLSi-koneitakin öljynjäähdyttimellä,jos ei muista niin ainakin
nelikkomalleista,ja voi olla että joissain jaloissa on tulpatut lähdöt tai paikat vaikkei kennoa käytössä oliskaan...? :)
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Voihan se olla eri ecu,kyllähän se aina jotenkin toimii vaikka ei olisikaan se mikä pitäisi.

Olihan tuossa exessäkin hyundain ecu,ja toimi se silläkin,vaikkei kunnolla!

Kato ecusta koodi,ja käy Veholta kysyyn alustanumeron perusteella mikä siellä pitäisi olla.

Ja vaikka konehuoneen puolella on liittimisissä eroja,niin kabiinin piuhat on samat.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Eikös joku (Korpela?) ollut kokeillut jopa 4G64 koneen ECUa hyvällä (?) menetyksellä tuollaisessa ei-katti Gallussa?

Mites muuten, onko kaasuläpät ja ilmamäärämittarit 4G64 koneessa samaa kaliiberia kuin 4G63 koneessa? Kannattaako vaihdella viritysmielessä?
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Niko Päivinen sanoi
Mites muuten, onko kaasuläpät ja ilmamäärämittarit 4G64 koneessa samaa kaliiberia kuin 4G63 koneessa? Kannattaako vaihdella viritysmielessä?
Laita GTI:n KL-kotelo ja heitä IMM:llä vesilintua..
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

IMM:n viskaaminen taitaa vaatia vähintään megaruutan... sitten menee kyllä samalla läppärungot yhden läpän tilalle. ;D
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Minä en myöskään tajua että miten sillä vortexilla voi heittää vesilintua? tietysti tuossahan palo se check engine jo muutenkin..
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Ja olisiko sen IMM:n hyllyttämisestä edes kauheasti hyötyä yhden läpän ratkaisussa? Luulen että niin kauan kun mennään yhdellä läpällä, jonkinlainen IMM saa olla kiinni.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

uuuuugggg, houkutus Megaan on kyllä aika kova tällä hetkellä..
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Mikä siinä karman vortexissa nyt on niin vialla kun kaikki virittelijät ovat sitä heittelemässä vaikka mihin paikkaan? :D
Eikös megasquirt pilaa mitsun godlike suihkutuksen? Vai osaako se nykyään jo suihkia tarvitseville pytyille kaakkua?
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Megassa houkuttelisi tällä hetkellä lähinnä mahdollisuus laittaa läppärungot. Ei minulla sinällään mitään karman-vortexia vastaan ole, hyvinhän tuo rokkailee Gallussa nytkin.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Slider sanoi
Mikä siinä karman vortexissa nyt on niin vialla kun kaikki virittelijät ovat sitä heittelemässä vaikka mihin paikkaan?
Kokeile vaikka pato-paineistaa imuputkisto,niin tajuat miksi itse olen henk.kohtaisesti sitä vastaan..

Vaikka toimiihan auto tietenkin ilman IMM:ää,tosin hieman laiskasti ja bensasyöppönä..
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Slider sanoi
Mikä siinä karman vortexissa nyt on niin vialla kun kaikki virittelijät ovat sitä heittelemässä vaikka mihin paikkaan? :D
Eikös megasquirt pilaa mitsun godlike suihkutuksen? Vai osaako se nykyään jo suihkia tarvitseville pytyille kaakkua?

Sekventiaalisesta ohjauksesta voi olla pientä iloa osakaasulla mutta street & race budjettiraaserissa sen hyöty on vähintäänkin kyseenalainen kun suuttimien aukioloajat ovat luokkaa 70-80% olennaisella kierrosalueella kaasu pohjassa ja imuventtiilien aukioloaika huomattavasti lyhyempi.

