Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

ristor

Member
Liittynyt
26 Toukokuu 2004
Ihan mielenkiinnosta GDI-koneella ajelevat, mitkä on pakokaasujen päästöarvot teillä? Mua pikkusen mietityttää korkeahko HC-arvo... Pitoisuudet:

Joutokäynnillä:
CO: 0,14
HC: 86
CO2: 13,90
O2: 1,13

Yli 2000 r/min:
CO: 0,13
HC: 60
Lambda: 1,01
CO2: 14,30
O2: 0,28

Kertokaahan omianne...
 
L

Liskojussi

Guest
Joutokäynnillä seuraavat:
Co: 0
HC: 6
CO2: 14,87
O2: 1,45

Yli 2000r/min
CO: 0
HC: 13
Lambda: 1,02
CO2: 15,24
O2: 0,49

Voimanlähteenä
2.4 GDI
 

Clavurion

Ex Galant -00 2.4 GDi
Liittynyt
1 Elokuu 2004
Sijainti
Oulu
Katsastuksessa 11/2005, ajettu 166 tkm:

Joutokäynnillä:
CO: 0
HC: 12
CO2: 14,70
O2: 0,36

Yli 2000 r/min:
CO: 0
HC: 12
Lambda: 1,01
CO2: 14,80
O2: 0,20
 

Juggis

BMW e91 xDrive
Liittynyt
11 Toukokuu 2004
Sijainti
Espoo
Mikä tuo HC -arvo oikein on ja mistä sen korkeus / mataluus kertoo, vai kertooko mistään ? Onko tuossa joku ero vuosimallien -99 ja -00 kesken esim. jostain syystä ?
 
R

RMB

Guest
Juggis sanoi
Mikä tuo HC -arvo oikein on ja mistä sen korkeus / mataluus kertoo, vai kertooko mistään ? Onko tuossa joku ero vuosimallien -99 ja -00 kesken esim. jostain syystä ?

HC arvo kertoo palamattomasta polttoaineesta eli HC= hiilivety.

Katalysaattorimoottorissa HC:n raja-arvo katsastuksessa on 100.
Yleensä kuitenkin HC on erittäin pieni niinkuin yllä olevat arvot kertovat. Monesti alle 10
Liian korkea HC voi katalysaattorimoottorissa johtua siitä että katalysaattori ei toimi kunnolla eli ei puhdista pakokaasupäästöjä tarpeeksi tehokaasti.
Katalysaattori alkaa toimimaan vasta kunnolla yli 300 asteen lämpötilassa joten moottorin tulee olla käyntilämpöinen kun menee mittaamaan noita arvoja.
 

Outtis08

Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2003
2.4 GDI -01 ajettu 98000 km

Joutokäynnillä:
CO: 0
HC: 6
CO2: 14,30
O2: 0,39

Yli 2000 r/min:
CO: 0
HC: 7
Lambda: 1,02
CO2: 14,40
O2: 0,39
 

kapsu

Eclipse 2g, '97 4G63 NA
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Hämeenlinna
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

aika samoissa mentiin,

Yli 2000 rpm
CO: 0
HC: 5
Lambda: 1
CO2: 15,30
O2: 0,08
 

Viivi

New Member
Liittynyt
23 Marraskuu 2005
Sijainti
Vantaa
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

Joutokäynti 2000 rpm
CO % 0,14 0,16
HC ppm 98 83
CO2 % 15,44 15,01
O2 % 0,44 0,33
Lambda 1,01

Tänään tuli haettua leima k-setältä ja mitattiin nuo päästöt samassa syssyssä.
 

ristor

Member
Liittynyt
26 Toukokuu 2004
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

Sullakin on Viivi HC-arvo vähän ylhäällä, joutokäynnillä meni läpi rimaa hipoen :) Onko kukaan analysoinut asiaa, onko syy tosiaan katalysaattorissa, vai kenties muualla? Ajatko muuten paljon kaupunkiajoa?
 

Viivi

New Member
Liittynyt
23 Marraskuu 2005
Sijainti
Vantaa
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

Ei ollut mitään juttua HC:stä. Happiarvoja setä ihmetteli, ennenkuin toinen setä sano sille, että gdi-koneessa arvot saa olla eri kö muissa koneissa. Tällä hetkellä en juurikaan ajele kaupunkiajoa, kehä kolmosta 30 km per päivä :eek:
 
M

mikada

Guest
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

Viivi sanoi
Ei ollut mitään juttua HC:stä. Happiarvoja setä ihmetteli, ennenkuin toinen setä sano sille, että gdi-koneessa arvot saa olla eri kö muissa koneissa. Tällä hetkellä en juurikaan ajele kaupunkiajoa, kehä kolmosta 30 km per päivä :eek:
Joo se on hyvä, että GDI on saanu erivapauksia happiarvojen suhteen. Niin mullakin katsastus setä ensin ihmetteli niitä, mutta tuumi, että ne ovat GDI autoissa hyväksyttyjä. No jokatapauksessa laitoin uuden lambda anturin parisen vuotta sitten ja sen jälkeen ei ole happiarvojakaan enää konttorilla ihmetelty tai sitte se on jo itsestäänselvyys. ;D
 

kapsu

Eclipse 2g, '97 4G63 NA
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Hämeenlinna
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

Eikös ihan se imupuolen likaisuus ole vaikuttanut HC arvoihin?

Mutta nuo kommentit happiarvoista meni ohi... raja on 5% ja kaikilla ollut alle 1% ??
 

ristor

Member
Liittynyt
26 Toukokuu 2004
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

Asiaa jonkun verran tässä tutkineena kiinnostaa vielä GDI-koneidenne päästöarvot kierroksilla ja tyhjäkäynnillä, laittakaahan omianne. Mainitkaa samalla autonne vuosimalli.
 

Jackie

BMW
Liittynyt
25 Syyskuu 2006
Sijainti
Tampere
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

Auto leimattu huomautuksitta tänään (ei valitettu edes etusumarien suuntaamisesta liian ALAS, niinku joskus edellisessä autossa ;D )

Galant 2.4 GDI vm.2002, 98tkm

Tyhjäkäynti
CO%: 0,01
CO2: 6
HC ppm: 9
O2: 12,8

Yli 2000rpm:
CO%: 0
CO2: 15
HC ppm: 22
O2: 0,25

Lambda: 1,00

Vertailua vuoteen 2007:

Yli 2000rpm:
CO%: 0
CO2: 14,7
HC ppm: 6
O2: 0,37
Lambda: 1,02
 

kapsu

Eclipse 2g, '97 4G63 NA
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Hämeenlinna
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

uudet laput haettu..

Tyhjäkäynti
CO%: 0
HC ppm: 0
Lambda: 1,02
CO2: 14
O2: 0,33

Yli 2000rpm:
CO%: 0
HC ppm: 0
Lambda: 1,00
CO2: 15
O2: 0,05

Vertailua vuoteen 2007:
Yli 2000rpm:
CO%: 0
HC ppm: 5
Lambda: 1
CO2: 15,3
O2: 0,08
 

Jr-

Member
Liittynyt
21 Joulukuu 2006
Sijainti
Saviseutu
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

Ei muuten meinannut inssi löytää OBD anturin paikkaa. 02 Galantti 118tkm ajettu.

Tälläset lukee lapussa ::)

Päästöt tyhjäkäynnillä:

CO%: 0
Co2: 0
HC ppm: 0
Lambda: 1.00

Päästöt kierroksilla

CO%: 0
CO2: 15,3
HC ppm:3
O2:0
 

kotka82

Jos taivaassa ei ole mitsuja, en ole menossa.
Liittynyt
19 Marraskuu 2003
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Re: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

