Windrider
New Member
- Liittynyt
- 10 Helmikuu 2009
Tervehdys!
Tulipa hankittua projektiksi tällainen hiukan vanhempi Mitsubishi, eli Galant Sigma 2000 GLX vm.-77, tyyppikoodiltaan A123A. Moottori siis varmaankin kaksilitrainen ja vaihteistona automaatti.
Koeajolla auto tuntui toimivan hyvin, moottori käy erittäin nätisti ja vaihteistokin toimii. Jarrut tietysti jumittavat pitkän seisonnan vuoksi ja kardaani jyristää suuremmissa nopeuksissa (tukilaakeri kypsä). Korissa riittääkin sitten tekemistä, sillä käytännössä kaikki ovet ja luukut ovat saumoistaan puhkiruostuneita. Lisäksi maalipinta hilseilee irti paikoitellen pohjia myöden ja korroosio on sen mukaista... Pohjapuolta en ole vielä ehtinyt tutkia, enkä muutenkaan koko autoa tarkemmin. Pikasilmäyksellä tuli kuitenkin noin 20 kohdan puutelista kirjoitettua (huonoja/puuttuvia osia). Kevään tai kesän aikana olisi tarkoitus alkaa kunnostamaan.
Merkki ja malli ovat itselleni uusia tuttavuuksia, joten mieleen tulee pari kysymystä:
-missä määrin uudemman A160-sarjan Galantin osat ovat vaihtokelpoisia tämän mallin kanssa? Lähinnä korin osat, etuovet näyttävät ainakin kuvissa samanlaisilta. Entä helmakotelot tai yleensä mitkään peltiosat? Entä alustan osat? Kysyn tätä, koska uudempaan malliin näyttäisi osatarjonta olevan jonkin verran runsaampaa.
-onko Mitsubishi-jälleenmyyjien kautta tilattavissa tällaiseen kuinka hyvin varaosia? Motonetin jne. tarjonta on toki huomattu, mutta entä kulutusosat, joita ei saa tarvikkeena?
-onko clubilaisilla tietoa, montako kpl tätä korimallia mahtaa olla vielä liikenteessä? Entä tällä moottori + vaihteisto-yhdistelmällä, löytyykö toista samanlaista?
Kuvia autosta löytyy täältä!: http://kuvablogi.com/blog/16922/2
Tulipa hankittua projektiksi tällainen hiukan vanhempi Mitsubishi, eli Galant Sigma 2000 GLX vm.-77, tyyppikoodiltaan A123A. Moottori siis varmaankin kaksilitrainen ja vaihteistona automaatti.
Koeajolla auto tuntui toimivan hyvin, moottori käy erittäin nätisti ja vaihteistokin toimii. Jarrut tietysti jumittavat pitkän seisonnan vuoksi ja kardaani jyristää suuremmissa nopeuksissa (tukilaakeri kypsä). Korissa riittääkin sitten tekemistä, sillä käytännössä kaikki ovet ja luukut ovat saumoistaan puhkiruostuneita. Lisäksi maalipinta hilseilee irti paikoitellen pohjia myöden ja korroosio on sen mukaista... Pohjapuolta en ole vielä ehtinyt tutkia, enkä muutenkaan koko autoa tarkemmin. Pikasilmäyksellä tuli kuitenkin noin 20 kohdan puutelista kirjoitettua (huonoja/puuttuvia osia). Kevään tai kesän aikana olisi tarkoitus alkaa kunnostamaan.
Merkki ja malli ovat itselleni uusia tuttavuuksia, joten mieleen tulee pari kysymystä:
-missä määrin uudemman A160-sarjan Galantin osat ovat vaihtokelpoisia tämän mallin kanssa? Lähinnä korin osat, etuovet näyttävät ainakin kuvissa samanlaisilta. Entä helmakotelot tai yleensä mitkään peltiosat? Entä alustan osat? Kysyn tätä, koska uudempaan malliin näyttäisi osatarjonta olevan jonkin verran runsaampaa.
-onko Mitsubishi-jälleenmyyjien kautta tilattavissa tällaiseen kuinka hyvin varaosia? Motonetin jne. tarjonta on toki huomattu, mutta entä kulutusosat, joita ei saa tarvikkeena?
-onko clubilaisilla tietoa, montako kpl tätä korimallia mahtaa olla vielä liikenteessä? Entä tällä moottori + vaihteisto-yhdistelmällä, löytyykö toista samanlaista?
Kuvia autosta löytyy täältä!: http://kuvablogi.com/blog/16922/2