Batch tai bank onnistuu, sekventiaalinen ruiskutus vaatii MS II Sequencerin.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Tuo jo riittää minulle, miksi sellaista ei tule. vaikkei se olisikaan oikeasti yhtään huonompi, niin se tuntuu siltä. Tosin huvikseen johonkin vehkeeseen voisi megankin rakennella itselleen. Mutta Päivinen, voin kasata sen megan sinulle, täältä löytyy se testausmoduulikin. Jos ei itselläsi riitä innostus tai aika.
 

mikki87

Pajero liikuttaa..
Liittynyt
26 Elokuu 2004
Sijainti
Kurikka
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Siinä SOHC- koneen suodatin jalas on öljynjäähdyttimen reiät valmiina, ne on niiden kierteillä olevien tulppien alla vaan piilossa sielä, tosin sielä on jonkinlainen termostaatti nii se sinne pitäs vielä keksiä sitte jostain.. mulla ois TD SW:n ja L200:n öljynjäähdyttimet ylimääräsinä pyörimäs, molempien pitäs sopia suoraa niihin kierteisii ja letkujaki pitäs kyllä olla riittävästi.. ;D
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Mitä abseihin tulee, niin AKEn uudet otteet raportoi ne nykyään ilmeisesti kaikkiin galantteihin tuolta ajalta, joten valittamaan vaan konttorille.. absit oli optio ainakin vanhemmissa malleissa, itselläkin on, mutta otteessa ei lue.. ja pari muuta galanttia oon nähnyt joissa on lukenut että on ABSIT ja ei ole ollut.. ja lisäksi yhden ylivuotisen 93:En jossa ei ollut abseja :eek: (eli onko ne aina olleet optiot vai..)
 

cristan

Active Member
Club Member
Rekisterinhoitaja
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
26 Tammikuu 2003
Sijainti
Hönölä
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Mä lupasin tinata sen megan, työajalla tietysti ;D
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Jep, se onkin parasta aikaa tehdä tuollaisia rojekteja. :)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Dynyssä on nivelillä varustetut koiranluut mutta eipä tuo kallistelua näytä hillitsevän :)
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Nivelellisiä mää oon vaan nähny ja semmoset tuolla on varmaan myös. Tosiaan mikälikoiranluun kumpikaan nivel ei ole löysä, on aina mahdollisuus että koiranluun ja vakaajan välinen kiinnitys on löystynyt.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Muistaakseni 1,6&1,8 kaasarikoneissa ainoastaan nuo tappi-malliset "luut",muissa nivelillä.

Mutta yhtä surkeat ne on kummatkin.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Goodyn hihnasta ei ole kokemuksia, Continentalin hihnoja on ollut useammassakin laitteessa, eikä niiden kestosta ole toistaiseksi ollut huomauttamista. En edes tiennyt että Goody tekee hihnoja?
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Tekeehän se,Goodyear-China..

Laita Gates:n remmi ja GMB:n kiristäjä,niin ei tarvitse 5tkm jälkeen tehdä uusiksi.

Ja ÄLÄ hanki tarvikestefoja,ei ne kuitenkaan kestä,eikä ne alkuperäiset nyt NIIN kalliita ole,ainakaan E3* ollessa kyseessä.



P.S.Ja muista varata pari litraa liuotinta sen kopan sisäpuolen "pesuun"..
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Muistan kun itselle tehtiin jakopääremonttia niin asentaja ei suostunut goodyearin hihnaa laittamaan, vaan piti hakea originaaliosa. Osaako ST sanoa paljon maksaa originaalistefat? Pahoin pelkään et laitto tonne tarviketiivisteet, ois varmaan ollut fiksumpi olla vaihtamatta ollenkaa jos siel oli sattumalta originaalit...
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

mystinengalant sanoi
Osaako ST sanoa paljon maksaa originaalistefat?
Ei ne pahan hintaisia ole,olisiko ~5E kpl,näin karkeesti,onhan siellä erikokoisia.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

DOHC koneen alkuperäiset stefat olivat kyllä aivan toisen hintaisia. Muistaakseni 15-20 euroa pieni stefa joka oli pakko ostaa kun tarvikkeena ei saanut.
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

Juu viitisentoista euroa on tyypillinen alkuperäisstefan hinta,tapauksesta riippuen niihin kannattaa kyllä panostaa... :)
 

rphx

New Member
Liittynyt
13 Heinäkuu 2006
Sijainti
PaulAnka
Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri

:seina stefasta mitat ja laakeriputkasta mitoilla uudet on edullista laatukamaa, ku tuppaavat nuo valmistajat kuitenki kustannussyistä käyttää standardi mittoja stefoissa ;)
 
Ylös Bottom