Katsastuksessa 07/2008, ajettu tkm:198

Tyhjäkäynnillä:
CO: 0
HC ppm: 8
CO2: 14,80
O2: 0,1

Yli 2000 r/min:
CO: 0
HC ppm: 14
Lambda: 0,99
CO2: 14,9
O2: 0


Voimanlähde 2.4 GDi
 
M

mikada

Guest
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

Tulipahan käytyä hakemassa Galanttiin leima ja kun on ollut puhe noista GDI:n tyhjäkäynti päästö vapauksista, niin O2 saa todellakin olla aika korkea eli katsastus sedän papereissa luki että kunhan on alle 10 %, niin läpi menee. Arvot tyhjäkäynnillä: O2 9,5% :) (läpi meni) CO 0,07% CO2 7.0 HC 41ppm. Kierroksilla: O2 0,15% CO 0,07% CO2 14,9 HC 41ppm Lambda 1,003.
Vaikka ei nyt nuo kaikki päästöarvot ole mitään huippu luokkaa, niin ei se näy kuitenkaan mitenkään normaalia korkeampana kulutuksena eli taitaa olla tuon GDI:n sielunelämä paljon mutkikkaampaa kuin mitä voisi kuvitella. Ilmeisesti sitten kuormitustilanteissa tapahtuu jotain muuta kuin mitä päästöarvot antaa paikallaan mitattaessa osoittaa.
 
M

mikada

Guest
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

Jackie sanoi
Mikäs tämän korkean O2-arvon yleensä aiheuttaa?
Olen ymmärtänyt, että eritoten tyhjäkäynnillä usein syynä on pakoputkistossa oleva vuoto ja varsinkin kun kaikki muut arvot pysyvät oikeina. Jos kyseessä on imuvuoto, niin tällöin myös kyseinen arvo kohoaa, mutta tyhjäkäynti alkaa humpaamaan sekä kaikki muutkin arvot alkavat heittelemään, mutta minulla tyhjäkäynti kiekat pysyy kokoajan täysin vakiona. Tässä onkin ihmettelemistä, että mistä se putkisto vuoto löytyy, kun päälle ei näy missään vuotokohtaa. En tiedä onko kenelläkään ollut pakoputkistovuotoa, joka ilmenisi pelkästään sisällepäin tulevana. On yritetty paikallistaa myös tukkimalla putkenpäätä tyhjäkäynnillä, mutta vastavoima sieltä tuntuu tulevan melkoinen :).
 

Skydiver

Active Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Sijainti
Kerava
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

Ettei olisi kuitenkin siinä jousto-osassa vuoto...? Siinä periaatteessa voi olla sellainen vaurio, ettei puhalla ulos tukittaessa, mutta ottaa ilmaa sisään.
 
M

mikada

Guest
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

No niin. Nyt tuli korjattua GDI Gallun pakokaasupäästöjen korkeat tyhjäkäynti happiarvot ja vikana oli katsastuskonttorin mittauslaitteet :seina. Vein korjaamolle auton ja ne tuikkasivat ensimmäisenä pillin putkeen ja arvot olivat seuraavat:
Kierrokset 718 rpm
CO2 = 14.86%
HC = 44ppm
O2 = 0,10%
CO = 0,053%
Lambda = 1,001

Kierrokset 2637 rpm
CO2 = 14,85%
HC = 28ppm
O2 = 0,06%
CO = 0,056%
Lambda = 1,000

Eli noita arvojahan voi pitää miltei erinomaisina 228tkm ajetulle koneelle :peukku
Ei se GDI siis oikeasti mitään erikoisvapauksia tarvitse tyhjäkäynti happiarvojen suhteen ;D
Semmoinen huomio vain, että kun kierroksilta tiputti taas tyhjäkäynnille, niin HC arvo pomppasi 100 korville, mutta kun antoi käydä tyhjäkäyntiä 2-3 minuuttia, niin arvo tippui taas 40 kieppeille. Mistähän moinen toiminta johtunee? ???
 

Galant_gdi

New Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2008
Galant GDI:n päästöt todella korkeat

Moikka.

Minulla on Galant GDI ja vuosimalli on 1999.

Katsastuksessa oli seuraavat arvot:

CO 0,25 / 0,62
HC 550 / 214
Lambda 0,99
CO2 12,40 / 14,40
O2 3,50 / 0,50

Tämän jälkeen vaihdoin tulpat ja uuden ilmansuodattimen. Tein Forte-käsittelyn koneelle sekä uudet öljyt ja suodatin. Puhdistin kaasuläppäkotelon sekä imusarjan. Olivat kyllä aika karstaiset. Sitten vaan uudestaan testiin ajatellen, että arvot ainakin hieman paranivat. Totuus oli kuitenkin muuta...

CO 0,28 / 0,41
HC 1220 / 140
Lambda 1,00
CO2 10,00 / 14,60
O2 6,60 / 0,40

Tässä vaiheessa tuli mieleen, että kun nuo EGR-venttiilin jälkeiset kanavat (ne jotka menevät imusarjaan) olivat ihan tukossa ja nyt puhdistuksen jälkeen kanavat olivat auki taas, niin jos EGR vaikka vuotaisi.

Kävin vielä Veholla testerillä. Asentaja sanoi että etummainen lambda oli joskus ainakin antanut vikakoodin. Lambda ei lähtenyt tyhjäkäynnilla "henkiin" lainkaan vaan vasta sitten kun polkaisi kunnolla kaasua. Asentaja sanoi vielä ettei lambdan signaalin muoto ole sellaista kuin pitäisi olla.

Hain uuden Boschin lambdan ja tein sokean laipan EGR-venttiilin tiivisteen tilalle. Ja tästä toiveikkaana uudestaan päästöjen testiin. Ja nyt tulikin todella mielenkiintoiset arvot....

CO 8,50 / 8,47
HC 704 / 793
Lambda 0,76
CO2 9,88 / 9,73
O2 0,31 / 0,21

Eli autoon tuli uusi vika. Testin alussa kun auto oli tyhjäkäynnillä niin CO-arvot olivat ihan hyviä. Ja myös korotetuilla kierroksilla. CO taisi olla siinä 0,1 luokkaa. Mutta sitten hetken käytyään tyhjäkierroksilla arvot kohosivat yllättäen. Eli tavallaan lämmettyään kunnolla ja hetken tyhjäkäynnillä käytyään auto nostaa nuo arvot pilviin.

Ajattelin jos tuo Boschin lambda ei toimikaan kuten pitää. Ostin alkuperäisen ja sama juttu. Eli vika ei ollut siinä. Poistin EGR-ventiilistä tulppauksen mutta silläkään ei ollut vaikutusta.

Kävin toisella korjaamolla viemässä auton testerin päähän. Auto kävi tyhjäkäynnillä kohonneilla HC-arvoilla. Asentaja katsoi että sytytysennakko on kohdillaan, lambdat toimii, ilmamassamittari toimii. Ei vikakoodeja.

Sitten kone hieman "ryntäsi" tyhjäkäyntiä ja CO-arvot pomppasivat taas taivaisiin. Vikakoodiakin tuli. Kaksi kertaa puola nro.3. Noh, ajateltiin jos se puolassa olisi. Ostin kaksi käytettyä puolaa. Vikakoodia ei enää tullut mutta ongelma pysyi edelleen.

Tehtiin puristuspainemittaus. Tulppia pois ottaessani huomasin että 1 ja 2 tulppa olivat todella karstaiset ja 3 ja 4 olivat puhtaat. Puristuspaineet olivat jokaisessa pytyssä luokkaa 16.

Vanhoissakin tulpissa oli värieroa mutta en silloin niihin niin kiinnittänyt huomiota. Auto siis käy kahdella pytyllä liian rikkaalla ja kahdella liian laihalla. Mikä tämän voi aiheuttaa?????

Otin ruiskun suuttimet irti jä vien ne testaukseen. Todennäköisesti ne toimii mutta testataan kuitenkin.

Imukanavista vielä sen verran että 1. kanava on oikeastaan puhdas ja kaikki muut karstoittuneet. Mikäköhän sen ensimmäisen puhtaana on pitänyt...? Kannesta tulee se huohotusletku/ -ventiili siihen imusarjaan kiinni. Oli kyllä likainen/karstainen sekin. Jos tuo huohotinventtiili on jumissa/ ei toimi oikein, niin voiko saada tuollaista aikaan??

Vai olenko omalla toimenpiteilläni saanut jotain aikaan. Koska ennen ensimmäisen lambdan vaihtamista ja EGR:n tulpaamista niin ei auto nostanut noita CO- arvoja taivaisiin. Tai sitten se ei vaan käynyt tyhjäkäyntiä niin kauaa että olisi huomannut.

Mutta edelleen noiden tulppien erivärisyys ihmetyttää...? Mikä tuollaisen voi saada aikaan...? Onko kellään antaa vinkkejä?
 
M

mikada

Guest
Vs: Galant GDI:n päästöt todella korkeat

No tuon EGR:än sulun jälkeen kun menny arvot päin mäntyä ja tyhjäkäyntikin ryntäilee, niin nyt sinulla on ihan varmasti imuvuoto siinä EGR:än sulkulaipan välissä. Suihkautappa vaikka startti pilottia siihen EGR venttiilin päälle auton käydessä tyhjäkäyntiä, niin veikkaan että kierrokset pomppaa välittömästi. Jos haluat varmasti tiiviin siitä sulkulaipasta, niin nakkaa se alumiini tiiviste vekeen ja puhdista pinnat hyvin ja laita Wurth:in sinistä tiivisteliimaa ohjeiden mukaan, joka kestää 300 asteeseen lämpöjä ja pakkastakin muistaakseni -50 asteeseen. Sen jälkeen laita uudet tulpat siihen ja käy ajelemassa vähän aikaa korkeilla kiekoilla, jotta katti putsaantuu ja vie testeriin, niin läpi menee. Vaikka oletkin laittanut uudet tulpat, mutta kun ne ovat karstoittuneet tuon imuvuodon takia, niin ne eivät tule koskaan toimimaan enää kunnolla (nimimerkillä kokemusta juuri tästä showsta ;D). Se, että yksi imukanava on puhdas ja muut karstoittuneet on ihan normaalia näissä ja on ollu muissakin missä on imukanavasto putsattu (oma mukaanlukien). 1 kanava oli puhdas ja veikkaanpa, että 4. kanava oli sitten se kaikista karstoittunein. Sitten vielä kun olit kerta putsannu sen imusarjan, niin hommasithan uudet alumiini tiivisteet siihen imusarjaan sekä kaasuläppäkoteloon?
 

Rollo78

Space Wagon 2.4 GDI aut. -99, STW Focus 1,8 -03
Liittynyt
23 Tammikuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

Space Wagon 2.4 GDI -99

Joutokäynti 2000 rpm
CO % 0,14 0,14
HC ppm 99 90
CO2 % 14,7 14,7
O2 % 1,05 0,33
Lambda 1,00
 

Jackie

BMW
Liittynyt
25 Syyskuu 2006
Sijainti
Tampere
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

Jackie sanoi
Auto leimattu huomautuksitta tänään (ei valitettu edes etusumarien suuntaamisesta liian ALAS, niinku joskus edellisessä autossa ;D )

Galant 2.4 GDI vm.2002, 98tkm

Tyhjäkäynti
CO%: 0,01
CO2: 6
HC ppm: 9
O2: 12,8

Yli 2000rpm:
CO%: 0
CO2: 15
HC ppm: 22
O2: 0,25

Lambda: 1,00

Vertailua vuoteen 2007:

Yli 2000rpm:
CO%: 0
CO2: 14,7
HC ppm: 6
O2: 0,37
Lambda: 1,02

Tämän vuoden arvot mitattu tänään, mittarissa vähän vajaa 113tkm:

Yli 2000rpm:
CO%: 0
CO2: 15,4
HC ppm: 0
O2: 0
Lambda: 1,00

Aikas puhtaalta vaikuttaa :)
 

kapsu

Eclipse 2g, '97 4G63 NA
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Hämeenlinna
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

katsastettu '09, ja lukemat tällä kertaa..

Yli 2000rpm:
CO%: 0,01
HC ppm: 8
Lambda: 1,00
CO2: 15,3
O2: 0


kapsu sanoi
uudet laput haettu '08..

Yli 2000rpm:
CO%: 0
HC ppm: 0
Lambda: 1,00
CO2: 15
O2: 0,05
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

Tänään tuli tehtyy sport kaupat ja kys auto kävi kans katsastukses, päästöt oli juur tuommoset: kaikki näytti nollaa paitsi happiarvo värähti kierroksilla 0,01 eli aikas hyvät ilmeisesti :p
 

Pölhökustaa

New Member
Liittynyt
9 Elokuu 2008
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

mystinengalant sanoi
päästöt oli juur tuommoset: kaikki näytti nollaa paitsi happiarvo värähti kierroksilla 0,01 eli aikas hyvät ilmeisesti :p

Mihin hybridejä tarvitaan ;)
 
M

mikada

Guest
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

Rollo78 sanoi
Samaa kattelin itekkin. Taitaapi olla katti jonkun verran tukossa.
Millos on ilmanputsari ja tulpat vaihdettu? Ne vaikuttaa ainakin HC arvoihin ja tottakai kannattaa hurauttaa jonkinmoinen matka hieman korkeimmilla kiekoilla, niin kyllä ne arvot siitä tippuvat.
 

Rollo78

Space Wagon 2.4 GDI aut. -99, STW Focus 1,8 -03
Liittynyt
23 Tammikuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

MitsuMi sanoi
Millos on ilmanputsari ja tulpat vaihdettu? Ne vaikuttaa ainakin HC arvoihin ja tottakai kannattaa hurauttaa jonkinmoinen matka hieman korkeimmilla kiekoilla, niin kyllä ne arvot siitä tippuvat.
Putsari ja tulpat vaihdettu 180 tkm:n huollossa noin 2viikkoo ennen katsastusta. Noo eipä tuo nyt kauhesasti paina kun muuten kärry toimii moitteetta.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

Pölhökustaa sanoi
Mihin hybridejä tarvitaan ;)

Niin luvattu CO2 päästö on galantin tapauksessa 207g/km....tuo gdi galantti vaan on ihan hirveä tankki. Joten just joku gdi carisma onkin sitten jo aika ecoauto. Tuttavalla moisen keskikulutus oli korkeeta 6 litraa. Mullakin on noissa päästöissä viel alkuperäset tulpat.
 

Jr-

Member
Liittynyt
21 Joulukuu 2006
Sijainti
Saviseutu
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

Katsastettu 09. 134tkm nyt mittarissa. Olishan koneen voinu lämpimäksikin ajaa mutta ajoin työpaikan pihalta 500m asemalle ja sit mittaus.

Päästöt tyhjäkäynnillä:

CO%: 0
Co2: 0
HC ppm: 0
Lambda: 1.00

Päästöt kierroksilla

CO%: 0
CO2: 15,1
HC ppm:4
O2:0



Jr- sanoi
02 Galantti 118tkm ajettu.

Tälläset lukee lapussa ::)

Päästöt tyhjäkäynnillä:

CO%: 0
Co2: 0
HC ppm: 0
Lambda: 1.00

Päästöt kierroksilla

CO%: 0
CO2: 15,3
HC ppm:3
O2:0
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

Jr- sanoi
Katsastettu 09. 134tkm nyt mittarissa. Olishan koneen voinu lämpimäksikin ajaa mutta ajoin työpaikan pihalta 500m asemalle ja sit mittaus.

Päästöt tyhjäkäynnillä:

CO%: 0
Co2: 0
HC ppm: 0
Lambda: 1.00

Päästöt kierroksilla

CO%: 0
CO2: 15,1
HC ppm:4
O2:0

Siis sulla on EGR blokattuna ja ei tullu ongelmaa OBD2 kanssa? Asialliset arvot.
 

villek.83

Spacewagon 2.4GDI
Liittynyt
9 Syyskuu 2006
Sijainti
palokka
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

eilen käytin wankkuria leimalla..

tyhjäkäynnillä: kierroksilla:



co% 0,1 co% 0,25
co2 7,3 co2 15
hc ppm 90 hc ppm 57
o2 10 02 0,4 Lambda 1,01

Välillä oli hc arvo pitkästi yli 100 mutta katastus setä oli kivalla päällä ja sano että on niin lähellä että menköön läpi :)
 

Timo007

New Member
Liittynyt
7 Heinäkuu 2008
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

-00 Galantti GDI 267tkm ajettu.
Leimattu 7.7.09

Päästöt tyhjäkäynnillä:

CO%: 0,01
Co2: 14,8
HC ppm: 1
O2: 0,4

Päästöt kierroksilla

CO%: 0
CO2: 15
HC ppm:9
O2:0,1

Lambda: 1,00
 

Jr-

Member
Liittynyt
21 Joulukuu 2006
Sijainti
Saviseutu
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

Jr- sanoi
02 Galantti 118tkm ajettu 2008 katsastus

Tälläset lukee lapussa ::)

Päästöt tyhjäkäynnillä:

CO%: 0
Co2: 0
HC ppm: 0
Lambda: 1.00

Päästöt kierroksilla

CO%: 0
CO2: 15,3
HC ppm:3
O2:0

Katsastettu 09. 134tkm nyt mittarissa. Olishan koneen voinu lämpimäksikin ajaa mutta ajoin työpaikan pihalta 500m asemalle ja sit mittaus.

Päästöt tyhjäkäynnillä:

CO%: 0
Co2: 0
HC ppm: 0
Lambda: 1.00

Päästöt kierroksilla

CO%: 0
CO2: 15,1
HC ppm:4
O2:0

ja nyt 2010 leimattu 150tkm ajettuna

Päästöt tyhjäkäynnillä:

CO%: 0
Co2: 0
HC ppm: 0
Lambda: 1.00

Päästöt kierroksilla

CO%: 0,01
CO2: 15,3
HC ppm:0
O2:0,01
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

Tuota huhua kun on liikkunut tuosta GDI korkeammasta sallitusta päästöarvosta niin viitataanko sillä tähän?

https://www.trafi.fi/filebank/a/1414581756/6e50132d54628ac0b2ee25cfe418d2d2/15830-pakokaasupoikkeus2.pdf

Eli riittäisi että se on alle 10% ?
 

Peksih

Member
Liittynyt
20 Toukokuu 2015
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

Wlooffy sanoi
Tuota huhua kun on liikkunut tuosta GDI korkeammasta sallitusta päästöarvosta niin viitataanko sillä tähän?

https://www.trafi.fi/filebank/a/1414581756/6e50132d54628ac0b2ee25cfe418d2d2/15830-pakokaasupoikkeus2.pdf

Eli riittäisi että se on alle 10% ?

Juuri näin.

Ja jos inssi vänkää vastaan että ylittyy se yleinen O2-raja (5%) niin pyydä koneelta varmistamaan.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Galant GDI pakokaasupäästöarvot - vertailua

Peksih sanoi
Juuri näin.

Ja jos inssi vänkää vastaan että ylittyy se yleinen O2-raja (5%) niin pyydä koneelta varmistamaan.

Joop, nyt se oli yli 10%, mutta tosiaan se jäi vähän falskaamaan vielä siittä takapöntön liitoksesta, niin pitää tiivistää se vielä kunnolla.

Oli yksi pultti lähtenyt kävelemään siitä takapöntön liitoksesta.

1e3a4a0b9ef8d100dd62b5a6b41a70e0.jpg


Niin leikkasin sen liitoksen irti ja korvasin tuollaisella.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/130903/Valiholkki-siteilla-sisa-o55mm-ja-pituus-125mm
 
Ylös Bottom