Vs: Galant E3# HB -90 street & race budjettiraaseri
Joo on siinä ajettavuudessa paljon kamaliakin juttuja (mm. se karmea aliohjautuvuus pitkissä mutkissa, kallistelu..), mutta on siinä paljon hyvääkin: nykyisellä rengastuksella sitä ei yksinkertaisesti saa lähtemään lapasesta niissä nopeuksissa, joihin sillä pääsee. Ali- tai lievä yliohjaaminen alkaa ja loppuu niin pehmeästi ja ennustettavasti, että mitään kamaluuksia ei tuolla laitteella oikein pääse syntymään. Pitkä akseliväli rauhoittaa varmasti menoa. Uskoisin, että takapään ulosjoustoa rajoittamalla ja takapään jousitusta jäykentämällä ja ehkä vakaajan lisäämällä perän saisi entistä enemmän osallistumaan kääntymiseen, ja se tekisi varmasti hyvää ajettavuudelle.
Nyt kun pääsi vielä vertaamaan tehokkaampaan ja kevyempään (Jopen 2.0 Gti Colt), niin on todettava, että myös hallintalaitteissa on paljon hyvää: jarrut toimivat ihan kohtalaisesti kevyessä jarruttelussa, loota toimii hienosti, edes ohjaus ei oikeastaan ole ihan huonoimmasta päästä. Yllättäen jopa Glsi:n penkit olivat ainakin meikäläisen ahterille paljon paremmat kuin Gti Coltin "sporttipenkit", jotka olivat kyllä totaalinen pettymys.
Mutta se tehon puute nyt on ihan selvä asia, tulihan se jo dynossakin todettua. Lisäksi luulin tuota vehjettä paljon kevyemmäksi mitä se todellisuudessa on: paluumatkalla vaaka heilahti täydellä tankilla +ilman kuljettajaa 1280kg lukemaan...
No, katsotaan mitä sille tehonpuutteelle on tehtävissä.... 8)