A
AS Mitsu
Guest
Moi,
C77 4WD-Lanceriin tartteis saada rumpujen tilalle levyt taakse. Oletettavasti etuvetoisen C68 GTi:n levyjarruja ei saa järkevästi tehtyä nelivetoon, joten katse kääntyy 4WD Galantiin, jossa Lancerin tapaan olisi jäykkä taka-akseli...
Ensimmäinen kysymys; Eikö jossain E3x Galant 4WD-mallissa ole jäykkä taka-akseli? GLSi Dyn4?
Olisko kellään sellaisen jäykkätaka-akselisen 4WD Galantin (GLSi?) taka-akselin pään, vetareiden/laakereiden ja muutenkin navan tarkkoja mittoja? Ratkaisevaa on ainakin se laippa, johon jarrukilpi&satula ym. jarrutsydeemit kiinnitetään neljällä M8 ruuvilla ja mutterilla.
Koska levyjarrullisessa on varmaankin erilainen napa kuin rumpujarrullisessa, olisi myös napa vaihdettava Galantista, joten takavetarin paksuutta ja laakerimittoja pitäisi myös päästä vertailemaan.
Tsekkasin aiemman threadin aiheesta rummuista levyihin. Hyviä vinkkejähän siellä oli, mutta mittoja kuitenkin tarvittais. Jos missasin jonkun muun aihetta käsittelevän threadin, linkki olis tietysti tervetullut.
Eihän kenelläkään Etelä-/Keski-Suomen alueella sattuis olemaan purkuosina tuollaisia 4WD Gallun takajarruja&-napoja? Parasta olis tietysti päästä kokeilemaan ja jos ne sopivat, tässä olis ostajakin osille!
Ja kysymykseen "miksi vaihtaa levyjarruihin?" vastauksen arvaa varmaan jokainen... 8) ;D
Kaikki muutkin vinkit ovat tervetulleita!
Tänks,
Arto
C77 4WD-Lanceriin tartteis saada rumpujen tilalle levyt taakse. Oletettavasti etuvetoisen C68 GTi:n levyjarruja ei saa järkevästi tehtyä nelivetoon, joten katse kääntyy 4WD Galantiin, jossa Lancerin tapaan olisi jäykkä taka-akseli...
Ensimmäinen kysymys; Eikö jossain E3x Galant 4WD-mallissa ole jäykkä taka-akseli? GLSi Dyn4?
Olisko kellään sellaisen jäykkätaka-akselisen 4WD Galantin (GLSi?) taka-akselin pään, vetareiden/laakereiden ja muutenkin navan tarkkoja mittoja? Ratkaisevaa on ainakin se laippa, johon jarrukilpi&satula ym. jarrutsydeemit kiinnitetään neljällä M8 ruuvilla ja mutterilla.
Koska levyjarrullisessa on varmaankin erilainen napa kuin rumpujarrullisessa, olisi myös napa vaihdettava Galantista, joten takavetarin paksuutta ja laakerimittoja pitäisi myös päästä vertailemaan.
Tsekkasin aiemman threadin aiheesta rummuista levyihin. Hyviä vinkkejähän siellä oli, mutta mittoja kuitenkin tarvittais. Jos missasin jonkun muun aihetta käsittelevän threadin, linkki olis tietysti tervetullut.
Eihän kenelläkään Etelä-/Keski-Suomen alueella sattuis olemaan purkuosina tuollaisia 4WD Gallun takajarruja&-napoja? Parasta olis tietysti päästä kokeilemaan ja jos ne sopivat, tässä olis ostajakin osille!
Ja kysymykseen "miksi vaihtaa levyjarruihin?" vastauksen arvaa varmaan jokainen... 8) ;D
Kaikki muutkin vinkit ovat tervetulleita!
Tänks,
Arto