galant vr4 ahdot karkaa

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
vaihoin evo3 ahtimen ja tein 3" downpipen ja myös loppuputkisto 3" kävin sitte testaamassa ja ahdot karkas reilusti, ainaki 1.5bar asti kunnes fuel-cut puuttui peliin. kierroksien mukaan nousee ahdot ylemmäs ja ylemmäs. hukkaportti jumissa? kuitenkin uusi ahdin....vai onko nyt käyny niin ettei se hukkaportin putki olekkaan tarpeeks virtaava, putken päälle muotoiltu toisesta putkesta osa ja päässä tehty putkeen reikä, eli yhdistyy n.10-15cm päässä ahtimesta yhteen putkeen...
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

Millainen "elbow" tai "happikotelo"?. Vähän kuulostaisi siltä että joko hukkaportti jumissa, kello rikki tai sitten tosiaan mennyt tuo putki hukkaporttivirtauksen osalta pieleen. Helposti sen saa karkaamaan jos ei ole mahdollisimman virtaava reitti hukkaportille..

Omassa oli kuitenkin Evo3 turbo, joku aftermarket 2,75" happikotelo ja loppuputki omateko 3". Hukkaporttivirtaus yhdistyi siinä vähän ennen keulapalkkia jouhevasti, mitään ahtojen karkailua ei ollut käytännössä havaittavissa.
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

Kato se hukkaportti ekana.
Meneekö sulla ahtoputkesta suoraan ohjaus letku hukkaportille ja onko ahtopaineensäädintä välissä vai meneekö vakio solenoidin kautta???
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

menee siitä kaasuläppäkotelosta, ahtimen puolelta kaasuläppää. kävin testaamassa niin hukkaportti kyllä aukee, mutta kompurasta säätöventtiili rikki eli en tiiä millä paineilla. Kuinkas paljon ton hukkaportin läpän vivun kuuluis liikkua? niin ja ei ole paineensäädintä välissä...
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

jcarlson sanoi
Omassa oli kuitenkin Evo3 turbo, joku aftermarket 2,75" happikotelo ja loppuputki omateko 3". Hukkaporttivirtaus yhdistyi siinä vähän ennen keulapalkkia jouhevasti, mitään ahtojen karkailua ei ollut käytännössä havaittavissa.

mutta vaikka se vähä huonosti virtaava olis niin nousisko ihan tollee reippaasti ahdot? tuntuis melkee siltä ettei se hukkaportti aukeis kunnolla, liikkuu n.1.5 centtiä varmaan se vipu ::)
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

Katso että se varmasti saa täyden ohjaus paineen ja sen jälkeen sit voi olla et jos karkailee niin ei pääse avautuu kunnolla eli ottaa kiinni sinne seinämille tai putkeen se läppä...
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

eiköhän se paineen saa ku toimi edelliselläki ahtimella hienosti, täytyy sitä läppää koitta tutkia. eikai se auta ku purkaa paketti taas...
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

joo kyllä se läppä aukee, eli siis puramme ja teemme hukkaportin putken paremmaks....tarkemmin ku alko miettimään ni ihan päin helvettiähän se oliki ;D
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

eikö ton tangon oikeesti kuulu avata tota läppää auki kuin vähän matkaa, kun tangon ottaa irti niin läpänhän saa ihan kokonaan pois aukon päältä, mutta kellolla se ei aukee kuin n.puoleenväliin...tulee väkisinkin mieleen ulkonen hukkaportti :O
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

jep jep...eipä vaikuttanu ku tein ton downpipen uusiks, nyt pitäis kyllä virrata sen verran hyvin hukkaportin putki ettei oo enää siitä kiinni. ihmetyttää kyllä tuo ettei kello avaa hukkista kokonaan...jos jollain evon ahdin pöydällä niin voisko kattoo aukeeko kokonaan? eipä tossa vr4 orkkisahtimessakaan tunnu kokonaan aukeevan, ihmetyttää kyllä...


voiskohan ton 3" "kisa"katin lisääminen vaikuttaa niin paljon että ongelma häviäis?
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

En kyllä usko että toi katin lisäys vaikuttas mitenkään.
Voin huomenna kattoo ku käyn tallilla piipahtaa ton ahtimen....
Ootkos kokeillut että hirtät sen läpän auki ja käyt kokeilee miten paineet sitten nousee???
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

pitää huomenna koittaa hirttää hukkis auki, voihan se tietysti olla et ei vaan toimi ku on 3tuumanen turbolta taakke asti, eikä hukkista oo porttailtu....

äsken koitin toyotan kellolla ku mielestäni aukes vähä enemmän, mut ei ainakaan suurta vaikutusta...
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

kävin koittaa läppä hirtettynä kokonaan auki, ei vaikutusta. ilmeisesti siis liian hyvin virtaava putki tolle ahtimelle...vaihtoehdot siis joko kuristamaan, joka ei kuulosta yhtään hyvältä, yrittää portata sitä hukkaportin kanavaa, ulkonen hukkaportti tai ahdin vaihtoon...miksei tollasia asioita huomioida jo tehtaalla että tehtäis se hukkis vähä paremmaks?

http://toronto.kijiji.ca/c-ViewAdLargeImage?AdId=184335335&back=-5&ImageIndex=2 <---tossa selailin noita happikoteloita ja tuo pisti silmään, mikä idea tossa on että ulkonen hukkis tulis tohon? samaa reittiä tulee kuitenkin ku vakiona niin luulis ettei se pelkkä läpän poisto kauheesti vaikuta? vai oonko nyt ihan pihalla...
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

Ei sulla liian hyvin virtaava putki ole.. Itsellä oli Galantissa Evo3 ahdin, 3" putki ja virtaavampi happikotelo. Ei mitään ongelmia ahtojen karkaamisen kanssa. Ei tullut tarkistettua tuota hukkaportin liikerataa joten en muista, mutta ei se nyt ihan selälleen kuulukkaan auketa.
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

niin mullahan on tehty ihan ahtimelta asti 3tuumasena. oliko sulla portattu sitä ahdinta vai ihan orkkiskunnossa?
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

jcarlson, mistä hommasit ton happikotelon? http://www.dragtimes.com/parts/Turbo-Elbow-Outlet-O2-Housing-Dump-Eclipse-Talon-DSM_190368749384.html <--tollanen?

täytyypä taas purkaa toi ahdin ja katella ja miettiä et mitä sille tekee, voishan sitä koittaa et tekis kokonaan erilliseks ton hukkiksen putken, ja jos varovasti koittais parannella virtauksia...
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

Ihan orkkiskuntoinen ahdin, happikotelo oli just tuon näköinen kuin linkissäsi. En tiedä mistä alunperin oli ostettu, koska tuli pakettina ahtimen mukana foorumin ostoilmoituksen kautta.

3" oli heti tuon happikotelon jälkeen itsellä (hitsasin suoraan, en käyttänyt laippaliitosta, olisi kannattanut kuitenkin huollettavuuden takia). Tuon hukkiksen screamerin liitin myös siihen 3" rööriin mahdollisimman hyvään kulmaan niin lähellä etupalkkia kuin mahtui.
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

voisko se nyt vaikuttaa kun toi on 2.75" tuumaa ja ite tein sellasen et heti ahtimelta lähtee 3" putki, ja nyt yhdistyy just ennen palkkia hukkis tohon 3tuumaseen, eikös noissa evoissa oo aika paljon ollu tota ongelmaa kun on isompaa downpipeä vaihdettu?
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

Voihan se olla että siinä syntyy joku sellainen tilanne ettei se hukkiksen virtaus vaan toimi. Voithan kokeilla sitä että laitat hukkisvirtauksen screamerina suoraan ulkoilmaan?
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

sitä just meinasin et suoraan ulkoilmaan testiks. Nyt kun kuitenki purin ahtimen taas pois nii koitetaan jenkeissä hyväksi todettua keinoa, eli porttausta, näköjään ainakin jollain tuonut toivotun tuloksen http://www.dsmtuners.com/forums/articles-turbo-system-intercooler/186525-how-cure-boost-creep-porting.html

ja mä kun ton "kynnyksen" poistin jo heti alkujaan, enkä sen enepiä porttaillu ni se hukkikselle virtaus oikeestaan vaan huonontu...yli 90asteen mutkan joutuu tekee..
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

jcarlson sanoi
Millainen "elbow" tai "happikotelo"?. Vähän kuulostaisi siltä että joko hukkaportti jumissa, kello rikki tai sitten tosiaan mennyt tuo putki hukkaporttivirtauksen osalta pieleen. Helposti sen saa karkaamaan jos ei ole mahdollisimman virtaava reitti hukkaportille..

Omassa oli kuitenkin Evo3 turbo, joku aftermarket 2,75" happikotelo ja loppuputki omateko 3". Hukkaporttivirtaus yhdistyi siinä vähän ennen keulapalkkia jouhevasti, mitään ahtojen karkailua ei ollut käytännössä havaittavissa.

niin siis tarkotitko tolla "elbow":lla imusarjan sitä mutkaa? sehän on ihan toi vakio vr4 eli helvetin pieni, voiko se vaikuttaa ahtojen karkailuun? tai ahtoputkisto ylipäätään?
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

Ei vaan sitä pakoputken alkupätkää johon tulee lambda-anturi kiinni (josta nimitys "happikotelo").
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

jep...meinasin vaan ku elbowksihan kutsutaan myös sitä kl-koteloon tulevaa, mutta siis se on omavalmiste 3"


eipä jää enään oikeen muuta vaihtoehtoa kuin se hukkikselta lähtevä putki, täytyy tehä screameri ja kattoo jos sitte toimis...
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

Mulla on samanlaista ongelmaa vääränmerkkisessä Evo1 turboahtimella.
Heti alkuun ihmettelin, kun hukkaportin kellon liikerata on ainoastaan n. 1cm.

Oireena tosiaan ahtojen kova nouseminen kierrosten mukana. ~3000rpm on 0.5bar ~6000rpm 1.2bar.

Onko tällänen yleistäkin kyseiselle turbolle, vai missä mättää?
Luulisi, että vakiona n. 280hp auton turbon hukkis virtaisi tarpeeksi, ettei kyseistä ongelmaa pääsisi syntymään...

Happikotelo on vakio ja putki lähtee laipalta 60mm mutkan jälkeen 3":na eteenpäin.
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

nyt en enää ymmärrä...nyt on hukkiksen putki screamerinä ja vieläkin karkaa. Voiko seos/sytkä/ahdistava ahtoputkisto vaikuttaa tohon ahtojen karkailuun? Mitä teillä ennakot yli 1bar ahdoilla? menee kyllä paksulle afr n.11 pintaa mutta voiko se niin paljo vaikuttaa?
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

Jos ongelma on pakopesässä itsessään (hukkaportin kanavat) niin eipä siihen silloin taida auttaa vaikka mitä tekisit ahtimen jälkeen?
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

no siis porttasin myös ahdinta, nyt on vapaampi reitti hukkikselle, mut kuitenki melko ihmeellistä et evon ahtimesta loppuis heti hukkiksen koko...
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

Nyt on testattu ilman hukkaportin kelloa ja ahdot nousee n. 1.2bar:iin ~6200rpm:llä 2.3L koneessa.

Pitänee laittaa uudemman evon ahdin tai portata hukkista noilla aiemman linkin ohjeilla...
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

Coltti sanoi
Nyt on testattu ilman hukkaportin kelloa ja ahdot nousee n. 1.2bar:iin ~6200rpm:llä 2.3L koneessa.

Pitänee laittaa uudemman evon ahdin tai portata hukkista noilla aiemman linkin ohjeilla...

jäispä mullaki tohon 1.2 bar ni oisin tyytyväinen...täytyy koittaa noitten ennakoitten kaa leikkiä ja vaikka rikkoa kone ;D

tuli siis laitettua liian pieni ahdin tai liian iso downpipe..

mitähän nyt kannattais tehä? kuristaa putkea, laittaa ulkonen hukkaportti vai tehä pakosarja ja laittaa toyotan turbo?
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

laitat pitempi iskuisen hukkaportin kellon.eli läppä aukeaa enemmän.kokeiltu on ja toimii..
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

Mulla antaa sen 1.2bar @ 6000rpm hukkaportin tanko irti, eli läppä selällään.
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

mr ahtopaine sanoi
laitat pitempi iskuisen hukkaportin kellon.eli läppä aukeaa enemmän.kokeiltu on ja toimii..

eipä auta...testattu tuokin...pitää ulkonen hukkaportti laittaa
 
Vs: galant vr4 ahdot karkaa

noniin, pitkään siinä meniki....ulkosella hukkaportilla alko toimimaan...
 
Takaisin
Ylös Bottom