Galant ja öljyt

I

Ilkka

Guest
Ajattelin vaihtaa Mobil 1 5w50 öljyt pois ja tilalle Neste City Pro 5w40. Onko kenelläkään kokemuksia Nesteen öljyistä? Mobilit tuntuvat ainakin katoavan nopeammin koneesta eräässä toisessa autossa..
Niin, ja paljonko tarvitaan öljyä Galant 1.8 -91:seen, ei taida 4L puteli riittää?
 
Kilometrejä itelle tulee sen verran et kerran kuusssa tai kahessa ois öljyn vaihto paikallaan..

Käyttänyt neste city pro, yms. mobil öljyjä paskoja on ...

5000km:n jälkeen menettää viskositeettinsä... ja nakutus alkaa...


Auton manuskassa:
ohjeena öljynvaihto 7500km:n välein
Suodattimen vaihto 15000 välein..

Suosittelen öljyixi kun itekin todennut hyväxi..seuraavaa.

öljyn ja suodattimen vaihto 12000 km:n välein, molemmat.
Öljyt talvella Castrol rs 0W-40
Kesällä Castrol gtx 10w-60
Suodatin mitsubishin alkuperäinen.
Toimii viskositeetti kokovaihtovälin..

Öljyt ovh. talvi 55e
kesä 77e
suodatin 13e


Huolehdithan autosi hyvin voinnista = Castrol
 
Oli kyls vähä mainoksen makua.. mut kyls vorkkii kaara, ei nakuta ja on luotettava.. noilla öljyillä jos kone ei oo kovin väljä, niin kun viskositeetti säilyy, niin ei turhaa öljyäkään pala, niin 12000 vaihtovälillä ei tarvi öljyäkään lisäillä... itellä pysyy nyt tikussa öljy ylärajalla kokovaihtovälin... neste tasan 5000km, ja öljyä alkoi sen jälkeen kadota.. esso teboil jne. kamat myös sama vika mukaan lukien mobilit...


Castrolia kun koitat et vaihda... ;D

Hyvä maxaa aina.. ;D
 
Mobilin oil maistu edelliselle lancerille ja aloin käyttää BP (British Petrolin) oilia ni se ei maistu.
Nykyään samat 5W-40 BP o tuossa ja vaihtoväli n.10000 ja aina o tikuss saman verran ollu.
 
Meillä on aina ollu Mobilin parhaat öljyt ja
vielä tähän paivään mennessä auto ei oo syöny niitä !!
 
Kokeiles Mobil SyntS:ää se mielestäni hupenee hitaammin kuin Mobil Super 10w40. On ainenkin halvempaa lisäillä silloin tälloin kuin Mobil 1 ;D

Kyllähän sen 4L putelin pitäisi riittää 1.8 kun riittää 2.0:aanki.

Itse laitan seuraavassa vaihdossa mitä todennäköisimmin Castrolia.
 
oma koht. kokem.: mobilin 0w öljyllä itselläni nakutus alkaa huomattavasti aikaisemmin kuin castrolin 0w:llä.

nyt vertailu menossa 5w öljyillä
 
Eikös Mitsu käytä merkkihuolloissakin Castrolia.
Itse pitäis varmaan koittaa kun harmittaa kun kone syö yli 2 litraa öljyä 10tkm aikana. No toisaalta, ohjekirjassa lukee että voi mennä jopa 1l/1000km mut sillon mun mielestä on jotain jo pielessä.

Jos jotain eroja pitää V6 ja 4-koneista hakea niin yksi on ainakin öljynkulutus...
 
Eikös Mitsu käytä merkkihuolloissakin Castrolia.
Itse pitäis varmaan koittaa kun harmittaa kun kone syö yli 2 litraa öljyä 10tkm aikana. No toisaalta, ohjekirjassa lukee että voi mennä jopa 1l/1000km mut sillon mun mielestä on jotain jo pielessä.

Jos jotain eroja pitää V6 ja 4-koneista hakea niin yksi on ainakin öljynkulutus...

Kyllä mulla ainenkin kuluttaa Galantissa 4-kone vähintään tuon verran joissei enemmänkin. Mutta toisaalta eipä ole sylintereissä ainenkaan silmällä huomattavaa kulumaa.

Ei välttämättä mitsun merkkihuolloissa käytetä Castrolia. Se riippuu ihan liikkeestä mitä öljyä tykkäävät käyttää. Paikallisessa on käytetty Mobilia mutta juuri paraikaa on se liike siirtymässä Castroliin puhtaasti siitä syystä, että sai paremman tarjoukseksen.
 
Mulla 4-syl galantti 4G63 vei ehkä 0,3 litraa 10tkm:llä. Sillä lohkolla ja männillä oli ajettu 300tkm mut kansiremppa oli tehty ja männänrenkaat vaihdettu.
 
Takaisin
Ylös Bottom