Galant v6 2.5 vm98 (automaatti) Nykii 60-85Kmh pahasti ja aika tehoton

jlx

Member
Liittynyt
3 Kesäkuu 2013
EDIT:
vaihdoin otsikon täs nyt kuvamaan paremmin asiaa.

(Amanda on kipee)
Eli EGR venttili oli jääny auki asentoon (outo homma) ja kaikki oli karstassa ja pahasti
otin irti imusarjan puhdistin letkut läpät imusarjan polttoöljyllä&pullo harjalla.
laitoin kasaan ja se oli kuin uusi auto ;D... kehräsi kuin kissa ja hevosia oli lisää (tais palata normi arvoihin)
Mutta tänään ajossa yhtäkkiä katos veto 95% tietyn kaasu polkimen kohdan jälkeen.
ja tyhjä käynti on sekavaa ylös alas yksii ja köhiikin välillä. :'(
Ja jos hitaasti kaasua nostaa se nousee ihan OK (mikäli ei ole ajo vaihde pääl)
mut esim jos painaa nopeasti kaasun alas se palaa tyhjä käynti kierroksiin.

APUAAA :'( katsastus keskiviikkona....
 
Vs: Galant v6 2.5 vm98 (automaatti) käy oudosti ja ei voi kaasuuttaa ollenkaan

täänän ei sitte lähetynyt ollenkaan käyntiin ja avasin jakaajan kannen keski nupissa ei ole minkään laista jousta/hiileä....
Hajalla?
:seina

EDIT:
toytotan Hiili meni jakajaan kuin nyrkki silmään kuhan porasin mitsun vanhan hiilen ulos.

Nyt auto käy hyvin mutta kiihdyttäessä niin tuntuu kun se ei saisi bensaa.
Sanoo vaan köh köh köhhhkööööprööö ja sit vasta lähtee eli melkein sammuu
Eli onkohan nyt joku kaasuläpän tunnistin vaiko bensa pumppu kuolemassa?
Tosin sit ku se lähtee menee se todellakin lähtee VROOOM :driver
 
Vs: Galant v6 2.5 vm98 (automaatti) kiihdyyttä huonosti

"Amandan" oman puheen mukaan on sitte näin.
21 Coolant temp sensor fault.
22 Crankshaft position (CKP) sesnor fault.
23 Camshaft position (CMP) sensor fault.
24 Vehicle speed sensor (VSS) fault.

meenpä ny hakkamaan päätä seinään
:seina
 
Vs: Galant v6 2.5 vm98 (automaatti) kiihdyyttä huonosti

jos olen nyt oikein tajunnut niin tuosta ei lähde vika koodit akkua irrottamalla tarvis CA käskyn joltain luku laitteesta.

Eli nuo voi olla vaikka 10V wanhoja vika koodeja.


joten lian laiha seos =21 Coolant temp sensor fault.???
ja tomaatin Potikiminen=24 Vehicle speed sensor (VSS) fault.???

vois olla ne "oikeat" viat.
eli jos laitan säädettävän vastuksen tuon vesi lämpöanturin tilalle saisin selville jos se on se vai ei ja voisin tie sit valita seoksen osittain.
tosin pitää ostaa uus mittari ja mitata toimiiko se vai onko kuollu ennen kun rupeen experimentoimaan.
 
Vs: Galant v6 2.5 vm98 (automaatti) kiihdyyttä huonosti

Lämpö anturi mitattu 40asetta noin 1.2Kohmia kuumana 0.23 K ohmia eli se toimii...
rupee olemaan kaikki testattu/vaihdettu paitsi kaasu läpän tunnistin.
voiko se aiheuttaa nykimistä/kengurua 75Km/h ---> 85Km/h nopeudessa ja mottorin ikään kuin kuoleminen (tyhjä käyntiä "noin") nopeasti kaasua painatessa?
 
Vs: Galant v6 2.5 vm98 (automaatti) Nykii 60-85Kmh pahasti ja aika tehoton

nyt on sit bensafiltteri myös vaihdettu sytytys kansi "huollettu"
Tulpat valkoisia ja bensaa tulee välillä pakoputkeen ja kuuluu PAM.
tyhjäkäynti on nyt hyvä näitten muitten toimenpiteiden jälkeen
ja tehoa on myöskin vähän enemmän.
EDIT:
vaihdoin otsikon täs nyt kuvaamaan paremmin asiaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom